De pest is dat ik een combinatie van die 2 depressies hebt die je omschrijft!quote:Op zaterdag 30 april 2011 00:38 schreef DaneV het volgende:
Het scheelt trouwens ook wat voor een type depressie je hebt. Als je veel last hebt van angst, je veel zorgen maakt en het gevoel hebt dat je het leven niet meer aankunt, dan is een ssri vaak de eerste keus.
Heb je juist veel last van apathie, kan het je allemaal geen ruk meer schelen en vind je het leven maar saai, dan helpt zou het weer logischer zijn om een ndri te gebruiken. De meeste psychiaters kunnen dit verschil wel goed inschatten en zullen wel een medicijn voorschrijven waarbij hij/zij goede ervaringen heeft bij mensen die klachten hebben die lijken op die van jou. Maar ook dan kan het natuurlijk zijn dwt het niet meteen "raak" is.
Succes ermee in ieder geval... Ik hoop dat je een psych treft die goed meedenkt en luistert naar je voorkeuren. Het is iig goed dat je je zelf verdiept in de medicatie, dan weet je ook wat je kunt verwachten (tot op zekere hoogte)
 Alleen krijg ik dus voor dat eerste Risperdal.
 Alleen krijg ik dus voor dat eerste Risperdal. 

Ik ben met Citalopram begonnen voor mijn depressie, maar ging daar echt helemaal van spacen. Toen ben ik op Wellbutrin overgestapt, en dat slik ik nu nog steeds. 3 maand geleden ben ik met Risperdal begonnen, maar daar ben ik op eigen houtje mee aan het afbouwen.quote:Op zaterdag 30 april 2011 00:49 schreef DaneV het volgende:
Hehe jah dat heb ik ook wel, maar bij mij ligt de angst toch wel op de voorgrond.
Is risperdal het eerste medicijn dat je gebruikt ? En ook nog voor andere klachten dan depressie en angst ?

jah dat ken ik wel wacht nog 4 weken en je stabilaseertquote:Op maandag 2 mei 2011 22:48 schreef DaneV het volgende:
Hmm, een paar dagen nadat ik van 10mg/dag naar 20mg/dag ben gegaan had ik echt het idee dat de fluoxetine zijn werk aan het doen was. Concentratie was beter en er waren momenten bij dat ik me echt fijn voelde; alsof iemand na al die tijd het lichtknopje in mijn hoofd weer even aan had gezet. Ik voelde weer dat ik leefde en was sinds tijden ook niet meer duizelig.
De eerste keer dat ik zo`n "helder moment" had zat ik in de auto en ben toen even op een parkeerplaats gaan staan om daar te janken van blijdschap. Zou er na die 6 jaar vechten nu eindelijk een moment van ommekeer zijn aangebroken?
Iets te vroeg gejuicht... Het is de laatste drie dagen weer bagger. Voel me weer wat angstig, leef weer in de waas van de depressie en begin weer negatiever te denken. Ik heb er pas twee weken opzitten, maar vind het zo raar dat het aanvankelijk zo veel beter ging, en ik nu weer helemaal terug bij af lijk te zijn.
Is het bij jullie ook met ups en downs gegaan in het begin van de behandeling ?

Citalopram schijnt heel mild te zijn, maar ikzelf werd er stoned als een papegaai van.quote:Op woensdag 4 mei 2011 14:16 schreef Xebber het volgende:
Van mijn kant ook een kleine update voor wie 't interesseert.
Heb jullie advies opgevolgd en gewacht totdat de huisarts terug was van vakantie. Ondertussen wel doorgegaan met Remeron. Op zich voel ik me wel wat rustiger, maar omdat ik al meerdere keren Remeron heb gehad, en ik me niet hetzelfde voelde als die andere keren, wilde ik daar dus weer mee stoppen.
Vanmorgen bij de huisarts geweest, het verhaal uitgelegd en gezegd dat ik geen Remeron meer wilde omdat ik daar alleen maar suffig en moe van werd. En ook dat ik me al een aantal maanden oppervlakkig, somber en dergelijke voel.
Ik heb nu Cipramil 20 mg (Citalopram) gekregen. Dit medicijn is mij niet geheel onbekend; mijn vriendin slikt het al ruim 11 jaar. Morgenochtend begin ik hiermee. De huisarts heeft mij gewaarschuwd dat de overschakeling niet kan zijn wat ik d'r van verwacht, maar dat eventuele bijwerkingen binnen 2 weken wel weg moeten zijn.
Heeft iemand van jullie hier ervaring mee? De overstap van Remeron naar Citalopram dus.
Ik ben in ieder geval benieuwd hoe het de komende maanden zal gaan. Ik kwakkel hier nou al sinds 2004/2005 mee, en ben 't meer dan zat.

Dat moet ik dan een week of 3 slikken en dan nog een week of twee 25 mg. Tussendoor nog even een keer langskomen om te vertellen hoe het gaat. Ik ben erg benieuwd hoe het gaat met afbouwen, maar ben echt blij dat die Sertraline meteen zo goed werkte bij mij en dat ik na de eerste 2 weken geen last meer heb gehad van bijwerkingen
 Dat moet ik dan een week of 3 slikken en dan nog een week of twee 25 mg. Tussendoor nog even een keer langskomen om te vertellen hoe het gaat. Ik ben erg benieuwd hoe het gaat met afbouwen, maar ben echt blij dat die Sertraline meteen zo goed werkte bij mij en dat ik na de eerste 2 weken geen last meer heb gehad van bijwerkingen 

Top joh! Ik slik het pas een paar dagen (50 mg), maar ik merk echt dat het werkt. Ik heb soms een beetje een stoned gevoel, maar het is beheersbaar. Mijn depressie is nu al echt een heel stuk minder geworden! Heel goed spul!quote:Op vrijdag 6 mei 2011 20:44 schreef Sylvana het volgende:
Hier ook even een update, ik mag gaan afbouwen

Ik slik sinds december Sertraline (eerste 2 weken 50 mg, daarna 100 mg) De laatste 2 maanden gaat het weer goed met me en nu mag ik dus weer terug naar 50 mgDat moet ik dan een week of 3 slikken en dan nog een week of twee 25 mg. Tussendoor nog even een keer langskomen om te vertellen hoe het gaat. Ik ben erg benieuwd hoe het gaat met afbouwen, maar ben echt blij dat die Sertraline meteen zo goed werkte bij mij en dat ik na de eerste 2 weken geen last meer heb gehad van bijwerkingen
Achteraf baal ik er echt van dat ik me er 6 jaar lang tegen verzet heb omdat ik zoveel horrorverhalen had gehoord. Want bij mij was de eerste soort dus al meteen goed en heb dus alleen de eerste 2 weken wat bijwerkingen gehad, maar die vielen ook reuze mee. En heb nu wel een duwtje in mn rug gehad en ben sneller hersteld van mn depressieve periode dan tijdens vorige periodes.
Dus ik ben nu alleen maar positief over Sertraline dus

Wow dat is wel heel snel hoor, na een paar dagen al effect merkenquote:Op vrijdag 6 mei 2011 22:49 schreef ToT het volgende:
[..]
Top joh! Ik slik het pas een paar dagen (50 mg), maar ik merk echt dat het werkt. Ik heb soms een beetje een stoned gevoel, maar het is beheersbaar. Mijn depressie is nu al echt een heel stuk minder geworden! Heel goed spul!
 Bij mij duurde het een maand voordat ik een beetje effect begon te merken.
 Bij mij duurde het een maand voordat ik een beetje effect begon te merken.

Ach ik denk dat ik me nu vooral beter voel omdat ik wat verdoofd en semi-stoned ben!quote:Op vrijdag 6 mei 2011 22:52 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Wow dat is wel heel snel hoor, na een paar dagen al effect merkenBij mij duurde het een maand voordat ik een beetje effect begon te merken.

Knufellen zoenen etc gedaan..quote:Op zondag 8 mei 2011 01:22 schreef DeepChord het volgende:
Ik slik zelf ook seroxat en daardoor duurt het bij mij allemaal wel wat langer, maar het lukt wel verder.
Misschien onzekerheid? Eerst wat meer knuffelen, zoenen enzo?

Naar de dokter gaan en vragen of je iets kunt krijgen om de seksuele bijwerkingen tegen te gaan... Een lage dosis Wellbutrin helpt hier bij de meeste mensen erg goed tegen, heb ik begrepen.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 23:28 schreef Ghostinthemachine het volgende:
Ik zit wel met een probleempje...
Slik al een jaar parotoxine en voel me opzich prima. Heb nu ook weer een meisje leren kennen helemaal positief. Maarr verleden weeknd bleef ze zeg maar slapen en het lukte meerdere malen gewoon echt niet om klaar te komen.. Ook als ik het zelf doe heb ik dr enorme moeite mee..
Mensen die hier ervaring mee hebben? Enig idee hoe dit op te lossen? Stoppen met de AD wil ik niet eigenlijk..

Dat is een flinke stap, heb je geen last van extra zenuwen?quote:Op donderdag 12 mei 2011 09:44 schreef Sylvana het volgende:
Gisteren begonnen me afbouwen, maar merk weinig verschil tussen de 100 mg die ik maanden heb geslikt en die 50 mg van gisteren/vandaag. Dus hopen dat dat zo blijft

Nee, ik ben al een aantal maanden stabiel en was er ook wel aan toe om af te bouwen. Ben gewoon benieuwd hoe het zal verlopen, maar heb geen extra zenuwenquote:Op donderdag 12 mei 2011 10:21 schreef romski het volgende:
[..]
Dat is een flinke stap, heb je geen last van extra zenuwen?

Kijk dat is mooi! Als er bijwerkingen waren, dan had je dat nu wel gemerkt. Succes!quote:Op donderdag 12 mei 2011 10:23 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Nee, ik ben al een aantal maanden stabiel en was er ook wel aan toe om af te bouwen. Ben gewoon benieuwd hoe het zal verlopen, maar heb geen extra zenuwen

Balen, Heb je verder lsat van bijwerkingen?quote:Op donderdag 12 mei 2011 17:52 schreef Nijna het volgende:
Seroquel verhogen hier... kijken of t dan wel wat gaat doen voor mn stemming ook. Maar ik slaap er nog steeds als een roosje van, heel fijn!

Het zal geen kwaad kunnen behalve dan dat je ws nogal suf zult worden. Misschien zijn lange autoritjes nu niet handig...quote:Op vrijdag 20 mei 2011 08:26 schreef Bos81 het volgende:
Hallo, ik heb voor de avond seroquel 50 mg en melatonine 5 mg. Daarnaast slik ik 's ochtends citalopram 40 mg. Deze medicatie doe ik in een weekbox om zo zeker te weten dat ik ze ingenomen heb. Nu ben ik zo stom geweest om net de avondmedicatie te nemen ipv de ochtend (natuurlijk wel daarna ingenomen).
Kan dit kwaad, of moet ik voor alle zekerheid even een telefoontje plegen naar de psychiater?

Okee, ik heb inderdaad even gebeld en weet nu wat ik moet doen, ook vanavond wanneer ik dus eigenlijk die medicatie moest innemen.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 08:42 schreef seasushi het volgende:
[..]
Het zal geen kwaad kunnen behalve dan dat je ws nogal suf zult worden. Misschien zijn lange autoritjes nu niet handig...
Bel even voor de zekerheid.

Ja, ik heb dus even geslapen net. Maar goed dat is niet zo heel erg natuurlijk.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 15:13 schreef Nijna het volgende:
Truste Bos.... Maar slim dat je even gebeld hebt!

Inmiddels ben ik sinds 2 dagen naar 25 mg gegaan en ik merk nu wel dat ik iets minder energie heb dan voorheen, maar dat kan ook komen omdat het de laatste lesweek op school is en ik volgende week tentamenweek heb. Dus kijk het gewoon nog even aan, verder ben ik niet somberder ofzoquote:Op woensdag 18 mei 2011 06:35 schreef Sylvana het volgende:
Dankjulliewel voor de reacties! De huisarts zei van te voren al dat als alles goed gaat het meestal 4-6 maanden nodig was om te gebruiken. Bij mij klopte dat precies, na 4 maanden was ik stabiel en na 6 maanden mocht ik afbouwen
Ben nu ruim een week bezig en gaat prima! Heb geen last van bijwerkingen, ben superdruk met van alles en nog wat, maar voel me goed
Vanmiddag gesprek met mn psycholoog en dat zal ook wel de laatste of 1-na- laatste keer zijn verwacht ik

Ik heb er geen ervaring mee en nog nooit van gehoord, maar dat klinkt wel interessantquote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:36 schreef DaneV het volgende:
Is hier toevallig iemand die ooit stablon (Tianeptine) heeft gebruikt?
Iemand die ik regelmatig spreek (via internet) zegt er zeer goede resultaten mee te hebben, met 0 bijwerkingen.
Ik weet dat anekdotes niet zo waardevol zijn, maar hoe meer ik erover lees hoe interessanter ik dit middel vind. Het zou minstens even effectief moeten zijn als een SSRI (bron), maar zonder het afvlakken van de emoties en de andere bijwerkingen waar SSRI`s berucht op zijn. Wat helemaal interessant is, is dat het exact het tegenovergestelde doet als een SSRI; het stimuleert juist de heropname van serotonine in plaats van het te blokkeren. Wat maar weer eens bewijst dat de depressie=serotoninetekort theorie voor geen hout klopt.
Wat bekend is over stablon is dat het de neurogenisis (groei van nieuwe neuronen) in verschillende delen van de hersenen stimuleert. Met name in de delen waarvan bekend is dat ze schade oplopen door chronische stress. SSRI`s als prozac doen dit ook, maar hoogstwaarschijnlijk in mindere mate. Daarbij lijkt het stimuleren van de serotonine heropname gunstig te zijn voor het dopaminegehalte in bepaalde delen van de hersenen, wat tevens een gedeeltelijke verklaring zou kunnen zijn voor het antidepressieve effect.
Helaas is het op economische/marketingtechnische redenen niet te krijgen in Nederland, maar wel in een hoop andere europese landen (waaronder frankrijk, waar het vandaan komt).
Interresante info (in het engels): http://www.tianeptine.com/

quote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:36 schreef DaneV het volgende:
Is hier toevallig iemand die ooit stablon (Tianeptine) heeft gebruikt?
Iemand die ik regelmatig spreek (via internet) zegt er zeer goede resultaten mee te hebben, met 0 bijwerkingen.
Ik weet dat anekdotes niet zo waardevol zijn, maar hoe meer ik erover lees hoe interessanter ik dit middel vind. Het zou minstens even effectief moeten zijn als een SSRI (bron), maar zonder het afvlakken van de emoties en de andere bijwerkingen waar SSRI`s berucht op zijn. Wat helemaal interessant is, is dat het exact het tegenovergestelde doet als een SSRI; het stimuleert juist de heropname van serotonine in plaats van het te blokkeren. Wat maar weer eens bewijst dat de depressie=serotoninetekort theorie voor geen hout klopt.
Wat bekend is over stablon is dat het de neurogenisis (groei van nieuwe neuronen) in verschillende delen van de hersenen stimuleert. Met name in de delen waarvan bekend is dat ze schade oplopen door chronische stress. SSRI`s als prozac doen dit ook, maar hoogstwaarschijnlijk in mindere mate. Daarbij lijkt het stimuleren van de serotonine heropname gunstig te zijn voor het dopaminegehalte in bepaalde delen van de hersenen, wat tevens een gedeeltelijke verklaring zou kunnen zijn voor het antidepressieve effect.
Helaas is het op economische/marketingtechnische redenen niet te krijgen in Nederland, maar wel in een hoop andere europese landen (waaronder frankrijk, waar het vandaan komt).
Interresante info (in het engels): http://www.tianeptine.com/

die conclusie kun je helemaal niet uit trekken... of ben je een farmacoloog?quote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:36 schreef DaneV het volgende:
Wat helemaal interessant is, is dat het exact het tegenovergestelde doet als een SSRI; het stimuleert juist de heropname van serotonine in plaats van het te blokkeren. Wat maar weer eens bewijst dat de depressie=serotoninetekort theorie voor geen hout klopt.

Inderdaad kun je die conclusie niet trekken uit het feit dat een medicijn dat de serotonine heropname bevordert net zo goed werkt als een medicijn dat deze heropname remt. Maar het geeft wel weer eens aan dat het hele serotoninetekort verhaal veel te simplistisch is en wellicht niet klopt.quote:Op woensdag 8 juni 2011 10:18 schreef Re het volgende:
[..]
die conclusie kun je helemaal niet uit trekken... of ben je een farmacoloog?

Ik sliep vannacht pas om half 4 en ben net wakker. Heb net de huisarts even gebeld en die vond mijn voorstel om in het vervolg 's avonds te gaan slikken ipv 's ochtends wel verstandig. Want het werkt het beste net nadat het is ingenomen en dan kom ik hopelijk wel gewoon op een normale manier de nacht door. Want nu is mn hele ritme weer verklootquote:Op dinsdag 7 juni 2011 22:22 schreef Nijna het volgende:
Hou het goed in de gaten, hopelijk is de mindere energie te wijten aan de komende tentamenweek! Ga zo door meis

Dus dat zou juist positief moeten werken, ondanks slaapproblemen...
 Dus dat zou juist positief moeten werken, ondanks slaapproblemen...

Zo zie je maar weer dat iedereen anders reageert!
 Zo zie je maar weer dat iedereen anders reageert! 

Sorry!quote:Op zondag 12 juni 2011 01:37 schreef Sylvana het volgende:
ToT, nee Sertraline werkt niet tegen psychoses maar is een SSRI dat vooral bij Depressie gebruikt word.
Ik slik nu na overleg met de huisarts mn dosis 's avonds en ik kan nu wel weer goed slapen op Sertraline. Zo zie je maar weer dat iedereen anders reageert!
Nog 1 week en dan ben ik klaar met afbouwen en pilvrij
 Je hebt gelijk! ik kom net terug van een veel te gezellig avondje, dus ik haal ff wat dingen door elkaar heen...
 Je hebt gelijk! ik kom net terug van een veel te gezellig avondje, dus ik haal ff wat dingen door elkaar heen...

Je kunt sertraline veel beter 's ochtends innemen. Sertraline werkt vrij stimulerend, dus dat je er slecht van gaat slapen als je het 's avonds inneemt is niet zo gek...quote:Op zaterdag 11 juni 2011 23:30 schreef TheHolyTiamat het volgende:
Inmiddels heb ik Sertraline (zoloft) voorgeschreven gekregen tegen paniekaanvallen, na een weekje te hebben overwogen heb ik toch maar besloten dit te doen. daarnaast slik ik Haldol en oxazepam, ik moet zeggen dat ik de eerste nacht behoorlijk kut heb geslapen. mijn pupillen waren verwijd en mijn kaken strak, de hele dag lang, ik had behoorlijk kaakpijn en hoofdpijn. de tweede dag heb ik helemaal niks genomen, de derde dag (net dus) weer wel. Ik ben benieuwd hoe dit vannacht gaat......
Ik vraag me af hoe dit werkt, van haldol/seroquel etc word ik juist suf en slaperig, hier word ik zo extreem opgewekt van snachts dat ik echt niet kan slapen, zou dit niet een psychose kunnen uitlokken? Want daar slik ik de haldol namelijk voor..... ik las namelijk ook net op het internet dat dit middel psychoses kan uitlokken. De psychiater zal dit vast ontkennen.

Vannacht goed geslapen, wat ik totaal niet verwacht had! wel had ik nog even een oxazepam ingenomen, want middernacht stonden me spieren weer stijf. nu gaat het goed, een beetje kaakpijn en hoofdpijn, maar ik kijk het allemaal aan. Het belangrijkste natuurlijk is dat de paniekaanvallen wegblijven... de rest ga ik dinsdag inderdaad bespreken met de psychiater.quote:Op zondag 12 juni 2011 10:39 schreef Nijna het volgende:
Sylvana, wat goed!
THT, hoe is het nu? Bij twijfel even overleggen met je psychiater toch lijkt me?

Is dat zo? hm want ik voelde me inderdaad 3 uur na inname heel energiek en echt behoorlijk druk, maar goed dat werkt toch de hele dag door als je het dagelijks inneemt lijkt me? de dokter zei dat ik het gewoon 's avonds kon innemen... ik zal eens kijken of ik het tijdstip wat kan verschuiven van inname..quote:Op zondag 12 juni 2011 11:07 schreef DaneV het volgende:
[..]
Je kunt sertraline veel beter 's ochtends innemen. Sertraline werkt vrij stimulerend, dus dat je er slecht van gaat slapen als je het 's avonds inneemt is niet zo gek...

Als je het dagelijks inneemt is de werking idd de hele dag door. Het is echter wel zo dat je bloedspiegel 1-2 uur na inname op zijn hoogst is, en gezien het stimulerende effect wil je dit tijdstip liever overdag dan 's avonds hebben lijkt me.quote:Op zondag 12 juni 2011 11:09 schreef TheHolyTiamat het volgende:
[..]
Is dat zo? hm want ik voelde me inderdaad 3 uur na inname heel energiek en echt behoorlijk druk, maar goed dat werkt toch de hele dag door als je het dagelijks inneemt lijkt me? de dokter zei dat ik het gewoon 's avonds kon innemen... ik zal eens kijken of ik het tijdstip wat kan verschuiven van inname..

ja, ben gewend om AP altijd 's avonds in te nemen maar met ad is dat anders natuurlijk. ik denk dat ik zometeen maar weer mijn volgende neem, ipv vanavond.quote:Op zondag 12 juni 2011 12:51 schreef DaneV het volgende:
[..]
Als je het dagelijks inneemt is de werking idd de hele dag door. Het is echter wel zo dat je bloedspiegel 1-2 uur na inname op zijn hoogst is, en gezien het stimulerende effect wil je dit tijdstip liever overdag dan 's avonds hebben lijkt me.

Aan de ene kant natuurlijk blij dat het na 7 maand weer zo goed met me gaat dat ik het zonder kan proberen, aan de andere kant vind ik het ook wel erg spannend hoe het nu zal gaan.
 Aan de ene kant natuurlijk blij dat het na 7 maand weer zo goed met me gaat dat ik het zonder kan proberen, aan de andere kant vind ik het ook wel erg spannend hoe het nu zal gaan.  Heb ik iig geen schoolstress en hoef de eerste 2 weken ook niet vroeg uit bed (daarna 5 weken werken)
 Heb ik iig geen schoolstress en hoef de eerste 2 weken ook niet vroeg uit bed (daarna 5 weken werken) 

Als het goed is is het ook een compleet andere dosering als je ADs tegen angststoornissen gebruikt ipv depressiequote:Op zondag 12 juni 2011 13:46 schreef TheHolyTiamat het volgende:
[..]
ja, ben gewend om AP altijd 's avonds in te nemen maar met ad is dat anders natuurlijk. ik denk dat ik zometeen maar weer mijn volgende neem, ipv vanavond.
vind het aan de ene kant balen dat ik een antidepressivum gebruiken terwijl ik helemaal niet depressief ben, maar voor paniekaanvallen, ga ik dan niet overdreven kunstmatig blij zijn?

Ik lees in de bijsluiter dat zeer vaak voorkomende bijverschjinselen zijn: misselijkheid en overgeven.
 Ik lees in de bijsluiter dat zeer vaak voorkomende bijverschjinselen zijn: misselijkheid en overgeven. 

Dankje en dat is idd erg lekkerquote:Op vrijdag 17 juni 2011 09:01 schreef Nijna het volgende:
Zet em op Sylvanayou go girl en lekker dat je even vakantie hebt!!!!
 Mocht ik dan slecht kunnen slapen ofzo dan is dat niet zo heel erg
 Mocht ik dan slecht kunnen slapen ofzo dan is dat niet zo heel erg  

Oh dat was bij mij niet het geval, ik kreeg de gewone dosis. Maar het is dan ook heel slecht uitgevallen bij me, althans dat vond ik. dus na een week ongeveer gestopt met overleg. ik was heel erg opgewekt en superalert, terwijl ik o.a. dat juist probeer terug te schroeven dmv AP.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 09:03 schreef Re het volgende:
[..]
Als het goed is is het ook een compleet andere dosering als je ADs tegen angststoornissen gebruikt ipv depressie

Nou, inmiddels dus een aantal dagen geen AD meer geslikt en 's nachts niet kunnen slapen is toch wel erg irritant hoorquote:Op vrijdag 17 juni 2011 19:38 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Dankje en dat is idd erg lekkerMocht ik dan slecht kunnen slapen ofzo dan is dat niet zo heel erg
 Dit is al de 3e nacht dat ik 's nachts geen oog dicht doe omdat het te druk in mn hoofd is.
 Dit is al de 3e nacht dat ik 's nachts geen oog dicht doe omdat het te druk in mn hoofd is.  

Op woensdag 22 juni 2011 08:52 schreef Nijna het volgende:
 Op woensdag 22 juni 2011 08:52 schreef Nijna het volgende: en succes!!
 en succes!!

Ik ben er niet aan toegekomen om vandaag de HA te bellen, morgenochtend dus maar even een afspraak maken. Ik ga wel gewoon met hem overleggen, misschien moet ik gewoon een nacht doorhalen als ik niet kan slapen, zodat ik wel gewoon in mn ritme blijf. Of iets natuurlijks van A.Vogel voor een goede nachtrust proberen, of toch nog even 25 mg Sertraline slikken. Ik wacht wel even af wat hij morgen zegtquote:Op woensdag 22 juni 2011 08:52 schreef Nijna het volgende:
Sylvana, dat is beroerd...En tijdelijk iets van slaapmedicatie, een aantal dagen ofzo, zodat je weer een beetje terug in het normale ritme kan komen?
Kijken of je het kan doorbreken dan...

Ja dan heb je in iedergeval advies gevraagdquote:Op woensdag 22 juni 2011 20:41 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Ik ben er niet aan toegekomen om vandaag de HA te bellen, morgenochtend dus maar even een afspraak maken. Ik ga wel gewoon met hem overleggen, misschien moet ik gewoon een nacht doorhalen als ik niet kan slapen, zodat ik wel gewoon in mn ritme blijf. Of iets natuurlijks van A.Vogel voor een goede nachtrust proberen, of toch nog even 25 mg Sertraline slikken. Ik wacht wel even af wat hij morgen zegt
 en misschien heeft hij nog andere ideeen.
  en misschien heeft hij nog andere ideeen. 

Voordat je weer begint met een AD zou ik echt melatonine proberen. Melatonine is lichaamseigen slaaphormoon dat wordt geproduceerd uit serotonine. Het zou kunnen zijn dat de aanmaak, en dus je ritme, verstoord is doordat je serotoninespiegel een stuk lager is doordat je met de AD bent gestopt waardoor er niet voldoende melatonine wordt aangemaakt.quote:Op woensdag 22 juni 2011 06:48 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Nou, inmiddels dus een aantal dagen geen AD meer geslikt en 's nachts niet kunnen slapen is toch wel erg irritant hoorDit is al de 3e nacht dat ik 's nachts geen oog dicht doe omdat het te druk in mn hoofd is.
Mn hele ritme is verkloot omdat ik nu dus pas tegen de ochtend een keer kan slapen (zo nog maar weer een keer proberen) en dus overdag zoveel slaap. En dan 's avonds weer niet kan slapen en zo dus in een vicieuze cirkel zit.
Vandaag toch de HA maar weer even bellen, misschien toch nog maar even 25 mg blijven slikken ofzo. Want hier word ik echt helemaal gestoord van.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |