hangt op de bank, onder een dik dekbed en heeft het koud... kortom nog niet echt helaas. Lang leve history channel, discovery etc.quote:Op zondag 20 maart 2011 10:25 schreef livelink het volgende:
Die tekening van Christan doet me aan deze Cartoon denken![]()
Sterkte voor de zieken (en hun ouders). Zijn Meike en oudste van Muks weer een beetje opgeknapt?
Da's bij ons ook zo inderdaad, die lijsten. Met als gevolg dat ik Isa netjes opgeef, maar vervolgens vergeet papa in te lichten, die dan bij een zeer rustig schoolplein aankomtquote:Op maandag 21 maart 2011 11:37 schreef livelink het volgende:
Dat is inderdaad geen fijn idee, Appelsap! Dit soort dingen moeten echt op orde zijn bij een BSO.
Bij ons gaat de BSO extra open als er minimaal 3 kinderen zijn die zich aanmelden. Als een school studiedag heeft zijn er wel snel 3 kinderen die dan opvang nodig hebben. Dus dat gaat eigenlijk altijd goed. Sterker nog, bij ons attendeert de BSO ons op de studiedagen van school. Ze hangen dan tegen die tijd een briefje op op de deur dat een bepaalde school studiedag heeft en daarop moet je dus inschrijven of je kind gebruik wil maken van de BSO die dag.
Ik ben Katja een keer vergeten op te geven voor extra BSO. Ze hadden toen studiemiddag op school en ik was dat helemaal vergeten. Wij waren gewoon aan het werk, maar Katja is bij de BSO-groep gaan staan en ze hebben haar gelukkig ook meegenomen, ondanks dat ze niet op de lijst stond.
Ongetraind vind ik het een heel slecht plan... En al helemaal met bepakking van 6 kilo. In Nijmegen lopen militairen met 10 kilo bepakking, dus die 6 kilo vind ik idioot. En zes kilometer met stukken strand, dan ben je zeker 2 uur onderweg.quote:Op maandag 21 maart 2011 13:42 schreef moussy het volgende:
*binnenvalt*
Je kind, René dus, ongeoefend RUIM 6 km met 6 liter water in een rugzak laten lopen, doen of niet? Ik vind van niet, of ze moet er graag een blessure aan over willen houden. Ik heb de afstand net gereden en kom op zo'n 8 km uit en daar komt nog een stuk bij. Ze moeten ook over het strand lopen in het losse zand.
De juf heeft bedacht dat de kinderen moeten wandelen voor water (is 1 of ander landelijk project) om te ervaren hoe het is voor leeftijdsgenootjes in arme landen die door de woestijn moeten lopen om water te halen. Ze vergeet alleen even dat die al lopen met water zodra ze kúnnen lopen.
Dat mocht nietquote:Op maandag 21 maart 2011 23:11 schreef trui het volgende:
nou ja, met kraanwater kunnen ze onderweg hun dorst nog wat lessen.maar ik vind 't ook overdreven hoor moussy!
"in Afrika kunnen de kinderen dat ook niet doen...."quote:Op woensdag 23 maart 2011 13:18 schreef trui het volgende:
echt belachelijk dat je op zo'n afstand niks mag drinken onderweg. dat gaat mij wel iets meer dan een tikkeltje te ver.
Tof. Als ze dat goed regelen is er ook een Nederlandse subsidie. Zie http://www.stichtingnob.nl/ voor meer informatie, of pmquote:Op woensdag 23 maart 2011 12:38 schreef Rewimo het volgende:
Ik kreeg net een brief van Christans school dat ze aan het peilen zijn of er belangstelling is voor Nederlandse lessen aan kinderen die thuis Nederlands spreken. Heb even geïnformeerd wat precies de bedoeling is, en het gaat om regionaal georganiseerde lessen waarvoor ze momenteel aan het kijken zijn of er voldoende belangstelling voor is. Per school zijn er te weinig Nederlandse kinderen om dat te realiseren en daarom proberen ze het nu overkoepelend te organiseren. Prima initiatief, ik hoop dat het doorgaat![]()
Hij krijgt momenteel helemaal geen Nederlandse les, dat kan pas over een paar jaar weer als keuzevak, en dan beginnen ze natuurlijk helemaal bij het begin.
Daar ga ik eens even goed naar kijken, dank je welquote:Op donderdag 24 maart 2011 03:06 schreef Gaoxing het volgende:
Tof. Als ze dat goed regelen is er ook een Nederlandse subsidie. Zie http://www.stichtingnob.nl/ voor meer informatie, of pm
Nee geen probleem idd, beter dan 5.30!quote:Op dinsdag 29 maart 2011 10:46 schreef trui het volgende:
7.30 lijkt me niet zo'n probleem, toch? (dan moeten ze er hier altijd uit). dat late inslapen was hier ook aan de orde... en 's ochtends maar niet wakker kunnen worden. ik heb er zelf ook last van hoor, bleh!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |