abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93915019
Te koop: roestvrije (harde) belastingvrije Volvo 244 GL diesel automaat uit 1979. Zeer harde auto met een volledig roestvrije bodem en een motorblok + automaat welke ca 1 ton geleden volledig gereviseerd zijn (bij een bekend motor-revisiebedrijf in Veghel). APK t/m september 2012.

Opties: stuurbekrachtiging, automaat, lederen bekleding, trekhaak, en natuurlijk een radio. :P

Goed rijdende auto (niet snel, wel betrouwbaar en relaxed rijden en snel genoeg voor in het dagelijkse verkeer) waarvan de onderdelen ook nog goed te krijgen zijn via Volvo- en Volkswagen-kanalen. Het motorblok is namelijk van Volkswagen welke zij in de LT-busjes gebruikten. :P

De auto is enkele jaren geleden overgenomen van de eerste eigenaar uit België die de auto zeer goed onderhouden heeft. Enige jaren geleden is de auto uit elkaar gehaald en overgespoten in een andere kleur dan origineel, maar wel in een originele Volvo-kleur (die van een 264 waarbij de kleur alleen in Engeland geleverd werd). Ik denk dat op dat moment ook 't motorblok en versnellingsbak toen ook volledig gereviseerd zijn. Onderhoudshistorie van de eerste eigenaar is bekend, evenals de onderhoudshistorie sinds ik de auto in bezit heb.

Eigenschappen van de auto:
- bouwjaar: oktober 1979 (modeljaar 1980, dus geen roetmeting-plicht bij APK)
- 4-deurs sedan
- brandstof: diesel
- km-stand: 336.000km (motor en versnellingsbak volledig gereviseerd bij ca 225.000km)
- APK t/m september 2012
- 2,4 liter 6-cilinder dieselmotor (VAG)
- BW55 3-traps automaat
- chromen/RVS spiegels origineel Volvo!
- RVS chromen ringen voor de wielen incl white walls
- beige lederen bekleding (zeer netjes, wel een scheurtje in een naad van de bestuurdersstoel maar dat is het enige) met nieuwe stoelvullingen: zitten als nieuw!
- stuurbekrachtiging
- trekhaak
- schuifdak
- geen olieverbruik
- taxatierapport van een gerechtelijk beëdigd taxateur aanwezig (taxatiewaarde: 6250 Euro)













De afgelopen tijd is het volgende allemaal vervangen:
- elke 7500km nieuwe olie + oliefilter + luchtfilter + brandstoffilter (auto krijgt ook nog een beurt voordat 'ie verkocht wordt)
- nieuwe remslangen en remklauwen achter
- nieuwe hoofdremcilinder
- nieuwe veren (verzwaard) + alle silentblocs achter
- nieuwe stuur- en spoorstangkogels voor
- nieuwe fuseekogel voor
- nieuwe uitlaat van voor tot achter, dus incl voorpijp
- alle 6 de gloeibougies vervangen door nieuwe van NGK
- enz enz

Kortom: een nette en unieke auto welke goed onderhouden is!

Het verbruik is ca 1 op 11-12 (met veel stadsverkeer wordt het ca 1 op 10). Auto start goed en rookt alleen eventjes bij koude start (en dan afhankelijk van de temperatuur). Daarna rookt 'ie niet meer en loopt het blok zalig.

Het linker achterportier heeft een klein beetje roest, maar een hard/net achterportier krijgt de koper erbij (alleen nog in juiste kleur spuiten) en bij het afwateringsgaatje van de reservewielbak zit een klein gaatje naast. Voor de rest is de auto keihard en heeft de auto absoluut geen laswerk!

Vraagprijs: 4500 Euro. Beperkt inruil mogelijk (tegen handelsprijs, moet sowieso een Volvo zijn). :)

Oja: de auto staat/rijdt in Eindhoven. :)
  vrijdag 11 maart 2011 @ 00:12:24 #2
268740 flexoo
100% Apple fan
pi_93938645
ruilen tegen l.p.g. versie 76 :P?

wil hem ook kwijt (ga voor 740) mag weg voor 2500 want 4500 voor die auto is niet reëel
pi_93952771
Hee waar zijn de andere reacties heen? :?

Direct ruilen voor zo'n ding gaat niet lukken, inruilen is wel mogelijk. :+
pi_94006529
Gave wagen. Ik ga kijken wat financieel haalbaar is..
pi_94006657
Zeer goede advertentie ;) Heb ze in lange tijd niet meer zo gezien! Succes met de verkoop, het is een mooie auto.
pi_94042401
Dank! :)

@ squatt3r: een goed bod is ook welkom hoor. ;) En goedkoper dan dit kan je haast niet rijden (omgerekend is het net zo duur als een 240 LPG'er met automaat, want die rijden ca 1 op 6-6,5 en met een diesel heb je minder onderhoud). :)
  zondag 13 maart 2011 @ 13:36:23 #7
268740 flexoo
100% Apple fan
pi_94043139
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 13:20 schreef Bart-Willem het volgende:
Dank! :)

@ squatt3r: een goed bod is ook welkom hoor. ;) En goedkoper dan dit kan je haast niet rijden (omgerekend is het net zo duur als een 240 LPG'er met automaat, want die rijden ca 1 op 6-6,5 en met een diesel heb je minder onderhoud). :)
hoe kom je daar nou bij dan :? mijn 244 uit 76 loop 1:8.6 en die van mijn vader uit 84 loopt 1:9.4

diesel kost 1,30
lpg kost 0,68
pi_94047881
Ik heb een 244 LPG gehad met automaat (ook 3-traps) en die liep 1 op 6 en op de snelweg 1 op 7. Gemiddeld zat 'ie rond de 1 op 6,5. :) Mijn collega heeft een 77'er 244 injectie op LPG met automaat en die loopt 1 op 6. Als je dat ding veel schraler afstelt dan wordt 'ie zuiniger maar is het ook vele malen sneller afgelopen met je cilinderkop. ;)

M'n record is 1 op 14 met deze auto, dat was in Zweden (veel lange afstanden, al was het wel winter).

Tel daarbij op dat je bij een LPG-bak vaker je kleppen moet stellen etc dan bij zo'n diesel en de diesel blijkt net wat goedkoper te zijn. Plus het voordeel dat je gewoon 600-650km op 1 tank kan doen ipv elke 250km bij de pomp staat. :P
pi_94048443
Ga morgen belastingaangifte invullen, daar verwacht ik mogelijk wat geld. Mijn interesse is heel voorzichtig, ik heb in principe een NS-jaarkaart dus hoef niet met de auto naar mijn werk (is forse afstand), maar zo in het weekend, naar sporten etc. vind ik het wel prettig om mobiel te kunnen zijn. Daarnaast voor mijn vakantie naar Noorwegen, maar ik weet niet zeker of deze wagen dat zou redden (klimmen/dalen etc.?)

Waarom doe je hem weg eigenlijk?
pi_94048963
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 15:40 schreef squatt3r het volgende:
Ga morgen belastingaangifte invullen, daar verwacht ik mogelijk wat geld. Mijn interesse is heel voorzichtig, ik heb in principe een NS-jaarkaart dus hoef niet met de auto naar mijn werk (is forse afstand), maar zo in het weekend, naar sporten etc. vind ik het wel prettig om mobiel te kunnen zijn. Daarnaast voor mijn vakantie naar Noorwegen, maar ik weet niet zeker of deze wagen dat zou redden (klimmen/dalen etc.?)

Waarom doe je hem weg eigenlijk?
Die oerdegelijke volvo kan dat makkelijk aan man :')

Snel is zo'n diesel niet, maar snelheid heeft niks met de trekkracht te maken.
pi_94049240
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 15:51 schreef Vendris het volgende:

[..]

Die oerdegelijke volvo kan dat makkelijk aan man :')

Snel is zo'n diesel niet, maar snelheid heeft niks met de trekkracht te maken.
Hah zoiets dacht/hoopte ik al, de ruimte vind ik ook ideaal voor vakantie (tent etc.),. alleen twijfel wat omdat 'oldtimers' ook altijd veel werk zijn en ik er niet echt verstand van heb..
pi_94051584
Ik ben er 2 winters terug mee naar Denemarken en Zweden gereden, zonder problemen of iets. :P Snel zijn ze niet, maar er zit genoeg vermogen in om de bergen in te kunnen. :)

Waarom ik hem weg doe: ik ga minderen met mijn oldtimer-hobby en wil alles vervangen door 1 auto (dat gaat waarschijnlijk een S60 of anders een V70 worden).
  zondag 13 maart 2011 @ 19:35:01 #13
268740 flexoo
100% Apple fan
pi_94060006
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 15:26 schreef Bart-Willem het volgende:
Ik heb een 244 LPG gehad met automaat (ook 3-traps) en die liep 1 op 6 en op de snelweg 1 op 7. Gemiddeld zat 'ie rond de 1 op 6,5. :) Mijn collega heeft een 77'er 244 injectie op LPG met automaat en die loopt 1 op 6. Als je dat ding veel schraler afstelt dan wordt 'ie zuiniger maar is het ook vele malen sneller afgelopen met je cilinderkop. ;)

M'n record is 1 op 14 met deze auto, dat was in Zweden (veel lange afstanden, al was het wel winter).

Tel daarbij op dat je bij een LPG-bak vaker je kleppen moet stellen etc dan bij zo'n diesel en de diesel blijkt net wat goedkoper te zijn. Plus het voordeel dat je gewoon 600-650km op 1 tank kan doen ipv elke 250km bij de pomp staat. :P
het is geen 3 maar een 4traps automaat met een 2,3! met een 70 liter tank kan ik dus 600 km rijden voordat ik stil sta. en daarnaast een benzine tank zodat er nog eens 350 bij komt.

maar enfin :) je hebt een prima auto en diegene die hem koopt kan er jaren mee vooruit. leuk dat je kennis hebt van classic volvo's ^O^
pi_94099419
quote:
99s.gif Op zondag 13 maart 2011 19:35 schreef flexoo het volgende:

[..]

het is geen 3 maar een 4traps automaat met een 2,3! met een 70 liter tank kan ik dus 600 km rijden voordat ik stil sta. en daarnaast een benzine tank zodat er nog eens 350 bij komt.

maar enfin :) je hebt een prima auto en diegene die hem koopt kan er jaren mee vooruit. leuk dat je kennis hebt van classic volvo's ^O^
Ja zo'n 4-traps (AW71 neem ik aan?) scheelt een slok op de borrel. :P Dan is de eindoverbrenging nagenoeg gelijk aan die van een 5-bak. :) Dat scheelt aanzienlijk op het verbruik. ;)

@ Saninl: die Amazon was ook van mij ja. :P
pi_94102076
prachtwagen, succes met de verkoop!
Been tryin' hard not to get into trouble, but I
I've got a war in my mind
pi_94123996
@TS ik ben nog n poging aan het doen, bel aangifte levert maar 3 ruggen op, maar er is nog (kleine) hoop..
pi_94200596
Maar dan moet je nog wel van de Belastingdienst het geld zien te beuren, of is dat geen must? :P
pi_94215615
Haha nee, die 3000,- heb ik maar kom nog niet verder, balen. De wagen blijft briljant.
  donderdag 17 maart 2011 @ 16:11:37 #19
53151 T42
Pinball Wizard
pi_94242664
quote:
99s.gif Op zondag 13 maart 2011 13:36 schreef flexoo het volgende:

[..]

hoe kom je daar nou bij dan :? mijn 244 uit 76 loop 1:8.6 en die van mijn vader uit 84 loopt 1:9.4

diesel kost 1,30
lpg kost 0,68
er kan ook wat anders in de tank hé waar een diesel ook op loopt O-)
  donderdag 17 maart 2011 @ 16:11:52 #20
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_94242681
teeveepeetje...

Ik was eigenlijk op zoek naar een station benzine, maar zal deze ook eens aan de vrouw laten zien.
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_94250775
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 22:05 schreef squatt3r het volgende:
Haha nee, die 3000,- heb ik maar kom nog niet verder, balen. De wagen blijft briljant.
Wat rij je nu dan? :P Een goed bod is ook welkom al is 1750 Euro verschil wel teveel. :+

@ Error_404: ik zie net je topic, maar waarom zou je een Turbo willen? Die zijn juist aanzienlijk minder geschikt voor op gas (k-jetronic is enorm gevoelig voor backfires en bij Turbo's heb je daar veel meer last van waardoor je haast aangewezen bent op het inbouwen van een G3-achtige installatie met dito prijskaartje).
  vrijdag 18 maart 2011 @ 14:26:37 #22
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_94290731
Ja, ik ben ondertussen wijzer geworden ;)
Verschillende mensen zeggen verschillende dingen. Het duurt altijd even voordat je de juiste dingen op waarde kunt inschatten...

Wat is eigenlijk de reden dat je hem wegdoet en ook nog onder de taxatiewaarde?
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_94321204
Taxatiewaarde is altijd iets hoger dan de handelswaarde (is namelijk voor de verzekering en om te voorkomen dat je net groot onderhoud gepleegd hebt en dat ding raakt ineens total loss: wordt een marge van ca 1000-1500 Euro ingebouwd ;) ).

Ik doe 'm weg omdat ik wil gaan minderen met mijn oldtimer-hobby. De bedoeling is dat ik een hoop opruim en dan gewoon een S60 of V70 pak. Mocht ik mijn gewenste prijs niet halen dan zal ik 'm alsnog zelf houden (als in: hij gaat niet voor een appel en een ei weg :P ).
pi_94390832
Op dat soort biedingen ga ik niet eens op in. :P Vandaag is ook iemand komen kijken en die wilde 'm gebruiken om 'm om te bouwen naar een PPO-systeem. :{ Dat was al duur zat dus men wilde sowieso een flinke korting anders werd het wel een erg dure auto. :{w :') Vanzelfsprekend is de auto blijven staan. :W

Hij was gelukkig wel zeer te spreken over de technische staat van de auto. :)
pi_94536860
Jammer, nog geen nieuwe trotse eigenaar! Ik bezit momenteel geen auto, zocht een auto voor roadtrips, maar budget is helaas te beperkt, voor 3000 vind ik niet zo'n mooie auto, dus waarschijnlijk maar gewoon een goedkope auto voor erbij.

Succes met de verkoop!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')