Ja dat het achterlijk was dat we geen school hadden en dat we niet normaal waren etc. Hij heeft mijn zusje en mij zo ver gekregen dat we moesten huilen. Dus hij was niet zo aardig ik had op dat moment wel de neus vol van hemquote:
tja pech dan.Laat die ouwe dan maar lekker de tering krijgenquote:Op maandag 7 maart 2011 20:52 schreef Taartjeh het volgende:
[..]
Ja dat het achterlijk was dat we geen school hadden en dat we niet normaal waren etc. Hij heeft mijn zusje en mij zo ver gekregen dat we moesten huilen. Dus hij was niet zo aardig ik had op dat moment wel de neus vol van hem
Hij kent me niet goeg genoeg, en dat is dus wat me irriteert dat een man die mij niet kent en nooit zich voor mij geinteresseerd heeft, denkt dat hij zomaar alles tegen me kan zeggen op een manier dat dit echt niet aardig is.quote:Op maandag 7 maart 2011 20:51 schreef skippy22 het volgende:
Ik denk dat hij bang is dat julie voor galg en rand opgroeien
Hmm hij kan niet meer echt goed praten ( heeft een gat in zijn keel ). Maar toch was hij zich helemaal aan het opfokken tegen mij en mijn zus.quote:Op maandag 7 maart 2011 20:54 schreef wise het volgende:
[..]
tja pech dan.Laat die ouwe dan maar lekker de tering krijgenBeetje op zijn ziekte bed lopen schreeuwen en schelden. Leuk laatste beeld heb je dan zeg
Ik zou een goed gesprek met ma en pa aangaan en zeggen dat je er niet meer heen gaat.quote:Op maandag 7 maart 2011 20:55 schreef Taartjeh het volgende:
[..]
Hmm hij kan niet meer echt goed praten ( heeft een gat in zijn keel ). Maar toch was hij zich helemaal aan het opfokken tegen mij en mijn zus.
Dit. Het is dan toch logisch dat je niet meer heengaat. Vooral wanneer je hem niet eens goed kent.quote:Op maandag 7 maart 2011 20:55 schreef Civilian het volgende:
Tjah.. als zo'n man geen respect kan opbrengen voor mij dan zou hij ook de tering kunnen krijgen. Ziektebed of niet
Respect werkt 2 kanten op.
Ja maar misschien doe ik mijn vader dan pijn? Mijn moeder zegt mij zien ze de laatste tijd niet, maarja.quote:Op maandag 7 maart 2011 20:55 schreef Civilian het volgende:
Tjah.. als zo'n man geen respect kan opbrengen voor mij dan zou hij ook de tering kunnen krijgen. Ziektebed of niet
Dat is dan een probleem van jouw vader? Je laat je toch niet uitkafferen om je vader maar een plezier te doen?quote:Op maandag 7 maart 2011 20:56 schreef Taartjeh het volgende:
[..]
Ja maar misschien doe ik mijn vader dan pijn? Mijn moeder zegt mij zien ze de laatste tijd niet, maarja.
Mijn vader is heel rustig en heeft geen zin om er over te praten Maar van mijn vaders kant zijn ze heel 'hard opgevoed' Ik ben dit dus niet gewend Mijn moeder en mijn zus en ik zijn gevoels mensen. Dus we kunnen daar niet tegen.quote:Op maandag 7 maart 2011 20:57 schreef Civilian het volgende:
[..]
Dat is dan een probleem van jouw vader? Je laat je toch niet uitkafferen om je vader maar een plezier te doen?
En anders met je pa ff om de tafel gaan zitten..
TSquote:Op maandag 7 maart 2011 20:44 schreef Taartjeh het volgende:
ik ben nu best wel verdrietig ik weet geen raad het kan dat mijn opa binnen de kortste keren dood is. Maar mijn zus en ik zijn erg gekwetst en uitgekafferd door hem. Ik had dit zelf niet verwacht.. ohja hij zat wel aan de Morfine en daardoor misschien beetje opstandig en een tikkeltje aggressief was.
Ik wil vooral mijn vader niet kwetsen in de dingen die ik doe en zeg over mijn opa.
Hoe zou jij hier nu verder mee om gaan![]()
Thanks.
De kans dat hij dan nog wat zegt is minimaalquote:Op maandag 7 maart 2011 20:58 schreef Taartjeh het volgende:
[..]
Voorlopig heb ik daar even geen interesse in ook.
Nou ja, niet lullig bedoelt. Maar als jouw vader er niet over wil praten dan zal 't hem ook niet zoveel doen als je niet gaat toch?quote:Op maandag 7 maart 2011 20:59 schreef Taartjeh het volgende:
[..]
Mijn vader is heel rustig en heeft geen zin om er over te praten Maar van mijn vaders kant zijn ze heel 'hard opgevoed' Ik ben dit dus niet gewend Mijn moeder en mijn zus en ik zijn gevoels mensen. Dus we kunnen daar niet tegen.
Mijn vader heeft nooit veel liefde gekend en weet dus niet beter.
Nouja mijn vader heeft ook niet echt een fijne jeugd gehad zijn vader heeft onder andere veel geld vergokt van hem. Maar het is net alsof oude mensen later pas spijt krijgen en dus voor hun dood nog alles goed willen achter laten. Mijn moeder zegt ook al dat het zo niet werkt ik zelf vind dat ook zo maarja . Het is misschien wel de laatste keer dat ik mijn opa gezien heb je weet het maar nooit.quote:Op maandag 7 maart 2011 21:02 schreef Civilian het volgende:
[..]
Nou ja, niet lullig bedoelt. Maar als jouw vader er niet over wil praten dan zal 't hem ook niet zoveel doen als je niet gaat toch?
Je moet doen waar jij je lekker bij voelt en ik kan me zo voorstellen dat naar je opa gaan daar niet bij hoort.
Zo moet je niet denkenquote:Op maandag 7 maart 2011 21:07 schreef Taartjeh het volgende:
Ik en mijn zus hadden beter niet kunnen gaan was ik beter afgeweest.
Mjah zoiets weet je ook niet van te voren natuurlijk.quote:Op maandag 7 maart 2011 21:07 schreef Taartjeh het volgende:
Ik en mijn zus hadden beter niet kunnen gaan was ik beter afgeweest.
Ik denk dat ik dat niet kan. Ik weet niet hoe ik me voelen moet. Maar als mijn op nu dood zou gaan zou ik het wel erg vinden. Maar hij heeft me tegerlijker tijd wel gekwets. Dus het is dubbel op.quote:Op maandag 7 maart 2011 21:09 schreef -Engel- het volgende:
[..]
Zo moet je niet denken
Je hebt gedaan wat je dacht te moeten doen.
Dat je opa zo doet, heeft met hemzelf te maken. En helaas voor hem zal je nu waarschijnlijk er voor kiezen om hem verder niet meer te steunen ....
Ik weet het niet misschien komt het wel door de morfine maar ik denk altijd dat ik het schuld ben terwijl mijn moeder zegt dat het niet leuk was van mijn opa.quote:Op maandag 7 maart 2011 21:09 schreef Civilian het volgende:
[..]
Mjah zoiets weet je ook niet van te voren natuurlijk.
En nu weet je in ieder geval zeker dat 't ook gewoon een zak blijft als'ie in z'n ziektebed ligt. Beter dat dan twijfels ofzo
Nou ja, jouw schuld is het sowieso niet. Of het nou door morfine komt of niet, het is gewoon niet netjes van jouw opa en dat heeft niks met schuld van jouw kant te maken.quote:Op maandag 7 maart 2011 21:11 schreef Taartjeh het volgende:
[..]
Ik weet het niet misschien komt het wel door de morfine maar ik denk altijd dat ik het schuld ben terwijl mijn moeder zegt dat het niet leuk was van mijn opa.
Recht hebben op je mening betekent niet dat je die overal en nergens mag uitenquote:Op maandag 7 maart 2011 21:13 schreef Shivo het volgende:
Misschien heeft je opa gelijk, misschien niet. Maar hij heeft zeker recht op zijn mening, of hij jullie nou kent of niet. Dat jullie die mening niet leuk vinden (wat suggereert dat hij een gevoelig punt raakt en misschien wel een klein beetje gelijk heeft) doet er niet zo veel toe.
En als je dit niet bevalt, dan ga je niet meer naar hem toe.
Ja maar je kunt niet als je van iemand 1 ding weet gelijkt een conclusie trekken dat iemand lui is etc.Terwijl je ten eerste de persoon emotioneel niet kent Ik denk dat hij een totaal verkeerde indruk had. Ook doet hij alsof hij overal heel veel kennis van heeft terwijl het niet eens klopt wat hij allemaal zegt.quote:Op maandag 7 maart 2011 21:13 schreef Shivo het volgende:
Misschien heeft je opa gelijk, misschien niet. Maar hij heeft zeker recht op zijn mening, of hij jullie nou kent of niet. Dat jullie die mening niet leuk vinden (wat suggereert dat hij een gevoelig punt raakt en misschien wel een klein beetje gelijk heeft) doet er niet zo veel toe.
En als je dit niet bevalt, dan ga je niet meer naar hem toe.
Mijn vader was erbij ...quote:Op maandag 7 maart 2011 21:18 schreef ikgahardikgalekker het volgende:
Vertel dit verhaal tegen je vader en laat hem met hem praten.
Zeg erbij dat als opa niet normaal kan doen dat je dan ook niet meer langs komt.
Precies. Neem volgende keer een steelpan mee en begeleid opa met een paar welgemikte tikken naar de eeuwige biljartlakens.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 09:59 schreef MalaCocinera het volgende:
Joh, die vent is gewoon een wildvreemde, laat hem lekker kanker krijgen(oooh wacht, dat heeft hij al!) en ga gewoon niet. Uit beleefdheid meerdere keren naar iemands sterfbad gaan terwijl je de persoon niet eens kent, is zonde van je tijd.
Is teveel moeite, gewoon leuke dingen gaan doen ipv verplicht op ziekenbezoek gaan.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 10:02 schreef Transport_Ink het volgende:
[..]
Precies. Neem volgende keer een steelpan mee en begeleid opa met een paar welgemikte tikken naar de eeuwige biljartlakens.
Dit. Laat die man maar effe lekker zeiken in de laatste dagen van z'n leven, ene oor in en andere oor weer uit. Of je dient hem van repliek, mag best.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 09:33 schreef Electrocute het volgende:
Aangezien je opa toch bijna de pijp uitgaat zou ik even doorbijten en nog een paar keer bij hem langsgaan, al is het alleen maar voor je vader. Als je opa dan lullig gaat lopen doen vertel je hem gewoon dat hij z'n mond moet houden. Volgens je profiel ben je al volwassen, dus zie ik niet in waarom je een verbitterde ouwe lul over je heen moet laten walsen. Opa of niet.
Iemand met een steelpan in elkaar hengsten is best leuk. Vooral als ie onaardig is geweest.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 10:03 schreef MalaCocinera het volgende:
[..]
Is teveel moeite, gewoon leuke dingen gaan doen ipv verplicht op ziekenbezoek gaan.
Fuck hem, hij is je tijd en energie niet waard om nog een keer te bezoeken.quote:Op maandag 7 maart 2011 20:44 schreef Taartjeh het volgende:
Vandaag was ik daar met mijn ouders en vroeg hij dus wat we deden, ik zei dat ik op het moment geen school had. ( Zonder dat hij iets van de situatie afwist ging hij mijn zusje en mij helemaal uitkafferen )
Dat dusquote:Op maandag 7 maart 2011 20:55 schreef Civilian het volgende:
Wat een gemene opa.quote:
Als mensen aan de morfine liggen gaan ze vaak wartaal uit kramen. Dat deed mijn moeder ook een beetje. Maar als jij zo omschrijft hoe hij ook tegen je vader was toen die opgroeide denk ik niet dat dit gedrag door de morfine komt. Misschien maakt de morfine het wel erger dan anders.quote:Op maandag 7 maart 2011 20:44 schreef Taartjeh het volgende:
Hello.
Ik voel me gekwetst maar ook even heel dubbel....
Mijn opa is dood ziek en heeft kanker uitgezaaid het is bekend dat hij niet meer lang te leven heeft. Vandaag gingen we bij hem op bezoek. Mijn zusje en ik hebben nooit een goede band met hem opgebouwt. Kwamen ongeveer 1 x per halfjaar naar hem toen die nog niet ziek was. Vandaag was ik daar met mijn ouders en vroeg hij dus wat we deden, ik zei dat ik op het moment geen school had. ( Zonder dat hij iets van de situatie afwist ging hij mijn zusje en mij helemaal uitkafferen ) Waardoor het ons opgeven moment teveel werd en we moesten huilen.
Ik vond het gewoon echt niet leuk. Als hij ons goed genoeg kon wist hij dat we niet zomaar ' lui ' waren. Hij heeft de opvoeding van zijn zoon( mijn vader) zelf ook niet altijd goed gedaan en dat heeft me vader ook wel eens gekwetst. Toen dit gebeurde vandaag vond ik het op dat moment heel onrechtvaardig van mijn opa en tegerlijker tijd rotte situatie voor mijn vader, voor hem was dit even dubbel op. Mijn vader was dus heel stil. Mijn moeder was boos op mijn opa en zei dat hij ons niet goed genoeg kon tegen hem.
In de auto op de terug zei mijn moeder: ' als hij niet ziek was geweest dan was ik gegaan en had ik gezegt dat ik niet meer kwam'. Mijn moeder zegt dat hij zijn kinderen zelf vroeger ook veel tekort heeft gedaan en geen recht van spreken heeft. Het is net alsof mijn opa voor zijn dood nog alles probeert recht te zetten, met vooral zijn zoon ( mijn vader dus ).
ik ben nu best wel verdrietig ik weet geen raad het kan dat mijn opa binnen de kortste keren dood is. Maar mijn zus en ik zijn erg gekwetst en uitgekafferd door hem. Ik had dit zelf niet verwacht.. ohja hij zat wel aan de Morfine en daardoor misschien beetje opstandig en een tikkeltje aggressief was.
Ik wil vooral mijn vader niet kwetsen in de dingen die ik doe en zeg over mijn opa.
Thanks.
Doet me aan Stephen Covey's 7 Habits denken: Habit 5: Seek First to Understand, then to be understoodquote:Op maandag 7 maart 2011 21:18 schreef Taartjeh het volgende:
[..]
Ja maar je kunt niet als je van iemand 1 ding weet gelijkt een conclusie trekken dat iemand lui is etc.Terwijl je ten eerste de persoon emotioneel niet kent Ik denk dat hij een totaal verkeerde indruk had. Ook doet hij alsof hij overal heel veel kennis van heeft terwijl het niet eens klopt wat hij allemaal zegt.
Moet je nou echt dat hele stuk quoten om te reageren op 1 zinnetje?quote:Op dinsdag 8 maart 2011 11:52 schreef WaywardOne het volgende:
[..]
Als mensen aan de morfine liggen gaan ze vaak wartaal uit kramen. Dat deed mijn moeder ook een beetje. Maar als jij zo omschrijft hoe hij ook tegen je vader was toen die opgroeide denk ik niet dat dit gedrag door de morfine komt. Misschien maakt de morfine het wel erger dan anders.
Pffff... Die eerste alinea, en dan die tweede erachteraanquote:Op dinsdag 8 maart 2011 11:55 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Doet me aan Stephen Covey's 7 Habits denken: Habit 5: Seek First to Understand, then to be understood
Synopsis: Using empathetic listening to be genuinely influenced by a person, which compels them to reciprocate the listening and take an open mind to being influenced by you. This creates an atmosphere of caring, respect, and positive problem solving.
Maarre dit soort laagontwikkelde kneuzen zijn mentaal niet volwassen en gaan dat op latere leeftijd ook niet meer goedmaken. Zo ver mogelijk van uit de buurt blijven zodat ze jou niet negatief kunnen beinvloeden.
Die vader is een volwassen vent, en gezien frequentie waarmee ze opa zagen kun je wel stellen dat die op een vreemde is. Zeker voor TS.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 12:19 schreef zquing het volgende:
De vraag is hoe belangerijk familie is voor je. Je opa gaat bijna dood, wil je je vader die laatse momenten met zijn vader dan nog beinvloeden met het feit dat de relatie tussen jou en je opa niet zo goed is?
Slik je trots in en wees er voor je vader als hij dat nodig heeft
Mensen die niet in Covey gelovenquote:Op dinsdag 8 maart 2011 12:15 schreef MalaCocinera het volgende:
Mensen die in de nonsense van Covey geloven
quote:Op dinsdag 8 maart 2011 13:16 schreef Maanvis het volgende:
jammergenoeg weet je nooit hoe zo iemand reageert in zo'n situatie. onder de medicijnen en ziek van de kanker kan je soms overdreven reageren. het beste is om je er niet teveel van aan te trekken en er voor je vader en je opa te zijn. ik weet dat dit moeilijk is maar als je je beseft dat opa het allemaal niet zo meent dan komt het vanzelf wel recht.
Inderdaad, je niet te veel aantrekken van wat hij zegt en hem maar laten praten. Als hij echt te ver gaat je eigen grens netjes aangeven en geen verdere discussie aan gaan. Ik zou denken: ach, hij weet niet beter en me er niet door op laten naaien.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 10:05 schreef Silenus het volgende:
[..]
Dit. Laat die man maar effe lekker zeiken in de laatste dagen van z'n leven, ene oor in en andere oor weer uit. Of je dient hem van repliek, mag best.
Mensen aan morfine kunnen heel raar doen. Daarnaast had mijn opa aan het begin van zijn dementie ook van die rare uitkaffer buien, dus ik denk dat je het allemaal niet zo serieus moet nemen.quote:Op maandag 7 maart 2011 20:44 schreef Taartjeh het volgende:
Hello.
Ik voel me gekwetst maar ook even heel dubbel....
Mijn opa is dood ziek en heeft kanker uitgezaaid het is bekend dat hij niet meer lang te leven heeft. Vandaag gingen we bij hem op bezoek. Mijn zusje en ik hebben nooit een goede band met hem opgebouwt. Kwamen ongeveer 1 x per halfjaar naar hem toen die nog niet ziek was. Vandaag was ik daar met mijn ouders en vroeg hij dus wat we deden, ik zei dat ik op het moment geen school had. ( Zonder dat hij iets van de situatie afwist ging hij mijn zusje en mij helemaal uitkafferen ) Waardoor het ons opgeven moment teveel werd en we moesten huilen.
Ik vond het gewoon echt niet leuk. Als hij ons goed genoeg kon wist hij dat we niet zomaar ' lui ' waren. Hij heeft de opvoeding van zijn zoon( mijn vader) zelf ook niet altijd goed gedaan en dat heeft me vader ook wel eens gekwetst. Toen dit gebeurde vandaag vond ik het op dat moment heel onrechtvaardig van mijn opa en tegerlijker tijd rotte situatie voor mijn vader, voor hem was dit even dubbel op. Mijn vader was dus heel stil. Mijn moeder was boos op mijn opa en zei dat hij ons niet goed genoeg kon tegen hem.
In de auto op de terug zei mijn moeder: ' als hij niet ziek was geweest dan was ik gegaan en had ik gezegt dat ik niet meer kwam'. Mijn moeder zegt dat hij zijn kinderen zelf vroeger ook veel tekort heeft gedaan en geen recht van spreken heeft. Het is net alsof mijn opa voor zijn dood nog alles probeert recht te zetten, met vooral zijn zoon ( mijn vader dus ).
Thanks.
Dit ja.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 13:16 schreef Maanvis het volgende:
jammergenoeg weet je nooit hoe zo iemand reageert in zo'n situatie. onder de medicijnen en ziek van de kanker kan je soms overdreven reageren. het beste is om je er niet teveel van aan te trekken en er voor je vader en je opa te zijn. ik weet dat dit moeilijk is maar als je je beseft dat opa het allemaal niet zo meent dan komt het vanzelf wel recht.
Inderdaad, kanker heeft-ie al dus de tering kan er ook nog wel bij.quote:Op maandag 7 maart 2011 20:54 schreef wise het volgende:
[..]
tja pech dan.Laat die ouwe dan maar lekker de tering krijgenBeetje op zijn ziekte bed lopen schreeuwen en schelden. Leuk laatste beeld heb je dan zeg
Soms zeg je best zinnige dingen, Silenusquote:Op dinsdag 8 maart 2011 10:05 schreef Silenus het volgende:
[..]
Dit. Laat die man maar effe lekker zeiken in de laatste dagen van z'n leven, ene oor in en andere oor weer uit. Of je dient hem van repliek, mag best.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |