Waarom komt er een zo nu en dan een TS langs die een bepaalde iemand noemt die befaamd, juist, en perfect qua uitspraken zou zijn, van wie ik nog nooit heb gehoord, en ook vele andere reageerders naast mij? :} Waar slaat dat op?quote:Op donderdag 10 maart 2011 02:55 schreef Salvad0R het volgende:
Speaking to CNBC today, Faber said: " I think long term you should be exposed to energy in either scenario....if you are extra bearish and believe that War World III is going to start soon, as I believe, or in an optimistic scenario".
http://www.bi-me.com/main.php?id=51517&t=1&cg=4
Zucht. Het lelijke is dat die man bijna altijd gelijk heeft gekregen met zijn investeringsvoorspellingen.
Hij ziet de onrust in het Midden-Oosten verspreiden naar Saoedi-Arabië, met een wereldoorlog als gevolg daarvan.
Zou echt lelijk zijn. Heb echt geen zin om nukes te moeten ontwijken, dat klinkt veel te veel als hard werken...
Tevens: Brent crude oil futures could hit US$200 a barrel if political unrest spreads into Saudi Arabia, Societe Generale said on Monday.
Lelijkheid ten top. Wat gaan we hier aan doen?
Tja.quote:
Omdat de wereld niet om jou draait, maar om de zon, wellicht?quote:Op donderdag 10 maart 2011 03:03 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Waarom komt er een zo nu en dan een TS langs die een bepaalde iemand noemt die befaamd, juist, en perfect qua uitspraken zou zijn, van wie ik nog nooit heb gehoord, en ook vele andere reageerders naast mij? :} Waar slaat dat op?
Ook las ik iets over een Warren Buffet van laatst, en die TS was onder de indruk dat de markt zich zouden herstellen aan de hand van zijn uitspraak
Ja maar Warren Buffet is niet de zonquote:Op donderdag 10 maart 2011 03:05 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Omdat de wereld niet om jou draait, maar om de zon, wellicht?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Narcismequote:Op donderdag 10 maart 2011 03:06 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Ja maar Warren Buffet is niet de zon
Dat is een te optimistische instelling/gedachtequote:Op donderdag 10 maart 2011 03:19 schreef Kandijfijn het volgende:
Als olie richting de $200,- gaat, wat niet zeer onwaarschijnlijk is. treden de economisch wetten in werking,
Electrische autos, autos op alternatieve brandstoffen, alternatieve energiebronnen gaat allemaal een enorme vlucht nemen.
Jij bent degene die over Buffett begint, pamperchief. Ga lekker in dat topic over hem praten als je zo'n fan van hem bent. Wat mij betreft mag hij niet eens in de schaduw van de kleine teen van Faber staan.quote:Op donderdag 10 maart 2011 03:06 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Ja maar Warren Buffet is niet de zon
Het is heel heel eenvoudig, groene energie is gewoon duur.quote:Op donderdag 10 maart 2011 03:24 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Dat is een te optimistische instelling/gedachte
Dat wat jij zegt is, is op het laatst toch nog iets proberen te doen.
Dat werkt meestal niet omdat het 'te laat' is.
Hadden we veel eerder mee moeten beginnen, en die techniek was er ook al lang, alleen is altijd door de olie maatschappij en big companies de kop in gedrukt.
quote:Op donderdag 10 maart 2011 03:26 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Jij bent degene die over Buffett begint, pamperchief. Ga lekker in dat topic over hem praten als je zo'n fan van hem bent. Wat mij betreft mag hij niet eens in de schaduw van de kleine teen van Faber staan.
Laat ik zeggen dat ik hoop dat wat jij zegt gaat gebeuren.quote:Op donderdag 10 maart 2011 03:30 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Het is heel heel eenvoudig, groene energie is gewoon duur.
Zodra olie richting de 200 gaat, word groene energie aantrekkelijker.Ook gaan er enorme geldstromen op gang komen ik denk dat we in 2-3 jaar verder kunnen komen dan we gedaan hebben in de afgelopen 20 jaar.
We zullen wel moeten. Schommelstoel maakt een heel goed punt.quote:Op donderdag 10 maart 2011 03:30 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Zodra olie richting de 200 gaat, word groene energie aantrekkelijker.Ook gaan er enorme geldstromen op gang komen ik denk dat we in 2-3 jaar verder kunnen komen dan we gedaan hebben in de afgelopen 20 jaar.
Kijk hoeveel achterlijke windmolens we al hebben gebouwd de afgelopen jaren. Met staatssubsidies. En dat zijn misschien enorme sommen geld voor een leek als jij en ik maar eenvoudig weg fooi vergeleken met financiële middelen van het bedrijfsleven.quote:Op donderdag 10 maart 2011 03:33 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Laat ik zeggen dat ik hoop dat wat jij zegt gaat gebeuren.
Groene energie is niet voldoende ontwikkeld/geperfecteerd om op massale schaal ingezet te worden. Het kan amper genoeg energie leveren voor 500 miljoen personenquote:Op donderdag 10 maart 2011 03:30 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Je hebt in het begin niet eens direct groene energie nodig, kolen werken prima en kolen kun je indirect ook in autos stoppen. D.m.v. vergassing, omzetten in energie en dat opslaan in accus/waterstof.quote:Op donderdag 10 maart 2011 03:36 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Groene energie is niet voldoende ontwikkeld/geperfecteerd om op massale schaal ingezet te worden. Het kan amper genoeg energie leveren voor 500 miljoen personen
Waar komt dat 'duur' vandaan overigens denk je?![]()
Komt door iets dat we vraag en aanbod noemen. De vraag zal er wel zijn, zelfs toegenomen in zo'n situatie, maar het aanbod is nog altijd té beperkt. Vandaar zal het juist duurder worden maar niet goedkoper.
[/eind les economie]
Ik snap je wel, zeker wel.quote:Op donderdag 10 maart 2011 03:36 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Kijk hoeveel achterlijke windmolens we al hebben gebouwd de afgelopen jaren. Met staatssubsidies. En dat zijn misschien enorme sommen geld voor een leek als jij en ik maar eenvoudig weg fooi vergeleken met financiële middelen van het bedrijfsleven.
De techniek is hier vriend, hij staat te wachten maar letterlijk te duur.
Wat er zeer waarschijnlijk wel gaat gebeuren is dat we liever voedsel (bioethanol) in onze autos gaan gooien waardoor wereldwijd de voedselprijzen gaan stijgen. Maar hey, lieve een dooie Afrikaan dan fietsen
Wacht even hoor. Je geeft net aan nooit van Warren Buffett en Marc Faber gehoord te hebben, en vervolgens pretendeer je ons een les te kunnen geven in economie?quote:Op donderdag 10 maart 2011 03:36 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Groene energie is niet voldoende ontwikkeld/geperfecteerd om op massale schaal ingezet te worden. Het kan amper genoeg energie leveren voor 500 miljoen personen
Waar komt dat 'duur' vandaan overigens denk je?![]()
Komt door iets dat we vraag en aanbod noemen. De vraag zal er wel zijn, zelfs toegenomen in zo'n situatie, maar het aanbod is nog altijd té beperkt. Vandaar zal het juist duurder worden maar niet goedkoper.
[/eind les economie]
Zoals iemand al schreef, too little too late. Met de bureaucratie van de EU en bepaalde lidstaten waaronder Nederland, zal het heus niet lukken om zelfs in 6 jaar tijd dit soort massale overgang voor elkaar te krijgen.quote:Op donderdag 10 maart 2011 03:42 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Je hebt in het begin niet eens direct groene energie nodig, kolen werken prima en kolen kun je indirect ook in autos stoppen. D.m.v. vergassing, omzetten in energie en dat opslaan in accus/waterstof.
Kernenergie kan een vlucht gaan nemen, Gas.
Er zijn zoveel alternatieven om wat jaren te overbruggen en zonne-energie kunnen we steden gewoon mee voorzien van energie. Waarschijnlijk komt er ook eindelijk een Europees energieplan op touw met in Zuid-Europa zonne-energie, Noord-Europa Water/windenergie.
Wanneer de economie ons dwingt is het in 6 jaar overgeschakeld.
-edit-
Kandij is slapen.
He speel niet op de man zo, ik heb je niet eens persoonlijk beledigd. Anders ben je een slechtere TS dan de rest.quote:Op donderdag 10 maart 2011 03:43 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Wacht even hoor. Je geeft net aan nooit van Warren Buffett en Marc Faber gehoord te hebben, en vervolgens pretendeer je ons een les te kunnen geven in economie?
Scheer je weg joh. We hebben het hier over het beginstadium van World War III, en jij maakt je druk om het profileren van je ego?![]()
Het heeft geen zin om dit topic te laten degraderen tot een nutteloze discussie met zo'n figuur als jij.
Okay, bedankt voor je insteek. Niet dat iemand het iets interesseert, maar toch, hartstikke bedankt.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |