Hier kun je alles kwijt over sollicitaties, werksituaties, belastingen, (handelen op) de beurs, hypotheken, beleggingen en salarissen, arbeidscontracten of geschillen met je (huis)baas. Alles over werk, geldzaken en recht dus.
Welkom in het topic speciaal voor studentchauffeurs!
Belangrijke regels voordat je post in dit topic!!!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat is het? Studentchauffeurs zijn -hoe kan het anders- studenten die -hoe kan het nogmaals anders- chauffeursdiensten uitvoeren. We maken onderscheid tussen twee functies: de hiker en de privéchauffeur. Gezien de meeste studentchauffeurs op dit forum voor EasyWay b.v. werken, is het topic ook wat toegespitst op dit chauffeursbedrijf.
Hiker Als hiker transporteer je in opdracht van opdrachtgevers, lege auto's van en naar hun klanten. Opdrachtgevers zijn voornamelijk leasemaatschappijen, auto-importeurs en autoverhuurbedrijven. Een leuke en afwisselende job met een grote mate van zelfstandigheid en vrijheid. Je bent werkzaam vanuit je eigen woonplaats en je werkterrein is heel Nederland. Het werk is uitsluitend op werkdagen, niet in het weekend. Bron: www.easyway.nl
Privéchauffeur Als privé-chauffeur rijdt je relaties in hun eigen, meestal zeer luxe auto, naar de diverse bestemmingen in het hele land of zelfs daarbuiten. Dit geeft hen de mogelijkheid om door te werken terwijl jij de zorg draagt voor een veilige reis van A naar B. De ritopdrachten zijn zeer divers en afhankelijk van het programma van de meneer of mevrouw achterin. Voorbeelden zijn: diverse bestemmingen door het hele land, woon- werkverkeer projecten, thuisbrengdiensten etc. Het is een zeer dienstverlenende functie waarbij er een groot beroep gedaan wordt op je verantwoordelijkheidsgevoel en flexibiliteit.
In deze functie sta je vaak in contact met directeuren en managers van bedrijven. Een uitstekende beheersing van de Nederlandse taal, goede rijvaardigheid, een goede representatie en correcte omgangsvormen zijn aspecten die wij als vanzelfsprekend achten. Bron: www.easyway.nl
Waarom studenten? Studenten zijn jong, en dus goedkoop. Daarnaast heeft de student een OV kaart waarmee hij (doordeweeks) gratis kan reizen. Dit scheelt een hoop OV kosten, waardoor de chauffeursdienst goedkoper kan worden uitgevoerd. Studenten zijn ook erg flexibel, waardoor ze makkelijk en vaak in te zetten zijn.
Sollicitatieprocedure In de voorgaande topics werd vaak de vraag gesteld hoe het solliciteren in zijn werk gaat. Dit gaat bij EasyWay als volgt. Op de website vul je een sollicitatieformulier in. Je krijgt dan een bericht dat je op de wachtlijst staat en dat er contact met je zal worden opgenomen. Het is niet precies te zeggen hoe lang dat duurt. Bij de een duurt het een week, bij de ander twee maanden. Het hangt veelal van de periode af dat je solliciteert. Met het begin van het studiejaar heb je de meeste kans. Als je teruggebeld bent om een afspraak te maken voor een solliciatiegesprek, moet je éénmalig naar het hoofdkantoor in Breda komen. Nette kleding daarbij is wel een pre (een compleet pakt is ook overdreven, maar zorg in ieder geval voor een pantalon en net shirt). Na een kort gesprek moet je een rijtest ondergaan en krijg je een uitgebreide instructie. Meer info, hier. Na je sollicitatie, die in totaal zo'n 3 uur duurt, krijg je na een paar dagen een inlogcode voor de chauffeurssite. Daar kun je per dag opgeven of je wilt en kunt werken. Daarnaast kun je nog een opmerking plaatsen als je bijvoorbeeld vanuit een andere stad wilt werken. Meestal is het zo dat als je teruggebeld wordt, je eigenlijk al aangenomen bent. Of je moet je eerste indruk en rijtest wel heel erg verpesten. Het sollicitatieformulier vindt je hier.
Kledingvoorschriften Easyway heeft een vrij streng kledingbeleid. Dit betekent dat je je zou moeten kleden in overhemd en pantalon, met daaronder nette schoenen. Hikers houden zich hier echter niet altijd aan, want ze vinden een pantalon vaak overdreven. Wij adviseren je gewoon aan de regels van Easyway te houden!
Veel gestelde vragen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.OV tips 'n tricks Na een korte carrière toch maar besloten dit deel weg te laten vanwege geheimhoudingsregels met betrekking tot klanten. Mocht je niet uit je OV planning komen, kun je het wellicht wat verbloemd vragen, of via PM/DM.
Filmpjes
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.EasyWay b.v. Website: www.easyway.nl Login: www.easyway.nl/login Aantal chauffeurs: rond de 1250 Salaris: (>23) ¤9,61 en meer Hikers: ja Privéchauffeur: ja Minimaal aantaal jaar rijbewijs hiking en privéchauffeur: 6 respectievelijk 24 maanden. Minimale leeftijd: 18 OV verplicht: Ja; week-OV Flexibiliteit o.b.v. online beschikbaarheid Overige eisen: Nette kleding (d.w.z. pantalon en overhemd) voor hikers en een compleet kostuum voor privéchauffeurs
Overige chauffeursdiensten:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Chauffeurs die we regelmatig terugzien in dit topic: About2Break1, hiker regio Rotterdam CvHof, hiker regio Amsterdam/Utrecht Enpe, hiker regio Eindhoven Fireblast, hiker regio Leiden Hojdhopper,hiker regio Utrecht guru033, hiker regio Utrecht hawk07, hiker regio Haarlem irritatie100, hiker regio Rotterdam joppie_saus, hiker regio Groningen Jorian29, hiker regio Apeldoorn Keuzer, hiker regio Tilburg Lekiamh, hiker regio Den Haag LeTourdeFrance, hiker regio Groningen MageTwan, hiker regio Den Bosch/Eindhoven Maharbal, ex-hiker regio Leeuwarden Mallet, hiker regio Doetinchem mcnick1, hiker regio Apeldoorn Misterx333, hiker regio Rotterdam MuurStraat, Athlon hiker regio Nijmegen Obama, hiker regio Amsterdam RTS91, hikere regio Groningen Sobajo, hiker regio Eindhoven Thrasyllus, hiker regio Utrecht/Noord-Holland Viezze, hiker regio Groningen Zuunigerd, hiker regio Zwolle
Voorgaande topics:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Deze OP is hier te vinden.
Aan het begin van de week was het heerlijk werken hoor Ik ben vandaag vrij van school, maar heb me zowaar niet beschikbaar gesteld. Heb een stuk of 3 projecten dit blok
quote:
Op donderdag 10 maart 2011 00:41 schreef charlie511 het volgende: Een vraagje: Als je ipv een rit papieren van A naar B moet brengen, moet je dan alsnog iets van een formulier gebruiken? Ik weet ofc. dat je geen schade gaat opschrijven, maar moet er wel bevestiging zijn dat de ze bij punt B zijn ontvangen?
Da's altijd van Meerkerk naar Houten, meestal gebruik dan hetzelfde formulier als die je gebruikt voor auto's naar Meerkerk. Die heeft toch geen schadeblok.
quote:
Op donderdag 10 maart 2011 08:27 schreef DoimuN het volgende: Vraagje: Ze vragen mij steeds vaker of ik ergens een dag wil meedraaien, eigenlijk wil ik dit niet omdat ik dat echt niet fijn vind. (de hele dag auto's door de wasstraat halen en parkeren word ik echt gek van, ik heb immers niet op dat werk gesolliciteerd) Maar als ik dat dan weiger reageren die meiden heel gepikeerd, hoe hebben jullie dat geregeld?
Ik hoor vaak van mensen dat ze in het opmerkingenvakje zetten dat ze liever niet op een vestiging willen werken. Ik vind het trouwens niet heel erg, ik werk altijd op een vestiging van dezelfde maatschappij als die in Breda zit (geen namen jwz ) en daar is het alleen huurauto's bij klanten ophalen of naar klanten brengen.
Voor kentekenpapieren gebruikte ik nooit een formulier. Wel even de naam vragen van de persoon aan wie je ze hebt afgegeven en die zet je op je ritbon.
Wat betreft dat vestigingswerk.. Ik heb het lang geleden een keer gedaan en ze daarna laten weten dat ik daar niet meer inzetbaar voor was. Ongeveer een jaar later, 2 weken terug ofzo, toch nog een keer gevraagd en ook geaccepteerd. Ik vond het wel te doen. Goed het werk is wat minder, maar beter dat werk dan geen werk.
Volgens mij is er ook een soort zwarte lijst waar je opgezet kan worden als je geen vestigingswerkzaamheden meer wilt doen.
Autos ophalen en wegbrengen van/naar klanten en autos die terugkomen meestal aftanken, door de wasstraat, daarna van binnen schoonmaken, vloeistoffen controleren e.d. Daarna kunnen ze weer ingezet worden als voorloop of vervangend vervoer o.i.d.
Dat verschilt per vestiging. In bijvoorbeeld Almere is het alleen de auto's die gebracht worden in de wasstraat zetten, bij de vestiging waar ik wel eens werk is het huurauto's van en naar de klanten brengen.
Op donderdag 10 maart 2011 08:27 schreef DoimuN het volgende: Vraagje: Ze vragen mij steeds vaker of ik ergens een dag wil meedraaien, eigenlijk wil ik dit niet omdat ik dat echt niet fijn vind. (de hele dag auto's door de wasstraat halen en parkeren word ik echt gek van, ik heb immers niet op dat werk gesolliciteerd) Maar als ik dat dan weiger reageren die meiden heel gepikeerd, hoe hebben jullie dat geregeld?
Ik heb, toen ze weer een keer belden of ik in Nieuwegein aan de gang kon, gewoon gezegd dat ik liever normale ritten heb. Ze hebben me toen op een lijst gezet met mensen die niet gebeld hoeven te worden en sindsdien heb ik alleen maar normale ritten. Vestiging in Almere heb ik ook 1x gedaan. Sfeer is wel ok, maar het werk vind ik idd hersendodend. Ik had toen 'mazzel' dat het heel druk was en daardoor wel de hele tijd door moest gaan maar het is verder niet heel boeiend.
Zijn sowieso wel prima ritjes lijkt mij Hoewel ik een keer Barendrecht - Lelystad en Heerenveen - Breda had en bij beiden geen cruise control, dat is dan wel weer killing
Ik vind sowieso de wat langere ritjes wel fijn, niets mis met 3 uur in de auto Ben nog niet gebeld voor morgen, werd vorige week om 10 voor half 6 nog gebeld dus de hoop is er zeker nog
Langere ritten zonder cruise control zijn wel minder ja..ik moest laatst Groningen-Meerkerk in een Mercedes Sprinter. Dat zijn lange ritten dan hoor Als je daarna in een Renault Megane stapt, is dat ineens een heerlijke auto..
Ze mogen mij ook wel bellen voor morgen..ik zit er iig klaar voor
Op donderdag 10 maart 2011 14:32 schreef joppie_saus het volgende: Morgen twee ritjes, Assen-Breda en Breda-Almere. Auto's weet ik nog niet, ben nu op school.
Ik kijk hier al langere tijd mee, het lijkt mij ook wel leuk om dit werk te gaan doen als ik over 2 maand m'n rijbewijs een half jaar heb. Of in de zomervakantie.
Weet iemand of het in de zomervakantie ook druk is?
Weten jullie of je bij dat gigantische bedrijf in het zuiden des lands waar de portier alles weet, je de tankbonnen ook echt moet opsturen of ook kan volstaan met een kopie via de mail?
Op donderdag 10 maart 2011 16:01 schreef Thrasyllus het volgende: Weten jullie of je bij dat gigantische bedrijf in het zuiden des lands waar de portier alles weet, je de tankbonnen ook echt moet opsturen of ook kan volstaan met een kopie via de mail?
Denk dat via mail ook wel ok is. Check t anders ff en post ff het antwoord.
Op donderdag 10 maart 2011 15:56 schreef joppie_saus het volgende: Ik heb morgen Assen-Breda in een Mini Cooper, en Breda-Almere in een Audi A6. Lijkt me ook niet verkeerd
En RTS91, waar ben je morgen precies dan? Edit: O, Almere, ja misschien zie ik je nog wel! Als je niet bij de gelijknamige bank moet zijn tenminste
Lekker bakkies! Ik moet naar het bedrijf waar 9/10 hikers heen moet in Almere.