Dat doe ik ook wel, de twee keer ofzo dat hij zelf naar de overkant mocht lopenquote:Op woensdag 9 maart 2011 15:50 schreef groofskendezoveelste het volgende:
S moest gewoon een handje bij het oversteken, of ze nou wilde of niet. Dat heeft ze uiteindelijk vrij snel geaccepteerd. maar ze had in eerste instantie ook de neiging om daar moeilijk bij te doen. Ik gaf haar totaal geen ruimte voor discussie en sleurde haar desnoods dramatisch hangend naar de overkant, om haar daar weer vrolijk te vertellen dat ze nu weer zelf mocht lopen. Ze had dus vrij snel in de gaten dat daar geen uitweg in was.
Haha, herkenaar. Ivan loopt wel vrolijk mee, tenzij hij een beest ziet want daar wil hij altijd achteraan. Gister gingen we eendjes voeren en daar was hij ook niet bij vandaan te krijgenquote:Op woensdag 9 maart 2011 15:52 schreef Twinkly het volgende:
[..]
Ja, en hij luistert ook niet als ik vraag of hij meekomt. Hij loopt wel de goede kant op als ik hem een beetje helpt door zacht tegen zijn rug te duwen. Maar als ik echt ergens naartoe wil heb ik er al snel genoeg van dat hij altijd wegloopt en draag ik hemHij zal ooit wel braaf meelopen, toch? Toch??
Ja, dat vind ik ook!quote:Op woensdag 9 maart 2011 15:55 schreef Sorbootje het volgende:
Ik vind dat Isabeau nog niet goed genoeg kan lopen voor sleuren. Die kan dan de balans niet terugvinden, dat vind ik zielig.
Ik denk dat je haar wat meer moet slaan, dan heeft ze iets om zich tegen af te zettenquote:Op woensdag 9 maart 2011 15:59 schreef miss_sly het volgende:
Mja, ik heb nooit zoveel problemen als we gaan wandelen. Senna mag op de stoep gewoon los lopen en dan nemen we ook alle tijd. Soms draait ze zich om en loopt een stukje terug of wil toch even een zijstraat in ofzo. Zolang dat op de stoep is, krijgt ze van mij alle tijd en ruimte om rond te wandelen. Alleen bij oversteken of de brug over in het park moet ze aan de hand, geen discussie mogelijk. Indien toch discussie draag ik haar inderdaad.
Ja Sorbootje, ze is erg braaf...lijkt bijna saai, en toch is dat echt niet zo, hoor! Ze is gewoon redelijk, mijn moeder zei het gisteren voor de zoveelste keer
Zou het de opvoeding zijn, groofs?Dat vind ik wel vele eer
oefenen op rustige plekjes en verder in de draagdoek misschien? een van de redenen waarom ik vrij bruut en bot ben mbt aan de hand lopen is dat ons dorp weliswaar 30 km zone is, maar ook grotendeels stoeploos en veel mensen rijden te hardquote:Op woensdag 9 maart 2011 15:55 schreef Sorbootje het volgende:
Ik vind dat Isabeau nog niet goed genoeg kan lopen voor sleuren. Die kan dan de balans niet terugvinden, dat vind ik zielig.
Maar ik zal duidelijk zijn dat er geen discussie is. Dan til ik haar wel en dat vindt ze ook niet leuk.
Oh, maar, dat heb ik nog steeds wel eensquote:Op woensdag 9 maart 2011 15:59 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Twinkly. Komt goed
![]()
. Voor die kindjes bestaat er geen einddoel. Het ontdekken onderweg is een doel an sich. S is daarin alweer zoveel verder. Die weet echt waar we naartoe op weg zijn en wil niet meer steeds andere wegen proberen of steentjes, plantjes en takken bekijken. Wel heeft ze nog regelmatig dat ze zo aandachtig naar iets aan het kijken is dat ze zo tegen een lantaarnpaal op zou lopen/ fietsen/ steppen. 'Voor je kijken' is hier nu wat ik ongeveer 18 keer zeg per ronde supermakrt.
(Ik ookquote:Op woensdag 9 maart 2011 16:02 schreef Twinkly het volgende:
[..]
Oh, maar, dat heb ik nog steeds wel eens
niks mis met tuigjes als dat werktquote:Op woensdag 9 maart 2011 15:59 schreef Sorbootje het volgende:
Ach het zal sowieso wel goedkomen lijkt me. En anders koop ik een tuigje
sangdrax en zijn zusje zijn ook aangelijnd geweest. toen ze klein waren vonden ze het prima, toen zn moeder het laatst aan hem vertelde kreeg hij alsnog een tuigjetraumaquote:Op woensdag 9 maart 2011 16:05 schreef Sorbootje het volgende:
Ik heb me ooit in de London Zoo eens staan verbazen over het feit dat 90% van de kleine kinderen daar aangelijnd is, maar ik vond het eigenlijk best slim en begrijpelijk. De kinderen leken het ook geen punt te vinden.
Oh, dat doet Niels ook!quote:Op woensdag 9 maart 2011 16:10 schreef miss_sly het volgende:
Dramatisch gillen doe mijn S niet, maar ze kan zich wel zomaar ineens laten hangenziet er niet uit, en omdat ik haar dan maar aan een hand vast heb, hangt en draait ze dan ook zo maar een beetje doelloos
Als ze dat doet, pak ik haar op.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |