Slachtingen lopen nooit af, ze worden alleen maar uitgesteld.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 02:23 schreef MangoTree het volgende:
[..]
Ja maar dat moet ergens mee beginnen! En dat gaat dus heel heel langzaam. Of ik moet me vergissen en er is al besloten dat 'we' gaan uitzitten tot deze slachting is afgelopen.
quote:Published Date: 12 March 2011
By Maria Golovnina
Colonel Muammar al-Gaddafi's troops have recaptured a key city near Tripoli after days of fierce fighting with rebels. The battle for Zawiya had emerged as a key test of the regime's ability to maintain its hold on the Libyan capital and surrounding areas.
The government had claimed victory on Wednesday, but the rebels who are seeking to overthrow Col Gaddafi said fighting was continuing. However, journalists brought into the city yesterday found that the main square, which had been the centre of resistance, was clearly in government control. Tanks manned by Gaddafi loyalists were stationed in the middle of the square and supporters were rallying in the area. A nearby mosque has been destroyed.
Rebels were reportedly holding out in parts of the strategic oil port of Ras Lanouf after fierce fighting with Gaddafi loyalists in central Libya. Col Gaddafi's forces took the residential part of Ras Lanouf in Thursday's battles, but rebels continue to hold the port's industrial areas and oil facilities.
Four people who died in the fighting, and more than 40 who were wounded, were brought to Ajdabiya hospital.
Zawiya also wore the scars of war. Several buildings were scorched., while large green and white cloths were draped over the ruins of others. A hotel that was the rebel command centre was reduced to rubble. The main square, which the rebels called Martyrs' Square, had changed hands twice on Wednesday as Zawiya became the focus of fighting in Libya.
Residents described scenes of carnage, with women and children among the dead, but by yesterday the city was calm, with government troops seemingly in control. Some 200 loyalists waved green flags, danced and chanted: "I love Gaddafi, I love Gaddafi."
The journalists were invited to walk around on the main square but not to venture beyond it. The rest of the city centre was deserted, but for army checkpoints and charred vehicles.
Meanwhile, UN officials say they have received reports that child soldiers are being recruited to fight for Col Gaddafi's forces - which would be a war crime. Unicef spokeswoman Marixie Mercado said there was "a serious concern" that child soldiers are among the mercenaries that Col Gaddafi is hiring.
Ghaddafi kan ook niet meer blijven. Hij wordt niet meer erkent als leider, hij heeft oorlogsmisdaden begaan. Hij gaat dood, weg of Libië wordt een soort N-Korea.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 00:53 schreef jamesstewart het volgende:
Gaddafi is niet te verslaan zonder hulp van de buiten wereld. En ook als b.v. Amerika zich ermee bemoeid, kan het een bloedige strijd worden. Ik denk dat Iran dan ook op de een of andere manier zal reageren na zijn bedreigingen, want de regering daar is ook niet 100%. We zullen wel zien.
The situation is fluïd?quote:Op zaterdag 12 maart 2011 09:26 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
Zijn er ook berichten van de rebellen waarin dat bevestigd word? Ik lees dat meerdere steden nu in de handen van Ghadaffi zijn, zoals Brega, Ras Lanuf en Zawiya... Maar krijg niet veel bevestiging ervan.
In het ideale geval vallen de troepen van Ghaddafi in een val. Maar ik weet niet hoe veel wapens en organisatie de oppositie heeft.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 10:08 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
Dat is ook een manier om het te omschrijven![]()
Vooralsnog ga ik er dan maar vanuit dat Ghadaffi liegt, net als voorheen. Hopelijk zijn die gebieden niet helemaal onder controle van Ghadaffi.
Dat vond ik goed om te horen ja, dat de EU Gadaffi niet meer als leider erkent. Eindelijk eens wat ruggegraat.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 08:45 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ghaddafi kan ook niet meer blijven. Hij wordt niet meer erkent als leider, hij heeft oorlogsmisdaden begaan. Hij gaat dood, weg of Libië wordt een soort N-Korea.
Niks gezien, maar ik was gisteravond met een andere hobby bezig.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 10:22 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
Niet genoeg. Ik zou ze wel willen helpen, maar heb weinig meer liggen dan broodmessen, plantenspuiten, waterpistolen, waterballonnen en byte-x![]()
Laten we een inzamelingsactie houden voorafgaand aan de ramp in Japan. Houden we eerst de actie "wapens voor Libië", zijn vast nog wel mensen die van hun guns af willen![]()
Nog steeds geen woord van Houda?
Nee, ik las eerder dat er weer wel internet zou zijn in Benghazi maar kon er niks over terugvinden.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 10:22 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
Nog steeds geen woord van Houda?
Foto's als deze doen me eigenlijk nog meer inzien watvoor een mooi land het eigenlijk is. Er zijn ook veel Romeinse ruines enzo. Zo zonde dat er altijd zo'n gek als Daffi aan het roer heeft gestaanquote:Op zaterdag 12 maart 2011 10:55 schreef MangoTree het volgende:
[ afbeelding ]
Here is the entrance to the old city of Ghadames. It is beautiful and intoxicating, but people are forbidden to live there. Ghaddafi evacuated the city at gunpoint and forced everyone into modern concrete block housing.
[ afbeelding ]
This is what the inside of a traditional Ghadames house looks like. A family still owns and keeps up this house as a showpiece, but they are no longer allowed to live in it. Imagine being forced out of your own house by the state and shepherded into a concrete compound.
[ afbeelding ]
Somehow Ghaddafi was persuaded to allow one single café to set up shop in the old city .This is what Ghadames would look like if it were allowed to live, if the indigenous Berber culture were not being erased by the regime.
link (2004)
Heeft het volk niet hetzelfde probleem? Al moet ik wel zeggen - dat Daffi niet meer als leider wordt erkend door steeds meer partijen is een steun in de rug van de oppositiequote:Op zaterdag 12 maart 2011 11:02 schreef rakotto het volgende:
Mijn voorspelling:
Het gaat maximaal 2 weken duren en de overwinning zal voor het volk zijn.Op een gegeven moment raakt hij door zijn ammunitie heen.
Dan wordt het een brawl.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 11:06 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Heeft het volk niet hetzelfde probleem? Al moet ik wel zeggen - dat Daffi niet meer als leider wordt erkend door steeds meer partijen is een steun in de rug van de oppositie
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |