abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 5 april 2011 @ 17:21:14 #76
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_95077692
Fexofenadine --> Telfast van de dokter. Gebruik ik al jaren en niet alleen voor de hooikoorts helaas. Soms word ik er slaperig door, maar als ik het dagelijks gebruik over een periode van 2 weken of meer, verdwijnen die klachten weer.

Ik heb al sinds januari hooikoortsklachten, vandaag iets minder, gisteren zo erg dat ik mijn lenzen niet eens kon dragen. Jeukende, opgezette, rode, prutogen. Loopneus, zo vaak niezen dat ik een bloedneus krijg, benauwd (inhaler dagelijks moeten gebruiken) jeukende oren en verhemelte. Bah! Meestal is het bij mij erg van januari tot mei/juni en minder erg van juni tot en met september.

Hebben jullie ook last van kruisallergieen? Loopt nog een test maar dusver heb ik dankzij de hooikoorts allergieen voor ALLE steen en stervruchten (appel, peer, kiwi, kers, et cetera eigenlijk al het fruit op citrus na) hazelnoten, walnoten, lupine, soja, amandelen en waarschijnlijk ook pinda en de rest van de noten. -.-

Ik zit te denken over immuno therapie maar vind het zo lastig. Dat duurt 5 jaar! In de tussentijd geen zwangerschap, kans op anafylactische shock (pas gehad door de noten, geen behoefte om dat nog eens te doen), maar wel een kans dat alle kruisallergieen ook minder heftig zijn.

Er zijn dagen dat ik echt ziek ben door de hooikoorts, regelmatig holte ontstekingen en ooginfecties door het wrijven. :(
pi_95098150
Geen kruisallergiëen hier, gelukkig. Ik heb een paar jaar geleden mijn ogen laten laseren omdat ik vnl vanwege hooikoorts mijn lenzen nauwelijks meer kon verdragen.

Als ik me nog een dag zo voel als de laatste dagen, dan zit ik donderdag vroeg bij het inloopspreekuur van de huisarts voor iets tegen de benauwdheid, want het is echt niet te doen. Welke inhaler heb jij Silmarwen? En heb je sowieso al astma ofzo?

Slaperig en moe word ik ook van de hooikoorts zelf en van o.a. mijn vitamine B12tekort, dus eventuele extra sufheid/vermoeidheid door de cetirizine, daar merk ik vrij weinig van.
  woensdag 6 april 2011 @ 00:45:07 #78
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_95103064
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 15:18 schreef nathalia het volgende:
Er zijn tabletjes die heel erg versuffend werken:

werkzame stof --> merk

Clemastine --> Tavegil
Dexchloorfeniramine --> Polaramine
Ketotifen --> Zaditen
Mebhydroline
Mizolastine --> Mizollen
Oxatomide --> Tinset

Er zijn ook tabletjes die enigzins versuffend werken. De tabletjes met cetirizine zijn hier een voorbeeld van. Dit zit in Zyrtec, de Aldi/Lidl tabletjes, Reactine, etc.

Op recept kan je via je huisarts de volgende tabletjes krijgen:

werkzame stof --> merk

Acrivastine --> Semprex
Cyproheptadine --> Periactin
Desloratadine --> Aerius
Ebastine --> Estivan en Kestine
Fexofenadine --> Telfast
Levocetirizine --> Xyzal en CetiriGen --> dit is een doorontwikkeling van de normale cetirizine met als bijkomstigheid geen moeheidsklachten
Terfenadine --> Triludan

Je kunt ook naar je drogist of supermarkt stappen en de volgende tabletjes kopen:

werkzame stof --> merk

Cetirizine --> Reactine en Zyrtec en Aldi/Lidl pilletjes (¤ 0,99 per 7)
Fexofenadine --> STP-free
Loratadine --> Allerfre en Claritine en pilletjes van DA/Etos/Kruidvat --> Bij Kruidvat 28 tabletten voor ¤ 6,79

Deze laatste drie die je bij de drogist koopt, kan je ook bij de apotheek kopen met een doktersrecept. Dan krijg je ze vergoed door de zorgverzekeraar.
Ook bij Levocetirizine kan je vermoeidheidsklachten krijgen
http://nl.wikipedia.org/wiki/Levocetirizine

[ Bericht 3% gewijzigd door hmmmz op 06-04-2011 00:57:40 ]
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
  woensdag 6 april 2011 @ 07:26:33 #79
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_95106589
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 23:04 schreef Doedezemaar het volgende:
Geen kruisallergiëen hier, gelukkig. Ik heb een paar jaar geleden mijn ogen laten laseren omdat ik vnl vanwege hooikoorts mijn lenzen nauwelijks meer kon verdragen.

Als ik me nog een dag zo voel als de laatste dagen, dan zit ik donderdag vroeg bij het inloopspreekuur van de huisarts voor iets tegen de benauwdheid, want het is echt niet te doen. Welke inhaler heb jij Silmarwen? En heb je sowieso al astma ofzo?

Slaperig en moe word ik ook van de hooikoorts zelf en van o.a. mijn vitamine B12tekort, dus eventuele extra sufheid/vermoeidheid door de cetirizine, daar merk ik vrij weinig van.
Ventolin, en ik heb inderdaad astma.
  woensdag 6 april 2011 @ 09:56:03 #80
240052 NouMooiNiet
what's in a name...
pi_95109198
Kruisallergie heb ik ook:
Perzik-nectarine-pruim-appel-peer-mango-abrikoos en ga zo maar door.
Terwijl ik dat allemaal zoooo lekker vind -O-
"Without music, life would be a mistake." - Friedrich Nietzsche
  donderdag 7 april 2011 @ 06:13:35 #81
304381 Loll
recommender bij BIC=goedkoop
pi_95154865
ventolin ook hier heb omgeveer astma/brochitis verder kan de dokter ook sertide(zoiets) dan krijg een soort beschermend laachje. zodat je minder snel weer last krijgt. ik heb allebij gehad maar het fijnst vind ik ventolin want dat werkt sneller.
BAM dit is 3KB
pi_95162522
Ik ben ook alweer braaf aan de fexofenadine. Die pillen werken echt geweldig!
Enige nadeel, ik krijg ze niet vergoed, dus moet ze zelf betalen.
  donderdag 7 april 2011 @ 12:43:35 #83
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_95163323
Ik vind ze dus niet geweldig meer werken. Binnenkort maar eens naar de huisarts voor andere of een betere dosering. :( Nog steeds vuurrode jeukende tranende opgezette ogen. Lijkt wel of ik de hele dag heb lopen janken.
  donderdag 7 april 2011 @ 17:03:11 #84
240052 NouMooiNiet
what's in a name...
pi_95174634
Vandaag was het weer raak, niezen niezen niezen.
Blue pill erin hoppa.
"Without music, life would be a mistake." - Friedrich Nietzsche
  vrijdag 8 april 2011 @ 20:33:51 #85
240052 NouMooiNiet
what's in a name...
pi_95233474
En vandaag weer 1! *O*
"Without music, life would be a mistake." - Friedrich Nietzsche
pi_95246653
hoe lang mag je die allergie pillen eigenlijk gebruiken?
  Redactie Sport / Supervogel zaterdag 9 april 2011 @ 00:42:19 #87
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_95246669
*klopt af*
Nog geen last gehad dit jaar *O* *O*
  zaterdag 9 april 2011 @ 08:01:13 #88
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_95250519
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 00:41 schreef mevrouwdebok het volgende:
hoe lang mag je die allergie pillen eigenlijk gebruiken?
Volgens mij zolang je klachten hebt. Ik heb iig nooit een tijdlimiet erbij gekregen.
  zaterdag 9 april 2011 @ 09:38:08 #89
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_95251231
Ik word er nu wel echt een beetje maf van. Heb geen stem, geen smaak en ik ruik echt helemaal niets. Zelfs de blauwe pilletjes werken onvoldoende... Blghhh geef mij maar de winter!
pi_95277953
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 17:21 schreef Silmarwen het volgende:

Ik heb al sinds januari hooikoortsklachten, vandaag iets minder, gisteren zo erg dat ik mijn lenzen niet eens kon dragen. Jeukende, opgezette, rode, prutogen. Loopneus, zo vaak niezen dat ik een bloedneus krijg, benauwd (inhaler dagelijks moeten gebruiken) jeukende oren en verhemelte. Bah! Meestal is het bij mij erg van januari tot mei/juni en minder erg van juni tot en met september.
Bij mij is het sinds twee weken ook zo. Die klachten zijn echt irritant en ook vermoeiend. Ik probeer zelf zo min mogelijk medicijnen te gebruiken, omdat ik dat 'gewoon' niet prettig vind. Heb als kind en tiener al zoveel medicijnen gekregen en uitgeprobeerd, en niets hielp echt. Daardoor was ik er op een gegeven moment echt klaar mee. Heb nu wel pilletjes in huis, maar ik gebruik die alleen als het niet anders kan. Bovendien heb ik ook veel last van slaperigheid en sufheid door de medicijnen.

quote:
Hebben jullie ook last van kruisallergieen? Loopt nog een test maar dusver heb ik dankzij de hooikoorts allergieen voor ALLE steen en stervruchten (appel, peer, kiwi, kers, et cetera eigenlijk al het fruit op citrus na) hazelnoten, walnoten, lupine, soja, amandelen en waarschijnlijk ook pinda en de rest van de noten. -.-

Ik zit te denken over immuno therapie maar vind het zo lastig. Dat duurt 5 jaar! In de tussentijd geen zwangerschap, kans op anafylactische shock (pas gehad door de noten, geen behoefte om dat nog eens te doen), maar wel een kans dat alle kruisallergieen ook minder heftig zijn.
Ik heb geen kruisallergie. maar dat lijkt me behoorlijk vervelend! Zo'n immuun therapie heb ik eens geprobeerd, wel lang geleden trouwens. Inmiddels al zo'n 17 jaar geleden. Ik had namelijk als kind al erg veel last, en dit wilde ze dan eens uitproberen. Maar ik heb er meer last van dan baat bij gehad. Het heeft werkelijk niets geholpen, terwijl het wel heel vervelend was. Misschien is er in de tussentijd een hoop verbeterd, maar ik zie het niet zitten om zoiets nogmaals te doen. Het klinkt misschien raar, maar omdat ik al vanaf mijn vijfde niet beter weet dan dat ik allergisch reageer op huisdieren (eigenlijk alleen honden, verder valt het mee), stof en pollen, ben er zo aan gewend dat ik er niet eens meer echt bij stilsta. Het is toch iets waar je mee moet leven, vrees ik. Gelukkig woon ik aan zee, dat scheelt al een stuk.

quote:
Er zijn dagen dat ik echt ziek ben door de hooikoorts, regelmatig holte ontstekingen en ooginfecties door het wrijven. :(
Als kind heb ik ook een paar keer ooginfectie gehad door wrijven, maar nu echt nooit meer omdat ik nooit meer wrijf. Probeer 't jezelf af te leren. (Het vergt een hoop zelfbeheersing, ik weet 't, en oogdruppels werken bij mij ook niet afdoende). Als ik het echt niet meer kan verdragen van de jeuk dan mag ik van mezelf alleen heel voorzichtig in mijn ooghoek een vinger duwen (niet wrijven) en verder leg ik er een koud washandje op. Iets op je ogen leggen, is het beste. Maar wat je ook doet, ga niet wrijven! Je maakt het echt alleen maar erger. Die bloeddoorlopen ogen die ik krijg (ook als ik dus niet wrijf) vind ik heel hinderlijk. Ik zie er niet uit dan. Maar goed. Met een ooginfectie ben je een stuk verder van huis.

En mensen vinden het ook heel raar als je zegt dat je oren jeuken. :') . Vandaag nog stond ik tijdens een gesprek met een vriendin aan mijn oor te sjorren en toen bedacht ik me ineens dat dat vast een beetje stom overkomt. 8-) .
The real is always way ahead of what we can imagine.
pi_95278739
Ik denk dat ik ook hooikoorts aan het ontwikkelen ben. Ik ben sinds een paar jaar steeds verhouden rond deze tijd van het jaar en ik zat van de week bij iemand in de tuin naast een bloeiende wilg en kreeg helemaal traan ogen.

Ik heb laatst Reactine gekocht en het leek wel te werken. Heeft het zin om naar de huisarts te gaan, gaat zo'n iemand kijken waar je precies allergisch voor bent? Of kun je net zo goed gewoon gaan testen wat werkt zoals die tabletjes van de Aldi?
pi_95290382
Ik zou het even laten testen ja, dan weet je het zeker. En dan weet je ook waar je precies allergisch voor bent.
The real is always way ahead of what we can imagine.
pi_95325026
Hoe doen ze zo'n test?
pi_95325515
Ik heb me nooit laten testen op hooikoorts, de symptomen waren overduidelijk.
pi_95326340
Maar als je weet waar je precies allergisch voor bent kun je wel beter voorspellen wanneer je er last van gaat krijgen dus wanneer je iets moet gaan slikken en wanneer je weer kunt ophouden.
  Redactie Sport / Supervogel zondag 10 april 2011 @ 23:43:47 #96
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_95326558
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 23:13 schreef Miendientje het volgende:
Hoe doen ze zo'n test?
Bloedprikken.
pi_95327035
quote:
14s.gif Op zondag 10 april 2011 23:43 schreef Pino112 het volgende:

[..]

Bloedprikken.
Ah, dat is lekker simpel. Ik was al bang voor provocatietesten oid.
  maandag 11 april 2011 @ 07:34:02 #98
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_95331152
Ze prikken niet altijd bloed. Soms testen ze de allergenen op je arm, soms doen ze beiden en soms ook een provocatietest. Eerste keer bij mij testen ze het op de huid. Heel simpel plakken ze een lijn met getallen op je binnen arm, druppelen ze mogelijke allergenen erop en dan prikken ze met een scherp mesje in je arm (doet niet veel zeer) dan moet je 10 minuten wachten en alles was meer dan 3mm groot/dik wordt, is een zekere allergie.
  maandag 11 april 2011 @ 08:00:07 #99
281416 Tsunade
cutest of cupcakes
pi_95331335
Vannacht niet kunnen slapen van de benauwdheid, steeds hoesten, pijn op mijn borst en slijm in mijn neus en keel :( dit heb ik nog nooit zo erg gehad, heb wel al een jaar of tien hooikoorts. Even naar de dokter vandaag.
  maandag 11 april 2011 @ 08:02:37 #100
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_95331356
Ja, sinds vorige week is het weer feest. Ik ben trouwens erg geholpen met STP Free, nadat de Loratadine niets meer deed...
Don't let my username fool you...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')