abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93782409
Twee jaar geleden heb ik bij een merkdealer 20 kilometer verderop een auto gekocht. Vorige week moest die gekeurd worden, en omdat ik geen tijd en zin had om met twee auto's twee keer 20 kilometer te rijden heb ik daar een afspraak voor gemaakt bij een plaatselijke Bovag garage. Die is hier nog geen 5 minuten vandaan.

De auto werd gekeurd, en mijn vriendin heeft hem 's avonds opgehaald. Nou viel me vandaag pas op, dat ze de kentekenplaathouder vervangen hebben. Die van de merkdealer hebben ze er af gehaald, en eentje met hun eigen reclame er op gezet. In hele grote witte koeieletters. En zonder toestemming. te vragen. Daar ben ik helemaal niet blij mee.

Wegens de carnaval was de betreffende garage vandaag gesloten, en morgen ook. Maar woensdag ga ik er heen om mijn oude plaathouder terug te halen. En als die al weg is, mag meneer zelf 40 kilometer rijden om bij de merkdealer dezelfde plaathouder voor me te halen die er al op zat. En anders laat hij hem maar opsturen.

Mijn vriendin vindt het echter helemaal geen probleem, en zegt dat ik me aanstel. Ik ben benieuwd wat de meningen hier zijn?
pi_93782617
Lijkt me wel zo fatsoenlijk dat ze er eerst toestemming voor vragen.
pi_93782636
Rare gang van zaken.
  maandag 7 maart 2011 @ 19:48:30 #4
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_93782725
Ik heb liever ook zo'n plaat van een merk erop zitten dan zo'n gare garage. Gewoon heengaan en je eigen terughalen.

Vind het niet echt netjes van hun, dat ben ik met je eens
pi_93782742
Je hebt er toch niet om gevraagd? Gewoon teruggaan, en de boel terug laten draaien. Geef aan dat je het gebruik van sociale media niet schuwt, en bereid bent om met rugnummers te komen. Meestal zijn ze dan wel wat toeschietelijker.
  maandag 7 maart 2011 @ 19:49:00 #6
131148 Dondermeester
Blikskaters en gerommel!
pi_93782752
Sue them!!! :7
Wie ik ben?
Wie ben jij eigenlijk????
  maandag 7 maart 2011 @ 19:49:20 #7
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_93782771
Zeg dat je geen gratis reclame gaat rijden. Biedt ze 2 opties:
1. Of ze betalen ¤10.
2. Of ze halen 'm er af.

ad1. Sloop je 'm er zelf af, en koop je zelf zo'n stuk plastic voor ¤3(=¤7 winst).
ad2. Probleem opgelost.

:P
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_93782787
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 19:48 schreef Shodan het volgende:
Geef aan dat je het gebruik van sociale media niet schuwt
:') :')
pi_93782852
Dat doen garages inderdaad wel vaker.
Vooral leuk als je dure chrome plaathouders hebt, al vermoed ik dat ze dan wel zo "verstandig" zijn om er met hun tengels vanaf te blijven.

Paar popnagels erdoorheen scheelt ook al :)
  † In Memoriam † maandag 7 maart 2011 @ 19:53:24 #10
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_93783027
Bel ze op, stel ze voor dat er binnen een uur een mannetje van hun bij jou op de stoep staat met jouw houder of een goede vervanger en zeg dat je dan geen aangifte van diefstal zal doen.
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
  maandag 7 maart 2011 @ 19:54:41 #11
24807 NJ
Don't mention the war!
pi_93783107
quote:
14s.gif Op maandag 7 maart 2011 19:48 schreef .Neovo. het volgende:
Ik heb liever ook zo'n plaat van een merk erop zitten dan zo'n gare garage. Gewoon heengaan en je eigen terughalen.

Vind het niet echt netjes van hun, dat ben ik met je eens
Dit.
Of ik langs zou gaan om m'n eigen op te halen weet ik niet, maar ik zou zeker verhaal gaan halen.
And now for something completely different, I'm on a horse.
pi_93783161
Ga verhaal halen.
  Moderator maandag 7 maart 2011 @ 19:57:16 #13
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
  maandag 7 maart 2011 @ 19:59:10 #14
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_93783320
Eens, bij mij plakken ze ook iedere keer een sticker op de kentekenplaat. Gaat er ieder jaar weer af, ik vergeet het steeds te zeggen en ben te beroerd om er speciaal voor naar toe te rijden :P
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_93783787
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 19:57 schreef jitzzzze het volgende:
Ik ben het eens met je vriendin. Wat kan jou dat nou schelen wat er op je kentekenplaathouder staat? :')
In principe niet eens zo veel. Het gaat me vooral om het principe. Ze moeten gewoon met hun poten van mijn spullen afblijven. Ik heb alleen om een APK gevraagd, niet om een nieuwe kentekenplaathouder. What's next? Het Lexus logo van de voorkant slopen en hun eigen logo er op plakken?
pi_93783858
quote:
Ik ben het eens met je vriendin. Wat kan jou dat nou schelen wat er op je kentekenplaathouder staat? :')
Een krasje op je auto boeit ook niet, maar als je iemand er expres een ziet maken op je auto kan je dat niet waarderen.

Ik vind het onbeschoft. Mij vader heeft ooit de ingang van de parkeerplaats van een of ander pretpark geblokkeerd totdat ze de ongevraagd opgeplakte sticker er vanaf gehaald hadden :)
Hier had uw reclame kunnen staan.
  Moderator maandag 7 maart 2011 @ 20:10:26 #17
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_93784009
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 20:06 schreef loeki_de_leeuw het volgende:

[..]

In principe niet eens zo veel. Het gaat me vooral om het principe. Ze moeten gewoon met hun poten van mijn spullen afblijven. Ik heb alleen om een APK gevraagd, niet om een nieuwe kentekenplaathouder. What's next? Het Lexus logo van de voorkant slopen en hun eigen logo er op plakken?
Natuurlijk moet men van je spullen afblijven, maar er zit natuurlijk een duidelijk verschil tussen een lullig kentekenplaathoudertje en het logo op de motorkap.
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 20:07 schreef FransDeens het volgende:

[..]

Een krasje op je auto boeit ook niet, maar als je iemand er expres een ziet maken op je auto kan je dat niet waarderen.

Ik vind het onbeschoft. Mij vader heeft ooit de ingang van de parkeerplaats van een of ander pretpark geblokkeerd totdat ze de ongevraagd opgeplakte sticker er vanaf gehaald hadden :)
Zie mijn antwoord hierboven en vervang kentekenplaathouder door sticker en logo door kras.
pi_93784873
quote:
Ik neem aan dat het ongevraagd vervangen van de kentekenplaathouder standaard gebeurt, bij elke auto die ze een beurt of APK geven. Als ze daar veel klachten over kregen, zouden ze het vast niet doen. Dus waarschijnlijk vinden de meeste mensen het inderdaad geen probleem.
pi_93785274
quote:

[..]

Haha, subtiel patsen met je Lexus :D
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
pi_93785384
Dat valt wel mee. Die kentekenplaathouder was namelijk van de Toyota dealer ;)
pi_93785416
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 20:30 schreef loeki_de_leeuw het volgende:
Dat valt wel mee. Die originele kentekenplaathouder was namelijk van de Toyota dealer ;)
pi_93785668
Goed ge-edit :D
  maandag 7 maart 2011 @ 20:34:47 #23
302083 Je-zus
Jeweettoch
pi_93785699
Ben het wel met TS eens, ik vind het stiekem ontzettend pauper om met een multimerk-okesjon-boer-plaat te rijden :')
Please consider the environment before printing this post
pi_93785867
Behalve dat t er niet uitziet, kan je het gewoon niet maken om zoiets aan andermans auto te veranderen zonder vragen!
Net zoals garages/dealers die stickers op de lak van je auto plakken :r
pi_93786683
Dit moeten ze bij mij ook niet doen idd. Ben best wel een pietlut als het op mn auto aankomt. Zit nu een kentekenplaathouder op van de Alfa-garage waar ik hem gekocht heb. Garagenaam in subtiele letters met Alfa-logo erop, dus helemaal goed ;) . Als daar dan opeens HASSAN MAMUTH'S OCCASSION SHOW === WWW.HASSANAUTOS.COM komt te staan (zie wel es auto's rijden met zulke teksten eronder) mogen ze dat mooi weer weghalen of verwisselen met een neutrale plaat. Niet dat ik mn auto snel naar zo'n zaak breng, maar toch ;)

Bij mn pa's auto hadden ze het ook wel es gedaan, maar dan anders. Kentekenplaathouder verwisseld voor een neutrale en onder het (Volvo) logo een discreet stickertje van de nieuwe dealer waar die in onderhoud is. Zou ik dan misschien nog wel laten zitten.
pi_93787948
Schiet me nu te binnen: een maand of twee geleden heb ik mijn oude Celica naar dezelfde garage gebracht voor de APK, en toen hebben ze de kentekenplaathouder keurig laten zitten. Blijkbaar zijn ze dus nog kieskeurig ook.
  maandag 7 maart 2011 @ 21:27:21 #27
224532 Taxidude
Waar wil jij heen?
pi_93789373
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 21:06 schreef loeki_de_leeuw het volgende:
Schiet me nu te binnen: een maand of twee geleden heb ik mijn oude Celica naar dezelfde garage gebracht voor de APK, en toen hebben ze de kentekenplaathouder keurig laten zitten. Blijkbaar zijn ze dus nog kieskeurig ook.
_O-
  maandag 7 maart 2011 @ 22:15:15 #28
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_93792493
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 21:06 schreef loeki_de_leeuw het volgende:
Mooi!, dus even de kentekenplaathouders van je huidige auto en de Celica wisselen en hopen dat ze volgend jaar die van je Celica verwisselen voor die van de Toyota dealer, dan ben je weer terug bij af ^O^
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  Licht Ontvlambaar maandag 7 maart 2011 @ 22:19:29 #29
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_93792746
Ik hoop er nog steeds op dat mijn merkdealer tijdens een beurt dat ding vervangt, maar ze doen het nooit :')
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  maandag 7 maart 2011 @ 22:22:15 #30
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_93792934
Ik heb ze altijd gewaarschuwd, sinds ze zoiets bij mijn zus flikten.

"Van die plaathouder van de Seat-club met Seatdealer als sponsor afblijven anders word ik boos."

Werkt prima.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_93792973
quote:
zit je weer te trollen :')
  maandag 7 maart 2011 @ 22:25:30 #32
230788 n8n
Pragmatisch
pi_93793163
Laat ze je oude ter plaatste omzetten
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
  maandag 7 maart 2011 @ 23:18:17 #33
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_93796390
Dat is ook echt belachelijk. Terecht dat je er tegen in gaat. Het is wellicht een detail maat het gaat om het principe.

Zelfs ben ik meer van de tekstloze houders, zo strak mogelijk houden.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  Moderator dinsdag 8 maart 2011 @ 09:56:54 #34
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_93815907
zo'n kentekenplaat houder valt toch ook niet onder de APK of wel.
dus daar hoeven ze toch ook helemaal niet aan te komen.
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
  dinsdag 8 maart 2011 @ 16:26:30 #36
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_93818856
Ze hebben daar met hun fikken vanaf te blijven. Op m'n vorige auto zat de houder van de garage waar ik 'm kocht, die heb ik lekker laten zitten. Op m'n huidige zaten de platen van de Duitse dealer, daar heb ik gewoon een stuk zwarte isolatietape overheen geplakt :P. Kom er nog wel mee bij de garage waar ik m'n vorige auto heb gekocht en die zijn wel zo verstandig om er niet hun eigen sticker overheen te plakken (al zou ie dat wel willen :+).
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  dinsdag 8 maart 2011 @ 18:43:37 #37
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_93824796
De garage waar mijn auto vandaan komt had ook van die opzichtige platen met dikgedrukte hoofdletters. Direct er af die rommel, als ik reclame wil rijden moet ik er geld voor krijgen.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_93825220
Gewoon teruggaan en de oude houder terug laten plaatsen.

Ik werd trouwens gewoon gebeld. Vroegen ze of de houder verwisseld kon worden door eentje van hun. No problemo. Zo kan het dus ook...
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  dinsdag 8 maart 2011 @ 19:03:47 #39
53151 T42
Pinball Wizard
pi_93825624
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 19:46 schreef strontboer het volgende:
Lijkt me wel zo fatsoenlijk dat ze er eerst toestemming voor vragen.
9 van de 10 kleine garages doen dit zonder toestemming. gratis reclame denken ze dan...

niet dat ik het goedkeur natuurlijk
pi_93826040
Voordeel is wel dat je er een gratis vervangende voor krijgt alstie kapot is. Onze had een miniem tikje gehad met de gladheid, waardoor de plaat er wat los in hing. Werd kosteloos netjes voor aanvang van mijn werktijd vervangen voor een nieuwe. Uiteraard wél door eentje met hun naam er op. ;)
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_93826504
Hadden ze bij mij ook gedaan. Ik had een volledig neutrale nummerplaathouder, zonder reclame. Na een beurt heb ik plots een knoert van een houder PLUS op de bumper in witte stickers de naam van de garage.

Denken ze nou echt dat dat mensen niet opvalt??
pi_93826771
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 19:23 schreef tupolev141 het volgende:
Hadden ze bij mij ook gedaan. Ik had een volledig neutrale nummerplaathouder, zonder reclame. Na een beurt heb ik plots een knoert van een houder PLUS op de bumper in witte stickers de naam van de garage.

Ik denk juist dat ze weten dat het opvalt, anders heeft het geen nut om reclame te maken...
pi_93826920
Zouden ze bij mij ook niet moeten doen. Groot gelijk TS, dat je de originele houder weer terug wilt.
pi_93830964
Idd niet netjes, ik zou ze bellen en om een oplossing vragen.

"GARAGE SJONNIE IN STERREWIJK ___ BEL NU 0612345678 VOOR DE GOETKOOPSTE APK+BOOMBOOMWOOFER+SPOILERS"
Zou ik ook niet op m'n bumper willen, wanneer de huidige merkgarage echter de plaat van de dealer vervangt zal het me worst wezen. Waarschijnlijk zien zij het echter niet als reclame wanneer een 12 jaar oude auto met hun platen rijdt. ;)
  dinsdag 8 maart 2011 @ 20:38:53 #45
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_93831236
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 19:23 schreef tupolev141 het volgende:

Dat zou me helemaal te ver gaan. Een beetje stickers op m'n auto gaan plakken, dan hebben ze meteen bonje. Ik betaal ze om dat ding te onderhouden. Als ze reclame willen maken nemen ze maar contact op met het buurtkrantje. Of als ze goed werk leveren, dan zorg ik wel voor mond-tot-mond reclame.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  dinsdag 8 maart 2011 @ 20:40:17 #46
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_93831324
ik zou ook mijn oude houder terugwillen. Zeker alleen al omdat ze het ongevraagd doen...... Als ze het nu gevraagd hadden.....

Ik heb trouwens geen houder meer, heb gewoon het kenteken gelijk tegen de achterklep aangeschroefd
pi_93840857
In mijn ogen zeer onbeschoft gedrag. Als bedrijf heb je je werk uit te voeren, en wil (of moet) je meer doen dan waar de klant in eerste instantie om heeft gevraagd dan overleg je dat!

Of het nou een garagebedrijf is die een kentekenplaathouder wisselt of een schilder die even een per ongeluk overschilderd raamscharnier vervangt door een nieuw exemplaar (kostenloos, want fout van de schilder), zoiets meldt je gewoon even bij de klant. Indien mogelijk vooraf, dan kan de klant nog aangeven dat hij niet wil dat de extra werkzaamheden plaatsvinden.
pi_93844188
quote:

[..]

Is de red-carpet service verlopen? :)
  woensdag 9 maart 2011 @ 00:11:49 #49
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_93844380
Gewoon hun naambordje van bedrijfspand afslopen en vervangen door een andere zoals bijv Beun de Haas :D

En natuurlijk niks zeggen :P

Eens kijken of ze dat blijven doen :7
  woensdag 9 maart 2011 @ 02:27:17 #50
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_93847550
Ik heb eerlijk gezegd de andere reacties niet gelezen. Maar ik ben van mening, dat dit niet mag gebeuren. Ik heb al zo vaak meegemaakt, dat ze stickers aanbrengen of de kentekenhouder vervangen. Ik loop meteen de zaak naar binnen met de houding van: What the fuck is this?!?!?

Moet wel eerlijk zijn, dat ze daarna meteen de stickers verwijderden of de kentekenhouder deden vervangen. Maar toch stoort het mij wel een beetje, dat ze het proberen.
Horrible Cunt!
pi_93849159
Stickers is dan wat mij betreft duidelijk een grove stap te ver, maar zo'n kentekenplaathouder is dan nog weer gemakkelijk te vervangen, daar zou ik me toch wel wat minder kwaad om maken. Maar goed, het is natuurlijk een slechte gewoonte van zo'n bedrijf.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_93855532
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 00:07 schreef Accordtje het volgende:

[..]

Is de red-carpet service verlopen? :)
Die was inderdaad verlopen, omdat de auto altijd bij de Toyota dealer in onderhoud geweest is.

Ik ben net naar de betreffende garage geweest. Natuurlijk had een monteur die nu niet aanwezig was het gedaan, "want die doet dat altijd als de plaathouder een beetje scheef zit of zo". Helaas was mijn eigen plaathouder nergens meer te vinden.

Nou heeft mijn vader afgelopen zaterdag een barst in de voorruit opgelopen. Elk nadeel heeft zijn voordeel: hij moet deze week dus naar de dealer om er een nieuwe ruit in te laten zetten. Hij neemt me daar dan een nieuwe plaathouder mee. En als daar kosten aan verbonden zijn, betaalt de garagist me dat terug, heeft hij beloofd.
pi_93860588
redelijke oplossing toch ;)
pi_93862370
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 19:29 schreef FalleNk810i het volgende:

[..]

Ik denk juist dat ze weten dat het opvalt, anders heeft het geen nut om reclame te maken...
Ik vraag me eigenlijk wel af wat voor nut deze reclame heeft... Net of mensen die op zoek zijn naar een auto adhv. zo'n plaatje naar die garage gaan :P

Enige waarvoor ik het handig vind is als je op vakantie oid bent en kunt zien waar die Nederlander vandaan komt ;) Al klopt dat natuurlijk niet altijd, want op die van mij staat ook een plaats ergens in Twente, terwijl ik daar heel niet woon :')
pi_93866118
Zal op een of andere manier toch wel werken hoor..
Net zoals je denkt dat reclame's op tv en radio niet werken..

Maar goed, dat in het buitenland plaatsnamen van nederlanders herkennen :D (been there, done that, still do it :') )
  woensdag 9 maart 2011 @ 18:03:04 #56
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_93868504
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 15:46 schreef Palomar het volgende:

[..]

Ik vraag me eigenlijk wel af wat voor nut deze reclame heeft... Net of mensen die op zoek zijn naar een auto adhv. zo'n plaatje naar die garage gaan :P

Enige waarvoor ik het handig vind is als je op vakantie oid bent en kunt zien waar die Nederlander vandaan komt ;) Al klopt dat natuurlijk niet altijd, want op die van mij staat ook een plaats ergens in Twente, terwijl ik daar heel niet woon :')
Tja net alsof als je een tv gaat kopen eerst een afdaling skiën gaat kijken.

Je hersenen slaan dat soms toch op en dan komt die naam ineens bekend vertrouwd naar boven, of daar valt je blik als eerst op als je in een rijtje zoekt.
Fuck catching lightning, he struck it
screamed shut up at thunder, then flipped the world upside down
and made it rain upward
  woensdag 9 maart 2011 @ 20:47:30 #57
257153 t-4-top
Veritas odium parit.
pi_93876571
Ik heb er een achteruit-rij-camera inzitten, word leuk als ze het bedenken die eraf te trekken. :)
Volkert: Noem 2 nederlandse popgroepen of ik vermoord je!
Pim: Blof! Doe maar!
  woensdag 9 maart 2011 @ 22:57:15 #58
167856 Toempf
Internetheld
pi_93884416
Plak er gewoon zo'n kansloos fun-stickertje overheen :')

Klaus die Gabelstaplerfahrer
Luier dan een pamper
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')