Het mag wel, maar een dergelijk type vraag wordt hier over het algemeen niet zo goed ontvangen. Wat zou helpen is je vraag meer specifiek maken.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 15:40 schreef draakje1 het volgende:
Oke sorry jongens,
ik wist niet dat dit niet mocht op een forum.
Mijn nichtje heeft me bekend gemaakt met dit forum en zij heeft mij verteld dat ik het hier kon proberen.. als dat niet zo is mijn excuus en dan verwijder ik het zo snel mogelijk.
Toch bedankt
Precies. Wáár wil je een hotel beginnen? Dat zal toch in belangrijke mate bepalen wat voor klanten je wilt trekken.quote:
Daarbij bijvoorbeeld aangeven welke locatie je in gedachte had. In hoeverre je ervaring hebt etc.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 15:41 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Het mag wel, maar een dergelijk type vraag wordt hier over het algemeen niet zo goed ontvangen. Wat zou helpen is je vraag meer specifiek maken.
Oke bedankt dit wist ik niet,quote:Op dinsdag 8 maart 2011 15:41 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Het mag wel, maar een dergelijk type vraag wordt hier over het algemeen niet zo goed ontvangen. Wat zou helpen is je vraag meer specifiek maken.
Kom op. Als dit serieus is, en je dus ook de financiële middelen hebt om dit volgend jaar te gaan realiseren, dan kun je toch wel beter dan zo lukraak op een forum vragen 'wat vonden jullie geweldig aan een hotel en wat juist niet'.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 15:45 schreef draakje1 het volgende:
[..]
Oke bedankt dit wist ik niet,
Ik zal het wat duidelijker maken:
Mijn plan is om een hotel te maken gericht op zaken mensen.Het idee is de luxe van een 4 sterrenhotel, maar tegen de prijs van een 3 sterren hotel. Door mijn ervaring weet ik dat de duurdere hotels het deze dagen niet meer goed kunnen uithouden. Natuurlijk heb ik mijn hele idee al op papier staan en is dit een hele kleine indruk.
Zoals jullie weten bestaan er genoeg recensie sites voor bestaande hotels helaas heb je hier weinig aan als je nog geen hotel hebt. Daarom ben ik benieuwd wat jullie helemaal geweldig vonden aan een hotel of juist niet, zodat ik niet dezelfde fout maak.
Ik hoop dat het zo wat duidelijker is.. wil natuurlijk niemand tegen mij keren, ben gewoon nieuw hier op het forum, dus weet nog niet zo goed hoe alles werkt.
Je gaat me niet vertellen dat je in zo'n vergevorderd stadium van het oprichten van je eigen hotel niet goed weet wat je toekomstige klanten wel en niet willen?quote:Op dinsdag 8 maart 2011 15:45 schreef draakje1 het volgende:
[..]
Mijn plan is om een hotel te maken gericht op zaken mensen.Het idee is de luxe van een 4 sterrenhotel, maar tegen de prijs van een 3 sterren hotel. Door mijn ervaring weet ik dat de duurdere hotels het deze dagen niet meer goed kunnen uithouden. Natuurlijk heb ik mijn hele idee al op papier staan en is dit een hele kleine indruk.
Zoals jullie weten bestaan er genoeg recensie sites voor bestaande hotels helaas heb je hier weinig aan als je nog geen hotel hebt. Daarom ben ik benieuwd wat jullie helemaal geweldig vonden aan een hotel of juist niet, zodat ik niet dezelfde fout maak.
Ik hoop dat het zo wat duidelijker is.. wil natuurlijk niemand tegen mij keren, ben gewoon nieuw hier op het forum, dus weet nog niet zo goed hoe alles werkt.
Heb je een miljoen euro liggen? Anders niet aan beginnenquote:Op dinsdag 8 maart 2011 15:49 schreef draakje1 het volgende:
Ik werk zelf al sinds mijn 22e in de horeca (daarvoor wel bijbaantjes gehad). Ik heb eerst een studie hotelmanagement gevolgd waarna ik terecht ben gekomen bij een hotel als sales en marketing assistent manager. Na 3 jaar heb ik me opgeklomen tot sales and marketing manager en op dit moment werk ik daar nog steeds alleen dan als duty manager (mannetje van alles).
Je snapt dat investeerders 50-70% inbrengen en de rest jijzelf moet inbrengen? Dus alsnog heb je MINIMAAL 1 miljoen nodig op je spaarbank.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 15:51 schreef draakje1 het volgende:
haha, helaas heb ik geen miljoen euro. Wel heb ik investeerders gevonden die mij gaan helpen dit te realiseren, dus het financiele is ook al gelukt. Het enige wat op dit moment nog wachten is, is het pand. Ik ben namelijk niet de enige die er een oogje op heeft.
Het financiële is rond? Zonder marktonderzoek? Knap.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 15:51 schreef draakje1 het volgende:
haha, helaas heb ik geen miljoen euro. Wel heb ik investeerders gevonden die mij gaan helpen dit te realiseren, dus het financiele is ook al gelukt. Het enige wat op dit moment nog wachten is, is het pand. Ik ben namelijk niet de enige die er een oogje op heeft.
Klinkt leuk, maar wat houdt het nou precies in dan?quote:Op dinsdag 8 maart 2011 15:49 schreef draakje1 het volgende:
Ik werk zelf al sinds mijn 22e in de horeca (daarvoor wel bijbaantjes gehad). Ik heb eerst een studie hotelmanagement gevolgd waarna ik terecht ben gekomen bij een hotel als sales en marketing assistent manager. Na 3 jaar heb ik me opgeklomen tot sales and marketing manager en op dit moment werk ik daar nog steeds alleen dan als duty manager (mannetje van alles).
Nou ja zeg Lienekien! Je snapt toch zelf ook wel dat investeerders zonder te knipperen een bak met geld storten in onderneming die als doel heeft 'zaken hotel'?quote:Op dinsdag 8 maart 2011 15:52 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Het financiële is rond? Zonder marktonderzoek? Knap.
Geloof mij dat investeerders NOOIT 100% investeren keep on dreamingquote:Op dinsdag 8 maart 2011 15:53 schreef draakje1 het volgende:
Het is niet altijd waar dat jij voor 20% geld moet inleggen, dit kan ook werk zijn.. dat jij voor je geld "werkt". Dit word bijna bij de helft van de investeringen gedaan..
Ja, vooral in het huidige klimaat. Men weet van gekkigheid niet waar men met het overschot aan geld naartoe moet!quote:Op dinsdag 8 maart 2011 15:54 schreef TronCarter het volgende:
[..]
Nou ja zeg Lienekien! Je snapt toch zelf ook wel dat investeerders zonder te knipperen een bak met geld storten in onderneming die als doel heeft 'zaken hotel'?
En waarom denk je dat jij, als nieuwkomer, wel het hoofd boven water kan houden als hotels die soms al 50 jaar bestaan het niet lukt?quote:Op dinsdag 8 maart 2011 15:45 schreef draakje1 het volgende:
[..]
Zonder een goed marktonderzoek? Ik geloof er geen r**t van.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 15:51 schreef draakje1 het volgende:
Tja, er zit tenslotte veel winst in die 'zaken hotel' business plannetjes dus ergens moeten de knaken weer naartoe.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 15:55 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, vooral in het huidige klimaat. Men weet van gekkigheid niet waar men met het overschot aan geld naartoe moet!
MOD is eigenlijk diegene die de baas is op de werkvloer. de general manager in het hotel houdt zich bezig met belangrijke dingen... een mod vervangt lampjes, lost klachten op, lekkages etc. zorgt dat alles goed verloopt en rapporteert dit naar de GM en de rest van de teams.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 15:53 schreef vosss het volgende:
[..]
Klinkt leuk, maar wat houdt het nou precies in dan?
Dat je zo nu en dan een reservering telefonisch aanneemt, een klant incheckt, een nieuwe tv koopt als er 1 kapot is, de aircoreparateur bellen als die het niet goed doet en eens in de zoveel tijd nieuw bestek bestellen?
Wat moet ik me in godsnaam voorstellen bij een dergelijke functie?
Behalve die laders, wtfquote:Op dinsdag 8 maart 2011 16:02 schreef Patje1987 het volgende:
Paar tips van mij voor jou:
- Katten moeten welkom zijn en planten, probeer een plantvriendelijk hotel te creëren, wat klimaten na te bootsen zodat katten en planten zich op hun gemak voelen. Hoeveel mensen missen hun kat of plant als ze op vakantie gaan of iets dergelijks. Dit is een gat in de markt.
- Telefoonladers, dit is een goede tip. Zorg dat je telefoonladers hebt in de lobby dit is handig voor de gasten dan kunnen ze hun telefoon opladen zonder hun spullen eerst uit te pakken. Altijd bereikbaar op facebook en alles toch.
- Beren, een binnenpatio met aan alle kanten hekken met beren erin, de gasten vinden beren fascinerend en zo haal je een stukje echte wilde ongerepte natuur in je hotel.
Zo te zien is dit een goed idee! (kopje hotels)quote:Op dinsdag 8 maart 2011 15:47 schreef draakje1 het volgende:
De locatie is aan de rand van amsterdam, dicht bij de snelweg maar met een grote tuin er omheen.. het pand heb ik al op het oog. Ik heb er speciaal niet voor gekozen om een pand in het centrum te nemen.
In ieder geval vond ik de volgende dingen bij zakelijk reizen belangrijk:quote:Hotels
Amsterdam heeft een groot tekort aan hotelkamers. De gemeente stimuleert initiatieven om hotels te starten, bestaande hotels uit te breiden en panden naar een hotelfunctie te transformeren. Bent u geïnteresseerd? Neem dan contact op met de Hotelloods. Wilt u een overzicht van alle hotellocaties in ontwikkeling, kijk dan op de kaart met de hotellocaties in ontwikkeling. De benodigde vergunningen kunt u eenvoudig, online, aanvragen met Horeca1.
Ik reis veel voor mijn werk, en ik zit meestal in conferentiehotels of bij grote ketens (Hilton, Marriott, NH).quote:Op dinsdag 8 maart 2011 15:45 schreef draakje1 het volgende:
[..]
Mijn plan is om een hotel te maken gericht op zaken mensen.Het idee is de luxe van een 4 sterrenhotel, maar tegen de prijs van een 3 sterren hotel.
?quote:Op dinsdag 8 maart 2011 18:18 schreef Maanvis het volgende:
ik vraag me af hoe er hier tegen zakenmannetje helpen gekeken wordt? Dwz niet moeilijk doen en bijv. 10 flessen water op het bonnetje zetten als er om gevraagd wordt (ipv 2 flessen wijn)
Declareren van alcoholische drank tijdens zakenreisjes is vaak moeilijkquote:
Welnee, daar hebben we de categorie 'Entertain guests' voor in ons online declaratiesysteem!quote:Op dinsdag 8 maart 2011 19:59 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Declareren van alcoholische drank tijdens zakenreisjes is vaak moeilijk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |