Onzin, je bent zelf verantwoordelijk om uit te zoeken of foto's onder auteursrecht vallen, je mag foto's alleen in een beperkt formaat afbeelden, omdat het dan onder het citaat recht valt.quote:Op woensdag 9 maart 2011 18:23 schreef Rucky het volgende:
Indien foto's geplaatst zijn die onder auteursrecht vallen neem dan contact op met:.............
Dan zal deze foto verwijderd worden.
Als je dat eronder zet.
Dat is geen onzin maar realiteit. Soms kan je dat niet achterhalen en als je de opmerking er onder zet heb je jezelf min of meer gedekt.quote:Op woensdag 9 maart 2011 18:27 schreef raptorix het volgende:
[..]
Onzin, je bent zelf verantwoordelijk om uit te zoeken of foto's onder auteursrecht vallen, je mag foto's alleen in een beperkt formaat afbeelden, omdat het dan onder het citaat recht valt.
Je deed het klinken of je gewoon alle fotos van Getty Images kan overnemen op je eigen website zolang je die boodschap er maar bij zet.quote:Op woensdag 9 maart 2011 18:41 schreef Rucky het volgende:
[..]
Dat is geen onzin maar realiteit. Soms kan je dat niet achterhalen en als je de opmerking er onder zet heb je jezelf min of meer gedekt.
Ja, en daarom moet je dus geen foto's op je website zetten waarvan je niet weet of dat mag. Geld trouwens niet alleen voor foto's, maar ook voor muziek, teksten, etcetera, hier goede uitleg: http://www.iusmentis.com/auteursrecht/spoedcursus/rechten/quote:Op woensdag 9 maart 2011 18:41 schreef Rucky het volgende:
[..]
Dat is geen onzin maar realiteit. Soms kan je dat niet achterhalen en als je de opmerking er onder zet heb je jezelf min of meer gedekt.
Het is niet zo dat ik je niet geloof maar de regelgeving is gewoon onduidelijk.quote:Op woensdag 9 maart 2011 18:52 schreef raptorix het volgende:
Overigens, als je me niet geloofd, google maar even op Cozzmoss
Deze omschrijving lijkt mij vrij duidelijk.quote:Op woensdag 9 maart 2011 19:20 schreef Rucky het volgende:
[..]
Het is niet zo dat ik je niet geloof maar de regelgeving is gewoon onduidelijk.
Dat zou enkel mogelijk zijn als je een post-mogelijkheid voor derden biedt, dus bv sites die gebruikers toestaan dingen te posten (youtube, maar ook bv Fok!)...quote:Op woensdag 9 maart 2011 18:23 schreef Rucky het volgende:
Indien foto's geplaatst zijn die onder auteursrecht vallen neem dan contact op met:.............
Dan zal deze foto verwijderd worden.
Als je dat eronder zet.
Dat mag dus ook gewoon niet.quote:Op donderdag 10 maart 2011 10:08 schreef DobbelSteen200 het volgende:
Hoe het het dan met sites zoals dumpert enzo? die hebben ook plaatjes van andere sites en dergelijke.
Het is een raar gebied..
Ja, dat mag, mits je toestemming hebt van de fotograaf in kwestiequote:Op woensdag 9 maart 2011 17:50 schreef DobbelSteen200 het volgende:
De vraag is eigenlijk heel kort...
Mag ik zomaar foto's van nederlandse en buitenlandse modellen van websites af halen en op mijn eigen website zetten?
zit hier verschil in, tussen NLDse en buitenlandse ?
Van mij mag het ookquote:Op donderdag 10 maart 2011 17:51 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Ja, dat mag, mits je toestemming hebt van de fotograaf in kwestie.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |