Ik zou hier natuurlijk een hele verhandeling kunnen houden over fotografie en zo, maar laten we nou heel eerlijk zijn...daar zit toch niemand op te wachten?quote:Op maandag 28 februari 2011 11:11 schreef PdeHoog het volgende:
Voor de liefhebbers die naar Professional Imaging gaan begin maart: een van mijn favoriete fotografen geeft daar presentaties. Die gast is goedHij is er zondag en maandag en doet zijn verhaaltje drie keer per dag bij de Canon stand.
Zijn camera? Of die foto op canvas?quote:Op donderdag 10 maart 2011 20:59 schreef Dark_Angelus het volgende:
[ afbeelding ]
Die ga ik maar eens bestellen denk snelWat een foto
Tijdje terug al, en ik stond in de zaal en vriend van me heeft deze geschotenquote:Op donderdag 10 maart 2011 21:02 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Zijn camera? Of die foto op canvas?
Limp Bizkit is binnenkort in de HMH volgens mij.
Hij is wel echt tof ja!quote:Op donderdag 10 maart 2011 21:03 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Tijdje terug al, en ik stond in de zaal en vriend van me heeft deze geschoten![]()
Neuh plexi denk.
Dat zijn mooie momenten inderdaad! En wat het mooie is met foto's, je schiet vaak daarna nog veel mooiere platen.quote:Op donderdag 10 maart 2011 21:05 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Hij is wel echt tof ja!
Ik hoop deze zomervakantie een foto te maken die ik printwaardig vind. Een foto waar ik nog jaren op kan kijken en bij weg kan dromen over hoe tof de vakantie weer was.
Of het jammere.quote:Op donderdag 10 maart 2011 21:07 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Dat zijn mooie momenten inderdaad! En wat het mooie is met foto's, je schiet vaak daarna nog veel mooiere platen.
Hehe, ik moet ook nog foto's bewerken van vorige week. Misschien als ik straks zin hebquote:Op donderdag 10 maart 2011 21:08 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Of het jammere.
Nou, tijd om even de 2008/9 foto's door te spitten.
Ik heb nog steeds mijn favoriete foto van mij niet overtroffen, die's ondertussen twee jaar oud.quote:Op donderdag 10 maart 2011 21:07 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Dat zijn mooie momenten inderdaad! En wat het mooie is met foto's, je schiet vaak daarna nog veel mooiere platen.
Gelukkig komen deze uit een camera die alleen jpeg maaktquote:Op donderdag 10 maart 2011 21:08 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Hehe, ik moet ook nog foto's bewerken van vorige week. Misschien als ik straks zin heb
Welke is dat?quote:Op donderdag 10 maart 2011 21:11 schreef Mexicaantje. het volgende:
[..]
Ik heb nog steeds mijn favoriete foto van mij niet overtroffen, die's ondertussen twee jaar oud.
Hmm nee.. Maar voor 150/200 moet wel wat te vinden zijn op MPquote:Op donderdag 10 maart 2011 21:11 schreef Mexicaantje. het volgende:
[..]
Heb je niet nog een chille Nikon voor me te koop voor 150 euro?
Niet verkeerd nee!quote:Op donderdag 10 maart 2011 21:12 schreef Mexicaantje. het volgende:
[..]
Deze:
[ link | afbeelding ]
De Dam.
Ik heb echt zo vaak dat ik een foto maak, upload, om commentaar vraag en hem daarna niet zo mooi als eerst vind. Eigenlijk zonde.quote:Op donderdag 10 maart 2011 21:16 schreef Mexicaantje. het volgende:
Ik zie er ondertussen trouwens wel wat fouten in hehe. Toch jammer.
Dat heb ik met eigenlijk elke foto.quote:Op donderdag 10 maart 2011 21:18 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik heb echt zo vaak dat ik een foto maak, upload, om commentaar vraag en hem daarna niet zo mooi als eerst vind. Eigenlijk zonde.
Sinds bewaar ik mijn .tiff filesquote:Op donderdag 10 maart 2011 21:18 schreef Mexicaantje. het volgende:
[..]
Dat heb ik met eigenlijk elke foto.Ik heb ook heel vaak dat ik hem goed vind, ik hem upload, ineens wat kleine dingen zie nog, hem weer delete, bewerk, opnieuw upload en dat dan vier keer ofzo.
Mijne worden automatisch op jpg opgeslagen dus daar heb ik niets aan.quote:Op donderdag 10 maart 2011 21:20 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Sinds bewaar ik mijn .tiff filesMaar meestal ben ik er dan te lui voor en ga ik er de volgende keer meer aan werken.
Voorbeeld: Foto maken met f/1.8, alleen linkeroog scherp. Dus daarna met f/4. Alles onscherp. Volgende keer? Buiten, met zonlicht
Wacht maar op RAW, dan is 't shoppen een stuk makkelijker!quote:Op donderdag 10 maart 2011 21:21 schreef Mexicaantje. het volgende:
[..]
Mijne worden automatisch op jpg opgeslagen dus daar heb ik niets aan.
Dit dusquote:
Waarom?quote:Op donderdag 10 maart 2011 21:23 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Wacht maar op RAW, dan is 't shoppen een stuk makkelijker!
Nee hoor. Het gaat nu is een keertje middelmatig snel.quote:Op donderdag 10 maart 2011 21:23 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Dit dus
Jeezus, het gaat hier op een fast-chat lijken
Veel meer optie's met wat je kan doen.quote:
Serieus? Ik wist wel dat het beter was ofzo, maar niet waarom eigenlijk.quote:Op donderdag 10 maart 2011 21:24 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Veel meer optie's met wat je kan doen.
Lees je maar even inquote:Op donderdag 10 maart 2011 21:25 schreef Mexicaantje. het volgende:
[..]
Serieus? Ik wist wel dat het beter was ofzo, maar niet waarom eigenlijk.
Oja laptop valt zo uit dus alvast fijne avond.
Grotere bestanden > meer informatie (bitdiepte etc.) > meer regelmogelijkhedenquote:Op donderdag 10 maart 2011 21:25 schreef Mexicaantje. het volgende:
[..]
Serieus? Ik wist wel dat het beter was ofzo, maar niet waarom eigenlijk.
Oja laptop valt zo uit dus alvast fijne avond.
Ik wilde bijna zeggen, degene waar ik spullen van heb. Maar dan moet ik dus nog even wachten.quote:
quote:
Dat het water daar nog niet weggelopen is..quote:Op donderdag 10 maart 2011 21:47 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Perfecte trainingslocatie.
Het was prachtig weer daar, goedkoop, er was/is een roeibaan en je kan er geweldige foto's maken.mits je een nikon hebt
Toen iig nog niet. Ik ben nog naar de kerk gezwommen.quote:Op donderdag 10 maart 2011 21:49 schreef Timmos het volgende:
[..]
Dat het water daar nog niet weggelopen is..
Een 7D heeft anders wel een elektronische horizon in de viewfinder.quote:Op donderdag 10 maart 2011 21:47 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Het was prachtig weer daar, goedkoop, er was/is een roeibaan en je kan er geweldige foto's maken.mits je een nikon hebt
Dit is niet mijn foto, vriend.quote:Op donderdag 10 maart 2011 21:50 schreef Omniej het volgende:
[..]
Een 7D heeft anders wel een elektronische horizon in de viewfinder.
Al doende leer jequote:Op donderdag 10 maart 2011 22:00 schreef Mexicaantje. het volgende:
[..]
Ja dat doe ik wel als ik daadwerkelijk een DSLR heb.
Daarommmm. En dan ga ik me ook wel een keer oriënteren op de objectieven e.d. Ik ging laatst voor het eerst pas echt kloten met sluitertijden én diafragma's (deed nooit zoveel met diafragma) en toen besloot ik dat het nu wel echt tijd wordt voor een spiegelreflexje. Dus ik wacht het advies van Bart af.quote:
Alle vergaarde kennis eruitdrinkenquote:Op donderdag 10 maart 2011 22:12 schreef Mexicaantje. het volgende:
[..]
Daarommmm. En dan ga ik me ook wel een keer oriënteren op de objectieven e.d. Ik ging laatst voor het eerst pas echt kloten met sluitertijden én diafragma's (deed nooit zoveel met diafragma) en toen besloot ik dat het nu wel echt tijd wordt voor een spiegelreflexje. Dus ik wacht het advies van Bart af.
En nu ga ik drankspelletjes doen (schijnt), ayetoo
Er is hier genoeg advies te vindenquote:Op donderdag 10 maart 2011 22:12 schreef Mexicaantje. het volgende:
[..]
Daarommmm. En dan ga ik me ook wel een keer oriënteren op de objectieven e.d. Ik ging laatst voor het eerst pas echt kloten met sluitertijden én diafragma's (deed nooit zoveel met diafragma) en toen besloot ik dat het nu wel echt tijd wordt voor een spiegelreflexje. Dus ik wacht het advies van Bart af.
En nu ga ik drankspelletjes doen (schijnt), ayetoo
Fotografie "vervolg"quote:Op donderdag 10 maart 2011 22:35 schreef kanovinnie het volgende:
Ziet er al uit als veels te veel moeite.
Wat voor cusus doe je?
Hmm, hoeveel licht is daar wel niet aanwezig om met F13 en 1/160 te schietenquote:Op donderdag 10 maart 2011 22:31 schreef Doodkapje het volgende:
Voor de cursusNet gemaakt...
[ afbeelding ]
Opstelling:
[ afbeelding ]
opslaan, rechtermuisknop -> eigenschappen -> details?quote:Op donderdag 10 maart 2011 22:40 schreef kanovinnie het volgende:
Hoe checken jullie altijd zo snel de exif? Downloaden en in bridge?
Ik trek altijd eerst m'n fotovest aan en aan de hand van de scherptediepte zie ik met mijn pro-oog dan perfect welk diafragma er gebruikt is.quote:Op donderdag 10 maart 2011 22:40 schreef kanovinnie het volgende:
Je hebt zelf ook zoveel moois man!quote:Op donderdag 10 maart 2011 20:59 schreef Dark_Angelus het volgende:
[ afbeelding ]
Die ga ik maar eens bestellen denk snelWat een foto
Chrome extension: https://chrome.google.com(...)ilbicljpnbfobpnljnkiquote:Op donderdag 10 maart 2011 22:40 schreef kanovinnie het volgende:
Luzern?quote:Op donderdag 10 maart 2011 21:47 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ohnee geen Luzern! Maar waar dan, ik ben er zelfs geweest. Bled?quote:Op donderdag 10 maart 2011 21:47 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ook waar, ook waar. Het zal nog even battle met de girlfriend worden.quote:Op donderdag 10 maart 2011 22:58 schreef freud het volgende:
[..]
Je hebt zelf ook zoveel moois man!
@Deadridinghood; iets met witbalans?
Ja ik weet het, maar zulke dingen duren langquote:Op donderdag 10 maart 2011 23:25 schreef Omniej het volgende:
DA, Canonrumors nog gezien de laatste tijd?
Was al een paar dagen terug wat op gepost over de 24-70 II maar ik lees het nu pas: de 'betrouwbare' bron geeft dus ook aan dat 'ie een IS-versie verwacht. Als je op het punt staat om de 24-70 te kopen misschien interessant om de nieuwe versie eens af te wachten.
Meer K of minder? Hier komt ie aardig over...quote:Op donderdag 10 maart 2011 22:58 schreef freud het volgende:
[..]
Je hebt zelf ook zoveel moois man!
@Deadridinghood; iets met witbalans?
Wat een omwegquote:Op donderdag 10 maart 2011 22:42 schreef Puala het volgende:
[..]
opslaan, rechtermuisknop -> eigenschappen -> details?
2x200 W/secquote:Op donderdag 10 maart 2011 22:36 schreef Timmos het volgende:
[..]
Hmm, hoeveel licht is daar wel niet aanwezig om met F13 en 1/160 te schieten
Het zijn eigenlijk softboxen, maar ik was te lam om de covers er helemaal overheen te doen. Wat je ziet zijn de instellampen die brandenquote:Op donderdag 10 maart 2011 23:38 schreef Timmos het volgende:
Ik dacht dat de lampen lampen waren en niet flitsers
quote:Op donderdag 10 maart 2011 23:01 schreef freud het volgende:
[..]
Chrome extension: https://chrome.google.com(...)ilbicljpnbfobpnljnki
De middag is het hier weer vol op druk natuurlijkquote:Op vrijdag 11 maart 2011 00:43 schreef Omniej het volgende:
Nee, ik constateerde alleen vrij snel dat er geen leven meer lijkt te zijn hier.
Neen dan werkt eenieder...quote:Op vrijdag 11 maart 2011 00:48 schreef Jotel het volgende:
[..]
De middag is het hier weer vol op druk natuurlijk
quote:Op vrijdag 11 maart 2011 00:47 schreef Doodkapje het volgende:
Om 1 uur 's nachts... ben je gek... ideaal moment om site bij te werken enzo... pomptiedom
En 't begint 's ochtends ook vroeg weer!quote:Op vrijdag 11 maart 2011 00:48 schreef Jotel het volgende:
[..]
De middag is het hier weer vol op druk natuurlijk
quote:Op donderdag 10 maart 2011 23:10 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Ohnee geen Luzern! Maar waar dan, ik ben er zelfs geweest. Bled?
Nee joh, dan maakt iedereen foto'squote:Op vrijdag 11 maart 2011 00:52 schreef Jotel het volgende:
[..]
Foutje, foutje. In het weekend dan...
Bled, mooi plaatsje!quote:Op vrijdag 11 maart 2011 06:23 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ja. Ben je ook nog bij die prachtige rivier geweest?
Tbabequote:
Hehe, gebeurt hier ook wel eens, moet je met een duffe kop en een lege maag direct kots opruimen..quote:Op vrijdag 11 maart 2011 08:03 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Tbabe
Ik vond net twee kotsplekken in de keukenEen van de twee heeft zijn maag leeggekotst
Lekker wakker worden dit
Neh...dat valt wel mee bij mij. Ik vraag me alleen af wat de reden is geweestquote:Op vrijdag 11 maart 2011 08:05 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Hehe, gebeurt hier ook wel eens, moet je met een duffe kop en een lege maag direct kots opruimen..Dan begin ik zelf ook kotsneigingen te krijgen.
Gisteren misschien te gulzig geweest met brokjes eten, of er zat een haarbal in de wegquote:Op vrijdag 11 maart 2011 08:07 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Neh...dat valt wel mee bij mij. Ik vraag me alleen af wat de reden is geweest
Zou kunnen idd. Ik ga het nauwlettend in de gaten houdenquote:Op vrijdag 11 maart 2011 08:08 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Gisteren misschien te gulzig geweest met brokjes eten, of er zat een haarbal in de weg
Hehe, waarschijnlijk is er niks aan de hand... katten hebben dat soms. Net zoals dat ze gras eten, dan voelen ze dat ze iets verkeerd hebben gegeten of dat er wat in de weg zit en dan moet dat eruit.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 08:09 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Zou kunnen idd. Ik ga het nauwlettend in de gaten houden
Heb mijn professor maar even een mailtje gestuurd... die woont gelukkig >7 km van de kust van Sendai vandaan... maar het blijft eng.quote:
Ah. Dan komt het allemaal goedquote:Op vrijdag 11 maart 2011 08:13 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Hehe, waarschijnlijk is er niks aan de hand... katten hebben dat soms. Net zoals dat ze gras eten, dan voelen ze dat ze iets verkeerd hebben gegeten of dat er wat in de weg zit en dan moet dat eruit.
Of ze zijn gewoon te gulzig geweest, Muffin was natuurlijk ziek en had geen honger, nu voelt 'ie zich wat beter en denkt 'vreetuh!!' en dan gaat het mis. Hij moet weer ff zijn grenzen ontdekken.
Goed teken!quote:Op vrijdag 11 maart 2011 09:59 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ah. Dan komt het allemaal goedEn hij voelde zich vanmorgen goed hoor
Hij stond ijverig met zijn broertje heel enthousiast tegen de krabpaal zichzelf goed aan te stellen
quote:Op vrijdag 11 maart 2011 09:17 schreef Doodkapje het volgende:
NEEEEE!!! Mijn oude 'home town' is vernield.... verdomme!!!![]()
![]()
![]()
* Doodkapje heeft 6 maanden in Sendai, Japan gewoond
Tja, dat zal ongetwijfeld de nodige gevolgen hebben voor Nikon (en wellicht ook andere camerafabrikanten die er gevestigd zijn), maar ik vind het menselijk leed en het feit dat er complete dorpen weg zijn toch wat erger.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 11:15 schreef problematiQue het volgende:
In Sendai staat blijkbaar ook de Nikon Fabriek - http://nikonrumors.com/20(...)of-sendai-japan.aspx
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |