Te koop: roestvrije (harde) belastingvrije Volvo 244 GL diesel automaat uit 1979. Zeer harde auto met een volledig roestvrije bodem en een motorblok + automaat welke ca 1 ton geleden volledig gereviseerd zijn (bij een bekend motor-revisiebedrijf in Veghel). APK t/m september 2012.
Opties: stuurbekrachtiging, automaat, lederen bekleding, trekhaak, en natuurlijk een radio.

Goed rijdende auto (niet snel, wel betrouwbaar en relaxed rijden en snel genoeg voor in het dagelijkse verkeer) waarvan de onderdelen ook nog goed te krijgen zijn via Volvo- en Volkswagen-kanalen. Het motorblok is namelijk van Volkswagen welke zij in de LT-busjes gebruikten.

De auto is enkele jaren geleden overgenomen van de eerste eigenaar uit België die de auto zeer goed onderhouden heeft. Enige jaren geleden is de auto uit elkaar gehaald en overgespoten in een andere kleur dan origineel, maar wel in een originele Volvo-kleur (die van een 264 waarbij de kleur alleen in Engeland geleverd werd). Ik denk dat op dat moment ook 't motorblok en versnellingsbak toen ook volledig gereviseerd zijn. Onderhoudshistorie van de eerste eigenaar is bekend, evenals de onderhoudshistorie sinds ik de auto in bezit heb.
Eigenschappen van de auto:
- bouwjaar: oktober 1979 (modeljaar 1980, dus geen roetmeting-plicht bij APK)
- 4-deurs sedan
- brandstof: diesel
- km-stand: 336.000km (motor en versnellingsbak volledig gereviseerd bij ca 225.000km)
- APK t/m september 2012
- 2,4 liter 6-cilinder dieselmotor (VAG)
- BW55 3-traps automaat
- chromen/RVS spiegels origineel Volvo!
- RVS chromen ringen voor de wielen incl white walls
- beige lederen bekleding (zeer netjes, wel een scheurtje in een naad van de bestuurdersstoel maar dat is het enige) met nieuwe stoelvullingen: zitten als nieuw!
- stuurbekrachtiging
- trekhaak
- schuifdak
- geen olieverbruik
- taxatierapport van een gerechtelijk beëdigd taxateur aanwezig (taxatiewaarde: 6250 Euro)
![ofqcu9.jpg]()
![r8wnxy.jpg]()
![348t1l3.jpg]()
![2cosbc9.jpg]()
![rv96a8.jpg]()
![axo4jq.jpg]()
De afgelopen tijd is het volgende allemaal vervangen:
- elke 7500km nieuwe olie + oliefilter + luchtfilter + brandstoffilter (auto krijgt ook nog een beurt voordat 'ie verkocht wordt)
- nieuwe remslangen en remklauwen achter
- nieuwe hoofdremcilinder
- nieuwe veren (verzwaard) + alle silentblocs achter
- nieuwe stuur- en spoorstangkogels voor
- nieuwe fuseekogel voor
- nieuwe uitlaat van voor tot achter, dus incl voorpijp
- alle 6 de gloeibougies vervangen door nieuwe van NGK
- enz enz
Kortom: een nette en unieke auto welke goed onderhouden is!
Het verbruik is ca 1 op 11-12 (met veel stadsverkeer wordt het ca 1 op 10). Auto start goed en rookt alleen eventjes bij koude start (en dan afhankelijk van de temperatuur). Daarna rookt 'ie niet meer en loopt het blok zalig.
Het linker achterportier heeft een klein beetje roest, maar een hard/net achterportier krijgt de koper erbij (alleen nog in juiste kleur spuiten) en bij het afwateringsgaatje van de reservewielbak zit een klein gaatje naast. Voor de rest is de auto keihard en heeft de auto absoluut geen laswerk!
Vraagprijs: 4500 Euro. Beperkt inruil mogelijk (tegen handelsprijs, moet sowieso een Volvo zijn).
Oja: de auto staat/rijdt in Eindhoven.