Maar hoe groot is nu eigenlijk die groep megalomane grootleners? Jij en zeepbel roeptoeteren er wel steeds over, maar echt concretiseren zit er nooit bij. Is die groep 25% van de hypotheek bezitters of een marginale 0.1% waar jullie het nu eigenlijk over hebben.quote:Op donderdag 10 maart 2011 09:59 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Nee hoor... ik wijs al jarenlang op het risico van de stijgende rente, dat doet niets af aan mijn mening over de criminele praktijken van banken. Maar ik heb ook geen medelijden met megalomane grootleners die in de problemen gaan komen, laat die maar naar de schuldhulpverlening toe gaan voor een oplossing. Vrij normaal toch?
Iedereen die zich de afgelopen jaren heeft ingeleend zit straks met een enorme onderwaarde. De exacte omvang is mij niet bekend, daarvoor zou je bij de banken moeten zijn of de media de komende jaren in de gaten moeten houdenquote:Op donderdag 10 maart 2011 10:04 schreef Basp1 het volgende:
Maar hoe groot is nu eigenlijk die groep megalomane grootleners? Jij en zeepbel roeptoeteren er wel steeds over, maar echt concretiseren zit er nooit bij. Is die groep 25% van de hypotheek bezitters of een marginale 0.1% waar jullie het nu eigenlijk over hebben.
Hoeveel is enorm en wat is het praktische gevolg er van ook weer?quote:Op donderdag 10 maart 2011 10:17 schreef xenobinol het volgende:
Iedereen die zich de afgelopen jaren heeft ingeleend zit straks met een enorme onderwaarde.
Ah, ok. Dat vermoeden had ik al jaquote:De exacte omvang is mij niet bekend
Dat banken weer in de problemen komen, dus zullen ze zich weer beperken tot uitlenen tegen maximaal executiewaarde en alleen met aflossingquote:Op donderdag 10 maart 2011 10:19 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Hoeveel is enorm en wat is het praktische gevolg er van ook weer?
vergeet de overheid niet.quote:Op donderdag 10 maart 2011 10:19 schreef Basp1 het volgende:
De enigste mensen die zitten te huilen dat er niet te weinig gekocht en verkocht worden, zijn de bankiers, de bouwers , en de makelaars. En niet te vergeten zeepbel&co die verhalen verzinnen.
Ow dus eigenlijk wat ze voor het grootste gedeelte van de hypotheken allang doen omdat deze anders geen NHG krijgen.quote:Op donderdag 10 maart 2011 10:36 schreef meth77 het volgende:
[..]
Dat banken weer in de problemen komen, dus zullen ze zich weer beperken tot uitlenen tegen maximaal executiewaarde en alleen met aflossing
Daar teken ik voor. Lijkt op het Duitse model, klinkt mij prima in de oren.quote:Op donderdag 10 maart 2011 10:36 schreef meth77 het volgende:
[..]
Dat banken weer in de problemen komen, dus zullen ze zich weer beperken tot uitlenen tegen maximaal executiewaarde en alleen met aflossing
en terechtquote:Op donderdag 10 maart 2011 10:44 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ow dus eigenlijk wat ze voor het grootste gedeelte van de hypotheken allang doen omdat deze anders geen NHG krijgen.
Tja... de meeste economische beslissingen worden genomen op basis van vermoedens. Ik vermoed alleen dat de economie er een stuk slechter voor staat als dat een hoop andere mensen vermoedenquote:Op donderdag 10 maart 2011 10:19 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Hoeveel is enorm en wat is het praktische gevolg er van ook weer?
[..]
Ah, ok. Dat vermoeden had ik al ja
NHG kent voorwaarden, maar hoeveel mensen kopen wel niet buiten NHG?quote:Op donderdag 10 maart 2011 10:44 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ow dus eigenlijk wat ze voor het grootste gedeelte van de hypotheken allang doen omdat deze anders geen NHG krijgen.
Ah dus we verhalen de verminderde belasting inkomsten maar op de zittende kopers omdat deze wel al overdrachtsbelasting betaald hebben. Over nog meer marktbeinvleoding en bubbels maken gesproken.quote:Op donderdag 10 maart 2011 10:47 schreef meth77 het volgende:
[..]
Nu de overdrachtsbelasting is teruggevallen van 1,4 miljard tot 620.000 euro voor 2011 kunnen ze net zo goed die hele belasting laten vervallen en verhalen op de HRA door de huurwaardeforfait op te trekken
Je beseft wel dat de executiewaarde aan het dalen is?quote:Op donderdag 10 maart 2011 10:46 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Daar teken ik voor. Lijkt op het Duitse model, klinkt mij prima in de oren.
nee we schrappen een belasting voor als jij verhuizen wilquote:Op donderdag 10 maart 2011 10:51 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ah dus we verhalen de verminderde belasting inkomsten maar op de zittende kopers omdat deze wel al overdrachtsbelasting betaald hebben.
Over nog meer marktbeinvloeding en bubbels maken gesproken.
Ach de overheid heeft de afgelopen dertig jaar de aardolie en het aardgas verpatstquote:Op donderdag 10 maart 2011 10:50 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Tja... de meeste economische beslissingen worden genomen op basis van vermoedens. Ik vermoed alleen dat de economie er een stuk slechter voor staat als dat een hoop andere mensen vermoeden
Precies... en dat noem ik nog eens verantwoord en duurzaam beleid. Feit is dat de politieke wil ontbreekt om de noodzakelijke wijzigingen aan te brengen in het fiscale stelsel om de lasten eerlijker te verdelen. Als we niet nu ingrijpen zal de draagkracht voor het sociale stelsel volledig instorten. Het is misschien daarom wel begrijpelijk waarom de politiek mensen wil binden aan dit land. Als jongeren massaal de benen nemen vanwege de enorme belastingdruk zal dit de situatie extreem verergeren.quote:Op donderdag 10 maart 2011 10:53 schreef meth77 het volgende:
Ach de overheid heeft de afgelopen dertig jaar de aardolie en het aardgas verpatst
De AOW is onbetaalbaar
De AWBZ is onbetaalbaar
Alle overheidsdeelnemingen PTT, DSM en noem maar op zijn verpatst en de staaatschuld is inclusief de garanties aan arme EU landen nu 400 miljard
Daarnaast moeten de jongeren de AOW en de zorg voor de ouderen gaan dokken
http://www.brandtmakelaars.nl/nieuws/forse-toename-nhg/quote:Op donderdag 10 maart 2011 10:51 schreef xenobinol het volgende:
[..]
NHG kent voorwaarden, maar hoeveel mensen kopen wel niet buiten NHG?
De overheid doet wat het kan om die fantasieprijzen op peil te houdenquote:Op donderdag 10 maart 2011 10:58 schreef xenobinol het volgende:
Als jongeren massaal de benen nemen vanwege de enorme belastingdruk zal dit de situatie extreem verergeren.
Een vriend van mij heeft laatst nog buiten NHG gekocht, huisje 2 ton en eigen geld ingebracht./ Reden? De bank geeft geen geld onder NHG aan zelfstandige ondernemers in bepaalde bedrijfstakken.quote:Op donderdag 10 maart 2011 10:59 schreef Basp1 het volgende:
Dus van degene die het kunnen afsluiten (vanwege het maximumbedrag waarvor het geldt) sluit 80% het af op dit moment.
Je aanname dat het percentage dat buiten NHG koopt dus boven de NHG grens zit is houd dus geen stand imo.quote:Dus de vraag is hoeveel mensen kopen die dure huizen nog in verhouding tot de rest. Maar omdat hier toch alleen maar dikke duimen werk gepresenteerd wordt ga ik ervan uit dat ongeveer 25% van de markt boven de 300.000 zit. Dus ongeveer 60% van de kopers koopt met NHG. En heeft dus bewijsbaar zeker niet zulke bizar hypotheek constucties als jij en zeepbel maar denken.
Omdat ik eerst de ineenstorting wil meemaken, jarenlang heb ik meebetaald aan de opbouw van de zeepbel. Als het vuurwerk word afgestoken wil ik er wel bij zijn voor de final blowquote:Op donderdag 10 maart 2011 11:08 schreef Whuzz het volgende:
Als dit land zo kapot gaat als Xeno voorspelt, waarom is Xeno nog niet geėmigreerd?
Andere westerse landen zijn er nog erger aan toe. Het goede doel zong er 30 jaar geleden al over. Waar moet ik heen, ik kan niet naar... Belgie.....quote:Op donderdag 10 maart 2011 11:08 schreef Whuzz het volgende:
Als dit land zo kapot gaat als Xeno voorspelt, waarom is Xeno nog niet geėmigreerd?
Die vriend van jou hoort dan bij de 20%quote:Op donderdag 10 maart 2011 11:08 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Een vriend van mij heeft laatst nog buiten NHG gekocht, huisje 2 ton en eigen geld ingebracht./ Reden? De bank geeft geen geld onder NHG aan zelfstandige ondernemers in bepaalde bedrijfstakken.
[..]
Je aanname dat het percentage dat buiten NHG koopt dus boven de NHG grens zit is houd dus geen stand imo.
Ja klets er maar overheen, maar de overheid wil met strenge bezuigingen (hogere belastingen) dit tekort terugdringen, dat gaat dus uit jouw pocketquote:Op donderdag 10 maart 2011 11:09 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Andere westerse landen zijn er nog erger aan toe. Het goede doel zong er 30 jaar geleden al over. Waar moet ik heen, ik kan niet naar... Belgie.....
Ja nou, dat is echt een enorme ontkrachting van zijn stelling zeg. Die ene vriend van jou die zelfstandig ondernemer was in die ene bedrijfstak!quote:Op donderdag 10 maart 2011 11:08 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Een vriend van mij ... zelfstandige ondernemers in bepaalde bedrijfstakken.
[..]
Je aanname dat het percentage dat buiten NHG koopt dus boven de NHG grens zit is houd dus geen stand imo.
Het is niet de bank die dat niet doet, maar de NHG. Je vriend voldeet simpelweg niet aan de voorwaarden.quote:Op donderdag 10 maart 2011 11:08 schreef xenobinol het volgende:
Een vriend van mij heeft laatst nog buiten NHG gekocht, huisje 2 ton en eigen geld ingebracht./ Reden? De bank geeft geen geld onder NHG aan zelfstandige ondernemers in bepaalde bedrijfstakken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |