Er was laatst toch ook een hoop ophef over een homoscène in GTST?quote:Op donderdag 10 maart 2011 14:30 schreef Moofasah het volgende:
Ik snap ook nooit waarom zoveel mensen, waaronder TS dus, onder de veronderstelling zijn dat Nederland een homovriendelijk land is. Wereldwijd zijn mensen nou eenmaal niet gecharmeerd van homo's, en dat zal ook nooit veranderen. Dus bespaar je die illusies en deal with it.
Ja dat klopt. Maar toch is gemiddeld Nederland niet tegen homoseksualiteit? Schei toch uit!quote:Op donderdag 10 maart 2011 14:38 schreef L-ascorbinezuur het volgende:
[..]
Er was laatst toch ook een hoop ophef over een homoscène in GTST?
Nederlandse normen en waarden zijn gebasseerd op christelijke uitgangspunten en ook die zijn niet bepaald homovriendelijk. Dikke onzin natuurlijk dat als je een andere mening hebt je maar gedwongen wordt je te conformeren aan de mening van de (hoorbare) meerderheid...quote:Mensen die homo's haten mogen wat mij betreft op opvoedingskamp om de Nederlandse normen en waarden te leren.
Maar als je niks doet, gebeurt er ook niks. De grootste maatschappelijke veranderingen zijn teweeg gebracht door keihard de kont tegen de krib te gooien.quote:Op donderdag 10 maart 2011 14:56 schreef De_Rikster het volgende:
Echte homohaat is natuurlijk een verwerpelijk iets, het eisen dat het homo zijn als 'normaal' beschouwd wordt is dat natuurlijk ook. Natuurlijk zijn we allemaal mensen maar als homo wijk je nou eenmaal af van de norm (meerderheid en biologisch) en kan je dus meer tegenstand voor je standpunten verwachten. Hoe meer je gaat pushen dat het geaccepteerd dient te worden hoe groter de weerstand tegen het opleggen hiervan.
Nee, want zij is gewoon natuurlijk. Jij wijkt als homo gewoon af van de norm, en kontjeboren wordt door de meeste mensen in Nederland (inc. mij) als vies gezien. Opvallend homogedrag confronteert je hier ongewenst mee.quote:Op donderdag 10 maart 2011 16:37 schreef Rubber_Johnny het volgende:
Ik denk altijd bij mensen die zeggen 'er geen problemen mee hebben, tenzij iemand er mee te koop loopt' dat ze er wel problemen mee hebben. En dat ze willen dat je er niet mee te koop loopt zodat ze het kunnen negeren.
Loopt een dametje met it-bag, make-up, en modieuze kleertjes ook te koop met haar vrouw zijn?
Eigenlijk wijkt een man of vrouw die homoseksueel is juist niet af. Bij iedere diersoort is een percentage homeseksueel. Dat hij wellicht een andere voorkeur heeft dan jij (al weet ik dat natuurlijk niet) betekent niet dat het onnatuurlijk is. Heteroseksualiteit is niet de norm, de norm is een verdeling tussen beide voorkeuren waarbij het percentage heteroseksuelen hoger ligt.quote:Op donderdag 10 maart 2011 14:56 schreef De_Rikster het volgende:
[..]
Nederlandse normen en waarden zijn gebasseerd op christelijke uitgangspunten en ook die zijn niet bepaald homovriendelijk. Dikke onzin natuurlijk dat als je een andere mening hebt je maar gedwongen wordt je te conformeren aan de mening van de (hoorbare) meerderheid...
Echte homohaat is natuurlijk een verwerpelijk iets, het eisen dat het homo zijn als 'normaal' beschouwd wordt is dat natuurlijk ook. Natuurlijk zijn we allemaal mensen maar als homo wijk je nou eenmaal af van de norm (meerderheid en biologisch) en kan je dus meer tegenstand voor je standpunten verwachten. Hoe meer je gaat pushen dat het geaccepteerd dient te worden hoe groter de weerstand tegen het opleggen hiervan.
Du.. dan heb ik wel gelijk. Je vindt het 'vies', dus wil je het negeren. En twee jongens hand in hand .. 'die lopen met anale sex te koop' en 'confronteren mensen er mee'.quote:Op donderdag 10 maart 2011 16:39 schreef Micson het volgende:
[..]
Nee, want zij is gewoon natuurlijk. Jij wijkt als homo gewoon af van de norm, en kontjeboren wordt door de meeste mensen in Nederland (inc. mij) als vies gezien. Opvallend homogedrag confronteert je hier ongewenst mee.
Als je SM lekker vind, ga je toch ook niet met je zweep over straat lopen
Het gebruik van het woord "kontjeboren"quote:Op donderdag 10 maart 2011 16:39 schreef Micson het volgende:
[..]
Nee, want zij is gewoon natuurlijk. Jij wijkt als homo gewoon af van de norm, en kontjeboren wordt door de meeste mensen in Nederland (inc. mij) als vies gezien. Opvallend homogedrag confronteert je hier ongewenst mee.
Ja, want alle homo's doen aan anale seks en geen enkele hetero.quote:Op donderdag 10 maart 2011 16:39 schreef Micson het volgende:
[..]
Dat beeld gaat wel veranderen als je langer op Fok bent.quote:Op donderdag 10 maart 2011 17:04 schreef Bram90 het volgende:
ps: ik vind FOK nog steeds een super forum hoor, met een hoop aardige mensen!
Iedereen roert weleens in het poepgebied. Het verschil is dat homo's ervoor uitkomen en hetero's niet.quote:Op donderdag 10 maart 2011 18:00 schreef wonderer het volgende:
Ja, want alle homo's doen aan anale seks en geen enkele hetero.
Je moet jezelf ook niet zo kwetsbaar opstellen. Als mensen merken dat jij je gekwetst voelt door hun opmerkingen zullen ze er juist nog meer naar je hoofd slingeren.quote:Op donderdag 10 maart 2011 17:04 schreef Bram90 het volgende:
Bedankt voor de vele reacties!
Er is ook inderdaad een verschil met grapjes maken over homo's (zoals over Belgen, blondjes etc..) en echt iemand het ergste wat je kunt verzinnen aandenken.. Die grapjes zal over het algemeen zich niemand beledigd voelen, maar als het te ver gaat doet het pijn..
Voor mij is de bedoeling van dit topic ook niet om mensen die iets tegen homo's hebben te overtuigen en om te praten en hun gedachten te veranderen, maar elkaar misschien wat meer te kunnen begrijpen ofzo.. Wat mij opvalt is dat de mensen die er wel een probleem hebben over het algemeen niet verder komen dan: homos kots, moeten dood etc.. Wil graag weten waarom jullie/ze zo denken? Wil weten waarom iemand op een bepaalde manier denkt, hun bepaalde beeldvorming..
ps: ik vind FOK nog steeds een super forum hoor, met een hoop aardige mensen!
Zal voor een groot deel met opvoeding te maken hebben denk ik, waarschijnlijk kunnen ze zelf niet uitleggen waarom ze er zo over denken. Ik kan me er juist helemaal niets bij voorstellen dat mensen homo's vies vinden. Heb jarenlang gedacht dat Nederland heel tolerant was wat dat betreft, maar ben daarin nogal teleurgesteld. Een getrouwd stel dat ik ken kan bijvoorbeeld niet zomaar samen een huis kopen, ze moeten echt rekening houden met de buurt waarin ze gaan wonen. Op sommige plekken zouden ze gewoon weggepest worden als homostel... echt belachelijk.quote:Op donderdag 10 maart 2011 17:04 schreef Bram90 het volgende:
..
Wat mij opvalt is dat de mensen die er wel een probleem hebben over het algemeen niet verder komen dan: homos kots, moeten dood etc.. Wil graag weten waarom jullie/ze zo denken? Wil weten waarom iemand op een bepaalde manier denkt, hun bepaalde beeldvorming..
Dat gaat echt wel veranderen als de invloed van religie bijv steeds meer afneemt.quote:Op donderdag 10 maart 2011 14:30 schreef Moofasah het volgende:
Ik snap ook nooit waarom zoveel mensen, waaronder TS dus, onder de veronderstelling zijn dat Nederland een homovriendelijk land is. Wereldwijd zijn mensen nou eenmaal niet gecharmeerd van homo's, en dat zal ook nooit veranderen. Dus bespaar je die illusies en deal with it.
De kerk wordt veel meer uitgekotst in Nederland dan homo's. Als je openlijk Christen bent, krijg je meer negatieve reacties dan wanneer je openlijk homo bent.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 19:36 schreef -Strawberry- het volgende:
Dat gaat echt wel veranderen als de invloed van religie bijv steeds meer afneemt.
Precies.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 20:19 schreef Pulzzar het volgende:
Het is nou eenmaal zo dat veel mensen het nodig hebben anderen naar beneden te halen om zichzelf beter te voelen. Als je tot een minderheidsgroep behoort, moet je leren daar boven te staan en mensen opzoeken die je niet afwijzen.
Ik wil niet veel zeggen, maar als je "openlijk christen" bent, dan hoef je op school niet regelmatig een vuist te ontwijken en word je ook niet de hele tijd uitgescholden. Of gewoon op straat, een groepje hangjongeren, die jou in elkaar willen slaan, waarna je toch zeker wel wat moeite moet doen om er niet al te bond en blauw uit te komen.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 20:19 schreef Pulzzar het volgende:
[..]
De kerk wordt veel meer uitgekotst in Nederland dan homo's. Als je openlijk Christen bent, krijg je meer negatieve reacties dan wanneer je openlijk homo bent.
Het is nou eenmaal zo dat veel mensen het nodig hebben anderen naar beneden te halen om zichzelf beter te voelen. Als je tot een minderheidsgroep behoort, moet je leren daar boven te staan en mensen opzoeken die je niet afwijzen.
Ik heb daar sterk mijn twijfels over of dat zo is.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 20:19 schreef Pulzzar het volgende:
[..]
De kerk wordt veel meer uitgekotst in Nederland dan homo's. Als je openlijk Christen bent, krijg je meer negatieve reacties dan wanneer je openlijk homo bent.
Bleef het maar bij simpelweg afwijzen. Wat mensen doen is je confronteren met hun probleem, met woorden of met daden. Terwijl ze er uiteindelijk niets mee te maken hebben.quote:Het is nou eenmaal zo dat veel mensen het nodig hebben anderen naar beneden te halen om zichzelf beter te voelen. Als je tot een minderheidsgroep behoort, moet je leren daar boven te staan en mensen opzoeken die je niet afwijzen.
Onzin. De meerderheid in Nederland is niet eens gelovig, dus daar heeft het niks mee te maken. Ik ben er van overtuigd dat de homohaat over een eeuw niets minder zal zijn, misschien zelfs nog wel erger. Al die Gay parades en relnichten op televisie dragen namelijk niet echt bij aan een positief beeld over homoseksualiteit.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 19:36 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dat gaat echt wel veranderen als de invloed van religie bijv steeds meer afneemt.
Maar waarom niet? Wat is er zo "negatief" aan een man die neit helemaal voldoet aan het standaardplaatje van een holbewoner "echte man"?quote:Op dinsdag 15 maart 2011 21:58 schreef Moofasah het volgende:
[..]
Onzin. De meerderheid in Nederland is niet eens gelovig, dus daar heeft het niks mee te maken. Ik ben er van overtuigd dat de homohaat over een eeuw niets minder zal zijn, misschien zelfs nog wel erger. Al die Gay parades en relnichten op televisie dragen namelijk niet echt bij aan een positief beeld over homoseksualiteit.
Kan je dat onderbouwen? Ik snap nooit zo goed hoe je er tegen kan zijn.quote:
Dat lijkt me nou ook niet echt logisch. Ik zou niet bevriend willen en kunnen zijn met iemand die "tegen homo's" is.quote:Maar ik zal een homo niet anders behandelen, niet respecteren of beledigen. Als collega of vriend ook geen probleem.
Het gaat denk ik niet zo zeer om het feit dat bepaalde homo's vrouwelijke trekjes hebben, maar om de manier waarop ze het overdrijven. Veel nichten gedragen zich nog vrouwelijker dan de gemiddelde vrouw. Je kunt mij niet vertellen dat dat natuurlijk gedrag is. Naar mijn idee, en dat van velen, is het pure aandachttrekkerij. En daar houden veel mensen nu eenmaal niet van.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 22:00 schreef wonderer het volgende:
[..]
Maar waarom niet? Wat is er zo "negatief" aan een man die neit helemaal voldoet aan het standaardplaatje van een holbewoner "echte man"?
Je generaliseert en overdrijft.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 22:09 schreef Moofasah het volgende:
[..]
Het gaat denk ik niet zo zeer om het feit dat bepaalde homo's vrouwelijke trekjes hebben, maar om de manier waarop ze het overdrijven. Veel nichten gedragen zich nog vrouwelijker dan de gemiddelde vrouw. Je kunt mij niet vertellen dat dat natuurlijk gedrag is. Naar mijn idee, en dat van velen, is het pure aandachttrekkerij. En daar houden veel mensen nu eenmaal niet van.
Hoor wie het zegt. Zeggen mensen dat niet juist over jouquote:Op dinsdag 15 maart 2011 22:10 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Je generaliseert en overdrijft.
Bovendien is aandachttrekkerij niet alleen weggelegd voor nichten.
Niet over mij persoonlijk, nee. Wel als generalisatie over homo's. Wat dus schromelijk overdreven is (de meeste homo's "herken" je niet op straat).quote:Op dinsdag 15 maart 2011 22:14 schreef Moofasah het volgende:
[..]
Hoor wie het zegt. Zeggen mensen dat niet juist over jou
"Veel nichten" vind ik generaliseren.quote:Ik generaliseer niet. Als je goed leest wat ik heb geschreven zie je duidelijk dat ik het over een ''bepaalde'' groep heb
Awww zielig, kunnen je tere oogjes daar niet tegen?quote:Op donderdag 10 maart 2011 16:39 schreef Micson het volgende:
[..]
Oke, een religieus argument kan ik begrijpen, al ben ik het er niet mee eens.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 22:21 schreef Baghdaddy het volgende:
Misschien moet ik dat even anders zeggen. Ik ben tegen hun leefwijze, het druist in alles wat ik geloof. Tegen homo's heb ik niks, als ze gelukkig zijn met hun leven, is dat mooi.
Ik weet het, beetje tegenstrijdig maar zo zie ik het. Ik had ooit een homoseksuele collega die niks van de Islam wou weten, net zo min als ik van zijn seksuele voorkeur wou weten maar toch hadden we goede contacten.
Die tijd is er nog steeds, alleen niet meer in Nederland. In Amerika zijn er kampen waar je "genezen" wordt van je homoseksualiteit (ofwel, een schuldgevoel zo groot aangepraat krijgt dat je tegen je natuur in keuzes gaat maken) en in veel landen in het Midden-Oosten is het illegaal of volgens religie een zeer grote zonde waar de doodstraf op staat.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 22:29 schreef Countess het volgende:
Die behandelmethoden uit de tijd dat ze dachten dat homoseksualiteit een ziekte was, braakmiddelen en therapie![]()
Wat een vreselijke tijd moet dat geweest zijn, ontkennen waar je op valt of jezelf als ziek moeten laten erkennen.
Waarom ben je daartegen dan?quote:Op dinsdag 15 maart 2011 22:21 schreef Baghdaddy het volgende:
Ik ben tegen hun leefwijze, het druist in alles wat ik geloof.
Dat is waar, ik heb gelezen over Amerikaanse christenen die hebben gebeden om homoseksuele mannen tot heteroseksualiteit te bekeren en vervolgens te laten trouwen met een vrouw.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 22:33 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Die tijd is er nog steeds, alleen niet meer in Nederland. In Amerika zijn er kampen waar je "genezen" wordt van je homoseksualiteit (ofwel, een schuldgevoel zo groot aangepraat krijgt dat je tegen je natuur in keuzes gaat maken) en in veel landen in het Midden-Oosten is het illegaal of volgens religie een zeer grote zonde waar de doodstraf op staat.
Ik gok dat het antwoord neerkomt op het volgende: het staat geschreven en God heeft de mens zo niet bedoeld.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |