Eerste shots met m'n 1Dquote:Op vrijdag 11 maart 2011 19:21 schreef Wiebeldak het volgende:
[..]
Deze is wel erg fijn. Echt een enorm lekkere scherpte diepte.
Heb hem ook maar even gereageerd op Flickr omdat iedereen alleen maar kijken kijken en niet reageren doet.quote:
quote:Op vrijdag 11 maart 2011 19:15 schreef Wiebeldak het volgende:
[..]
Ik zou omdat ie wat onscherp oogt nog iet wat ruis en hardheid van kleuren toepassen misschien? Ik zou de naam van de bloem als titel doen al weet ik totaal niet wat voor een bloem dat is.
Het zonlicht valt er erg mooi op!
Hier wat meer ruis / scherper toegevoegd en wat verkleind.quote:
quote:Op vrijdag 11 maart 2011 18:05 schreef Mexicaantje. het volgende:
Jongehhhh ik ga als het goed is die 20D van freud kopen.
Oogt echt veel scherper nu. Door die balken lijkt het een still uit een natuur film oid.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 19:32 schreef Jotel het volgende:
[..]
[..]
Hier wat meer ruis / scherper toegevoegd en wat verkleind.
[ afbeelding ]
Zo goed?
"stichting Open Deur, goedenavond!"quote:Op vrijdag 11 maart 2011 18:15 schreef Mexicaantje. het volgende:
[..]
Als ik hem ga ophalen en betaald heb denk ik zo.
Ik zie nog een plekje met scherpte!!!!11Einz!11quote:Op vrijdag 11 maart 2011 20:00 schreef Wiebeldak het volgende:
Weer een baby foto klaar.
[ afbeelding ]
Beide ogen was de bedoeling maar het linker oog valt er al een beetje buiten. 1.8 portret is moeilijk maar wel erg leuk als het gelukt is vind ik.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 20:15 schreef freud het volgende:
[..]
Ik zie nog een plekje met scherpte!!!!11Einz!11
Ik heb expres voor een soft uitstraling gekozen omdat anders de aderen en zo behoorlijk goed zichtbaar zijn in het gezichtje en dat vond ik veel minder mooi dan op deze manier. Het probleem was wel de licht omstandigheid want dat was niet optimaal en ik moest en zal alles met 1.8 schieten, om uit te testen vooral. Ik was tot vorige maand helemaal nog niet bekend met een diafragma kleiner dan 4.0quote:Op vrijdag 11 maart 2011 20:41 schreef freud het volgende:
Zeker bij dit soort platen duik ik de 1.8 niet meer in, omdat je dan zooo snel je focus niet goed meer hebt. Zeker in je nabewerking kan je de dof wat helpen. Wel mooie foto hoor, je bewerkingen zijn sowieso mijn smaak. Soft versterkt je dof imo erg, waardoor een 1.8 al snel heul wollig wordt. Vandaar (mits licht) pak ik dan f4, of in ieder geval ook wat foto's met ander diafragma.
Het is gezellig (over het algemeen), kans op expo's, inspiratie en de kosten zijn te overzien. EUR 70 hier. Het niveau varieert. Onze club bestaat vooral uit straatfotografen en mensen die kunstzinnige dingen proberen te fotograferen. Grappig, maar niet altijd mijn ding.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 21:05 schreef taxibabe het volgende:
Ik zit te twijfelen om lid te worden van de fotoclub hier.![]()
Voor de mensen die hier bij een fotoclub zitten: Wat is jullie ervaring, ook met de andere leden qua niveau? Leer je ervan of is het voornamelijk voor de gezelligheid en foto's delen? En wat zijn bij jullie de kosten?
Van vrienden irl in mijn directe omgeving heb ik ook niks aan, vandaar dat ik aan een fotoclub zat te denken. Natuurlijk heb ik ook al veel geleerd door gewoon foto's te kijken op internet en te lezen op internet.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 21:12 schreef Wiebeldak het volgende:
Ik ben nog nooit lid geweest van een foto club. Eerlijk gezegd leer ik het meest door te kijken naar foto's van anderen en van commentaar op foto's van mij door anderen via internet.
Vrienden irl heb ik niet veel aan, veel apparatuur, weinig compositie in de ogen
Tnx PdH, vanmiddag gehoord dat het 50 euro per jaar kost, wat ik heb begrepen zitten daar ook excursies bij. Hoe het hier gaat met expo's weet ik niet, ik zie hier weinig publieke expo's.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 21:40 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Het is gezellig (over het algemeen), kans op expo's, inspiratie en de kosten zijn te overzien. EUR 70 hier. Het niveau varieert. Onze club bestaat vooral uit straatfotografen en mensen die kunstzinnige dingen proberen te fotograferen. Grappig, maar niet altijd mijn ding.
Vaak kun je wel 1-2 komen kijken voor je lid wordt. Ga dat gewoon eens doenquote:Op vrijdag 11 maart 2011 21:43 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Van vrienden irl in mijn directe omgeving heb ik ook niks aan, vandaar dat ik aan een fotoclub zat te denken. Natuurlijk heb ik ook al veel geleerd door gewoon foto's te kijken op internet en te lezen op internet.
Maar toch lijkt het mij wel eens prettig en leuk om constructief met andere mensen bezig te zijn met fotografie.
[..]
Tnx PdH, vanmiddag gehoord dat het 50 euro per jaar kost, wat ik heb begrepen zitten daar ook excursies bij. Hoe het hier gaat met expo's weet ik niet, ik zie hier weinig publieke expo's.
Oeh nice die site. Maar wat is een paap?quote:Op vrijdag 11 maart 2011 18:23 schreef Wiebeldak het volgende:
[..]
Dat is echt 100% progressive trance. Hou ik ook erg van. Erg fijne muziek met een paap erbij
Je zou deze zender eens moeten checken. Die zenden non stop 24 uur per dag dj sets uit met dat soort muziek. Ik luister er heel vaak naar.
http://www.deepmix.eu/
Daar zat ik ook aan te denken, 13 april is er weer een avond (1 x per maand).quote:Op vrijdag 11 maart 2011 21:47 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Vaak kun je wel 1-2 komen kijken voor je lid wordt. Ga dat gewoon eens doen
Als ik Wiebel inmiddels goed genoeg ken vermoed ik iets met Nederlandse groente in een vloeitje, enzo.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 21:47 schreef Mexicaantje. het volgende:
[..]
Oeh nice die site. Maar wat is een paap?
Ja oké dat dacht ik al. Maar had het nog nooit als dat woord gehoord.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 22:04 schreef Timmos het volgende:
[..]
Als ik Wiebel inmiddels goed genoeg ken vermoed ik iets met Nederlandse groente in een vloeitje, enzo.
Ah wat vet zeg.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 22:23 schreef Timmos het volgende:
Was het fimpje over het verloren filmpje hier niet eens gepost? De eigenaresse van de film is gevonden..
Mietjequote:Op vrijdag 11 maart 2011 22:53 schreef Dark_Angelus het volgende:
Zal ik ze gaan bekijken of niet, ik durf niet
Nou even inladen dan, vooruit.quote:
Ja, daar had ik het laatst dus over.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 23:11 schreef Dark_Angelus het volgende:
http://www.canonrumors.com/2011/03/24-70-ii-in-april-cr2/
We wachten inderdaad nog maar weer even
Check, ik dacht al zoiets. Hoe dan ook, we wachten dan nog maar weer een maandje. Grrr.quote:
Nou vooruit.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 00:05 schreef PdeHoog het volgende:
[Centraal] Landschapsfotografie
Kom mensen.....vulling is nodig hier
Hmm, gek inderdaad dat er nog geen topic voor landschapsfotografie was. Kan me ook geen vorig topic herinneren eigenlijk, dus die zal nog wel van voor mijn FOT-tijd zijn geweest.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 00:05 schreef PdeHoog het volgende:
[Centraal] Landschapsfotografie
Kom mensen.....vulling is nodig hier
Misschien wordt zelfs met een gigantisch statief de kleinste beweging al te ver uitvergroot. 800 is veeeel.quote:
Moet je naar Nijmegen komenquote:Op zaterdag 12 maart 2011 09:49 schreef PdeHoog het volgende:
Ik ga zo fotoshooten maar ik wil zonNiet van dat bewolkte prutweer
Met CNN in slaap gevallen... om 4:00 toch maar tv uitgezet... en dan gaat om 7:00 het alarm bij een winkel hier tegenover af... *brak*quote:Op zaterdag 12 maart 2011 10:28 schreef taxibabe het volgende:
MogguhBah opstaan met koppijn is niet leuk.
Half tien?! Hier gaan de winkels pas om 10:00 open volgens mij...quote:Op zaterdag 12 maart 2011 10:38 schreef Xilantof het volgende:
deze straat is een stukje verderop ook een winkelstraat.
Vanmorgen begon om half 10 een draaiorgel te spelen![]()
Was gelukkig al wakker
Dit is zo'n buurt-winkelstraatje. Dus die doen lekker wat ze willenquote:Op zaterdag 12 maart 2011 10:44 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Half tien?! Hier gaan de winkels pas om 10:00 open volgens mij...
Maar wél eentje met draaiorgel... fancy hoor!quote:Op zaterdag 12 maart 2011 10:46 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Dit is zo'n buurt-winkelstraatje. Dus die doen lekker wat ze willen
die is er gelukkig niet élke weekquote:Op zaterdag 12 maart 2011 10:54 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Maar wél eentje met draaiorgel... fancy hoor!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |