abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93895450
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 09:59 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Nee hoor... ik wijs al jarenlang op het risico van de stijgende rente, dat doet niets af aan mijn mening over de criminele praktijken van banken. Maar ik heb ook geen medelijden met megalomane grootleners die in de problemen gaan komen, laat die maar naar de schuldhulpverlening toe gaan voor een oplossing. Vrij normaal toch?
Maar hoe groot is nu eigenlijk die groep megalomane grootleners? Jij en zeepbel roeptoeteren er wel steeds over, maar echt concretiseren zit er nooit bij. Is die groep 25% van de hypotheek bezitters of een marginale 0.1% waar jullie het nu eigenlijk over hebben.
pi_93895786
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 10:04 schreef Basp1 het volgende:

Maar hoe groot is nu eigenlijk die groep megalomane grootleners? Jij en zeepbel roeptoeteren er wel steeds over, maar echt concretiseren zit er nooit bij. Is die groep 25% van de hypotheek bezitters of een marginale 0.1% waar jullie het nu eigenlijk over hebben.
Iedereen die zich de afgelopen jaren heeft ingeleend zit straks met een enorme onderwaarde. De exacte omvang is mij niet bekend, daarvoor zou je bij de banken moeten zijn of de media de komende jaren in de gaten moeten houden ;)
Dat de banken momenteel een stuk strenger zijn is niet meer dan een begin maken aan het pad naar een normale markt. Dat nu mensen beginnen te huilen dat ze niet meer kunnen kopen of dat er niet meer gekocht kan worden is natuurlijk niet een teken van visie, eerder van kredietverslaafde junks die hun dagelijkse dosis krediet niet meer kunnen scoren.
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_93895836
De enigste mensen die zitten te huilen dat er niet te weinig gekocht en verkocht worden, zijn de bankiers, de bouwers , en de makelaars. En niet te vergeten zeepbel&co die verhalen verzinnen. :P
  donderdag 10 maart 2011 @ 10:19:13 #179
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_93895839
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 10:17 schreef xenobinol het volgende:
Iedereen die zich de afgelopen jaren heeft ingeleend zit straks met een enorme onderwaarde.
Hoeveel is enorm en wat is het praktische gevolg er van ook weer?

quote:
De exacte omvang is mij niet bekend
Ah, ok. Dat vermoeden had ik al ja :D
'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
  donderdag 10 maart 2011 @ 10:36:44 #180
324665 meth77
to do or not to do
pi_93896393
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 10:19 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Dat banken weer in de problemen komen, dus zullen ze zich weer beperken tot uitlenen tegen maximaal executiewaarde en alleen met aflossing
  donderdag 10 maart 2011 @ 10:42:25 #181
324665 meth77
to do or not to do
pi_93896587
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 10:19 schreef Basp1 het volgende:
De enigste mensen die zitten te huilen dat er niet te weinig gekocht en verkocht worden, zijn de bankiers, de bouwers , en de makelaars. En niet te vergeten zeepbel&co die verhalen verzinnen. :P
vergeet de overheid niet.
ik denk dat het per jaar een kleine miljard aan overdrachtsbelasting scheelt
http://www.cbs.nl/nl-NL/m(...)009/2009-2828-wm.htm
pi_93896657
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 10:36 schreef meth77 het volgende:

[..]

Dat banken weer in de problemen komen, dus zullen ze zich weer beperken tot uitlenen tegen maximaal executiewaarde en alleen met aflossing
Ow dus eigenlijk wat ze voor het grootste gedeelte van de hypotheken allang doen omdat deze anders geen NHG krijgen. :P
  donderdag 10 maart 2011 @ 10:46:49 #183
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_93896774
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 10:36 schreef meth77 het volgende:

[..]

Daar teken ik voor. Lijkt op het Duitse model, klinkt mij prima in de oren.
  donderdag 10 maart 2011 @ 10:47:14 #184
324665 meth77
to do or not to do
pi_93896788
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 10:44 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ow dus eigenlijk wat ze voor het grootste gedeelte van de hypotheken allang doen omdat deze anders geen NHG krijgen. :P
en terecht

Hypotheekrenteaftrek en overdrachtsbelasting deels schrappen

Nu de overdrachtsbelasting is teruggevallen van 1,4 miljard tot 620.000 euro voor 2011 kunnen ze net zo goed die hele belasting laten vervallen en verhalen op de HRA door de huurwaardeforfait op te trekken van 0,55% naar 0,75% van de WOZ
pi_93896892
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 10:19 schreef Whuzz het volgende:

[..]

[..]

Ah, ok. Dat vermoeden had ik al ja :D
Tja... de meeste economische beslissingen worden genomen op basis van vermoedens. Ik vermoed alleen dat de economie er een stuk slechter voor staat als dat een hoop andere mensen vermoeden :)
I'll sing you a lullaby.
pi_93896969
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 10:44 schreef Basp1 het volgende:

[..]

NHG kent voorwaarden, maar hoeveel mensen kopen wel niet buiten NHG?
I'll sing you a lullaby.
pi_93896977
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 10:47 schreef meth77 het volgende:

[..]
Nu de overdrachtsbelasting is teruggevallen van 1,4 miljard tot 620.000 euro voor 2011 kunnen ze net zo goed die hele belasting laten vervallen en verhalen op de HRA door de huurwaardeforfait op te trekken
Ah dus we verhalen de verminderde belasting inkomsten maar op de zittende kopers omdat deze wel al overdrachtsbelasting betaald hebben. Over nog meer marktbeinvleoding en bubbels maken gesproken.
pi_93897002
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 10:46 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Daar teken ik voor. Lijkt op het Duitse model, klinkt mij prima in de oren.
Je beseft wel dat de executiewaarde aan het dalen is?
I'll sing you a lullaby.
  donderdag 10 maart 2011 @ 10:53:14 #189
324665 meth77
to do or not to do
pi_93897036
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 10:51 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ah dus we verhalen de verminderde belasting inkomsten maar op de zittende kopers omdat deze wel al overdrachtsbelasting betaald hebben.
Over nog meer marktbeinvloeding en bubbels maken gesproken.
nee we schrappen een belasting voor als jij verhuizen wil
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 10:50 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Tja... de meeste economische beslissingen worden genomen op basis van vermoedens. Ik vermoed alleen dat de economie er een stuk slechter voor staat als dat een hoop andere mensen vermoeden :)
Ach de overheid heeft de afgelopen dertig jaar de aardolie en het aardgas verpatst
De AOW is onbetaalbaar
De AWBZ is onbetaalbaar
Alle overheidsdeelnemingen PTT, DSM, energiebedrijven en noem maar op zijn verpatst en de staatschuld is inclusief de garanties aan arme EU landen nu 400 miljard
De woningcorporaties hebben vastgoed ter waarde van 350 miljard aan publiek vermogen, en die mogen dat zelf houden en verdelen

Daarnaast moeten de jongeren de AOW en de zorg voor de ouderen gaan dokken
Daarnaast moeten de jongeren nog steeds VUT premie betalen, (dat noemt men nu dan VPL zodat men geen lastige vragen krijgt), ze moeten pensioenpremies betalen voor ouderen met eindloonsstelsel, terwijl ze zelf opbouw hebben met het middelloonstelsel, maar dat snappen de meesten toch niet

[ Bericht 3% gewijzigd door meth77 op 10-03-2011 11:01:29 ]
pi_93897233
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 10:53 schreef meth77 het volgende:

Ach de overheid heeft de afgelopen dertig jaar de aardolie en het aardgas verpatst
De AOW is onbetaalbaar
De AWBZ is onbetaalbaar
Alle overheidsdeelnemingen PTT, DSM en noem maar op zijn verpatst en de staaatschuld is inclusief de garanties aan arme EU landen nu 400 miljard

Daarnaast moeten de jongeren de AOW en de zorg voor de ouderen gaan dokken
Precies... en dat noem ik nog eens verantwoord en duurzaam beleid. Feit is dat de politieke wil ontbreekt om de noodzakelijke wijzigingen aan te brengen in het fiscale stelsel om de lasten eerlijker te verdelen. Als we niet nu ingrijpen zal de draagkracht voor het sociale stelsel volledig instorten. Het is misschien daarom wel begrijpelijk waarom de politiek mensen wil binden aan dit land. Als jongeren massaal de benen nemen vanwege de enorme belastingdruk zal dit de situatie extreem verergeren.
I'll sing you a lullaby.
pi_93897243
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 10:51 schreef xenobinol het volgende:

[..]

NHG kent voorwaarden, maar hoeveel mensen kopen wel niet buiten NHG?
http://www.brandtmakelaars.nl/nieuws/forse-toename-nhg/

Dus van degene die het kunnen afsluiten (vanwege het maximumbedrag waarvor het geldt) sluit 80% het af op dit moment.

Dus de vraag is hoeveel mensen kopen die dure huizen nog in verhouding tot de rest. Maar omdat hier toch alleen maar dikke duimen werk gepresenteerd wordt ga ik ervan uit dat ongeveer 25% van de markt boven de 300.000 zit. Dus ongeveer 60% van de kopers koopt met NHG. En heeft dus bewijsbaar zeker niet zulke bizar hypotheek constucties als jij en zeepbel maar denken.
  donderdag 10 maart 2011 @ 11:06:56 #192
324665 meth77
to do or not to do
pi_93897485
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 10:58 schreef xenobinol het volgende:
Als jongeren massaal de benen nemen vanwege de enorme belastingdruk zal dit de situatie extreem verergeren.
De overheid doet wat het kan om die fantasieprijzen op peil te houden
  donderdag 10 maart 2011 @ 11:08:03 #193
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_93897528
Als dit land zo kapot gaat als Xeno voorspelt, waarom is Xeno nog niet geėmigreerd?
pi_93897550
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 10:59 schreef Basp1 het volgende:

Dus van degene die het kunnen afsluiten (vanwege het maximumbedrag waarvor het geldt) sluit 80% het af op dit moment.
Een vriend van mij heeft laatst nog buiten NHG gekocht, huisje 2 ton en eigen geld ingebracht./ Reden? De bank geeft geen geld onder NHG aan zelfstandige ondernemers in bepaalde bedrijfstakken.

quote:
Dus de vraag is hoeveel mensen kopen die dure huizen nog in verhouding tot de rest. Maar omdat hier toch alleen maar dikke duimen werk gepresenteerd wordt ga ik ervan uit dat ongeveer 25% van de markt boven de 300.000 zit. Dus ongeveer 60% van de kopers koopt met NHG. En heeft dus bewijsbaar zeker niet zulke bizar hypotheek constucties als jij en zeepbel maar denken.
Je aanname dat het percentage dat buiten NHG koopt dus boven de NHG grens zit is houd dus geen stand imo. :)
I'll sing you a lullaby.
pi_93897588
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 11:08 schreef Whuzz het volgende:
Als dit land zo kapot gaat als Xeno voorspelt, waarom is Xeno nog niet geėmigreerd?
Omdat ik eerst de ineenstorting wil meemaken, jarenlang heb ik meebetaald aan de opbouw van de zeepbel. Als het vuurwerk word afgestoken wil ik er wel bij zijn voor de final blow :D
I'll sing you a lullaby.
pi_93897594
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 11:08 schreef Whuzz het volgende:
Andere westerse landen zijn er nog erger aan toe. Het goede doel zong er 30 jaar geleden al over. Waar moet ik heen, ik kan niet naar... Belgie.....
pi_93897678
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 11:08 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Een vriend van mij heeft laatst nog buiten NHG gekocht, huisje 2 ton en eigen geld ingebracht./ Reden? De bank geeft geen geld onder NHG aan zelfstandige ondernemers in bepaalde bedrijfstakken.

[..]

Je aanname dat het percentage dat buiten NHG koopt dus boven de NHG grens zit is houd dus geen stand imo. :)
Die vriend van jou hoort dan bij de 20% 8-)

Verder kunje wel stellen dat mijn aanname geen stand houdt, maar dat is in ieder geval al een stuk gefundeerdere aanname dan de onzin en dikke duimen werk wat je zelf hier samen met zeepbel neer zet.
  donderdag 10 maart 2011 @ 11:15:44 #198
324665 meth77
to do or not to do
pi_93897805
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 11:09 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Andere westerse landen zijn er nog erger aan toe. Het goede doel zong er 30 jaar geleden al over. Waar moet ik heen, ik kan niet naar... Belgie.....
Ja klets er maar overheen, maar de overheid wil met strenge bezuigingen (hogere belastingen) dit tekort terugdringen, dat gaat dus uit jouw pocket

Dat de Feest HRA en de Studentenbeurzen gaan sneuvelen is duidelijk
  donderdag 10 maart 2011 @ 11:17:07 #199
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_93897857
quote:

[..]

Een vriend van mij ... zelfstandige ondernemers in bepaalde bedrijfstakken.

[..]

Ja nou, dat is echt een enorme ontkrachting van zijn stelling zeg. Die ene vriend van jou die zelfstandig ondernemer was in die ene bedrijfstak!

|:(
pi_93897865
quote:
Het is niet de bank die dat niet doet, maar de NHG. Je vriend voldeet simpelweg niet aan de voorwaarden.
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')