abonnement Unibet Coolblue
pi_93736888
Wegens een komende verhuizing en een totaal versleten bed moet er op korte termijn een nieuw bed kom. Genoeg topics hierover op fok, maar ik heb denk ik toch een broodje speciaal...

Ik ben zelf erg groot, 2.02m lang en een 25 kilo lichter dan mijn lengte zonder het puntje... Daarbij ben ik kort geleden geopereerd en door een complicatie kan ik helaas op het moment niet lekker bedden 'passen' (middenrif beschadigd waardoor ik ademhalingsmoeilijkheden krijg bij lig-beweging).

Mijn vrouw wil graag een boxspring. Mooie bedden, maar na een korte voorlichting in de winkel was het al snel duidelijk dat dit hem niet gaat worden want ik ben veel te zwaar voor deze zachte bodems.
Een spiraalbodem met traagschuim (tempur) schijnt voor mij goed te zijn, maar ik vind dergelijke matrassen erg verstikkend (maar mogelijk is dat erger door de complicatie). Ik ben ook een zijslaper en daarvoor lijkt een traagschuim matras mij minder geschikt, ik heb niet het gevoel dat ik even om kan draaien.

Bij de laatste beddenwinkel die wij vandaag binnen zijn gelopen werd een M Line box met een slow motion I matras aangeraden, incl hoofd en voetbord kwam dit op 2500¤. Aangezien het bijna sluitingstijd was en de verkoopster wat druk uitvoerde zijn we weggegaan, want ik hou niet van overhaast beslissen. Nu thuis aangekomen en M-line eens bekeken te hebben vind ik het volgende wat vreemd;
Een M line box is toch gewoon een boxspring achtige constructie? Ik vind nergens een max gewicht voor deze bedden. De 2500¤ prijs was wel aardig, zeker voor een 210 bed, maar ik wil wel iets goed voor mijn geld passend bij mijn postuur...
Heeft iemand een andere suggestie waar ik eens naar kan kijken?

Doel is om toch snel tot koop over te gaan ivm de levertijden. Shoptijd is helaas beperkt door revalidatie en zeer binnenkort ben ik weer een aantal weken uit de roulatie ivm nabehandeling. Maar in juni moet ik toch gaan verhuizen pffff

Alle behulpzame informatie is welkom!
pi_93737933
Allereerst denk ik dat je met jouw lengte beter een bed van 2.20 lang zou moeten hebben, daar zou je beter in passen. Verder kan ik je alleen maar mijn eigen ervaring meegeven. Heb altijd last van mijn rug gehad en heb een Tempur bed gekocht. Je moet er in leren slapen, ik was pas na een maand gewend. Het feit dat deze bedden je hele lichaam ondersteunen is echt een genot! Heb sinds die tijd een stuk minder last van mijn rug. Het is even een investering (wij waren al met al 5000 euro lichter......) maar we hebben er geen dag spijt van gehad. Nog 1 tip: Je kunt nog zo'n goede matras kopen, maar als je er geen goede bodem bij hebt, heeft het helemaal geen nut, dus zorg dat je alles in 1 keer goed doet!

Succes met je zoektocht!
pi_93738565
Een bed van 210 is lang genoeg, ik krul mijzelf graag op in bed ;) . Daarentegen ben ik nu niet gewend aan een voetbord dus mijn beentjes kunnen nu lekker over de rand. Zal het overwegen.
Het maximum budget is overigens 3000 euro.

Tempur vind ik veel beklemmender en zweteriger aanvoelen dan M-line, tempur vond ik net een soortement van drijfzand. Dat ik korter doe met een matras dan een persoon met een normaal postuur vind ik normaal, dan maar over 5 jaar weer een matras kopen. Maar er moet toch wel iets passends te vinden zijn met een beetje comfort en estetische mogelijkheden...
  zondag 6 maart 2011 @ 20:17:05 #4
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_93738989
:W

[ Bericht 80% gewijzigd door Ml-etje op 06-03-2011 21:30:05 ]
Leer spaties gebruiken!
Op donderdag 16 december 2010 20:05 schreef craftyvirus het volgende:
Bootje84 is een westlander waar ik respect voor heb :@ :P
pi_93739513
De meeste boxsprings gaan wat ik heb gelezen van 80-120kg, als ik een weegschaal met voldoende schaal had zou deze bij mij eerder rond de 180kg staan.. Maar van veel soorten matrassen en bodems vind je totaal geen indicaties van maximale belasting of indicatie 'voor zware personen'.

Ik kreeg in ieder geval aardig verbaasde reacties op de boxspring wens, werd direct afgeraden maar vervolgens geen eenduidige advies gekregen. Een boxspring afraden maar dan wel met een M line box aankomen, ik vind het wat vreemd.
  zondag 6 maart 2011 @ 21:04:51 #6
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_93742184
Ontopic ^O^

[ Bericht 21% gewijzigd door Ml-etje op 06-03-2011 21:30:21 ]
Leer spaties gebruiken!
Op donderdag 16 december 2010 20:05 schreef craftyvirus het volgende:
Bootje84 is een westlander waar ik respect voor heb :@ :P
pi_93742410
In de m-line zitten ook veertjes, die gaan de 180 kilo echt niet trekken.

Ik denk dat je het beste voor een koudschuim matras kunt gaan, dat is een stuk stugger dan latex of traagschuim.

Als bodem zou je kunnen denken aan een massief houten plank met gaatjes erin, verkrijgbaar bij de gamma, praxis, karwei enz.
pi_93743849
Je kunt natuurlijk wel beide een los matras nemen? En ook 2 losse beddenbodems. Dan kun je beide kiezen.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_93758198
Jeroentje.
pi_93758280
Is dit misschien een idee?

Optimale drukverdeling door uw lichaamswarmte
Het grote voordeel van dit materiaal is de enorme drukverdeling bij belasting, ongeacht lichaamsgewicht of -grootte.

Het materiaal reageert op (lichaams)warmte, waardoor het op
de plekken met de meeste belasting meer doorveert dan bij de plekken met mindere belasting. Hierdoor wordt de drukbelasting optimaal verdeeld en is de kans op doorligplekken geminimaliseerd. Niet voor niets worden traagschuim matrassen tegenwoordig op iedere operatietafel in Nederland gebruikt tegen het doorlig-gevaar.

Zelf proberen?
Om een goed oordeel over een matras te kunnen geven, is het belangrijk dat deze goed uitgeprobeerd kan worden. Bestel uw matras online en profiteer van onze 14 dagen
proefperiode.


http://www.medischmatras.nl/het-matras/
  maandag 7 maart 2011 @ 08:42:10 #11
52191 DABAMaster
Powered by /me
pi_93758318
Dit moet ik even volgen, ik ben ook nog steeds op zoek naar een goed bed. Vandeweek eens langs bij auping en hastens, ben je daar al eens geweest?
pi_93758325
Ik slaap al 15 jaar op een goed matras, mijn lattenbodem is in de loop der jaren wat minder latten gaan tellen. Maar om nu over te schakelen op 1 massief houten plank vind ik ook wat ver gaan, en dat is niet zo goed voor je rug ;)

Verschillende bedbodemtypes lijkt mij niet handig, je zit altijd met wat hoogteverschil wat nog groter wordt als je verschillende matrassen gaat gebruiken.

Overigens bootje; Ik kan mij je reactie wel voorstellen. Gelukkig is ieder mens verschillend, ik ben zelf uniek op dit wereldje door mijn lengte, gewicht, ziekte, etc. Sommige zaken kan je wat aan doen, anderen moet je het mee doen.
Ik lijk niet zo zwaar als ik ben en ik kom gewoon 'dikkere' mensen op straat tegen. Ik heb er zelf ook niet al teveel problemen mee maar ondervind wel praktische problemen waar dit er een van is.
pi_93758449
Gisteren wat meer gelezen over traagschuim (erg veel info bij Royal Health Foam), toch klinkt dat goed. Maar tempur vond ik tot dusver erg vervelend, op je zij rollen is er dan niet meer bij.

Auping heeft goede spiralen en redelijke matrassen, op zich is het geen probleem om daar wat te vinden. Niet goedkoop (je zit dan ook op 3000 euro) maar wat daar geheel ontbreekt is het estetische effect (het oog wil ook wel wat); 2 vaste spiraalbodems met daarop 2 matrassen oogt heel wat anders dan een leuke boxspring als bijvoorbeeld een norma timeless met electrische verstelbare bodems. Voor mij acceptabel, maar voor mijn vrouw nog even niet.
Ik zoek eigenlijk een gulden middenweg. De M line box lijkt deze te zijn, maar is volgens mij stiekem toch gewoon een boxspring waar ik te zwaar voor zal zijn. Maar echt concrete informatie kan ik hierover niet vinden.

Hästens is mooi, maar helaas onhaalbaar qua budget.

Overigens heb ik net een weekje in het ziekenhuis gelegen. Ook daar praktische problemen, heb op een speciaal bed moeten liggen (tot 120kg mag je in een standaard bed, daarboven ivm verzekering zijn er andere oplossingen) . Dit was geen traagschuim matras maar een soort grote pidezak, een fatboy achtig matras gevuld met schuimkorrels. Dat lag best aardig, eigenlijk verdomde goed, maar dit moest iedere dag wel weer even goed opgeschud worden.
pi_93759768
Ik ben zelf ook vrij lang, ik zou zeker 2,20 aanraden, zeker omdat dit ook een standaard maat is voor matrashoezen bijvoorbeeld.
pi_93761939
Om reclame te maken kun je de PR op FOK! benaderen.

Niet nogmaals op deze manier doen, dan halen we je account weg.

[ Bericht 91% gewijzigd door Snakey op 07-03-2011 13:43:50 ]
pi_93765781
He gozert hou jij ook zo van ham uit blik?
Daarnaast: Leer spellen, dis is eerder anti reclame :)


[ Bericht 69% gewijzigd door Snakey op 07-03-2011 13:44:06 ]
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_93767746
ongelooflijk duur kan ik het niet noemen, alleen nergens ervaringen te vinden over de kwaliteit. Een startende producent zo te lezen, maar het is een dure gok om te wagen.
Ik ben inderdaad benieuwd of er een waarborg is voor een persoon met mijn gewicht.

Overigens is mijn oppervlak ook wel wat groter dan gemiddeld, druk per cm2 is niet 3x hoger dan bij iemand van 60kg. Wel ga ik snel door een lattenbodem heen als ik daar op mijn knieën op zit, doordat het oppervlak dan opeens een stuk kleiner is.

Een hangmat is overigens geen optie, ik ben getrouwd en wil ook wel eens lepelen ;)
pi_93767815
Je moet altijd kijken naar prijs kwaliteit verhouding, maar dat is in deze markt zeer moeilijk te onderscheiden, hellemaal met verkopers die op marge moeten verkopen.

Met een gewicht van 180 kg is het wel wat lastiger, het heeft ook met de bouw van je lichaam te maken.
Als je alles om je middel hebt of verdeeld over je hele lichaam.
Maar het is met een boxspring in een verzwaarde uitvoering zeker te doen

[ Bericht 36% gewijzigd door boxspringfabriek op 07-03-2011 14:23:38 ]
pi_93768019
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 08:52 schreef DinoPK het volgende:
(...)

Auping heeft goede spiralen en redelijke matrassen, op zich is het geen probleem om daar wat te vinden. Niet goedkoop (je zit dan ook op 3000 euro) maar wat daar geheel ontbreekt is het estetische effect (het oog wil ook wel wat); 2 vaste spiraalbodems met daarop 2 matrassen oogt heel wat anders dan een leuke boxspring als bijvoorbeeld een norma timeless met electrische verstelbare bodems. Voor mij acceptabel, maar voor mijn vrouw nog even niet.

(...)
Dan plaats je het geheel toch in een simpele doch mooie ombouw? Hebben wij ook gedaan, geen gewichtsproblemen hier maar ik vind boxsprings gewoon niet om aan te zien :)
“I don’t hate people. I just feel better when they’re not around.”
pi_93768435
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 08:52 schreef DinoPK het volgende:
Niet goedkoop (je zit dan ook op 3000 euro) maar wat daar geheel ontbreekt is het estetische effect (het oog wil ook wel wat); 2 vaste spiraalbodems met daarop 2 matrassen oogt heel wat anders dan een leuke boxspring als bijvoorbeeld een norma timeless met electrische verstelbare bodems. Voor mij acceptabel, maar voor mijn vrouw nog even niet.
Auping heeft best leuke/mooie ombouwen beschikbaar, en vrijwel altijd een aardige kortingsactie. En dan nog kan er vaak wel wat onderhandeld worden. Ga er vanuit dat je wat minder betaalt, dan wat er op de site staat.
  maandag 7 maart 2011 @ 14:11:15 #21
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_93768716
Voor wat betreft M-line, ik heb er een en is een stuk prettiger dan tempur. De 'vertraging' van tempur is vele malen groter dan van M-line. De laatste veert meteen met je lichaam mee, wat een stuk prettiger ligt.
Voor jouw gewicht zou ik echter bij voorbaat specifiek zoeken. De meeste standaard bedden gaan tot een gewicht van ca. 120 kilo. Daarboven kom je in een andere 'klasse' te zitten, ongeacht het merk dat je kiest.
De optie van een medisch matras (+bodem!) lijkt me op het eerste gezicht helemaal geen gek idee.
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_93769471
Ik ben op 2 cm na even lang en helaas niet zo heel veel lichter.

Heb een maandje geleden een boxspring (220x180) gekocht met een matras voor zware personen (140+ kg). Dat is minder zacht, maar ligt prima.
(voor de duidelijkheid: er liggen 2 matrassen op van ieder 220x90)
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
  maandag 7 maart 2011 @ 21:31:32 #23
110241 Mastroianni
La Dolce Vita
pi_93789636
Auping geeft tot max. 120 kg garantie op de bedbodems en matrassen. Hastens zou ik eens na moeten kijken. Een hastens is er al vanaf 3500 euro. Je zou ook kunnen kijken naar de Pullman Pocket Forte matras.
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying
pi_93793678
eastborn heeft ook een dergelijk matras: de xante forte :)
  maandag 7 maart 2011 @ 22:56:11 #25
270840 Saisai
pro freubelaar
pi_93795200
Ik heb niet _alles_ gelezen. Maar is het niet handiger om een waterbed te nemen? Die zijn relatief goedkoop en je lichaam ligt altijd in balans. Mn vader heeft rugklachten (lees: hij kon regelmatig niet rechtop staan) en is er erg blij mee. Ik vind hem ook heerlijk liggen trouwens. Het bed, mn vader heb ik zelf nog nooit getest op ligcomfort.
O+
pi_93806701
Dat ik formeel te zwaar ben voor ieder bed is logisch, boven de 140kg zal geen enkele fabrikant een garantie geven. Mijn huidige koudschuimen matras kent na al die jaren geen kuilen, maar is alleen wat zacht geworden in verhouding tot hetzelfde matras van mijn vrouw. Op zich is het matras dus niet eens zo'n probleem, en dan alsnog eenvoudig te vervangen.

Een waterbed lijkt mij niet handig door het grote gewichtverschil tussen mij en mijn vrouw. Ik heb geen ervaring met moderne goed gestabiliseerde waterbedden maar ik kan mij niet voorstellen dat ik mijzelf hier comfortabel in voel, te zacht en onstabiel.

Grappig dat ook hier weer diverse ideeën zijn over wat het beste geschikt zou zijn, er is dus niet duidelijk één beste oplossing. Morgen gaan we weer langs wat slaapwinkels en zullen de serieuze tips gaan bekijken.
pi_93806911
je kunt ook gescheiden watermatrassen plaatsen in 1 bed.
met ieder aparte stabilisaties, en thermostaat voor temperatuur ;)
Zet `s nachts je prostaat op tenminste 16 graden, dan bevriezen je leidingen niet.
  dinsdag 8 maart 2011 @ 14:11:33 #28
270840 Saisai
pro freubelaar
pi_93813590
indd.
O+
  Official ESF Kreviewer dinsdag 8 maart 2011 @ 15:14:57 #29
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_93816040
Ik vind 2500 best duur eigenlijk. Ik heb een Eastborn van 180 (2x90) breed en 2.20m lang. Boxspring. 1500 euro.
pi_93833027
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 21:31 schreef Mastroianni het volgende:
Auping geeft tot max. 120 kg garantie op de bedbodems en matrassen.
Zeker weten? Ik zag een kapotte boxspring voorbij komen met een begeleidend briefke met "mevrouw weegt ongeveer 250 kg" en die hebben we netjes weer gerepareert.

Maar da's alweer meer dan een jaar terug. Nog zo'n oud model met hardboard onderkant waar ze doorheen gezakt was. :D
pi_93833253
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 15:14 schreef Kreator het volgende:
Ik vind 2500 best duur eigenlijk. Ik heb een Eastborn van 180 (2x90) breed en 2.20m lang. Boxspring. 1500 euro.
Ik slaap op een bed dat ik gratis heb gekregen voor niets en en en ... ik heb een slaapzak van 70 euro!

Wat een zever voor iemand die niet zo makkelijk kan kiezen.
  Official ESF Kreviewer dinsdag 8 maart 2011 @ 22:09:36 #32
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_93837364
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 21:11 schreef Guus Muisarm het volgende:
Ik slaap op een bed dat ik gratis heb gekregen voor niets
We teren niet allemaal op het leger des heils natuurlijk.
  dinsdag 8 maart 2011 @ 23:02:31 #33
110241 Mastroianni
La Dolce Vita
pi_93841098
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 21:07 schreef Guus Muisarm het volgende:

[..]

Zeker weten? Ik zag een kapotte boxspring voorbij komen met een begeleidend briefke met "mevrouw weegt ongeveer 250 kg" en die hebben we netjes weer gerepareert.

Maar da's alweer meer dan een jaar terug. Nog zo'n oud model met hardboard onderkant waar ze doorheen gezakt was. :D
Oh Auping repareert alles als je wil. Soms alleen tegen extra kosten ;)
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying
  woensdag 9 maart 2011 @ 07:22:10 #34
78498 classpc
I don't like change
pi_93848432
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 21:31 schreef Mastroianni het volgende:
Auping geeft tot max. 120 kg garantie op de bedbodems en matrassen. Hastens zou ik eens na moeten kijken. Een hastens is er al vanaf 3500 euro. Je zou ook kunnen kijken naar de Pullman Pocket Forte matras.
Desalniettemin zou een goede spiraalbodem het wel moeten kunnen houden.

[ Bericht 4% gewijzigd door classpc op 09-03-2011 07:30:58 ]
Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!
  woensdag 9 maart 2011 @ 07:30:33 #35
78498 classpc
I don't like change
pi_93848472


[ Bericht 100% gewijzigd door classpc op 09-03-2011 07:30:47 ]
Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!
pi_93872056
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 07:22 schreef classpc het volgende:

Desalniettemin zou een goede spiraalbodem het wel moeten kunnen houden.
Het houden is niet zozeer het probleem maar dat spiralen in feite een soort van trampoline zijn. Je zal in een soort van hangmat komen te liggen.

Ik heb 140 cm spiralen zien langskomen hier met een soort van ijzeren staafkes door de spiralen heen gestoken, dat lijkt me wel iets voor zware personen als ze een spiraal willen. Alleen wel overdwars tegen doorzakken ipv in de lengte.

Verder zie ik nog wel meer problemen. De matras zal een dubbele drukverdeler nodig hebben, die binnenvering zal erin snijden en een eventuele topper/dekmatras zal ook heel plat zijn als je niets doet met een drukverdeler ofzo. Die 3 cm latex of whatever is geschikt voor gemiddelde personen.
pi_93872283
Na weer aantal uur gewinkeld te hebben ben ik het aardig zat aan het worden, weer niets gekocht. Wel leuk geholpen bij droomdomein, daar krijg je rustig een offerte mee naar huis wat toch wel wat vertrouwen schept (waarom krijg ik bij de meeste slaapwinkels toch iedere keer weer hetzelfde gevoel als bij al die keukenboeren...).

Beste optie lijkt het om te kiezen voor 2 vlakke auping spiraalbodems, 2 M Line slow motion IV matrassen (erg prettig matras, beduidend steviger voor mij als andere merken), en een los ledikant. Het vervelende is dat de bodems en de matrassen bij elkaar al een 2700 euro zijn.. En natuurlijk geen leuk ledikant te vinden.
Ik heb zolangzamerhand sterk de neiging om gewoon inkopen te gaan doen bij IKEA en voor het restant van het geld gewoon maar lekker op vakantie te gaan.
pi_93873430
Ja kan proberen of ze een extra stevige vering willen bestellen en in een matras willen frotten.

Ik heb ze soms wel voorbij zien komen. Dat ze ze niet verkopen wil niet zeggen dat het niet bestaat.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')