Nou, dat was geen pisgolfje hoor. Een krachtige golf die alles en iedereen inclusief huizen meesleurt zien we niet vaak.quote:
Daar kunnen ze dus niets over zeggen. Is afhankelijk van afstand, hoogte van de tsunami en vooral van de vorm van de kust en onderwaterbodem waarover de tsunami heenraast voordat ie inslaat.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 13:11 schreef paddy het volgende:
Ik ben nu eigenlijk meer geïnteresseerd in wat we nu nog moeten verwachten? Hoe sterk slaat de Tsunami in bij andere landen etc.
Naar onderen (Taiwan, Indonesie enz) lijkt het mee te vallen toch... als Hawaii (rechterkant van epicentrum) ook meevalt over een uur dan lijkt het gevaar wel gewekenquote:Op vrijdag 11 maart 2011 13:11 schreef paddy het volgende:
Ik ben nu eigenlijk meer geïnteresseerd in wat we nu nog moeten verwachten? Hoe sterk slaat de Tsunami in bij andere landen etc.
Okey, ik zie het nu ook. Sowieso iets te laag.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 13:10 schreef speknek het volgende:
[..]
Kobe had 6000 doden en niet eens een tsunami.
Same here, er liggen toch wel meer eilanden voordat Hawaii geraakt wordt?quote:Op vrijdag 11 maart 2011 13:11 schreef paddy het volgende:
Maar je zal het maar zijn vergetenquote:Op vrijdag 11 maart 2011 13:14 schreef Snuf. het volgende:
Op het journaal gaan ze even uitleggen hoe een aardbeving ontstaat
gelukkig weet jij dat alquote:Op vrijdag 11 maart 2011 13:14 schreef Snuf. het volgende:
Op het journaal gaan ze even uitleggen hoe een aardbeving ontstaat
De golven waren er vrijwel ineens na de beving... dus dit was met het beste waarschuwingssysteem niet te voorkomenquote:Op vrijdag 11 maart 2011 13:14 schreef nummer_zoveel het volgende:
In zuidoost-azie hebben ze nu toch een tsunami waarschuwingssysteem? Japan heeft dit niet? Dit hebben ze niet aan zien komen?
Heel de Pacific heeft dat. Alleen was die golf met 10-15 minuten aan land bij Sendai en was er dus nauwelijks tijd om te reageren.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 13:14 schreef nummer_zoveel het volgende:
In zuidoost-azie hebben ze nu toch een tsunami waarschuwingssysteem? Japan heeft dit niet? Dit hebben ze niet aan zien komen?
Ze hebben daar een echte whisky cultuur daar, Yamazaki single malt whisky is echt goede whisky!quote:Op vrijdag 11 maart 2011 13:11 schreef xienix84 het volgende:
[..]
En de whiskey is behoorlijk goed. En sake natuurlijk.
Ja sorry hoor maar dit leert iedereen toch op school?quote:
van de maan weten ze iedere krater maar niks van de zeebodem op aarde ?quote:Op vrijdag 11 maart 2011 13:12 schreef dubidub het volgende:
[..]
Daar kunnen ze dus niets over zeggen. Is afhankelijk van afstand, hoogte van de tsunami en vooral van de vorm van de kust en onderwaterbodem waarover de tsunami heenraast voordat ie inslaat.
Ben je nu aan het trollen?quote:Op vrijdag 11 maart 2011 13:15 schreef kitao het volgende:
[..]
van de maan weten ze iedere krater maar niks van de zeebodem op aarde ?
En waar zeg ik dat precies?quote:Op vrijdag 11 maart 2011 13:15 schreef kitao het volgende:
[..]
van de maan weten ze iedere krater maar niks van de zeebodem op aarde ?
nee, helemaal niet.quote:
quote:Op vrijdag 11 maart 2011 13:13 schreef kitao het volgende:
[..]
doe toch niet zo naief mafketel !
we hebben nu al een olie-crisis in de arabische wereld en dan komt dit binnen een maand er boven op.
je bent echt een struisvogel jij !
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |