abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94263627
quote:
9s.gif Op donderdag 17 maart 2011 21:40 schreef Biogarde het volgende:

[..]

De ironie is wel disturbing.
Dat inderdaad. Dat iemand juist als idee heeft om de wereld te beschermen tegen oorlog en dat zijn uitvinding dan zo wordt ingezet.
pi_94265100
Ik heb een paar leuken weetjus!

Meisjes zijn zwak.
Leren is lastig.
Wegen zijn saai.
Fok is slechts voor de elite.
  donderdag 17 maart 2011 @ 22:45:33 #178
312477 tostitomaatkaas
Op pain de madeleine.
pi_94266002
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 22:34 schreef Zolder het volgende:

Meisjes zijn zwak.
Leren is lastig.
Wegen zijn saai.
:N
Op zondag 28 april 2013 22:57 schreef Schaamlipposaurus het volgende:
Dit is een serieuze vraag.
Graag serieuze reacties graag, waar ik op kan masturberen.
pi_94267573
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 22:34 schreef Zolder het volgende:

Meisjes zijn zwak.
Leren is lastig.
Wegen zijn saai.
Je vergeet:
- Mijn posts zijn kansloos :O
~In nomine Patris et Filii et Boobies Sancti~
  vrijdag 18 maart 2011 @ 00:42:00 #180
171605 henkde_j
BAM BAM BAM
pi_94273571
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 00:42 schreef t-helmonder het volgende:
de lengte van je voet is altijd gelijk aan de lengte van je onderarm (moet je eens checken met je schoen ofzo dat is echt vreemd)
Dat de spanwijdte van je armen gelijk is aan je lichaamslengte.

quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 18:48 schreef bonke het volgende:
het knoppie in een lift om de deur dicht te doen werkt niet :)
de deur gaat altijd automatisch dicht :)
Zeker wel.
Op donderdag 7 februari 2013 22:30 schreef wolfrolf het volgende:
Godsamme _O_ wat een baas ben je toch
Op dinsdag 26 februari 2013 15:53 schreef SilentChaos het volgende:
Jij begrijpt _O_
pi_94276046
De meeste mensen kennen Leonardo da Vinci alleen als schilder (Mona Lisa),
maar hij was ook uitvinder.

Ook Leonardo da Vinci wilde een manier uitvinden om te kunnen vliegen.
Hij had vogels en hun vleugels goed bestudeerd.

Daarom wist Leonardo al dat de mens met gewone vleugels nooit zou kunnen vliegen.
Vogels gebruiken namelijk 50% van hun spieren om te vliegen en dat kan een mens niet.
Daarom ontwierp hij een model met speciale vleugels.

Die vleugels hadden kleppen, die geopend zouden worden bij de start en gesloten bij de landing.
Dit ontwerp werd de ornithopter (zie plaatje) genoemd.

Tegenwoordig worden dit soort kleppen gebruikt bij moderne vliegtuigen.
Leonardos uitvinding was dus eigenlijk toch heel knap.

Leonardo da Vinci snapte toen al dat het heel moeilijk zou zijn om te vliegen met vleugels.
Daarom bedacht hij een nieuw ontwerp.
Hij noemde deze uitvinding de vliegen-de schroef (zie tekening).

Dit model zou de lucht in kunnen gaan doordat de schroef aan de boven-kant rond zou draaien.
Dit was dus de voorloper van de helikopter.
Ook de vliegende schroef van Leo-nardo werd nooit echt gebouwd.

Net als de ornithopter zou de vliegende schroef bovendien in het echt niet hebben gewerkt.
Het grootste probleem met de vliegtuigen van Leonardo was dat ze geen motor hadden.
Met motor was het misschien wel gelukt.
Waarschijnlijk heeft de uit-vinder van de echte helikopter, Igor Sikorsky, wél de plannen
van Leonardo gebruikt voor zijn ontwerp.

Leonardo da Vinci was ook de uitvinder van de parachute.
In één van zijn boekjes met aantekeningen staat een ontwerp van een parachute.
Leonardo had een groot stuk linnen stof getekend, dat gevouwen moest worden als een
soort tent. Deze tent moest ervoor zorgen dat iemand van een hoge berg af zou kunnen
springen zonder gewond te raken.

Het ontwerp van Leonardo da Vinci
Hij maakte de eerste schetsen in 1483.

De parachute was een wild idee van Leonardo en hij bleef voet bij stuk dat deze parachute zou werken.

De parachute is de voorlopen van onze parachute weliswaar, die opnieuw en met een ander
model is uitgevonden en door Jean Pierre Blanchard in 1785.

Leonardos parachute is slechts maar 1x geprobeerd geweest.

De man die dit heeft waar gemaakt was Adrian Nicolas.

Mensen dachten dat de parachute van Leonardo niet kon vliegen omdat er bovenop de
piramide geen opening was , geen stabilisatiegat.

De parachute was gemaakt van katoen, i.p.v. linnen en met palen en henneptouw.
Hij sprong uit een luchtballon die 3000m boven de grond hing.
De parachute en hijzelf hebben het overleefd.

Hij opende op 600m hoogte een andere parachute zodat hij zeker veilig kon landen.
De parachute van da Vinci slingerde ook niet zoals de parachutes nu doen.
pi_94277784
Leonardo da Vinci heeft ook heel veel moordwapens ontworpen.. Op Discovery komt daar wel eens wat van voorbij
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  vrijdag 18 maart 2011 @ 08:48:10 #183
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_94278663
quote:
6s.gif Op donderdag 17 maart 2011 20:02 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Je Hersenen zijn actiever tijdens je slaap dan wanneer je wakker bent.

Dat verklaart een hoop bij veel mensen :P
ik heb me wel eens laten vertellen dat onze hersenen 's nachts tijdens onze slaap alle gebeurtenissen van de dag "een plaatsje geven"
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_94279611
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 07:39 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Leonardo da Vinci heeft ook heel veel moordwapens ontworpen.. Op Discovery komt daar wel eens wat van voorbij
zoals de Tank:

Descending into the abyss.
  vrijdag 18 maart 2011 @ 09:33:16 #185
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_94279629
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 08:48 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

ik heb me wel eens laten vertellen dat onze hersenen 's nachts tijdens onze slaap alle gebeurtenissen van de dag "een plaatsje geven"
Er wordt ook gedacht dat de meest voorkomende gedachte van gedurende de dag de meest prominente rol speelt in je dromen, daarom dat je bijvoorbeeld droomt over iemand waar je verliefd op bent of nachtmerries hebt over iets belangrijks waar je onzeker over bent.
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_94279635
quote:
6s.gif Op donderdag 17 maart 2011 20:02 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Je Hersenen zijn actiever tijdens je slaap dan wanneer je wakker bent.
Je hersenen maken in je slaap DMT aan.
En in een veel grotere hoeveelheid dan een ervaren gebruiker voor 1 trip zou nemen.

Dit is ook de reden dat je van slaapgebrek gaat hallucineren.
Dan gaat je lichaam namelijk alsnog die DMT aanmaken.
Descending into the abyss.
pi_94283555
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 07:39 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
En niet te vergeten ''De Fiets'' of in ieder geval het beginnetje, zeg maar...

De tekening die Da Vinci heeft gemaakt:

En hier het nagebouwde model;
(Of Da Vinci nu werkelijk de uitvinder is/was van de fiets is trouwens omstreden.)

Dit alles en nog veel meer uitvindingen waren te zien op de tentoonstelling gewijd
aan de uitvindingen van Leonardo da Vinci in de kerk van San Barnaba in Venetie.

En nee, ik ben niet geweest -O-

http://www.nieuwslog.nl/2009/10/10/leonardo-da-vinci-in-venetie/

Ook leuk om te weten is dat hij de Viola organista heeft uitgevonden.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Viola_organista

De viola organista (ofwel 'vioolorgel' of 'Geigenwerk') is een experimenteel muziekinstrument
dat voor het eerst uitgedacht is door Leonardo da Vinci.

Het instrument bestond aanvankelijk alleen op schetsen van Da Vinci, maar is later werkelijk gebouwd.

Het bestaat uit een toetsenklavier waarop gespeeld wordt.
De klank komt van een roterende strijkrol (een frictiewiel) die de snaren net als bij een viool aanstrijkt en in trilling brengt.

Het aanvankelijke idee van Da Vinci, zoals opgetekend in zijn schetsboeken uit de periode
1488-1489 en zijn tekeningen uit de Codex Atlanticus,was om een of meer wielen continu te
laten draaien.

Da Vinci heeft het instrument zelf niet gebouwd.

De Duitse uitvinder Hans Haiden bouwde volgens de geschetste principes in 1575 wel een 'Geigenwerk'.

Ook Aiko Obuchi, een modern instrumentbouwer, maakte vanaf 1993 op grond van de schetsen van Da Vinci een aantal 'Geigenwerken'

de tekeningen die zijn gevonden van Da Vinci:

en het nagebouwde model;

Geniale vent dus :P

Dat hij 's nachts de lichamen van pas gestorven mensen uit hun graven
stal om deze vervolgens thuis te ontleden vind ik dan weer iet minder.

Het was wel voor het ;;goede doel'' zeg maar...
namelijk voor het bestuderen van de anatomie van het menselijk lichaam.

http://nl.wikipedia.org/w(...)ryos_Luc_Viatour.jpg

en natuurlijk !

http://nl.wikipedia.org/w(...)i-_Vitruvian_Man.JPG

maar genoeg over Da Vinci

quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 09:33 schreef hexta het volgende:

[..]

Je hersenen maken in je slaap DMT aan.
En in een veel grotere hoeveelheid dan een ervaren gebruiker voor 1 trip zou nemen.

Dit is ook de reden dat je van slaapgebrek gaat hallucineren.
Dan gaat je lichaam namelijk alsnog die DMT aanmaken.
Ik had gisteren vast een ''rustige'' dag want ik heb vannacht niet gedroomd :+

[ Bericht 1% gewijzigd door FANNvanhetlaatsteuur op 18-03-2011 11:37:29 ]
pi_94283756
quote:
12s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 11:31 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Ik had gisteren vast een ''rustige'' dag want ik heb vannacht niet gedroomd :+
Nog een leuk weetje dan, je droomt iedere nacht, je onthoudt het alleen niet altijd :P.
The biggest argument against democracy is a five minute discussion with the average voter.
pi_94283861
quote:
10s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 11:36 schreef M.rak het volgende:

[..]

Nog een leuk weetje dan, je droomt iedere nacht, je onthoudt het alleen niet altijd :P.
AH ! :D

Ga ik eerst effe aan de koffie misschien komt er nog iets ''naar boven'' (8> :P
  vrijdag 18 maart 2011 @ 11:53:29 #190
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_94284437
quote:
10s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 11:36 schreef M.rak het volgende:

[..]

REM-slaap is dat je ogen de objecten uit je dromen volgen.

Er zijn ook lucide dromen, dromen waarin je je bewust bent dat je droomt, er zijn online zelfs verschillende handleidingen te vinden hoe je dat zou kunnen beheersen zodat je wanneer je wil lucide kan dromen maar ik betwijfel of dat wel echt onder controle te krijgen is.

In vroegere tijden werd er altijd gedacht dat er een demoon(tje) op je borst kwam zitten als je nachtmerries had zoals hier in dit bekende schilderij van Johann Heinrich Füssli te zien is:

Het paard was in gebruik als vervoermiddel en compagnon voor de demoon, dus een 'nachtmerrie'.

[ Bericht 12% gewijzigd door Id_do_her op 18-03-2011 12:03:52 ]
pi_94284846
Dat van Da Vinci wist ik allemaal al. O+ Moest er een PO over maken voor Geschiedenis.
  vrijdag 18 maart 2011 @ 12:44:29 #192
171605 henkde_j
BAM BAM BAM
pi_94286412
quote:
14s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 12:04 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
Dat van Da Vinci wist ik allemaal al. O+ Moest er een PO over maken voor Geschiedenis.
Jij krijgt een aai over je bolletje!
Op donderdag 7 februari 2013 22:30 schreef wolfrolf het volgende:
Godsamme _O_ wat een baas ben je toch
Op dinsdag 26 februari 2013 15:53 schreef SilentChaos het volgende:
Jij begrijpt _O_
  vrijdag 18 maart 2011 @ 15:25:16 #193
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_94293047
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 22:15 schreef Operc het volgende:

[..]

Dat inderdaad. Dat iemand juist als idee heeft om de wereld te beschermen tegen oorlog en dat zijn uitvinding dan zo wordt ingezet.
Dat was eigenlijk ook zo met de uitvinder van de televisie, Philo T. Farnsworth:

Hij bedacht de principes voor televisie terwijl hij als veertienjarige jongen op een aardappelveld werkte en droomde hoe de televisie een reusachtige vooruitgang zou zijn om mensen en masse te onderwijzen en de wereld dichter bij elkaar te brengen.

Zijn zoon zei dat hij steeds meer spijt kreeg en dat Philo dacht dat zijn uitvinding een soort monster was geworden. Hij leefde wel lang genoeg om de maanlanding op tv te zien, wat het tenminste nog een beetje "worthwhile" maakte, maar alsnog had hij in zijn huis geen tv. Hij vond het verschrikkelijk dat televisie iets was geworden waar mensen veel van hun tijd of zelfs een deel van hun leven aan kunnen wijden terwijl er veel nuttigere dingen te doen zijn. Hij overleed in 1971.
  vrijdag 18 maart 2011 @ 15:29:45 #194
312477 tostitomaatkaas
Op pain de madeleine.
pi_94293204
NINJA EDIT FTW
Op zondag 28 april 2013 22:57 schreef Schaamlipposaurus het volgende:
Dit is een serieuze vraag.
Graag serieuze reacties graag, waar ik op kan masturberen.
  vrijdag 18 maart 2011 @ 15:52:07 #195
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_94294076
De Spanjaard Rodrigo de Jerez:

Was de eerste roker in Europa, hij reisde mee met Columbus en toen hij later terugkwam in Ayamonte in Spanje waren zijn buren bang van hem omdat er steeds rook uit zijn mond en neus kwam, hij werd vastgezet voor hekserij. Toen hij zeven jaar later vrijkwam was roken razend populair in Europa.

[ Bericht 0% gewijzigd door Id_do_her op 18-03-2011 18:49:20 ]
pi_94294373
The First Smiley :-)
The smiley :-) and its many variants are an important (and fun!) part of the worldwide online social culture -- allowing emotions to be conveyed in plain text.

It has been in widespread use since the early '80s, when it was first proposed. Yet the original message in which the smiley was invented had been lost -- until now. :-)

After a significant effort to locate it, on September 10, 2002 the original post made by Scott Fahlman on CMU CS general bboard was retrieved by Jeff Baird from an October 1982 backup tape of the spice vax (cmu-750x). Here is Scott's original post:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
    19-Sep-82 11:44    Scott E  Fahlman             :-)
    From: Scott E  Fahlman <Fahlman at Cmu-20c>

I propose that the following character sequence for joke markers:

:-)

Read it sideways.  Actually, it is probably more economical to mark
    things that are NOT jokes, given current trends.  For this, use

:-(
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_94298951
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 15:52 schreef Id_do_her het volgende:
De Spanjaard Rodrigo de Jerez:
[ afbeelding ]

Was de eerste roker in Europa, hij reisde mee met Columbus en toen hij later terugkwam in Ayamonte in Spanje waren zijn buren bang van hem omdat er steeds rook uit zijn mond en neus kwamen, hij werd vastgezet voor hekserij. Toen hij zeven jaar later vrijkwam was roken razend populair in Europa.
Ze hadden hem moeten vierendelen :(

Ik was gestopt maar weer begonnen oO<

Klojo die Rodrigo :')
  vrijdag 18 maart 2011 @ 17:52:41 #198
262424 YeahYeahYeah
Heads will roll
pi_94299446
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 12:08 schreef Maanvis het volgende:
Mark Rutte anagramt naar:
Kamertrut
en
Kutmarter.
Clint Eastwood anagramt (?) naar Old West Action (blijf ik me over verbazen) :)
  vrijdag 18 maart 2011 @ 19:28:58 #199
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_94303654
quote:
8s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 17:40 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Ze hadden hem moeten vierendelen :(

Ik was gestopt maar weer begonnen oO<

Klojo die Rodrigo :')
Toen was het nog lang niet bekend dat roken ongezond is, hij was dus onbewust een klojo. ;)

De indianen begonnen er mee, er wordt gedacht dat roken teruggaat tot ongeveer 7000 jaar geleden. Ze geloofden dat de rook de gedachtes en gebeden naar hun voorouders in de hemel zou dragen, wat een religieuze gedachte is omdat indianen deden aan voorouderverering. De Moari uit Nieuw-Zeeland kennen dit ook, alleen droegen zij zelfs de geesten van hun voorouders in hun wapens, die vaak generaties lang meeging. In tegenstelling tot Europa is rook in het gezicht van een ander uitblazen een teken van respect bij indianen in Noord-Amerika.

Het Engelse woord 'assassin' is afgeleid van hashashin, een krijgersorde uit Perzië van tussen het jaar 1000 en 1200. Het waren een soort ninja's die gericht doelen uitschakelden zoals belangrijke politieke figuren of hoge generaals. Het woord 'assassin' was een oorspronkelijk scheldnaam voor deze krijgers. De betekenis was dat ze van een lagere klassen zouden zijn door hun 'laffe' methoden, het woord 'hashish' is afgeleid van zoiets als 'gepeupel'

Hun naam was hashashin omdat jonge rekruten onder de invloed van hasj werden gebracht wat ze leidde naar een 'voorproefje' van het paradijs. De leider Hassan-i-Sabbah zei dat alleen hij de mogelijkheid had om ze terug te laten keren naar het paradijs, dat zorgde ervoor dat de rekruten erg loyaal werden en alles deden wat hij zei, en het moorden en uitschakelen deden ze met groot succes.

Bij de indianen werd tabak soms ook als medicijn gebruikt. Het werd gebruikt als pijnstiller voor bijvoorbeeld tandpijn of oorpijn en soms verwerkt tot een pap zodat het op het lichaam gesmeerd kon worden bij koorts. Daarnaast had tabak een rol bij de onderhandelingen tussen stammen en was het een belangrijk ruilmiddel, het was in sommige stammen zelfs de valuta dus was tabak het 'geld'. 'Geld' komt overigens van het Germaanse woord geldt of jeld, wat 'afbetaling' en 'waarde' betekende.

In Nederland speelde tabak een grote rol. Tabak uit Amerika werd vaak cadeau gedaan aan koningen maar tabak werd ook verhandeld en dat bracht de VOC en Nederland veel geld op en hielp de VOC zo groot te worden. De tabak was erg goedkoop in Amerika doordat tabak goed groeide in dat gebied en de economie grotendeels was gebaseerd op de agrarische sector was er een overschot en was tabak in Amerika heel erg goedkoop. Zo kon de tabak door de V goedkoop worden ingekocht en elders in de wereld duur verkocht worden.

De tabak uit Amerika was voor boeren vaak een opstapje als ze net hun bedrijf begonnen, Tabak heeft op die manier indirect gespeeld als een oorzaak van de Amerikaanse Burgeroorlog. Tabak was een belangrijk exportproduct voor de Geconfedereerde Staten van Amerika, een industrie die grotendeels door slaven in stand werd gehouden, de afschaffing van slavernij zou voor het zuiden grote economische gevolgen hebben.

Een leuk feitje is dat de president van de Geconfedereerde Staten van Amerika (Zuiden), Jefferson Davis, net zoals Abraham Lincoln, de president van de Verenigde Staten van Amerika (Noorden) was geboren en opgegroeid in de staat Kentucky.

Hier zie je een standbeeld van beide presidenten opgedragen aan dat leuke feitje:

[ Bericht 0% gewijzigd door Id_do_her op 18-03-2011 21:00:10 ]
pi_94303799
waarom is het eigenlijk zo dat de nieuwe postst helemaal op de laatst pagina staan, das toch nie handig..?
What I got I got for free, middlefinger technology
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')