abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93862743
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 15:50 schreef groofskendezoveelste het volgende:
S moest gewoon een handje bij het oversteken, of ze nou wilde of niet. Dat heeft ze uiteindelijk vrij snel geaccepteerd. maar ze had in eerste instantie ook de neiging om daar moeilijk bij te doen. Ik gaf haar totaal geen ruimte voor discussie en sleurde haar desnoods dramatisch hangend naar de overkant, om haar daar weer vrolijk te vertellen dat ze nu weer zelf mocht lopen ;) . Ze had dus vrij snel in de gaten dat daar geen uitweg in was.
Dat doe ik ook wel, de twee keer ofzo dat hij zelf naar de overkant mocht lopen :P Ik draag hem misschien wat te makkelijk naar de overkant (daar wordt hij overigens niet boos om).
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
  woensdag 9 maart 2011 @ 15:54:45 #102
100412 mefke79
komt goed!
pi_93862749
..ik houd mijn zusje ook nog steeds tegen bij het oversteken, dat zit er echt ingeramd geloof ik. Ik pak wel Driekus zijn hand als we oversteken ofzo, maar om em snel te behoeden voor plotseling oversteken werkt de jastruc beter.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_93862761
Ik vind dat Isabeau nog niet goed genoeg kan lopen voor sleuren. Die kan dan de balans niet terugvinden, dat vind ik zielig.

Maar ik zal duidelijk zijn dat er geen discussie is. Dan til ik haar wel en dat vindt ze ook niet leuk.
  woensdag 9 maart 2011 @ 15:55:21 #104
100412 mefke79
komt goed!
pi_93862779
oja en ik draag zo min mogelijk natuurlijk, dat gaat niet echt meer.

Hm, er is er eentje zijn bed af aan het breken, ik ga em maar eens halen...
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_93862797
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 15:52 schreef Twinkly het volgende:

[..]

Ja, en hij luistert ook niet als ik vraag of hij meekomt. Hij loopt wel de goede kant op als ik hem een beetje helpt door zacht tegen zijn rug te duwen. Maar als ik echt ergens naartoe wil heb ik er al snel genoeg van dat hij altijd wegloopt en draag ik hem :@ Hij zal ooit wel braaf meelopen, toch? Toch??
Haha, herkenaar. Ivan loopt wel vrolijk mee, tenzij hij een beest ziet want daar wil hij altijd achteraan. Gister gingen we eendjes voeren en daar was hij ook niet bij vandaan te krijgen
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_93862897
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 15:55 schreef Sorbootje het volgende:
Ik vind dat Isabeau nog niet goed genoeg kan lopen voor sleuren. Die kan dan de balans niet terugvinden, dat vind ik zielig.
Ja, dat vind ik ook!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator woensdag 9 maart 2011 @ 15:59:16 #107
5428 crew  miss_sly
pi_93862953
Mja, ik heb nooit zoveel problemen als we gaan wandelen. Senna mag op de stoep gewoon los lopen en dan nemen we ook alle tijd. Soms draait ze zich om en loopt een stukje terug of wil toch even een zijstraat in ofzo. Zolang dat op de stoep is, krijgt ze van mij alle tijd en ruimte om rond te wandelen. Alleen bij oversteken of de brug over in het park moet ze aan de hand, geen discussie mogelijk. Indien toch discussie draag ik haar inderdaad.

Ja Sorbootje, ze is erg braaf...lijkt bijna saai, en toch is dat echt niet zo, hoor! Ze is gewoon redelijk, mijn moeder zei het gisteren voor de zoveelste keer :D
Zou het de opvoeding zijn, groofs? :D Dat vind ik wel vele eer :')
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_93862962
Ach het zal sowieso wel goedkomen lijkt me. En anders koop ik een tuigje :D
pi_93862975
Twinkly :D . Komt goed :Y O+ . Voor die kindjes bestaat er geen einddoel. Het ontdekken onderweg is een doel an sich. S is daarin alweer zoveel verder. Die weet echt waar we naartoe op weg zijn en wil niet meer steeds andere wegen proberen of steentjes, plantjes en takken bekijken. Wel heeft ze nog regelmatig dat ze zo aandachtig naar iets aan het kijken is dat ze zo tegen een lantaarnpaal op zou lopen/ fietsen/ steppen. 'Voor je kijken' is hier nu wat ik ongeveer 18 keer zeg per ronde supermakrt.
pi_93862980
Nou, wat ik doe is niet echt sleuren hoor (nu zie ik een kind voor me dat over de straat gesleurd wordt op zijn buik). Wel resoluut doorstappen zodat hij merkt dat ik hem echt niet loslaat. En als hij dan niet mee wil lopen til ik hem toch maar :P
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_93863038
Ik heb wel gesleurd Miss, dus dat zal het zijn dan :Y) .

Mijn ouders hebben bij mij ooit de arm uit de kom gesleurd bij het oversteken. :X
pi_93863071
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 15:59 schreef miss_sly het volgende:
Mja, ik heb nooit zoveel problemen als we gaan wandelen. Senna mag op de stoep gewoon los lopen en dan nemen we ook alle tijd. Soms draait ze zich om en loopt een stukje terug of wil toch even een zijstraat in ofzo. Zolang dat op de stoep is, krijgt ze van mij alle tijd en ruimte om rond te wandelen. Alleen bij oversteken of de brug over in het park moet ze aan de hand, geen discussie mogelijk. Indien toch discussie draag ik haar inderdaad.

Ja Sorbootje, ze is erg braaf...lijkt bijna saai, en toch is dat echt niet zo, hoor! Ze is gewoon redelijk, mijn moeder zei het gisteren voor de zoveelste keer :D
Zou het de opvoeding zijn, groofs? :D Dat vind ik wel vele eer :')
Ik denk dat je haar wat meer moet slaan, dan heeft ze iets om zich tegen af te zetten :+
pi_93863087
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 15:55 schreef Sorbootje het volgende:

Maar ik zal duidelijk zijn dat er geen discussie is. Dan til ik haar wel en dat vindt ze ook niet leuk.
oefenen op rustige plekjes en verder in de draagdoek misschien? een van de redenen waarom ik vrij bruut en bot ben mbt aan de hand lopen is dat ons dorp weliswaar 30 km zone is, maar ook grotendeels stoeploos en veel mensen rijden te hard :( ook bij ons in de straat (peuterspeelzaal om de hoek!) . kan ik me matenloos aan ergeren en ik zeg er ook wat van (een notoire hardrijder woont hier om de hoek)
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_93863115
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 15:59 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Twinkly :D . Komt goed :Y O+ . Voor die kindjes bestaat er geen einddoel. Het ontdekken onderweg is een doel an sich. S is daarin alweer zoveel verder. Die weet echt waar we naartoe op weg zijn en wil niet meer steeds andere wegen proberen of steentjes, plantjes en takken bekijken. Wel heeft ze nog regelmatig dat ze zo aandachtig naar iets aan het kijken is dat ze zo tegen een lantaarnpaal op zou lopen/ fietsen/ steppen. 'Voor je kijken' is hier nu wat ik ongeveer 18 keer zeg per ronde supermakrt.
Oh, maar, dat heb ik nog steeds wel eens :')
pi_93863148
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 16:02 schreef Twinkly het volgende:

[..]

Oh, maar, dat heb ik nog steeds wel eens :')
(Ik ook :') )
pi_93863158
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 15:59 schreef Sorbootje het volgende:
Ach het zal sowieso wel goedkomen lijkt me. En anders koop ik een tuigje :D
niks mis met tuigjes als dat werkt :*
pi_93863246
Ik heb me ooit in de London Zoo eens staan verbazen over het feit dat 90% van de kleine kinderen daar aangelijnd is, maar ik vond het eigenlijk best slim en begrijpelijk. De kinderen leken het ook geen punt te vinden.
  Moderator woensdag 9 maart 2011 @ 16:07:05 #118
5428 crew  miss_sly
pi_93863305
Bij het overseken hou ik haar hand ook wel heel stevig vast, stap door en zeg ook regelmatig: op straat niet stilstaan, dat is gevaarlijk, dat mag je weer op de stoep. Het lijkt te werken ;)

Maar wat ik ook de hele tijd moet roepen is idd: Kijken waar je loopt! Hemeltje, wat kunnen ze afgeleid zijn en zo overal maar tegenaan lopen O+

twinkly, je hebt gelijk, ze moet zich ergens tegen af kunnen zetten! Ik begin gewoon voortaan de dag met een tik op de billen :Y
pi_93863347
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 16:05 schreef Sorbootje het volgende:
Ik heb me ooit in de London Zoo eens staan verbazen over het feit dat 90% van de kleine kinderen daar aangelijnd is, maar ik vond het eigenlijk best slim en begrijpelijk. De kinderen leken het ook geen punt te vinden.
sangdrax en zijn zusje zijn ook aangelijnd geweest. toen ze klein waren vonden ze het prima, toen zn moeder het laatst aan hem vertelde kreeg hij alsnog een tuigjetrauma :D

buurkindjes vroeger hadden ook zo'n ding om, tsja. tis allemaal maar net wat je gewend bent hoor. seleentje heeft lang in de kinderstoel in een tuigje gezeten want die klimgeit haalde de meest idiote toeren uit
pi_93863375
Maar dat zeg ik ook allemaal Miss. Maar toch liet die van mij zich heus wel eens dramatisch gillend hangen aan mijn arm, midden op de weg. Ik doe iets verkeerd! :'(
  Moderator woensdag 9 maart 2011 @ 16:10:29 #121
5428 crew  miss_sly
pi_93863486
Dramatisch gillen doe mijn S niet, maar ze kan zich wel zomaar ineens laten hangen :') ziet er niet uit, en omdat ik haar dan maar aan een hand vast heb, hangt en draait ze dan ook zo maar een beetje doelloos :D Als ze dat doet, pak ik haar op.

Tuigje zit hier voor jan met de korte achternaam op de stoel.
pi_93863497
Overigens was die fase heel snel over hoor. Zodra ze dus door had dat er geen ruimte voor discussie was, was het over.

Nu zit ik in een hele andere fase met haar die nog veel enger is. Ze rent/ fietst vooruit en dan moet ik er op vertrouwen dat ze wel stopt bij de straat. Ik kan het niet laten, ik moet altijd even roepen 'stoppen bij de straat!'. Een hele harde jaaaaa-haaaa is dan de reactie.
pi_93863548
Het kan zijn dat ik het over een fase later heb dan jullie hoor, dat weet ik niet precies meer.
pi_93863616
Ingewikkeld allemaal, die fases. Maar het mooie van fases is dat ze doorgaans overgaan.
pi_93863738
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 16:10 schreef miss_sly het volgende:
Dramatisch gillen doe mijn S niet, maar ze kan zich wel zomaar ineens laten hangen :') ziet er niet uit, en omdat ik haar dan maar aan een hand vast heb, hangt en draait ze dan ook zo maar een beetje doelloos :D Als ze dat doet, pak ik haar op.
Oh, dat doet Niels ook!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')