Het is alleen zo onnodig, dat hele mkz gezeur.quote:
De massaproductie van vlees die minder dan 100 jaar oud is is 1 van de grootste gore dingen op deze aarde.quote:Op zondag 6 maart 2011 17:19 schreef Nachtjager het volgende:
[..]
En dan te bedenken dat vleesconsumptie bijna 20% van broeikasgassen veroorzaakt.
Er kan gigantisch veel bespaard worden, maar bijna geen kip die het ziet.
Wij in de eerstewereldlanden zijn eigenlijk geen haar beter, als je kijkt naar hoe hier dieren geslacht worden.quote:Op zondag 6 maart 2011 12:24 schreef Lindstrøm. het volgende:
Die Westerse propaganda werkt wel moet ik nu zeggenZo jammer af en toe.
Tja, goedkoop vlees, noem het maar goedkoop, armoede, honger, vervuiling, ontbossing, uitbuiting van mens en dier, tekorten aan water voor omgeving en bevolking en nog veel meer.quote:Op zondag 6 maart 2011 20:10 schreef HAKIM_1988 het volgende:
Goedkoop vlees motte we hebben. Anders wordt vlees eten weer zo'n elite dingetje. Daarbij .. we leven in een kapitalistisch systeem d.w.z. als ergens vraag naar is dan kun je daar idealistisch tegen strijden, maar het zal altijd blijven bestaan.
Zonder dierlijke producten hebben mensen veel meer voedsel nodig om hun dagelijkse voedingswaarde binnen te krijgen.quote:Op zondag 6 maart 2011 20:46 schreef erodome het volgende:
[..]
Tja, goedkoop vlees, noem het maar goedkoop, armoede, honger, vervuiling, ontbossing, uitbuiting van mens en dier, tekorten aan water voor omgeving en bevolking en nog veel meer.
Dat echt goedkope vlees is uiteindelijk hartstikke duur.
Vlees is niet vanzelfsprekend, mensen weten te weinig wat het echt kost, vlees is geen elitedingetje, maar het is ook niet bedoeld als dagelijks lekker veel naar binnen werken voor iedereen.
Dat is gewoon onmogelijk, dat is maar voor een kleine groep mensen op aarde weggelegd op dit moment en daar moet wel zo'n beetje de rest onder lijden.
Ik weet dat het alleen maar een gedachte is en geen realiteit dat zoiets gebeurd, maar als we morgen besluiten geen vlees meer te eten op aarde en wat er dan van de nu gebruikte landbouwgronden afkomt netjes verdelen dan is de wereldhonger zo'n beetje opgelost.
Nogmaals, dat is geen reeel beeld in deze wereld, maar illustreerd wel de omvang van de vee-industrie, het grootste deel van de landbouwgronden zijn er voor de vee-industrie.
Nu nog echt veel bio-massa erbij en we hebben gewoon geen grond genoeg op aarde....
kletspraat.quote:Op zondag 6 maart 2011 23:07 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Zonder dierlijke producten hebben mensen veel meer voedsel nodig om hun dagelijkse voedingswaarde binnen te krijgen.
Dus heb je alsnog veel meer grond nodig.
Beetje eentonig voor een alleseter he?quote:Op zondag 6 maart 2011 23:15 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
kletspraat.
http://www.voedingswaardetabel.nl/voedingswaarde/?p=2
Dat vraag ik me ook af. Of om ze een spijker door de kop te schieten ofzo.quote:Op zondag 6 maart 2011 19:16 schreef michaelmoore het volgende:
Is het nu zoveel moeite om met een scherp mes een haal door de keel te geven voor ze naar beneden glijden?
Ja want daar zullen ze niks van voelenquote:Op zondag 6 maart 2011 23:50 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat vraag ik me ook af. Of om ze een spijker door de kop te schieten ofzo.
Nee daar voelen ze niks van.quote:Op zondag 6 maart 2011 23:52 schreef BasementDweller het volgende:
[..]
Ja want daar zullen ze niks van voelen
Het is dan in ieder geval geen urenlang lijden.quote:Op zondag 6 maart 2011 23:52 schreef BasementDweller het volgende:
[..]
Ja want daar zullen ze niks van voelen
mensen hebben 2000 calorieën nodig en geen 4000 , vlees is overbodig, leer groente etenquote:Op zondag 6 maart 2011 23:23 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Beetje eentonig voor een alleseter he?
Kan wel de hele dag noten eten maar dat schiet ook niet op.
oja joh? ik eet elke dag 3500kcal... dat heb ik nodig anders val ik kilo's per week af.quote:Op zondag 6 maart 2011 23:58 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
mensen hebben 2000 calorieën nodig en geen 4000 , vlees is overbodig, leer groente eten
http://www.bierdieet.nl/rekenen.html
QFTquote:Op zondag 6 maart 2011 00:39 schreef Nachtjager het volgende:
[..]
De psyche van deze mensen is niet beter dan die van nazi's.
Het valt me onderhand op dat mensen uit Verre oosten (China, korea, japan) echt barbaars met dieren omgaan.
Is ook een gemiddelde, maar men eet veel te veelquote:Op maandag 7 maart 2011 00:10 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
oja joh? ik eet elke dag 3500kcal... dat heb ik nodig anders val ik kilo's per week af.
Maar leuk bedacht hoor
Zwakquote:Op zondag 6 maart 2011 13:55 schreef WallOfStars het volgende:
[..]
Ja zo eentje die jou nederlands niet begrijpt.
quote:ma 07 mrt 2011, 05:30 | 0 reacties
Sambavarkens bedreiging voor onze veeteelt
DEN HAAG - Tienduizenden familiebedrijven in de veeteelt staan op het spel nu de Europese Unie op het punt staat de poort te openen voor goedkoop vlees van Braziliaanse varkens.
Foto: Frank de Ruiter
„Terwijl we de welzijns- en milieueisen voor Nederlandse boeren steeds verder opvoeren, halen we via de achterdeur opnieuw de kiloknaller binnen. Dit betekent het einde van onze landbouwstand”, waarschuwt CDA-Kamerlid Ormel.
Terwijl Nederlanders huiveren van megastallen, liggen straks wel de karbonades en speklappen van superboerderijen uit Zuid-Amerika in het winkelschap.
Ormel doet een dramatisch beroep op staatssecretaris Bleker (Landbouw) om „pal te staan voor het agrarische gezinsbedrijf”.
De enige beesten in dit filmpje zijn de schoften die dit doen.quote:
beetje hypocriet, deze reactie, je eet vanavond zeker gewoon een stukje vlees? denk je dat die beesten verdoofd geslacht zijn?quote:Op maandag 7 maart 2011 15:38 schreef Metro2005 het volgende:
Ik kan dat filmpje niet eens afzien, echt zo afschuwelijkhoe kan je zoiets nou doen als mens.
[..]
De enige beesten in dit filmpje zijn de schoften die dit doen.
In NL worden dieren inderdaad verdoofd geslacht ja. En al zou dat niet zo zijn vind ik het alsnog heel anders dan een beest met een shovel in een put flikkeren en levend begraven.quote:Op maandag 7 maart 2011 15:51 schreef summer2bird het volgende:
[..]
beetje hypocriet, deze reactie, je eet vanavond zeker gewoon een stukje vlees? denk je dat die beesten verdoofd geslacht zijn?
Dan heb ik het over de gemiddelde mens en zijn eetpatroon.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |