Het is gewoon de meerderheid.quote:Op woensdag 29 februari 2012 12:13 schreef Cognitor het volgende:
[..]
Ja die schreeuwen ook het hardst.
http://www.kennislink.nl/(...)d-van-jezus-gevondenquote:Op donderdag 16 februari 2012 03:27 schreef shams1 het volgende:
Wie is Jezus
http://al-yaqeen.com/mediatheek/audio.php?id=83
Ja.quote:Op zondag 8 april 2012 23:01 schreef naatje_1 het volgende:
OOOOOOOH, bedoel je misschien de antichrist?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Antichristquote:Op zondag 8 april 2012 23:03 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Ja.Maar hoe en wat dat staat beschreven weet ik niet.
Lees ik nou te snel en niet goed? Ok dit gaat over de antichrist maar er staat nergens dat wat ik vroeg en geleerd heb.quote:Op zondag 8 april 2012 23:05 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Antichrist
Klopt wel ja.quote:Op zondag 8 april 2012 22:54 schreef Outpost76 het volgende:
Is er iemand die mij kan helpen?
Ik heb ooit geleerd dat er in de bijbel staat dat God terug komt en dat Hij dan de goddeloze zal straffen. Het is kort samen gevat maar ergens staat (zo is mij verteld) dat de mens dan 1 wereldrijk is en geleid word door 1 leider \ koning. Dat blijkt satan te zijn en dus is de mens totaal verkeerd bezig.
Iemand enig idee waar ik het over heb of sla ik de plank nou volledig mis?
Als iemand enig idee heeft zou ik dan mogen weten waar ik dat precies kan terug vinden?
Ok, maar ik doel er meer op dat ik geleerd heb dat het er letterlijk in staat. De wereld word geleid door 1 koning en dat blijkt de antichrist te zijn. Vervolgens grijpt God en of Jezus in en komt er een 1000 jarige vrede.quote:Op maandag 9 april 2012 21:18 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Klopt wel ja.
De Bijbel leert in 1 Joh dat deze wereld in de macht van de goddeloze is.
Dit heeft te maken met de strijdvraag die Satan opwierp al in de hof van Eden waar hij Gods soevereiniteit bestreedt. En ook bij Job, dat een mens God niet kan dienen.
Daarom heeft Satan de heerschappij gekregen om deze strijdvraag te beantwoorden voor eeuwig. Wij kunnen elk God dienen en daarmee Satan's ongelijk bewijzen.
Maar hierdoor is deze wereld wel zo verschrikkelijk geworden.
God zal echter binnenkort ingrijpen, Gods grote dag: Armageddon.
Daar zal een oorlog plaatsvinden die veel zal reinigen.
Daarna zal Jezus als Koning regeren over de aarde(nee niet in de hemel) (Jezus regeert al sinds 1914) in het 1000 jarige rijk. Dit samen met 144.000 gezalfden die naar de hemel gaan.
Iedereeen(ook onrechtvaardige) zal een opstanding krijgen hier op aarde. Na die 1000 jaar zal Satan nog eenmaal losgelaten worden om mensen te verleiden en zal daarna gevangen worden en vernietigd worden.
Daarna zal de aarde werkelijk een paradijs zijn, en zal de mensheid eeuwig op aarde leven.
Welke bijbel heb jij? Ik heb er zelf geen een dus moet ik dat op internet opzoeken.quote:Op dinsdag 10 april 2012 10:03 schreef Cognitor het volgende:
Lees eens Openbaring 13 en 17-20. Het staat er daar niet helemaal zo letterlijk, maar het komt dicht in de buurt.
De dingen die ik opnoemde komen uit de Bijbel.quote:Op dinsdag 10 april 2012 01:27 schreef Outpost76 het volgende:
Ok, maar ik doel er meer op dat ik geleerd heb dat het er letterlijk in staat. De wereld word geleid door 1 koning en dat blijkt de antichrist te zijn. Vervolgens grijpt God en of Jezus in en komt er een 1000 jarige vrede.
Klopt het dat er zo iets letterlijk in staat of is mij een interpretatie \ versimpeling geleerd door mijn lerares toen?
Alsof er iemand gelooft in de fabeltjes van de paus....quote:Op dinsdag 10 april 2012 19:00 schreef Modus het volgende:
Het zal wel weer iets zijn waar je niet al te letterlijk over na moet denken, maar dat doe ik toch.
Zegening door de paus op 2e paasdag. Maar wat houdt dat nou concreet in als je die zegening aanhoort? Ben je dan ineens 'beschermd' of iets? Heilig? Voor altijd onsterfelijk? Engeltje op je schouder?
En wanneer telt die zegening eik? Alleen als je daar op het plein staat? Als je toevallig langsloopt en het te horen krijgt? Als het plein vol is en je staat 2 straten verderop maar woont het wel bewust bij?
Dat, dat wat je post in de bijbel staan twijfel ik niet aan. Ik vroeg wat en jij gaf antwoord. Het was alleen niet wat ik had verwacht, misschien lees ik het verkeerd of anders. Heel erg bedankt voor je moeite iig.quote:Op dinsdag 10 april 2012 13:46 schreef bianconeri het volgende:
[..]
De dingen die ik opnoemde komen uit de Bijbel.
Dus tja lijkt me vrij logisch dat het uit de Bijbel komt, ik heb het niet verzonnen
1 Joh 5:19 ''de gehele wereld ligt in de [macht van de] goddeloze.''
Openb 20:4,6 ''En ik zag tronen, en er waren er die daarop gingen zitten, en hun werd macht gegeven om te oordelen. Ja, ik zag de zielen van hen die met de bijl ter dood gebracht waren wegens het getuigenis dat zij hadden afgelegd omtrent Jezus en wegens het spreken over God, en hen die noch het wilde beest noch zijn beeld hadden aanbeden en die het merkteken niet op hun voorhoofd en op hun hand hadden ontvangen. En zij kwamen tot leven en regeerden als koningen met de Christus, duizend jaar lang.
Vers 6: Gelukkig en heilig is een ieder die deel heeft aan de eerste opstanding; over dezen heeft de tweede dood geen autoriteit, maar zij zullen priesters van God en van de Christus zijn en zullen de duizend jaar met hem als koningen regeren.''
Openb 16:14,16 In werkelijkheid zijn het door demonen geïnspireerde uitingen, en ze verrichten tekenen en gaan uit tot de koningen van de gehele bewoonde aarde, om hen te vergaderen tot de oorlog van de grote dag van God de Almachtige.
Vers 16 En ze vergaderden hen tot de plaats die in het Hebreeuws Har–Magedon wordt genoemd.
(Harmagedon oftewel Armageddon)
Daarom wilde ik dus ook graag weten of er echt in de bijbel staat dat er 1 'koning' is voor een wereldwijd rijk en dat dan de duivel of antichrist (of hoe je m wil noemen) is.quote:Op dinsdag 10 april 2012 19:00 schreef Modus het volgende:
Het zal wel weer iets zijn waar je niet al te letterlijk over na moet denken, maar dat doe ik toch.
Zegening door de paus op 2e paasdag. Maar wat houdt dat nou concreet in als je die zegening aanhoort? Ben je dan ineens 'beschermd' of iets? Heilig? Voor altijd onsterfelijk? Engeltje op je schouder?
En wanneer telt die zegening eik? Alleen als je daar op het plein staat? Als je toevallig langsloopt en het te horen krijgt? Als het plein vol is en je staat 2 straten verderop maar woont het wel bewust bij?
Tja dat hoor je wel vaker. Dat mensen bepaalde dingen die de Bijbel leert als een schok soms ervaren. Als iets onverwachts. Bijvoorbeeld ook als je aantoond dat Jezus niet God is.quote:Op dinsdag 10 april 2012 23:54 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Dat, dat wat je post in de bijbel staan twijfel ik niet aan. Ik vroeg wat en jij gaf antwoord. Het was alleen niet wat ik had verwacht, misschien lees ik het verkeerd of anders. Heel erg bedankt voor je moeite iig.
Tja wie schrikt niet als je de paus ziet? Vol rijkdom, wil veel macht, volop belangstelling zoekend, vol bezig met de politiek en veel rare fratsen.quote:Op woensdag 11 april 2012 00:08 schreef Outpost76 het volgende:
Daarom wilde ik dus ook graag weten of er echt in de bijbel staat dat er 1 'koning' is voor een wereldwijd rijk en dat dan de duivel of antichrist (of hoe je m wil noemen) is.
Als ik deze foto's ziet, schrik ik nogal nl....
Daarnaast kan in mijn ogen een mens nooit maar dan ook echt nooit in de schoenen staan van Jezus of ook maar in zijn schaduw staan mbt de boodschap die hij bracht. Een paus is in mijn ogen dan ook die koning waar ik op doel.Kijk alleen al naar de moorden die 'hij' op zn geweten heeft de afgelopen eeuwen.... Hoe kan hij ooit nog serieus gezien worden als de boodschapper van God en Jezus?
Dat weet ik en zo vreemd ben ik er niet van. Ik ben christelijk opgevoed.quote:Op woensdag 11 april 2012 22:47 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Tja dat hoor je wel vaker. Dat mensen bepaalde dingen die de Bijbel leert als een schok soms ervaren. Als iets onverwachts. Bijvoorbeeld ook als je aantoond dat Jezus niet God is.
Maar geen probleem
Rijkdom, macht ed maar je slaat de grootste zonde (tenminste dat vind ik) over als ik zo naar hem kijk en dat is wellust in alles.... Maar vooral macht en eten. Prop je maar vol zoals ze vroeger ook deden met alle zonden en eten. Oh en had ik al eten en zelf verrijking genoemd? Zijn positie heeft niets maar dan ook niets met god of geloof te maken en bewijst mijn volgende punt.quote:Tja wie schrikt niet als je de paus ziet? Vol rijkdom, wil veel macht, volop belangstelling zoekend, vol bezig met de politiek en veel rare fratsen.
De koning van deze wereld is niets menselijks! Het is een geest, Satan dus.
Deze Satan regeert over alles op aarde, hij leidt dus ook de paus dus vandaar dat je die combo maakt.
Hi Kless,quote:Op dinsdag 15 maart 2011 20:14 schreef kless het volgende:
Wat was Lucas voor een kerel? Een Jood? christen? Of iets heel anders?. Dit vroeg ik me af aan de hand van de verhalen uit zijn evangelie uit de bijbel.
In een van zijn opgetekende door Jezus vertelde parabels, die van de verloren zoon, wordt gesproken over varkens en het hoeden.
Voor een jood leek me dat onlogisch om een varkenshoeders verhaal te hebben. Want het dier is onrein en dus ongeschikt voor consumptie. Varkens melkers ken ik niet en eieren leggen ze ook niet.
Dus hoe zit het met dat verhaal? Wat mis ik?
Dat is geen antwoord op de vraag van Kless.quote:Op zondag 13 mei 2012 00:33 schreef Yogananda het volgende:
[..]
Hi Kless,
Wellicht een andwoord op je vraag:
Lukas was een arts, hij was een medewerker van Paulus. In de vergelijkinging van de verloren zoon gaat de jongste zoon naar een ver land , waar ze wel varkensvlees eten. Het geeft ook aan hoe laag hij gezonken was. Vergelijk de uitdrijving van legioen uit de bezetene waarbij de duivels in een kudde varkens terechtkwamen, ook hier kun je je afvragen waar die varkens vandaan kwamen, maar het speelde zich af in het land van Gerasenen waar men dus wel varkens hoedden(Lucas 5: 1 tot 20).
Geen idee wat de 'officiële RKK-visie' is op dit punt, wat mij geleerd wordt in onze kerk is dat een zegen niets anders is dan 'het goede (van God) toewensen.' Vergelijkbaar met het zeggen van 'gezondheid' als iemand hoest. Alleen is deze zegen niet bedoeld als wens dat de hoest verdwijnt, maar als wens (en verwachting!) dat de gezegende onder Gods leiding zal gaan.quote:Op dinsdag 10 april 2012 19:00 schreef Modus het volgende:
En de mening van een aantal mannen van 2000 jaar geleden die God meenden te hebben gehoord is een stuk nieuwer en verfrissender?quote:De nieuwe generatie van jonge christenen vestigt het geloof niet op de mening van een oude man.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |