Het gebruik van kernenergie heeft nadelen die even zwaar wegen als de verbranding van fossiele brandstoffen. Je hebt afvalstoffen met halfwaardetijden van duizenden jaren, die je toch ergens moet opslaan, die gebruikt kunnen worden voor "dirty bombs" etc...quote:Op zaterdag 12 maart 2011 16:26 schreef Lindstrøm. het volgende:
Kernenergie op hele grote schaal (lees: alle energie) is de toekomst.
Belangrijk om daar bij te zeggen: kernfusie, niet kernsplitsing. Verder ben ik het helemaal met je eens. Nu nog even die ~50 jaar overbruggen tot we dat op grote schaal hebben.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 16:26 schreef Lindstrøm. het volgende:
Kernenergie op hele grote schaal (lees: alle energie) is de toekomst.
quote:Op zaterdag 12 maart 2011 20:13 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Belangrijk om daar bij te zeggen: kernfusie, niet kernsplitsing. Verder ben ik het helemaal met je eens. Nu nog even die ~50 jaar overbruggen tot we dat op grote schaal hebben.
Klink klare onzin. Toon mij de gefalcifeerde resultaten. Kun je niet.50 jaar is gewoon te achterhalen aan de hand hoe ver kernfusie nu is. De eerste centrale met positief rendement is in aanbouw, 2020 is die operationeel. Dan moet de rest ook nog gebouwd worden. Hou er rekening mee dat je nieuwe technieken niet even in een maand opbouw, dat kost tijd. Laat staan de infrastructuur ombouwen van olie af.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 20:20 schreef XLR80R het volgende:
[..]
Checkit out. Dit is de toekomst. Energie recht uit de ether. Opgerot met de uitbuitbare energiebronnen, dit is de 21e eeuw, niet 1890.
Ik kan je inderdaad niet de gefalsificeerde resultaten tonen, omdat het geen falsificatie is.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 20:51 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Klink klare onzin. Toon mij de gefalcifeerde resultaten. Kun je niet.50 jaar is gewoon te achterhalen aan de hand hoe ver kernfusie nu is. De eerste centrale met positief rendement is in aanbouw, 2020 is die operationeel. Dan moet de rest ook nog gebouwd worden. Hou er rekening mee dat je nieuwe technieken niet even in een maand opbouw, dat kost tijd. Laat staan de infrastructuur ombouwen van olie af.
Ik heb al jaaaaaaaaaaaren een elektromagnetischestralingsdetector in de la liggen, stelt niets voor: een spoeltje, diode en een condensator en je kan een spanning meten.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 20:20 schreef XLR80R het volgende:
[..]
Checkit out. Dit is de toekomst. Energie recht uit de ether. Opgerot met de uitbuitbare energiebronnen, dit is de 21e eeuw, niet 1890.
Gozer uit het filmpje laadt er zijn 3310 mee op. Dus tja. Hoe moet je het anders bestempelen dan?quote:Op zaterdag 12 maart 2011 21:12 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Ik heb al jaaaaaaaaaaaren een elektromagnetischestralingsdetector in de la liggen, stelt niets voor: een spoeltje, diode en een condensator en je kan een spanning meten.
Maar als je dat als energiebron gaat bestempelen snap je duidelijk niet wat het doet.
Hoe durf je over 'wetenschap' te praten als je niet eens weet wat falsificeren isquote:Op zaterdag 12 maart 2011 21:01 schreef XLR80R het volgende:
[..]
Ik kan je inderdaad niet de gefalsificeerde resultaten tonen, omdat het geen falsificatie is.
Hoe naief...quote:Op zaterdag 12 maart 2011 21:14 schreef XLR80R het volgende:
[..]
Gozer uit het filmpje laadt er zijn 3310 mee op. Dus tja. Hoe moet je het anders bestempelen dan?
Die energie is echt belachelijk laag en is afkomstig van de zendantenne van een radiostation. Goede oplossing dus voor het energievraagstuk.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 20:20 schreef XLR80R het volgende:
[..]
Ik vroeg mij al af waarom er geen kristalontvangers zijn in ghettoblaster uitvoeringquote:Op zondag 13 maart 2011 08:28 schreef RemcoDelft het volgende:
Hoe naief...
Een 3310 laadt niet op met 2 volt.
Daarbij: de kabel ligt buiten beeld, dus kan overal op aangesloten zitten wat wij niet zien.
De antenne wordt zo groot...quote:Op zondag 13 maart 2011 10:20 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ik vroeg mij al af waarom er geen kristalontvangers zijn in ghettoblaster uitvoering
Zelfs dat helpt niet, de energie is simpelweg beperkt door het zendvermogen en de afstand tot de zender. De energie dichtheid neemt met een derde macht af als functie van afstand tussen de zend en ontvangst antenne, een andere sterk bepalende rol is het stralingsdiagram van de gebruikte antenne's welke een sterk orientatiegevoelige invloed geeft. Al met al mag je heel blij zijn enkele milliwatts uit 'de ether' te plukkenquote:
Dan open je toch gewoon een alternatief winkeltje, kun je ook genieten van miljardenwinsten.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 20:28 schreef XLR80R het volgende:
Trouwens, de energiegiganten (lees: oliecorporaties) vertellen nieuwsgierigen altijd dat het "nog 50 jaar" duurt voordat alternatieve energiebronnen worden geïmplementeerd. Dat zijn alleen maar smoesjes. De alternatieve bronnen zijn er al lang, ze kunnen gewoon niet afstappen van hun miljardenwinsten.
Daarbij, zodra er megawatts door 'de ether' gaan, kom ik mijn loden kamer niet meer uit.quote:Op zondag 13 maart 2011 15:29 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Zelfs dat helpt niet, de energie is simpelweg beperkt door het zendvermogen en de afstand tot de zender. De energie dichtheid neemt met een derde macht af als functie van afstand tussen de zend en ontvangst antenne, een andere sterk bepalende rol is het stralingsdiagram van de gebruikte antenne's welke een sterk orientatiegevoelige invloed geeft. Al met al mag je heel blij zijn enkele milliwatts uit 'de ether' te plukken
Waarom Lood? Afschermen tegen EM straling gaat veel beter met zilver of aluminiumquote:Op zondag 13 maart 2011 18:51 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Daarbij, zodra er megawatts door 'de ether' gaan, kom ik mijn loden kamer niet meer uit.
Nee? Echt? Dat meen je niet!!quote:Op zondag 13 maart 2011 19:08 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Waarom Lood? Afschermen tegen EM straling gaat veel beter met zilver of aluminium![]()
Iedere dag krijgen we al een hele hoop straling over ons heen gestort.... we noemen dat zonlicht
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |