Tuurlijk!quote:
Ik ookquote:Op woensdag 9 maart 2011 17:58 schreef Strega het volgende:
[..]
Tuurlijk!![]()
(Ik vind ze stiekem leuker dan die kale!)
Wat een voorpret voor jou! Wanneer weet je of de bruine voor jou is?quote:
Jaquote:Op woensdag 9 maart 2011 18:00 schreef Strega het volgende:
[..]
Wat een voorpret voor jou! Wanneer weet je of de bruine voor jou is?
quote:Op woensdag 9 maart 2011 18:07 schreef oh-oh het volgende:
![]()
Even in de herhaling nog maar he?
Zo, gewandeld, en de tweede stortbui van vandaag over me heen gekregen
Da's geen antwoord op haar tweede vraagquote:
Even tussendoor komen kijkenquote:Op woensdag 9 maart 2011 18:07 schreef oh-oh het volgende:
![]()
Bruine is van mijquote:Op woensdag 9 maart 2011 18:17 schreef Greys het volgende:
[..]
Da's geen antwoord op haar tweede vraag
Daar ben ik ook benieuwd naar namelijk
Gaafquote:
Ist definitief?quote:
Je hebt de matig geïnteresseerde aandacht van 3 katten.quote:Op woensdag 9 maart 2011 18:07 schreef oh-oh het volgende:
![]()
Matig?quote:Op woensdag 9 maart 2011 18:55 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Je hebt de matig geïnteresseerde aandacht van 3 katten.
Viel mij ook mee. 3 opgeheven hoofden en half gespitste oren en that's it.quote:Op woensdag 9 maart 2011 19:16 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Matig?
Valt me nog mee, Sjon en Bil negeren het geblehr gewoon helemaal
Ohhhhhh geen pijnboompittenyoghurt meer?quote:Op woensdag 9 maart 2011 19:18 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Viel mij ook mee. 3 opgeheven hoofden en half gespitste oren en that's it.![]()
Had je trouwens al gezien dat ze nieuwe yoghurtjes bij de Aldi hebben?Helaas heeft het turkse yoghurtje -wat met zijn rozijnen en noten zo briljant was voor het ontbijt - ervoor moeten wijken.
Misschien heeft jouw Aldi ze nog wel maar hier is er nu apfelstrudel en honingyoghurt bij gekomen.quote:Op woensdag 9 maart 2011 19:21 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Ohhhhhh geen pijnboompittenyoghurt meer?
![]()
Dat was de lekkerste van allemaal![]()
Morgen ga ik commissiekes doen
Heeft je homo je goed uitgesopt?quote:Op woensdag 9 maart 2011 19:22 schreef oh-oh het volgende:
Ik heb net nog een filmpje gemaakt trouwens, maar ik moet ff mn card reader zoeken, we hebben erg grondig opgeruimd vanochtend![]()
Ook van de bruinequote:Op woensdag 9 maart 2011 19:22 schreef oh-oh het volgende:
Ik heb net nog een filmpje gemaakt trouwens, maar ik moet ff mn card reader zoeken, we hebben erg grondig opgeruimd vanochtend![]()
Thanksquote:Op woensdag 9 maart 2011 19:20 schreef Cat22 het volgende:
Haaai Niesje!Hopelijk ben je snel weer wat bijgekomen.
![]()
Het verhaal van oh-oh staat overal door de SC maar komt neer op moederhond met veel teveel puppen waardoor oh-oh nu pleegmoedert.
Ik las er vandaag wat over hier. Altijd heftig, zeker als je het voor het eerst meemaakt. Heb het er op school en op je stage ook over, je bent zeker niet de enige die zich naar voelt bij zoiets.quote:
He bah. Gaan ze nu nog wat doen dan? Of laten ze je hier echt zo lang mogelijk mee doorlopen?? Heeft de gyn al wat gezegd over evt. eerder inleiden dus dat je niet de hele 40 of misschien zelfs 42 weken hoeft door te lopen??quote:Op woensdag 9 maart 2011 19:31 schreef ferrari_rood het volgende:
@multiply wat gaaf defenitief voor jou
@nieslief ik mocht in het z-huis blijven ben sinds maandag weer thuis
wat heb ik gemist?quote:
http://www.imdb.com/title/tt1095174/quote:Op woensdag 9 maart 2011 19:37 schreef _Multiply86_ het volgende:
Welke film?
Ik heb geeneens een tv. Ik keek nooit tv, alleen op internet. Dus mooi verkocht toen haha. Abbo opgezegd. Boeiend. Alles is op internet te vinden
Op zich heb ik wel een goede begeleidster, ik zie haar alleen weinig dus heb niet zoveel met haar. Ze was er vandaag ook niet en ik heb het wel een aantal keer aangekaart bij collega's dat ik het wel heftig vond en daar reageerden ze wel op, maar ja het blijft heftig.quote:Op woensdag 9 maart 2011 19:32 schreef ferrari_rood het volgende:
Je had ook wel een heftig dagje oognip.
Kon je het wel kwijt op stage? heb je een goede beleider(ster)
Doe je goedquote:Op woensdag 9 maart 2011 19:21 schreef Cat22 het volgende:
Mijn mobiele bibliotheek is dadelijk voorzien van een selectie van zo'n 200 titels.
quote:Op woensdag 9 maart 2011 19:41 schreef Oognip het volgende:
[..]
[SC] #1219 Waar we nog laaaaaang geen 40 zijn allemaal!!!
praten helptquote:Op woensdag 9 maart 2011 19:42 schreef Oognip het volgende:
[..]
Op zich heb ik wel een goede begeleidster, ik zie haar alleen weinig dus heb niet zoveel met haar. Ze was er vandaag ook niet en ik heb het wel een aantal keer aangekaart bij collega's dat ik het wel heftig vond en daar reageerden ze wel op, maar ja het blijft heftig.
Ik kan ook op dit moment tegen niemand aanpraten en ik merk dat het me toch wel erg hoog zit.
quote:Op woensdag 9 maart 2011 19:53 schreef Ynske het volgende:
[..]
[..]
praten helpt
dat heb ik vanmiddag wel gemerkt. k zat met mn hart bonkend vanmorgen ontzettend onzeker, na dat gesprek van gister.
dus backupteamleider aangesproken, en een hele tijd met hem zitten praten, daarna ging t een stuk beter, en kan ik er weer rustig tegenaan kijken. morgen gaan we t gesprek terugluisteren, waarbij ik ervan overtuigd ben dat ik het dan als minder dichtbij ga ervaren als nu t geval was.
mocht je willen praten, dr zit altijd een luisterend oor hier![]()
Wassupquote:Op woensdag 9 maart 2011 19:53 schreef Ynske het volgende:
praten helpt
dat heb ik vanmiddag wel gemerkt. k zat met mn hart bonkend vanmorgen ontzettend onzeker, na dat gesprek van gister.
Oognip, iedereen reageert er anders op. Ga jezelf niet met anderen vergelijken. Meet jouw reacties niet af aan die van hen. Jij bent jezelf en jij reageert er zo op. Dat weet je niet als je het niet meemaakt. Nu weet je het wel. Het zal misschien ook wel makkelijker worden. Maar het valt voor niemand mee als je in aanraking komt met de dood. Ook niet als je mensen maar kort of niet zo goed kent, het kan je toch heel erg aangrijpen. Je moet nog leren hoe je daarmee om kunt gaan en dat komt heus wel. Ik zou het overigens vreemd vinden als het je helemaal niets zou doen, dat zou pas raar zijn, dit niet. Sterkte!quote:Op woensdag 9 maart 2011 19:57 schreef Oognip het volgende:
Praten helpt inderdaad, ik ben alleen een slechte prater als het over mezelf gaat, dan ben ik beter in janken maar dat lukt nu ook niet dus voel me beetje opgefokt.
Ik heb ook het idee dat ik me een beetje aanstel, want een klasgenootje van mij heeft al 3 overleden mensen op stage gezien en zij heeft er totaal geen last van.
Fijn dat het praten met je backupteamleider heeft geholpen. Ik vind dat ze er veel aandacht aan besteden, echt goed!Ook goed dat je morgen het gesprek terug gaat luisteren, dan kun je het daarna misschien beter relativeren.
Denk nooit dat je je aanstelt, je leeft gewoon mee en het is ook een heftige ervaring om voor de eerste keer een dode te zien.quote:Op woensdag 9 maart 2011 19:57 schreef Oognip het volgende:
[..]
Praten helpt inderdaad, ik ben alleen een slechte prater als het over mezelf gaat, dan ben ik beter in janken maar dat lukt nu ook niet dus voel me beetje opgefokt.
Ik heb ook het idee dat ik me een beetje aanstel, want een klasgenootje van mij heeft al 3 overleden mensen op stage gezien en zij heeft er totaal geen last van.
Fijn dat het praten met je backupteamleider heeft geholpen. Ik vind dat ze er veel aandacht aan besteden, echt goed!Ook goed dat je morgen het gesprek terug gaat luisteren, dan kun je het daarna misschien beter relativeren.
Zoiets is ook heftig, zeker als het de eerste keer is. Fijn dat je er goed over hebt kunnen praten, dat scheeltquote:Op woensdag 9 maart 2011 19:53 schreef Ynske het volgende:
dus backupteamleider aangesproken, en een hele tijd met hem zitten praten, daarna ging t een stuk beter, en kan ik er weer rustig tegenaan kijken. morgen gaan we t gesprek terugluisteren, waarbij ik ervan overtuigd ben dat ik het dan als minder dichtbij ga ervaren als nu t geval was.
gister als laatste gesprek iemand gehad, die dreigde ineens tijdens het gesprek om zelfmoord te gaan plegen. en uiteindelijk eindigde met dat ze t nu ging doen en de verbinding verbrakquote:
O Ynske dat is ook heftig zeg, dat verwacht je naturulijk helemaal niet, jij ook sterkte en fijn dat er goede opvang isquote:Op woensdag 9 maart 2011 20:02 schreef Ynske het volgende:
[..]
gister als laatste gesprek iemand gehad, die dreigde ineens tijdens het gesprek om zelfmoord te gaan plegen. en uiteindelijk eindigde met dat ze t nu ging doen en de verbinding verbrak
Het was niet de eerste keer dat ik een dode heb gezien, maar sinds de dood van de opa van mijn vriend, heb ik er meer moeite mee. Dat vond ik gewoon geen fijne ervaring.quote:Op woensdag 9 maart 2011 20:01 schreef indaha het volgende:
[..]
Denk nooit dat je je aanstelt, je leeft gewoon mee en het is ook een heftige ervaring om voor de eerste keer een dode te zien.
Ik zou het vreemder vinden als je er heel gemakkelijk overheen zou stappen.
Ow dearquote:Op woensdag 9 maart 2011 20:02 schreef Ynske het volgende:
gister als laatste gesprek iemand gehad, die dreigde ineens tijdens het gesprek om zelfmoord te gaan plegen. en uiteindelijk eindigde met dat ze t nu ging doen en de verbinding verbrak
Dieren voelen het altijd aan als je troost nodig hebtquote:Op woensdag 9 maart 2011 20:04 schreef Oognip het volgende:
[..]
Het was niet de eerste keer dat ik een dode heb gezien, maar sinds de dood van de opa van mijn vriend, heb ik er meer moeite mee. Dat vond ik gewoon geen fijne ervaring.
Thanks voor jullie lieve woorden Indaha en RewimoToen ik net begon te huilen kwam Muis op schoot liggen en nu krijg ik heel veel kopjes
Bij ons waren ook 2 chihuahua's op puppycursus, zo grappig!quote:Ok, het was ook een raar hondje, en chihuahua's waren ze destijds helemaal niet mee bekend ook, maar uiteindelijk is het me zelf wel gelukt om hem leuk te krijgen
Chihuahua nummer 2 luisterde van zichzelf al meteen perfect, en is keibraaf.
Zelfde met chi nummer 3 eigenlijk, maar die was al 3 en opgevoed toen ze kwam.
Ik heb nu ook een tamelijk kansloos gevalletje, chineesje nummer 3, maar daar had ik echt geen puppycursus mee kunnen doen, dat zou echt keilullig geweest zijn voor de rest van de cursisten
Daarom heb ik er eentje in m'n PC gebouwdquote:Op woensdag 9 maart 2011 19:24 schreef _Multiply86_ het volgende:
[..]
Ook van de bruine![]()
Ik ben mijn cardreader ook altijd kwijt
Is dat je echte "afpasafspraak"? Inclusief schoenen en de juiste BeejHaaai?quote:
Als we Ing niet hadden voor de details.quote:Op woensdag 9 maart 2011 20:29 schreef Ingetje79 het volgende:
[..]
Is dat je echte "afpasafspraak"? Inclusief schoenen en de juiste BeejHaaai?
Watte?quote:Op woensdag 9 maart 2011 20:31 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Als we Ing niet hadden voor de details.
Ik ben gewoon blij met je.quote:
En daar ga je speesjaal voor rijden?quote:
Nee dit is pas de eerste pasafspraak, maar wel spannendquote:Op woensdag 9 maart 2011 20:29 schreef Ingetje79 het volgende:
[..]
Is dat je echte "afpasafspraak"? Inclusief schoenen en de juiste BeejHaaai?
Je moet ook óver de grens tanken. Ik heb 1,52 betaald vandaag. En dat is alweer 8 cent duurder dan vorige weekquote:Op woensdag 9 maart 2011 20:34 schreef Cat22 het volgende:
En daar ga je speesjaal voor rijden?![]()
Ik doe dat altijd onderweg, vandaag 1,60 betaald. Vlakbij de Duitse grens. Het moet niet gekker worden.
idd ik tik m ook net even de grens over naar Belsj of Pruisenquote:Op woensdag 9 maart 2011 20:36 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Je moet ook óver de grens tanken. Ik heb 1,52 betaald vandaag. En dat is alweer 8 cent duurder dan vorige week
Maar dan moet ik omrijden. En daar heb ik geen zin in.quote:Op woensdag 9 maart 2011 20:36 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Je moet ook óver de grens tanken. Ik heb 1,52 betaald vandaag. En dat is alweer 8 cent duurder dan vorige week
Zit je al de hele tijd hier?quote:Op woensdag 9 maart 2011 20:37 schreef Mama_Mia het volgende:
[..]
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa![]()
![]()
Neequote:
uhuquote:Op woensdag 9 maart 2011 20:45 schreef Mama_Mia het volgende:
[..]
Neeik denk ik ga het laatste topic eens opzoeken, en toen vond ik dat, naja dan moet ik wel reageren
Die wordt zo wel weer wakker gepieptquote:Op woensdag 9 maart 2011 20:47 schreef _Multiply86_ het volgende:
Oh-oh is denk ik eindelijk in slaap gevallen
Dan moet je maar heul veel weggaan in de weekends, dan kan ik ze knuffelenquote:
quote:
Maak je foto's en ga je die zaterdag laten zien?quote:Op woensdag 9 maart 2011 20:36 schreef Greys het volgende:
[..]
Nee dit is pas de eerste pasafspraak, maar wel spannend
(Ik ga mee)
Anders moet ik voordat ik naar m'n werk ga en dan moet ik eerder opstaanquote:Op woensdag 9 maart 2011 20:34 schreef Cat22 het volgende:
[..]
En daar ga je speesjaal voor rijden?![]()
Ik doe dat altijd onderweg, vandaag 1,60 betaald. Vlakbij de Duitse grens. Het moet niet gekker worden.
Leukquote:Op woensdag 9 maart 2011 20:49 schreef Mama_Mia het volgende:
[..]
Dan moet je maar heul veel weggaan in de weekends, dan kan ik ze knuffelen
Ohja, en ik heb besloten, dat als ik ga werken, dus meer geld, dus minder thuis, dan neem ik een kitten erbij. En dan wordt het een kitten van jou, want die kan ik goed leren kennen
Zeg dat kan niet, hier blijven jijquote:Op woensdag 9 maart 2011 20:52 schreef Oognip het volgende:
[..]
Leuk![]()
maar dan moet je wel opschieten want zolang woon ik hier niet meer denk ik
![]()
maar goed waar ik ook woon, kittenopvang blijft
Ik ben niet van plan om veel weekenden weg te gaan als de kittens er zijn, tenzij ze al redelijk zelfstandig zijn of zo, maar liever niet. Ik voel me daar veel te verantwoordelijk voor en wil goed voor ze zorgen en ik heb een snaar die voelt als een kitten ziek is, ook al zien anderen er nog niks van
Nee dat hoef je helemaal niet alsof te doen, liever niet juistquote:Op woensdag 9 maart 2011 20:53 schreef Mama_Mia het volgende:
[..]
Zeg dat kan niet, hier blijven jijvan wie krijg ik anders appeltaart
![]()
en verdorie, moet ik nog doen alsof ik je aardig vind ook, om kittens te mogen knuffelen![]()
quote:Op woensdag 9 maart 2011 20:55 schreef Oognip het volgende:
[..]
Nee dat hoef je helemaal niet alsof te doen, liever niet juist
Kom je gewoon niet meer binnen
Nou ben ik even blijquote:Op woensdag 9 maart 2011 20:56 schreef Mama_Mia het volgende:
[..]nou dan vind ik je wel gewoon aardig
O'jee Q. Wat is er aan de hand?quote:Op woensdag 9 maart 2011 21:04 schreef Qwea het volgende:
Zo. Ik ben er HELEMAAL klaar mee. Fuck dat huis, fuck MM en Fuck MM's ouders.
De godsteringkut zeg.
quote:Op woensdag 9 maart 2011 21:04 schreef Qwea het volgende:
Zo. Ik ben er HELEMAAL klaar mee. Fuck dat huis, fuck MM en Fuck MM's ouders.
De godsteringkut zeg.
Neuh daar staat het niet. Ruzie gehad met MM zijn vader. Ik ben zo klaar met die kerel. En MM trekt gewoon zijn bek niet open he. Ja, tegen mij. Nou, ze zoeken het maar uit. Hij gaat er morgen zelf maar om half 8 zitten want ik doe het niet meer.quote:Op woensdag 9 maart 2011 21:05 schreef Oognip het volgende:
[..]
O'jee Q. Wat is er aan de hand?
Of staat dat in je klustopic *kijkt*
wat is er dan nu mis gegaan?quote:Op woensdag 9 maart 2011 21:07 schreef Qwea het volgende:
[..]
Neuh daar staat het niet. Ruzie gehad met MM zijn vader. Ik ben zo klaar met die kerel. En MM trekt gewoon zijn bek niet open he. Ja, tegen mij. Nou, ze zoeken het maar uit. Hij gaat er morgen zelf maar om half 8 zitten want ik doe het niet meer.
Watissuraandehand Qtje?quote:Op woensdag 9 maart 2011 21:07 schreef Qwea het volgende:
[..]
Neuh daar staat het niet. Ruzie gehad met MM zijn vader. Ik ben zo klaar met die kerel. En MM trekt gewoon zijn bek niet open he. Ja, tegen mij. Nou, ze zoeken het maar uit. Hij gaat er morgen zelf maar om half 8 zitten want ik doe het niet meer.
Ik ¤ 1,73 vandaagquote:Op woensdag 9 maart 2011 20:36 schreef Rewimo het volgende:
Noes!quote:
Langs de snelweg soms? Daar is het stukken duurder altijd.quote:
Mis, niks. Spoiler. haal het straks weg.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 40% gewijzigd door Qwea op 09-03-2011 22:34:33 ]-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
En dan gaat ie ook nog vet bijdehand zeggen iets van "Ja dat is die adhd met die grote bek van je". Nou, het is goed dat de stukadoor me tegenhield want die zag het al aankomen, ik stond echt op het punt om hem een hengst te geven.quote:Op woensdag 9 maart 2011 21:29 schreef Mama_Mia het volgende:
Jeetje Q! Wat een gedoekan me goed voorstellen dat je erover geflipt bent ja, dat zou ik ook doen met zo'n figuur
Oh man ik was m volgens mij ook aangevlogenquote:Op woensdag 9 maart 2011 21:33 schreef Qwea het volgende:
[..]
En dan gaat ie ook nog vet bijdehand zeggen iets van "Ja dat is die adhd met die grote bek van je". Nou, het is goed dat de stukadoor me tegenhield want die zag het al aankomen, ik stond echt op het punt om hem een hengst te geven.
Ik ben er echt zooooo klaar mee. Mike zoekt het ook maar mooi uit morgen. Ik wil niks meer met die gozer van doen hebben.
Tuurlijk is zo'n verbouwing superstressvol. En helemaal met die crohn gaat dat gewoon niet. Ik ben gewoon echt helemaal kapot. Buikpijn, rugpijn, bloed in de ontlasting, enkel flink dik en pijnlijk, ect.quote:Op woensdag 9 maart 2011 21:32 schreef Cat22 het volgende:
He bah Q. Wat lastig en naar allemaal.![]()
En je kunt er in je eentje zo moeilijk wat mee, MM moet ook positie kiezen, dan weet je tenminste waar je aan toe bent. Want zolang die aan beide kanten blijft hangen blijf je botsen.
Enne... verbouwingen zijn supersuperstressvol. Dan hoeft er niet veel te gebeuren of de vlam slaat in de pan. Niet dat ik dit trouwens kleinigheden vind hoor. Jullie huis, jullie klus, jullie leven.
Blegh dus.![]()
Hoe was het trouwens bij de internist?
Ik zei dus in de auto dat ik het ook helemaal met hem gehad had. Zegt ie doodleuk "Nou dan ga je toch weer naar drenthe?"quote:Op woensdag 9 maart 2011 21:32 schreef oh-oh het volgende:
Oh Qut, vraag es aan die knakker van je met wie ie wil gaan wonen in dat huis, met jou of met zn pappie?
![]()
Oh, en ik sliep niet, maar ik lag wel ff, ik probeerde wel ondertussen een filmpje te uppen, maar elke keer kapt ie net voor het einde, dus nu ben ik dr ff klaar mee.En de pups hebben weer twee keer goed getankt![]()
Nu ga ik denk ik toch nog maar iets van avondeten bedenken
Maar het mooie is nog dat als mijn ouders zich ergens mee bemoeien hij wel zijn grote bek opentrekt. En nu niet.quote:Op woensdag 9 maart 2011 21:34 schreef Mama_Mia het volgende:
[..]
Oh man ik was m volgens mij ook aangevlogenheb al bijna slaande ruzie met mijn pa gehad met de verhuizing, dat moet allemaal ook zo op zijn manier, maar dit is echt nog even een graadje erger
ik zou er inderdaad lekker even tussenuit gaan, laat hun het maar oplossen
Dat is ook echt geen doen.quote:Op woensdag 9 maart 2011 21:34 schreef Rewimo het volgende:
JF Q, dat is ook geen werken zo als ze zich zo met jullie bemoeien. Ik kan me goed voorstellen dat het je tot hier zit
Mijn strot uitkomen is echt een understatement. Pffffquote:Op woensdag 9 maart 2011 21:36 schreef Oognip het volgende:
Zo kut zeg QZoals je het omschrijft kan ik me heel goed voorstellen dat die man je strot uit komt. Waar bemoeit ie zich mee? Heeft hij het huis gekocht, nee toch?
Ik snap ook wel voor MM dat ie het misschien moeilijk vindt om zijn vader de les te lezen, maar dat hij jou zo laat uitkafferen is echt belachelijk.
Zit MMs vader morgen weer in jullie huis? Is MM morgen vrij en heeft ie de mogelijkheid om er morgen te gaan zitten of hebben jullie echt een probleem als je niet gaat?
Yay (Crohn) en blugh dus.quote:Op woensdag 9 maart 2011 21:35 schreef Qwea het volgende:
[..]
Tuurlijk is zo'n verbouwing superstressvol. En helemaal met die crohn gaat dat gewoon niet. Ik ben gewoon echt helemaal kapot. Buikpijn, rugpijn, bloed in de ontlasting, enkel flink dik en pijnlijk, ect.
Geeft niet, ik heb het er graag voor over. Maar kom dan godverdomme niet met zo'n eikel aan terwijl je weet dat ik er al niet over kan en het vooraf zo duidelijk heb gezegd. Jezus. Al wil ik toch op het laminaat schijten en dagen laten liggen. Ik moet er toch wonen?
Internist was "goed" het zit niet in de (dikke?) darm. Maar meer naar boven ws. Dus van alles gekregen. Entrocorte, en andere shizzle.
En ik moest stress vermijden![]()
Precies. Ik ben de kapitein. Aangezien ik er de hele dag ben. En als er iets is wat ik niet kan beslissen dan overleg ik dat met mike. Niet met hem. Opzouten.quote:Op woensdag 9 maart 2011 21:42 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Yay (Crohn) en blugh dus.
Echt balen dat het allemaal zo moeizaam loopt. Het moet gewoon voor iedereen duidelijk zijn wie nu eigenlijk de kapitein is op het schip. En me dunkt dat pa dat niet gaat worden.
Pff lastig hoor Qquote:Op woensdag 9 maart 2011 21:41 schreef Qwea het volgende:
[..]
Mijn strot uitkomen is echt een understatement. Pffff
En Ja, hij komt morgen bij mijn weten schilderen. MM kan niet zo maar vrijnemen, en de badkamerman staat om half 9 voor de deur. Dus die moet erin gelaten worden en die zal net zoals vandaag ongetwijfeld vragen over de tegels hebben.
Dus het is wel fijn als er iemand is. Maar MM kan lekker (ik meen het) doodvallen. Ik ga niet.
De groeten ermee. Hij vraagt maar of zijn pa zo gek is (doet ie toch niet) om er om half 8 te gaan zitten.
Ik zou proberen te voorkomen dat er vuil in het wondje komt en verder niks. Gewoon aan de lucht laten genezen.quote:Op woensdag 9 maart 2011 21:45 schreef Ynske het volgende:
hey medisch onderlegde mensen
stomme vraag misschien, maar heb me zondag gesneden aan papier in mn vinger, maar het blijft iedere keer weer als t randje dicht gaat dik en rood worden en prut uitkomen, ben t braaf aan t baden geweest steeds,wat moet ik nu daarmee doen dat t minder word?
Betadine op doenquote:Op woensdag 9 maart 2011 21:45 schreef Ynske het volgende:
stomme vraag misschien, maar heb me zondag gesneden aan papier in mn vinger, maar het blijft iedere keer weer als t randje dicht gaat dik en rood worden en prut uitkomen, ben t braaf aan t baden geweest steeds,wat moet ik nu daarmee doen dat t minder word?
Vooral blijven doen Q.!quote:
Waarin ben je aan het baden geweest? Klinkt als een ontstoken wond, met een vinger deed ik die altijd een tijdje in een hete soda-oplossing.quote:Op woensdag 9 maart 2011 21:45 schreef Ynske het volgende:
Betadinepleister en kijken wat dat doet. Als het er beter op wordt: daarna gewone pleister als een 'dakje eroverheen. Dan bescherm je het tegen stoten en vuil en kan er toch lucht aan.quote:
heb t zondag schoongemaakt en idd betadine opquote:Op woensdag 9 maart 2011 21:49 schreef Barbaaf het volgende:
[..]
Vooral blijven doen Q.!
[..]
Waarin ben je aan het baden geweest? Klinkt als een ontstoken wond, met een vinger deed ik die altijd een tijdje in een hete soda-oplossing.
Dan zou ik toch voor de betadine gaan. Door teveel badderen kun je de huid ook verweken. En zeker bij een vinger waar toch telkens druk- en wrijfkrachten opkomen houd je het open en geïrriteerd.quote:Op woensdag 9 maart 2011 21:50 schreef Ynske het volgende:
[..]
heb t zondag schoongemaakt en idd betadine op
en sinds maandag word t dus steeds rood en pruttig, dus braaf steeds in sodawater
en 1 keer in badedas
en nu issie door de dag weer steeds rood en gevoellig
een keer betadine erop of een aantal keer per dag? Ik deed het altijd goed schoonmaken gewoon met water, dan betadine er op, gewoon een flinke klodder, en dan een pleister eroverheen, zodat het afschermt maar wel lucht krijgtquote:Op woensdag 9 maart 2011 21:50 schreef Ynske het volgende:
[..]
heb t zondag schoongemaakt en idd betadine op
en sinds maandag word t dus steeds rood en pruttig, dus braaf steeds in sodawater
en 1 keer in badedas
en nu issie door de dag weer steeds rood en gevoellig
thnxquote:Op woensdag 9 maart 2011 21:51 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Dan zou ik toch voor de betadine gaan. Door teveel badderen kun je de huid ook verweken. En zeker bij een vinger waar toch telkens druk- en wrijfkrachten opkomen houd je het open en geïrriteerd.
t was tussen de drank doorquote:Op woensdag 9 maart 2011 21:51 schreef Mama_Mia het volgende:
[..]
een keer betadine erop of een aantal keer per dag? Ik deed het altijd goed schoonmaken gewoon met water, dan betadine er op, gewoon een flinke klodder, en dan een pleister eroverheen, zodat het afschermt maar wel lucht krijgt
10 keer per dag badderen is echt slecht Yns!quote:
quote:Op woensdag 9 maart 2011 21:53 schreef Cat22 het volgende:
[..]
10 keer per dag badderen is echt slecht Yns!
quote:Op woensdag 9 maart 2011 21:37 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik zei dus in de auto dat ik het ook helemaal met hem gehad had. Zegt ie doodleuk "Nou dan ga je toch weer naar drenthe?"
Nou ik heb toch die auto deur met een klap dichtgesmetenen dan rijdt ie weg en toetert ie ook nog
Nou, ik lach morgenvroeg als hij zelf daar kan zitten en te laat is op zijn werk.
Wie, Mike?quote:
Dat wordt niet leuk als ie vanavond thuis komtquote:Op woensdag 9 maart 2011 22:10 schreef Qwea het volgende:
[..]
Wie, Mike?
Die zit bij de stukadoor nu. De stukadoor is nog aan het stuken. En ik was er klaar mee dus hij heeft me naar huis mogen brengen.
Ah mooi, gelijk heb jequote:Op woensdag 9 maart 2011 22:10 schreef Qwea het volgende:
[..]
Wie, Mike?
Die zit bij de stukadoor nu. De stukadoor is nog aan het stuken. En ik was er klaar mee dus hij heeft me naar huis mogen brengen.
Nah, echt. Dat je tegen elkaar zeikt omdat er stress is is helemaal niet erg.quote:Op woensdag 9 maart 2011 22:05 schreef Rewimo het volgende:
Ze zeggen weleens dat verbouwen een goede relatietest is. Dat begrijp ik geloof ik wel als ik dit zo lees
Dat ligt eraan. Als hij zijn bek opentrekt niet nee. Ik zal hem voordat ik ga slapen nog mededelen dat hij het morgen maar uitzoekt en ik in bed blijf. En als hij gewoon wijs is houdt hij verder zijn mond en gaat ie morgen zelf die deur open doenquote:Op woensdag 9 maart 2011 22:11 schreef Oognip het volgende:
[..]
Dat wordt niet leuk als ie vanavond thuis komt
Dat dacht ik ookquote:
Volgens mij staat er niks in die posts wat MM al niet weet.quote:
Vast nietquote:Op woensdag 9 maart 2011 22:18 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Volgens mij staat er niks in die posts wat MM al niet weet.Of leest pa ook mee hier?
Waarom zou ik mijn post moeten editten?quote:
Hij kent je inmiddels vast welquote:Op woensdag 9 maart 2011 22:19 schreef Qwea het volgende:
[..]
Waarom zou ik mijn post moeten editten?
Omdat MM ze kan lezen? kan die ook gelijk lezen dat ie de klere kan krijgen. Bij deze
Probeer het eens?quote:Op woensdag 9 maart 2011 22:17 schreef oh-oh het volgende:
Kan ik je mss kalmeren met wat puppypics Qutje?
Gelukkig hoefde er bij mij weinig verbouwd te worden en ben ik heel goed in pa aan het werk zetten (en wat pa voor ogen heeft is gelukkig gewoon goed en haalbaar en zoquote:Op woensdag 9 maart 2011 22:19 schreef Ingetje79 het volgende:
[..]
Vast niet![]()
Ouders menen het mbt huis kopen en dat soort zooi nou eenmaal altijd beter te weten.
Gelukkig waren die van ons op vakantie toen wij de sleutel kregen
Dagje? Hij zoekt het de hele week en volgende week maar mooi uit.quote:Op woensdag 9 maart 2011 22:21 schreef Ingetje79 het volgende:
En of ie de deur nou open gaat doen of niet; een dagje rust is sowieso wel goed voor jou en Kroontje en je enkel
Ik heb wel es jankend op zolder gezeten door al dat gezeik en alles wat weer es tegen zat.quote:Op woensdag 9 maart 2011 22:21 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Gelukkig hoefde er bij mij weinig verbouwd te worden en ben ik heel goed in pa aan het werk zetten (en wat pa voor ogen heeft is gelukkig gewoon goed en haalbaar en zo) en dan kan ik voor de koffie zorgen.
Good old days: familie in de tuin aan het werk en ik binnen poetsen en frietjes bakken.Resultaat van 2 jaar kwaaie zin en driftbuien als ik die smerige tuin weer in moest.
Mijn vader was er 2 weekenden terug. GEEN last van gehad.quote:Op woensdag 9 maart 2011 22:19 schreef Ingetje79 het volgende:
[..]
Vast niet![]()
Ouders menen het mbt huis kopen en dat soort zooi nou eenmaal altijd beter te weten.
Gelukkig waren die van ons op vakantie toen wij de sleutel kregen
Jeetje wat een dikke beer is die van mijquote:Op woensdag 9 maart 2011 22:22 schreef oh-oh het volgende:
Bruintje beer met dikke pens en melksnor![]()
[ afbeelding ]
Plofpup:
[ afbeelding ]
Zwartje met zn witte tenen , witte kinnetje en witte befje![]()
[ afbeelding ]
Die glimt als een spiegel![]()
[ afbeelding ]
Saampjes![]()
[ afbeelding ]
Het ging hier opzich niet slecht hoor... afgezien van wat planning fouten mbt de badkamer. Maar ja, he. Toen moest er iemand zo nodig iemand anders laten schilderen....quote:Op woensdag 9 maart 2011 22:23 schreef Ingetje79 het volgende:
[..]
Ik heb wel es jankend op zolder gezeten door al dat gezeik en alles wat weer es tegen zat.
En m'n schoonmoeder maar roepen waar ik was; terwijl ik m'n snikjes probeerde te onderdrukken
Wat zijn ze leukquote:Op woensdag 9 maart 2011 22:22 schreef oh-oh het volgende:
[ afbeelding ]
Plofpup:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Saampjes![]()
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 9 maart 2011 22:22 schreef oh-oh het volgende:
[ afbeelding ]
Plofpup:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Saampjes![]()
[ afbeelding ]
Wat een monstertjes.quote:Op woensdag 9 maart 2011 22:22 schreef oh-oh het volgende:
[ afbeelding ]
Plofpup:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Saampjes![]()
[ afbeelding ]
Nee hoor. Ik heb net immers nog even moeten horen dat het ZIJN huis wasquote:Op woensdag 9 maart 2011 22:24 schreef Ingetje79 het volgende:
Van je eigen ouders kun je altijd meer hebben dan van je schoonouders![]()
En ik dacht trouwens dat het JULLIE huis was?
Bedankt. Ik weet weer waarom ik hier blijf wonen tot ik de trappen niet meer opkom.quote:Op woensdag 9 maart 2011 22:23 schreef Ingetje79 het volgende:
[..]
Ik heb wel es jankend op zolder gezeten door al dat gezeik en alles wat weer es tegen zat.
En m'n schoonmoeder maar roepen waar ik was; terwijl ik m'n snikjes probeerde te onderdrukken
Eentje ( van de twee overgebleven nakies ) kwakkelt nog, de rest doet het goed...quote:Op woensdag 9 maart 2011 22:25 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Wat een monstertjes.![]()
Hoe is het met de rest van het nest?
En jij gaat er straks geen cent aan mee betalen zeker?quote:Op woensdag 9 maart 2011 22:26 schreef Qwea het volgende:
[..]
Nee hoor. Ik heb net immers nog even moeten horen dat het ZIJN huis was
Hij had wel de hypotheek op naam enzo.Ik niet... maar klere... ik moet toch wel zeggen dat dat wel ff kut aankwamNou ja.. als het niet mijn huis is is het ook niet mijn probleem, toch?
Maar is dat ook écht zo voor je Q?quote:Op woensdag 9 maart 2011 22:26 schreef Qwea het volgende:
[..]
Nee hoor. Ik heb net immers nog even moeten horen dat het ZIJN huis was
Hij had wel de hypotheek op naam enzo.Ik niet... maar klere... ik moet toch wel zeggen dat dat wel ff kut aankwamNou ja.. als het niet mijn huis is is het ook niet mijn probleem, toch?
Heb je nog iets gehoord van Kim zelf eigenlijk?quote:Op woensdag 9 maart 2011 22:26 schreef _Multiply86_ het volgende:
En die bruine kunnen jullie nog jaaareen volgen. Spam het helemaal vol met foto's hier
Het mooie is dat hij altijd loopt te bitchen dat ik mijn ouders (met name mijn moeder) eens duidelijk moet maken dat dingen niet kunnen zoals zij het wil... maar als ik hetzelfde vraag krijg ik 0 op rekestquote:Op woensdag 9 maart 2011 22:22 schreef Rewimo het volgende:
Jullie zullen 1 lijn moeten trekken tegenover jullie ouders (zijne en jouwe - ja ik weet dat het niet over hun ging, maar toch). Het is lullig als hij je zo afvalt
Aw... kwakkeltje.quote:Op woensdag 9 maart 2011 22:26 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Eentje ( van de twee overgebleven nakies ) kwakkelt nog, de rest doet het goed...
Nee die is druk denk ik ja haha. Ach ja.. heb in ieder geval ook zat info via jou nog gekregen na het laatste mailtje. Daar vertrouw ik wel opquote:Op woensdag 9 maart 2011 22:28 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Heb je nog iets gehoord van Kim zelf eigenlijk?
Ik heb dr vandaag amper gesproken, we zijn beiden druk
Ik heb geen trappenquote:Op woensdag 9 maart 2011 22:26 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Bedankt. Ik weet weer waarom ik hier blijf wonen tot ik de trappen niet meer opkom.
Correctquote:Op woensdag 9 maart 2011 22:27 schreef Ingetje79 het volgende:
[..]
En jij gaat er straks geen cent aan mee betalen zeker?
Maar goed ook nu.quote:
Dat bedoel ik ook. Daar kun je later altijd samen nog bonje over hebbenquote:Op woensdag 9 maart 2011 22:28 schreef Qwea het volgende:
Dat ie me afvalt is ook het probleem nog niet eens zozeer. Maar doe dan dat als we met zijn 2'en zijn. En trek iig een lijn met mij t.o.v anderen.
Op papier is er geen ene reet van mij bij. Afgezien van de spullen waar ik een bon van heb. Bijvoorbeeld verf, radiatoren, tvmeubel, dressoir, gordijnen, markies, lamellen, ect ect ect.quote:Op woensdag 9 maart 2011 22:27 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Maar is dat ook écht zo voor je Q?
Jullie hebben samen gezocht, samen voorpret gehad en je hebt er al verdomde veel tijd in gestoken. Natuurlijk is het ook jouw huis. Zo zijn jullie eraan begonnen en dat gooi je niet zomaar weg. Hij niet en jij niet.
Nou, dan weet ik bij deze 100000% zeker dat ik geen kinderen hoefquote:Op woensdag 9 maart 2011 22:30 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Dat bedoel ik ook. Daar kun je later altijd samen nog bonje over hebben![]()
't Is net kinderen opvoeden
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
Trustenquote:Op woensdag 9 maart 2011 22:39 schreef Rewimo het volgende:
Zo, ik ga naar bed met mijn bibliotheek. Welterusten!
Tot over een paar jaar dan he.quote:Op woensdag 9 maart 2011 22:39 schreef Rewimo het volgende:
Zo, ik ga naar bed met mijn bibliotheek. Welterusten!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
Neequote:Op woensdag 9 maart 2011 22:48 schreef oh-oh het volgende:
Hai![]()
Weet je al of je pupjes kan komen koekeloeren?
Ok, dealquote:
Oh, dan durf ik wel te komen kijken, anders wil ik mequote:
Als ik er plaats en tijd voor zou hebben zou ik 't doen, maar helaasquote:
Crap, Sjon heeft echt maar heel weinig plek nodig hoorquote:Op woensdag 9 maart 2011 22:53 schreef Barbaaf het volgende:
[..]
Als ik er plaats en tijd voor zou hebben zou ik 't doen, maar helaasMaar anders zou ik 'm Juan noemen en Sjon erbij nemen
Dus zwartje noem ik Nochequote:
Coolquote:
He, wat vervelend nu. Precies het genre waar ik van houd maar ik moet die avond al gaan dineren bij een sterrenrestaurant hier om de hoek.quote:Op woensdag 9 maart 2011 23:01 schreef Greys het volgende:
Er zijn extra kaarten voor deze voorpremiere hoor ik net, dus voor geïnteresseerden voor een gratis avondje film:
Wie wil er naar een voorvertoning van The Fighter in Amsterdam?
Just saying, zo te zien grote winkans want degenen die in het topic gepost hebben doen mee en er zijn 20x2 kaartjes te geven
Nou idd, gatverjakkes, een sterrenrestaurant!quote:Op woensdag 9 maart 2011 23:03 schreef Cat22 het volgende:
[..]
He, wat vervelend nu. Precies het genre waar ik van houd maar ik moet die avond al gaan dineren bij een sterrenrestaurant hier om de hoek.![]()
Trust Tombo!
Pesies! Bah bah bah! En de dag erna moet ik weer!quote:Op woensdag 9 maart 2011 23:04 schreef Greys het volgende:
[..]
Nou idd, gatverjakkes, een sterrenrestaurant!
Kijk, das mooi nieuws!quote:
Ik ga de 20e!quote:Op woensdag 9 maart 2011 23:05 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Pesies! Bah bah bah! En de dag erna moet ik weer!
Welke ga jij doen? En ben je al vaker in zulke gelegenheden geweest? Ik vind het zo'n verschil met de eettentjes waar ik normaal kom. Logisch ook en dit is niet voor elke week, maar zo'n jaarlijkse verwennerij is helemaal leuk.quote:Op woensdag 9 maart 2011 23:07 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik ga de 20e!
Ook een sterrenrestaurant, ben benieuwd
*jaloers*quote:Op woensdag 9 maart 2011 23:09 schreef Ingetje79 het volgende:
Ik ben zondag naar een pannenkoekenrestaurant geweest...jullie met je ster dit en ster dat
Een pannenkoek op je ster!quote:Op woensdag 9 maart 2011 23:09 schreef Ingetje79 het volgende:
Ik ben zondag naar een pannenkoekenrestaurant geweest...jullie met je ster dit en ster dat
Die mist zijn mammiequote:
Viel mee, maar degene die wij mee hadden deed mee voor 10quote:Op woensdag 9 maart 2011 23:10 schreef Cat22 het volgende:
[..]
*jaloers*
Er waren zeker een hoop kinderen ook nog he?
Lekkerrrrr, met veeeeel stroopquote:Op woensdag 9 maart 2011 23:10 schreef Greys het volgende:
[..]
Een pannenkoek op je ster!
[..]
Die mist zijn mammie
Maar die dikke schreeuwerds zijn vaak wel de leuksten
Oh-oh of Q. ga eens heel snel van Greys haar account af!quote:
hihihihi. Ervaring?quote:[..]
Die mist zijn mammie
Maar die dikke schreeuwerds zijn vaak wel de leukste
Patser!quote:
Eerste traytje blikjes is er vast al doorheen ja.quote:Op woensdag 9 maart 2011 23:12 schreef Ingetje79 het volgende:
Ik denk dat Greys al aan het indrinken is
Greys gaat losquote:Op woensdag 9 maart 2011 23:13 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Eerste traytje blikjes is er vast al doorheen ja.En ik weet nog niet waar ze de 20e gaat dineeeeren.
Nee dank je, dat matched niet met m'n wijntjequote:Op woensdag 9 maart 2011 23:13 schreef Mama_Mia het volgende:
ik wil ook uit eten
iemand een chokotoff?
Naar deze: http://www.restaurantlaprovence.nl/quote:Op woensdag 9 maart 2011 23:09 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Welke ga jij doen? En ben je al vaker in zulke gelegenheden geweest? Ik vind het zo'n verschil met de eettentjes waar ik normaal kom. Logisch ook en dit is niet voor elke week, maar zo'n jaarlijkse verwennerij is helemaal leuk.
Alleen als je geen toffifee hebt.quote:Op woensdag 9 maart 2011 23:13 schreef Mama_Mia het volgende:
ik wil ook uit eten
iemand een chokotoff?
Ziet er fijn uitquote:Op woensdag 9 maart 2011 23:14 schreef Greys het volgende:
[..]
Naar deze: http://www.restaurantlaprovence.nl/
Een aantal jaar geleden wel eens in een sterrenrestaurant geweest.
Ik vind het persoonlijk het prettigst als het niet zo'n stijve truttentoestand is waar je alleen mag fluisteren. En dat schijnt bij deze niet het geval te zijn, godzijdank.
Qua eten ben ik erg benieuwd, ik houd van dat soort proeverijtjes
Gadverquote:Op woensdag 9 maart 2011 23:14 schreef Greys het volgende:
Ik heb alleen (niet lachen) rabarbersap op
Degene waar ik nu 2 keer cheap-ass ben geweest is gelukkig niet zo opgeprikt. Gewoon lekker gastvrij. En inderdaad heerlijke proeverijtjes.quote:Op woensdag 9 maart 2011 23:14 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik vind het persoonlijk het prettigst als het niet zo'n stijve truttentoestand is waar je alleen mag fluisteren. En dat schijnt bij deze niet het geval te zijn, godzijdank.
quote:Op woensdag 9 maart 2011 21:26 schreef Qwea het volgende:
[..]
Mis, niks. Spoiler. haal het straks weg.Ja, een beetje te vroeg schatje, dat weghalen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
De tong is het enige wapen dat scherper wordt bij veelvuldig gebruik.
Bullie is thuis
Gegist?quote:Op woensdag 9 maart 2011 23:14 schreef Greys het volgende:
Ik heb alleen (niet lachen) rabarbersap op
Oh toffifeequote:
Nee, ik vind het zo lekker dat ik er echt flessen van weg drinkquote:Op woensdag 9 maart 2011 23:15 schreef Ingetje79 het volgende:
[..]
Gadver![]()
Ben je aan het ontslakken ofzo?
quote:LIMBURGS RABARBERSAP IN SCHAP BIJ JUMBO
Dat het authentieke streekproduct geen vluchtige hype is maar een duurzame trend, merken ook Karin en Gerrit Reintjes van Boerderij t Platteland in het plaatsje Veulen bij Venray. Hun zelfgemaakte rabarbersap trok bij de streekproductenwedstrijd Smaakvol 2009 dusdanig de aandacht van het jurylid van supermarkt Jumbo, dat de flessen sinds juli 2010 in de schappen staan.
Vergeten groente
Wat bracht de familie Reintjes er toe uitgerekend met rabarber te beginnen, een nagenoeg vergeten groente? Karin vertelt: ,,In 2000 namen we het varkensbedrijf van Gerrits vader over, maar door alle problemen in die branche wilden we iets heel anders gaan doen. Geen massateelt van één product, maar liever enkele nicheproducten en diversificatie om het risico te spreiden, legt ze uit. ,,Na een kijkje bij een rabarberteler in de buurt, zagen we daar wel het potentieel van en zijn wij daar ook mee begonnen, aangevuld met asperges en koolzaad. Inmiddels hebben we ons bedrijf verbreed met een kinderboerderij en een boerderijwinkel.
Smaakvol 2009
Velen associëren rabarber ten onrechte met een zure en wrange smaak. Dat is echter een misverstand, want met een klein beetje suiker bij het sap krijg je een heerlijk fris-zoete smaak. Op een ondernemersdag over multifunctionele landbouw ontmoette Gerrit Reintjes Syntensadviseur Binie Hermans, die de unieke smaak van de rabarberproducten herkende en hen aanraadde mee te doen met het Syntens-initiatief Smaakvol 2009, gesteund door sterrenkok Jonnie Boer. Gerrit zag het niet meteen zitten. ,,Dus ben ik gegaan, vertelt Karin. ,,Met een rabarberlikorette als inzending. Voor de zekerheid had ik ook onze andere rabarberproducten meegenomen.
Deal
Terwijl de jury aan het beraadslagen was, deelde Karin terloops een glaasje rabarbersap uit aan de juryleden. Daaronder bevond zich Suzanne Kroon van Jumbo Supermarkten, die zo enthousiast werd van de smaak dat ze zich liet ontvallen dat het wel eens iets voor Jumbo kon zijn. Het lekkere sap kreeg de aanmoedigingsprijs, maar vervolgens gebeurde iets veel belangrijker. Met Syntens werd een plan de campagne gemaakt. Binnen een mum van tijd stond een krat met rabarbersap op het Jumbo hoofdkantoor. In mei 2010 kwam het groene licht dat er een deal gesloten kon worden om het sap in de schappen te krijgen.
De onderhandelingen werden succesvol afgerond en inmiddels ligt het rabarbersap in de winkel onder het Weiland label.
Geen gemakkelijke markt
Rabarber is op zichzelf geen gemakkelijke markt, maar in de streekproductenmarkt als geheel ligt een omzetpotentieel van 1 à 1,5 miljard euro te wachten. Op dit moment wordt daarvan slechts een tiende benut. Boerderij t Platteland exporteert wel al via de veiling rabarber naar Duitsland en Engeland, het grootste rabarberland van Europa, waar geen country fair compleet is zonder zelfgemaakte rabarbertaart. Eerst is het zaak het streekproduct in Nederland stapje voor stapje naar het grote publiek te brengen. De eerste bestelling rabarbersap bedroeg drieduizend flessen, met Gerrit in hoogsteigen persoon op het etiket. Als het sap in de smaak valt, is de volgende order 9600 flessen.
Bron: LLTB Nieuwe Oogst
Linkje geopend, Rhana gelijk om mn laptop aan het snuffelen, wat voor geluid dat toch isquote:Op woensdag 9 maart 2011 23:14 schreef Greys het volgende:
[..]
Oh ik had het geluid uit, is het wat?quote:Op woensdag 9 maart 2011 23:17 schreef Mama_Mia het volgende:
[..]
Linkje geopend, Rhana gelijk om mn laptop aan het snuffelen, wat voor geluid dat toch is
en nu jat ze mn chocotoff!
Krekelgeluidjesquote:
Wat een irritante website! Geluid uit en hij plopt alsnog.quote:
Oet Limburg.quote:Op woensdag 9 maart 2011 23:17 schreef Greys het volgende:
[..]
Nee, ik vind het zo lekker dat ik er echt flessen van weg drink
[..]
Als ik de foto's zie, dan denk ik gelijk, oké, nou, we hebben gegeten, waar zit de dichtstbijzijnde Mac, want ik heb nog honger. En ik eet heul niet veelquote:Op woensdag 9 maart 2011 23:20 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Wat een irritante website! Geluid uit en hij plopt alsnog.![]()
En van de kaart word ik niet veel wijzer, ze zijn kort van stof, gewoon een lijst met ingrediënten en klah. Echte verrassing dus volgende week.![]()
Maar de foto's zien er wel heel leuk uit en de prijzen voor een 'standaard' menu zijn niet verkeerd.
Oh gelukkigquote:Op woensdag 9 maart 2011 23:21 schreef oh-oh het volgende:
Die mist zn mama heus niet want die lag thuis ook niet bij zn mama Greys, die schreeuwt als ie wil vreten
Dat valt bij die zaken vaak reuze mee. Je krijgt veel kleine hapjes en door de variatie zit je daarna echt vol.quote:Op woensdag 9 maart 2011 23:23 schreef Mama_Mia het volgende:
[..]
Als ik de foto's zie, dan denk ik gelijk, oké, nou, we hebben gegeten, waar zit de dichtstbijzijnde Mac, want ik heb nog honger. En ik eet heul niet veel
okeeequote:Op woensdag 9 maart 2011 23:33 schreef oh-oh het volgende:
Multi, blijf nog heeeeeel ff op, ik probeer het filmpje te uppen op Tiny Pic en het ziet er naar uit dat dat gaat lukken
Oh Godin, je zou toch zo.....quote:Op woensdag 9 maart 2011 22:22 schreef oh-oh het volgende:
[ afbeelding ]
Plofpup:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Saampjes![]()
[ afbeelding ]
Daar heb je helemaal gelijk in Q!quote:Op woensdag 9 maart 2011 22:28 schreef Qwea het volgende:
[..]
Het mooie is dat hij altijd loopt te bitchen dat ik mijn ouders (met name mijn moeder) eens duidelijk moet maken dat dingen niet kunnen zoals zij het wil... maar als ik hetzelfde vraag krijg ik 0 op rekest
Dat ie me afvalt is ook het probleem nog niet eens zozeer. Maar doe dan dat als we met zijn 2'en zijn. En trek iig een lijn met mij t.o.v anderen.
Nee zet em zo weer aan, iedereen heeft geplast en gepoept en eten gehad, dus ik zat nu nog te twijfelen of ik beneden of in bed zou kijkenquote:
Ik kan het ook niet zienquote:Op woensdag 9 maart 2011 23:54 schreef _Multiply86_ het volgende:
nee dat kan ik niet zien? staat er niet gewoon een link bij verder, is meestal wel zo toch
jezus wat zijn die snel zeg die lopen al zowatquote:Op woensdag 9 maart 2011 23:57 schreef Barbaaf het volgende:
http://v7.tinypic.com/player.swf?file=8yyvr4&s=7
embedden lukt me niet, hier is de link iig
Ja die gaan als treinen hequote:Op woensdag 9 maart 2011 23:58 schreef Nonneke het volgende:
[..]
jezus wat zijn die snel zeg die lopen al zowat
Oooo wat liefquote:Op donderdag 10 maart 2011 00:00 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Ja die gaan als treinen he![]()
5 dagen oud![]()
Thnx Baaf, als we jou toch niet hadden
écht jaquote:Op donderdag 10 maart 2011 00:00 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Ja die gaan als treinen he![]()
5 dagen oud![]()
Thnx Baaf, als we jou toch niet hadden
Ow, oh god, die Karel, te lief.quote:Op woensdag 9 maart 2011 23:57 schreef Barbaaf het volgende:
http://v7.tinypic.com/player.swf?file=8yyvr4&s=7
embedden lukt me niet, hier is de link iig
Waar was jij al die tijd?quote:
Ja, wij hier ook!quote:Op donderdag 10 maart 2011 00:05 schreef _Multiply86_ het volgende:
Okeee nu ga ik echt slapen. Trusten
gevonden in de cornflakesquote:Op donderdag 10 maart 2011 00:05 schreef DeZwabber het volgende:
hoe kom je aan de pups, oh-oh?
*niet helemaal bij is
school, en de vakantie heb ik grotendeels bij vrienden in utrecht doorgebrachtquote:
Oh het LK relletje?quote:Op donderdag 10 maart 2011 00:06 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
school, en de vakantie heb ik grotendeels bij vrienden in utrecht doorgebracht
en toen ik weer terugkwam was er een relletje en had geen zin om daar tussen te gaan lopen posten
Welk concert en is dr al gezoend??????quote:Op donderdag 10 maart 2011 00:19 schreef DeZwabber het volgende:
vrijdag mee amsterdam in geweest, zondag mee naar een concert
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |