ik zie t nu ook ; gek, komt wel van Benghazi pix filequote:1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 13:21 schreef quirigua het volgende:
[..]
Verwarrend, bij mij staat die pic als Benghazi : met six lane highway (niet eight lane highway), verder lijkt t wel ; ok dan.
Ach ja, kan gebeuren toch? Maar ik heb nog even gepuzzeld en jouw foto is toch echt in Tripoli genomen, als ik het goed heb op deze plek - de boulevard die je op de foto ziet is dan de Al Fatah-straat:
http://maps.google.nl/?ie(...)49,0.027595&t=h&z=15
Edit: En toen was het topic vol.
Nieuwe topic: Raad de stad deel 113
Ik had juist deze foto gekozen omdat er genoeg hints in zitten. Al kan het zijn dat niet alles goed te zien is als het contrast van je monitor ongunstig staat afgesteld.quote:
Nee, niet Rotterdam.quote:Op woensdag 9 maart 2011 13:56 schreef Individual het volgende:
Op die boot staat "..tterdam"
Rotterdam dan?
Heel goed allemaal.quote:Op woensdag 9 maart 2011 14:00 schreef Rollufie het volgende:
Ik zie een binnenvaartschip met tterdam , een vuurwerkshow en een op wat het lijkt pretpark-achtig iets.
Maar veel meer kan ik er ook niet van maken
Nopequote:Op woensdag 9 maart 2011 14:13 schreef Individual het volgende:
Ik kan het net niet lezen, maar iets met Alphen aan de Rijn?
Kouder...quote:Op donderdag 10 maart 2011 09:55 schreef Terpentin07 het volgende:
Ziet er uit als Rhein in Flammen. Maar welke stad...Bonn misschien?
Okee.quote:Op donderdag 10 maart 2011 11:07 schreef Individual het volgende:
An der Cranger Kirche, 44653 Herne, Germany
Was nu wel makkelijk te googlemappen.
De vorige foto's die ik heb gepost waren telkens binnen no-time geraden, dus ik dacht van, ik doe eens een iets moeilijkere. En zo vergezocht was 'ie nou ook weer niet. Een van de grootste kermissen van het land (anders staat er niet zo'n attractie) plus een Nederlands binnenvaartschip, dan blijven eigenlijk alleen Düsseldorf en dit over. En aangezie je duidelijk kon zien dat het de Rijn niet was...quote:Op donderdag 10 maart 2011 11:19 schreef Blik het volgende:
In het vervolg wel graag iets duidelijkere foto's, want zonder hints was deze foto nooit geraden. Een stikdonkere foto met vuurwerk en een onleesbare naam van een achtbaan...
Dat van die kermis kon je alleen maar weten aan de hand van je hint natuurlijk. Want de naam van de achtbaan is natuurlijk niet te lezenquote:Op donderdag 10 maart 2011 11:25 schreef Igen het volgende:
[..]
De vorige foto's die ik heb gepost waren telkens binnen no-time geraden, dus ik dacht van, ik doe eens een iets moeilijkere. En zo vergezocht was 'ie nou ook weer niet. Een van de grootste kermissen van het land (anders staat er niet zo'n attractie) plus een Nederlands binnenvaartschip, dan blijven eigenlijk alleen Düsseldorf en dit over. En aangezie je duidelijk kon zien dat het de Rijn niet was...
quote:Op donderdag 10 maart 2011 12:46 schreef Rollufie het volgende:
Aberystwyth , Wales
Misschien was de vlag iets te makkelijk
quote:Op vrijdag 11 maart 2011 19:18 schreef Igen het volgende:
Gokje - Manchester, UK?
Edit: Zo te zien wel ja.
Deze is wat moeilijker, maar ik ben daar ook geweest. Moet nog even de juiste plaats in dat land opzoeken, want dat ben ik vergeten. Morgen meer.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 19:35 schreef Igen het volgende:
Nieuwe:
[ afbeelding ]
Ik hoop dat deze beter is qua moeilijkheidsgraad dan mijn vorige?
Damn, die had ik geweten. Stond een mooie fotovan dit gebouw in de Columbus van afgelopen weekquote:
Granada, Nicaragua toch?quote:
quote:Op zaterdag 12 maart 2011 12:41 schreef Individual het volgende:
Het ziet er op een of andere manier bekend uit. Ik zat te denken aan Guatemala City, maar volgens mij toch niet.
quote:Op zondag 13 maart 2011 12:47 schreef quirigua het volgende:
Ciudad de Puebla, Estado de Puebla ; niet ver van de Popocatepetl, dat is een soms actieve vulkaan
http://upload.wikimedia.o(...)g/800px-Puebla12.jpg
Ik was aan het twijfelen om die foto te gebruiken.quote:Op zondag 13 maart 2011 17:44 schreef Skande het volgende:
Windhoek, Namibie
Zonder de bekende kerk toch een stuk lastiger![]()
Die mag niet meerquote:Op zondag 13 maart 2011 17:46 schreef Terpentin07 het volgende:
[..]
Ik was aan het twijfelen om die foto te gebruiken.
quote:Op zondag 13 maart 2011 18:56 schreef quirigua het volgende:
Sendai ? ik gok maar es, k zag dergelijke fotos van voor de quake ; zal wel niet![]()
quote:- HINTS: Post een hint na maximaal 24 uur zonder reactie of na een aantal foutieve antwoorden.
Heb ik ook :quote:Op zaterdag 19 maart 2011 18:02 schreef Fogel het volgende:
Ziet eruit als Bergen vanaf Flřybanen
http://thumbs.dreamstime.com/thumblarge_163/1184153312DDhblD.jpg
quote:Op zaterdag 19 maart 2011 18:02 schreef Fogel het volgende:
Ziet eruit als Bergen vanaf Flřybanen
http://thumbs.dreamstime.com/thumblarge_163/1184153312DDhblD.jpg
De plaats is fout, maar het bewijs is wel goedquote:Op zaterdag 19 maart 2011 19:10 schreef -J-D- het volgende:
Malibu Hindu Temple , Malibu , California , US
Een nieuwe laat ik met liefde over aan een ander, ivm tijdgebrek.
quote:Op zaterdag 19 maart 2011 19:22 schreef quirigua het volgende:
-J-D- heeft t opschrift verkeerd gelezen, het onderschrift staat er boven![]()
http://plexusworld.com/20(...)gham-united-kingdom/
quote:Op dinsdag 22 maart 2011 18:37 schreef quirigua het volgende:
mais oui :
http://upload.wikimedia.o(...)ris-Grand_Palais.jpg
Die foto is wel erg vaag. Ziet er Belgische kustachtig uit...quote:Op vrijdag 25 maart 2011 09:46 schreef edraket31 het volgende:
Mag ik even inbreken in jullie spel met een vraag of iemand enig idee in welke kustplaats onderstaande foto gemaakt zou kunnen zijn:
[ afbeelding ]
Ik heb een groot stuk eruit moeten knippen, maar daar was ook niets relevants te zien (behalve een overspelige echtgenote)
Het is volgens mij niet de bedoeling dat je telkens opdrachten plaatst die alleen maar te raden zijn nadat je er een stuk of 10 hints bij geeft...quote:De foto (opdracht) moet minimale herkenningspunten hebben, waarop gezocht kan worden.
Dat en het spel heet raad de stad, 10 huizen op een willekeurige locatie die zichzelf toch om de een of andere reden een stad vinden, vallen daar wat mij betreft niet onder (niet dat dit perse het geval is met de laatste post, maar het algemene punt moge duidelijk zijn).quote:Op zondag 27 maart 2011 14:25 schreef Skande het volgende:
Quirigua, bekijk je wel, voor je een opdracht plaatst, of deze aan deze voorwaarde voldoet:
[..]
Het is volgens mij niet de bedoeling dat je telkens opdrachten plaatst die alleen maar te raden zijn nadat je er een stuk of 10 hints bij geeft...
ok, het is wel de "hoofdstad" van een heel bekend eiland, maar je hebt gelijk dat er meer info nodig is, probleem is dat dit de enige pic was die ik vinden kon (ongelooflijk ! en dan nog weinig pixels ook), ahja dat kan ook zijn dat ik niet erg goed ben in it zoekenquote:Op zondag 27 maart 2011 14:39 schreef Fogel het volgende:
[..]
Dat en het spel heet raad de stad, 10 huizen op een willekeurige locatie die zichzelf toch om de een of andere reden een stad vinden, vallen daar wat mij betreft niet onder (niet dat dit perse het geval is met de laatste post, maar het algemene punt moge duidelijk zijn).
quote:
Nou vooruit... de stad is Den Haagquote:Op zondag 27 maart 2011 16:04 schreef Fogel het volgende:
Is het de Magere Brug in Amsterdam?
Een replica van de Magere Brug, in Madurodam
En nu???quote:Op zondag 27 maart 2011 16:24 schreef quirigua het volgende:
http://www.galenfrysinger.com/denmark_odense.htm
The city of Odense is the third largest city in Denmark. The name Odense comes from the Norse god Odin.
Hans Christian Andersen, born there April 1805
nog een hint dan : dit is de brug naar de overkant van de baai, die brug is ooit een keer ingestortquote:Op maandag 28 maart 2011 20:07 schreef quirigua het volgende:
dit is zout water ;
stad ligt aan een baai, en aan overkant ligt een andere stad met een heel beroemde naam ;![]()
stad op de foto, aantal inwoners zowat half miljoen ;
komt door de brug ; ik dacht eerst stockholm, maar dat profiel is veel rustiger, dus sydneyquote:Op donderdag 31 maart 2011 17:05 schreef -J-D- het volgende:
Ik had The Opera House er maar afgehaald, maar zelfs zonder het beroemde gebouw is het snel te doen, zie ik
Ik zat inderdaad te denken: "Die brug staat toch in Sydney? Maar waar is dan de Opera, die staat er toch pal naast? Hoe kan dit?quote:Op donderdag 31 maart 2011 17:05 schreef -J-D- het volgende:
Ik had The Opera House er maar afgehaald, maar zelfs zonder het beroemde gebouw is het snel te doen, zie ik
quote:Op donderdag 31 maart 2011 19:12 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik zat inderdaad te denken: "Die brug staat toch in Sydney? Maar waar is dan de Opera, die staat er toch pal naast? Hoe kan dit?"
Moet zeggen dat Sydney er wel prachtig uitziet op die foto!
De opera staat links van de brug, beetje naar voren zelfs, op een promontory in de baai :quote:Op donderdag 31 maart 2011 19:12
schreef Igen het volgende:
[..]
Ik zat inderdaad te denken: "Die brug staat toch in Sydney? Maar waar is dan de Opera, die staat er toch pal naast? Hoe kan dit?"
Moet zeggen dat Sydney er wel prachtig uitziet op die foto!
Dat is ook vrij normaal als je een antwoord op een opdracht wil geven.quote:Op vrijdag 1 april 2011 17:04 schreef Maarten-Pieter het volgende:
Haha, het is Hamburg. Dat staat in je Youtubefilmpjes...
zo istmaarnetquote:Op vrijdag 1 april 2011 18:18 schreef -J-D- het volgende:
[..]
Dat is ook vrij normaal als je een antwoord op een opdracht wil geven.
Oeps...quote:Op vrijdag 1 april 2011 18:18 schreef -J-D- het volgende:
[..]
Dat is ook vrij normaal als je een antwoord op een opdracht wil geven.
die huizen zijn in Riquewhirquote:Op zondag 3 april 2011 12:47 schreef Rollufie het volgende:
Ik zou met Straatsburg proberen te zoeken
Haha, inderdaad. Eerste zoekresultaat met Strasbourg bij Google Afbeeldingen levert de foto op.quote:Op zondag 3 april 2011 12:47 schreef Rollufie het volgende:
Ik zou met Straatsburg proberen te zoeken
Ik denk gevalletje van toeristen zijn ergens geweest, maar weten niet meer waar exact, want door Riquewihr loopt geen water.quote:
je hebt gelijk - touristen picquote:Op zondag 3 april 2011 13:03 schreef Marky_Mark01 het volgende:
[..]
Ik denk gevalletje van toeristen zijn ergens geweest, maar weten niet meer waar exact, want door Riquewihr loopt geen water.
Ik zie geen stad...quote:Op dinsdag 5 april 2011 15:02 schreef quirigua het volgende:
deze dan :
over deze plaats staat ergens in een dagboek :
" - - is een keurig verzorgd - - dorp met nette prefab huisjes en bloemetjes in de tuintjes "
deze plaats ligt aan deze baai : 2 pix van dezelfde baai :
http://oi52.tinypic.com/289cvex.jpg
[ afbeelding ]
Nee, heb je gelijk in, maar voor deze 1 keer : sluit zo aardig aan bij de vorige beelden (schilderij) van Chagall van Vitebsk in Rusland.quote:
Ja, die plaats je zelfquote:Op dinsdag 5 april 2011 20:16 schreef quirigua het volgende:
[..]
Nee, heb je gelijk in, maar voor deze 1 keer : sluit zo aardig aan bij de vorige beelden (schilderij) van Chagall van Vitebsk in Rusland.
Maar je doet weer hetzelfde, je plaatst een foto (alleen een link zelfs) waar opzich nauwelijks iets uit af te leiden valt en geeft er daarna een hele stapel hints bij, waardoor het meteen weer heel simpel wordt.quote:In dit deel van de wereld zijn geen steden, die liggen op duizend kilometer afstand, met veel blauwe zee ertussen.
De plaats is wel de 'chief town of the southern - - Islands.
Hint : iedereen wil er wel heen, of zegt dat.
Hint 2 : als je weet wie het maakte (schilderij), weet je ook bijna : waar. Hij ligt er begraven, en die begraafplaats ligt ook aan deze baai.
en anders haal k het wel weg ?
OK, dan hier nog ff de oplossing van de voorgaande :quote:
Toch wel nuttig zo'n Ipadquote:Op zaterdag 9 april 2011 22:12 schreef Fogel het volgende:
Tinypic wil niet werken op mijn ipad, dus wat mij betreft mag iemand anders een nieuwe plaatsen, ben zelf morgenavond pas weer in de buurt van een normale pc.
Informatie consumeren gaat prima, maar inhoud genereren is het niet voor gemaakt.quote:Op zaterdag 9 april 2011 22:15 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Toch wel nuttig zo'n IpadKun je van alles mee doen
Hint 2: Buiten Europa.quote:Op zaterdag 16 april 2011 11:38 schreef Skande het volgende:
Hint 1: Het land waarin deze stad ligt, ligt aan de Middellandse Zee.
quote:
Dan had ik wel "Deze stad ligt aan zee" als eerste hint gegevenquote:En ik maar naar steden aan zee zoeken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |