Meer in het artikel: http://www.trouw.nl/tr/nl(...)d-Korea-na-mkz.dhtmlquote:Zuid-Korea bestrijdt een heftige uitbraak van mond- en klauwzeer door dieren levend in kuilen te gooien en te begraven. Sinds 29 november zijn al drie miljoen dieren gedood.
* (Trouw)
In december raakte het verdovingsmiddel dat aanvankelijk werd gebruikt op. Sindsdien zijn de meeste dieren, vooral varkens, levend begraven.
Volgens internationale dierenwelzijnsnormen moet vee verdoofd worden eer het gedood wordt. De OIE (Wereldorganisatie voor Dierengezondheid), waarbij 178 landen zijn aangesloten, inclusief Zuid-Korea, nam deze normen in 2005 aan. Ook de Koreaanse Veeverwerkingswet gebiedt dat slachten geen onnodige pijn mag veroorzaken.
Toen eind november in de stad Andong mond- en klauwzeer (mkz) werd geconstateerd, was dat al de derde uitbraak in Zuid-Korea in 2010, de ergste tot nu toe. Daar kwam eind 2010 vogelgriep bij, waardoor inmiddels ook vier miljoen stuks pluimvee zijn gedood. Dierenwelzijnsorganisaties denken dat nog nooit zoveel dieren levend zijn begraven: negentig procent volgens Kara, de Koreaanse Dierenrechtenorganisatie. Directeur Philip Lymbery van de organisatie Compassion zei in World Farming: „Een onovertroffen gruweldaad”.
CWF begon in januari een e-mailactie richting Koreaanse ambassades. Vanuit Nederland zijn tot nu toe 5500 protesten verstuurd naar de ambassade in Den Haag. „De regering heeft nooit opdracht gegeven tot levend begraven. Dat is niet toegestaan”, zegt ambassaderaad Jo Yung-joon vanuit Den Haag. „Maar de paniek was groot omdat de ziekte zich zo snel verspreidde. Toen hebben lokale ambtenaren en agenten zonder ervaring met mkz, een fout gemaakt.”
He ja, in Nederland zouden ze nooit dieren afmaken om zulke redenenquote:Op zaterdag 5 maart 2011 19:28 schreef Microtubuli het volgende:
Zouden ze ook met Koreanen moeten doen, je bent het leven niet waard als je zo met dieren omgaat. 3 miljoen stuks is een halve holocaust, waarom krijgt dit zo weinig aandacht in de media en waarom wordt hier niemand voor gestraft?
En bedankt leipo, mijn halve familie is Koreaansquote:Op zaterdag 5 maart 2011 19:28 schreef Microtubuli het volgende:
Zouden ze ook met Koreanen moeten doen,
Dat je ziektes moet bestrijden en daarvoor dieren moet ruimen, soit. Maar op deze manier? Ze urenlang elkaar laten verdrukken en van stress elkaar laten aanvreten en ze dan levend onder de grond stoppen zodat ze langzaam stikken? Dat is gewoon beestachtig.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 21:51 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
He ja, in Nederland zouden ze nooit dieren afmaken om zulke redenen
Dan kun je het op twee manieren bekijken: je hebt de helt kwijt..of je mag de helft houdenquote:Op zaterdag 5 maart 2011 21:53 schreef tarantism het volgende:
[..]
En bedankt leipo, mijn halve familie is Koreaans
Met de Mexicaanse griep werden er ook geen mensen leven begraven, waarom zou het nu ineens wel mogen>? Varkens voelen pijn net zo goed, dit is gewoon afschuwelijk.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 21:51 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
He ja, in Nederland zouden ze nooit dieren afmaken om zulke redenen
Heb net even de wiki opgezocht en je verhaal klopt. Waarom word er zo'n drama over gemaakt? Het is pijnlijk voor koeien maar doodgaan op deze manier is ook geen pretje.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 22:59 schreef Evienne het volgende:
Diep treurig, maar tegelijkertijd zijn er maar bar weinig mensen die hun eigen kortstondige genot op willen offeren om de bio-industrie, die verantwoordelijk is voor uitbarstingen van dit soort ziektes, onrendabel te maken.
Overigens is MKZ nauwelijks schadelijk voor mensen en ook bij dieren geneest het na een kort verloop van tijd zonder het vlees te beïnvloeden.
Klinkt een beetje als de geluiden van Minecraft als je daar de hel binnenwandelt.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 19:20 schreef wise het volgende:
[..]
Meer in het artikel: http://www.trouw.nl/tr/nl(...)d-Korea-na-mkz.dhtml
filmpje
1:30, geluiden vanuit de hell lijkt het
idd, dieren doden is niks nieuws tegen ziekte uitbraken...quote:Op zaterdag 5 maart 2011 22:54 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat je ziektes moet bestrijden en daarvoor dieren moet ruimen, soit. Maar op deze manier? Ze urenlang elkaar laten verdrukken en van stress elkaar laten aanvreten en ze dan levend onder de grond stoppen zodat ze langzaam stikken? Dat is gewoon beestachtig.
De psyche van deze mensen is niet beter dan die van nazi's.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 19:41 schreef DeRakker. het volgende:
Dit is gewoon een 2de holocaust![]()
3 miljoen varkens levend begraven![]()
Zuid Korea is niks beter dan Noord korea
waarom zou iemand hiervoor gestraft wordenquote:Op zaterdag 5 maart 2011 19:28 schreef Microtubuli het volgende:
Zouden ze ook met Koreanen moeten doen, je bent het leven niet waard als je zo met dieren omgaat. 3 miljoen stuks is een halve holocaust, waarom krijgt dit zo weinig aandacht in de media en waarom wordt hier niemand voor gestraft?
Citaat uit de O.P. die jij niet leest:quote:
hadden wij onze varkenspest varkentjes verdoofd geslacht?quote:Op zondag 6 maart 2011 12:23 schreef thumbnail het volgende:
[..]
Citaat uit de O.P. die jij niet leest:
Volgens internationale dierenwelzijnsnormen moet vee verdoofd worden eer het gedood wordt. De OIE (Wereldorganisatie voor Dierengezondheid), waarbij 178 landen zijn aangesloten, inclusief Zuid-Korea, nam deze normen in 2005 aan. Ook de Koreaanse Veeverwerkingswet gebiedt dat slachten geen onnodige pijn mag veroorzaken.
omdat het varkens zijn en geen mensenquote:Op zaterdag 5 maart 2011 23:10 schreef Microtubuli het volgende:
[..]
Met de Mexicaanse griep werden er ook geen mensen leven begraven, waarom zou het nu ineens wel mogen>? Varkens voelen pijn net zo goed, dit is gewoon afschuwelijk.
Er is vaak inderdaad een groot verschil, maar toch vind ik dat we respectvoller moeten omgaan met dieren. Liefst ook minder consumptie.quote:
maar de consument wil niets meer betalen voor biologisch vlees en zeker in Korea nietquote:Op zondag 6 maart 2011 12:32 schreef iwulff het volgende:
[..]
Er is vaak inderdaad een groot verschil, maar toch vind ik dat we respectvoller moeten omgaan met dieren. Liefst ook minder consumptie.
Het laten staan is het goedkoopst.quote:Op zondag 6 maart 2011 12:38 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
maar de consument wil niets meer betalen voor biologisch vlees en zeker in Korea niet
Daar ben je Nederlander voor. De gemiddelde Nederlander heeft geen oog voor kwaliteit en geeft er ook niet om. Alles moet goedkoop, snel, lekker en makkelijk zijn. Zie de Nederlandse keuken, en de populariteit van Knorr wereldgerechten.quote:Op zondag 6 maart 2011 12:38 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
maar de consument wil niets meer betalen voor biologisch vlees en zeker in Korea niet
Absoluut. Eet liever minder vlees maar beter vlees. Je drinkt toch ook liever alleen Coca Cola in het weekend dan dagelijks een fles Aldi cola. Het is gezonder, lekkerder en als je het elke dag drinkt is sowieso niks bijzonder meer.quote:Op zondag 6 maart 2011 12:53 schreef Evienne het volgende:
[..]
Het laten staan is het goedkoopst.Vlees eten, zeker in de hoeveelheid die de westerse wereld tot zich neemt, is niet eens essentieel, zelfs behoorlijk ongezond voor het menselijk lichaam, laat staan de geest.
Die mensen die met belachelijke TBS lopen te smijten, die mogen wel wat lijfstraffen gebruiken.quote:Op zondag 6 maart 2011 12:45 schreef Sander het volgende:
Die mensen die met belachelijke lijfstraffen voor de Koreanen lopen te smijten, die mogen wel een paar jaar TBS gebruiken. Wat een idiote wacko ben je dan zeg, sjeesj
Ik vraag me ernstig af wie nu de varkens zijn, de Koreanen die dit beslissen en uitvoeren of de dieren die zo aan hun einde komenquote:
Ik schaam me met enige regelmaat mens te zijn, maar als dit soort smerige tyfus-Aziaten representatief voor de mensheid zijn maakt dat het er alleen maar erg op.quote:
Hmm, eerst staat er gedood en daarna geslacht. Daar zit echter wel een verschil tussen denk ik? Ik kan me wel zo voorstellen dat dit ruimen niet onder slachten valt omdat slachten bijvoorbeeld als doel consumptie moet hebben.quote:Op zondag 6 maart 2011 12:23 schreef thumbnail het volgende:
[..]
Citaat uit de O.P. die jij niet leest:
Beide is heel erg. Wie ben jij om te bepalen wat iemand in welke mate aangrijpt?quote:Op zondag 6 maart 2011 13:21 schreef WallOfStars het volgende:
zich hierover druk maken,
terwijl.....dit
[ afbeelding ]
Vele vele malen erger is. En dat boeit niet genoeg om er wat aan te doen.
hou op met zielig doen.
In die bodemloze put worden jaarlijks miljarden gedumpt. Helpt dat? Komt het bij de juiste mensen terecht? Nee? Wiens schuld is dat dan?quote:Op zondag 6 maart 2011 13:21 schreef WallOfStars het volgende:
terwijl.....dit
[ afbeelding ]
hou op met zielig doen.
Hele goede post.quote:Op zondag 6 maart 2011 13:28 schreef Evienne het volgende:
[..]
In die bodemloze put worden jaarlijks miljarden gedumpt. Helpt dat? Komt het bij de juiste mensen terecht? Nee? Wiens schuld is dat dan?
Daarbij kan de bio-industrie ook jaarlijks rekenen op vele miljarden subsidie. De bescherming van dieren tegen de wreedheid van mensen daarentegen, moet het van giften hebben en kan rekenen op elke denkbare tegenwerking door geldbeluste overheden.
We proberen dat al tientallen jaren op te lossen met een eindeloze stroom geld. Het helpt allemaal niets. Het is een verloren continent.quote:Op zondag 6 maart 2011 13:21 schreef WallOfStars het volgende:
terwijl.....dit
[ afbeelding ]
hou op met zielig doen.
Moeten we dan alleen het allergrootste probleem op aarde aanpakken, en de rest doet er dan niet meer toe?quote:Op zondag 6 maart 2011 13:21 schreef WallOfStars het volgende:
terwijl.....dit
[ afbeelding ]
hou op met zielig doen.
Ooh ben je er zon eentje.quote:Op zondag 6 maart 2011 13:21 schreef WallOfStars het volgende:
terwijl.....dit
[ afbeelding ]
hou op met zielig doen.
Ja zo eentje die jou nederlands niet begrijpt.quote:Op zondag 6 maart 2011 13:39 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Ooh ben je er zon eentje.
Als bijv. een moordenaar 1 kind heeft verkracht en vermoord....
Of een moordenaar 10 kinderen heeft verkracht en vermoord... is de 1e 1x niet meer erg omdat het toch zogenaamd minder erg is?
Erge dingen met elkaar vergelijken![]()
Dieren ruimen in Nederland gebeurd ook vaak, alleen gebeurt dat diervriendelijker.
Leuk geprobeerd wanneer iemand gelijk heeft en dan maar op de grammatica te letten ipv. de inhoud.quote:Op zondag 6 maart 2011 13:55 schreef WallOfStars het volgende:
[..]
Ja zo eentje die jou nederlands niet begrijpt.
Ja en dan ook zelf nog twee tenenkrommende taalfouten makenquote:Op zondag 6 maart 2011 13:56 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Leuk geprobeerd wanneer iemand gelijk heeft en dan maar op de grammatica te letten ipv. de inhoud.
Toch knap dat jij eruit haalt dat ik je gelijk geef.quote:Op zondag 6 maart 2011 13:56 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Leuk geprobeerd wanneer iemand gelijk heeft en dan maar op de grammatica te letten ipv. de inhoud.
Wel grappig dat je op mijn grammatica let terwijl je ook veel fouten maakt.quote:Op zondag 6 maart 2011 14:03 schreef WallOfStars het volgende:
[..]
Toch knap dat jij eruit haalt dat ik je gelijk geef.
some neurons keep misfiring.....so the blind man claims to see color.
ik claim ook niet dat ik ze niet maak.....quote:Op zondag 6 maart 2011 14:05 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Wel grappig dat je op mijn grammatica let terwijl je ook veel fouten maakt.
Nee dat klopt, alleen zijn jou berichten zo onleesbaar daardoor...quote:Op zondag 6 maart 2011 14:07 schreef WallOfStars het volgende:
[..]
ik claim ook niet dat ik ze niet maak.....
zie je heb ik toch gelijk.quote:Op zondag 6 maart 2011 14:13 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Nee dat klopt, alleen zijn jou berichten zo onleesbaar daardoor...
Jij bent echt dom....quote:
quote:
Vertel, welke subsidie krijgt de bioindustrie?quote:Op zondag 6 maart 2011 13:28 schreef Evienne het volgende:
Daarbij kan de bio-industrie ook jaarlijks rekenen op vele miljarden subsidie.
Alsof dat nog gaat gebeuren..quote:Op zondag 6 maart 2011 15:47 schreef scalefactor het volgende:
Verschrikkelijk, de mens heeft nog een lange weg te gaan naar beschaving.
Ik denk dat we geleidelijk de goede kant op gaan als je vergelijkt met afgelopen eeuwen en millennia, zowel qua omgang met dieren als mensen. Persoonlijk heb ik de verwachting dat we ver gaan komen, maar dat valt niet te voorspellen.quote:
Vind je? vind dat we er juist achteruit op gaan.quote:Op zondag 6 maart 2011 16:09 schreef scalefactor het volgende:
[..]
Ik denk dat we geleidelijk de goede kant op gaan als je vergelijkt met afgelopen eeuwen en millennia, zowel qua omgang met dieren als mensen. Persoonlijk heb ik de verwachting dat we ver gaan komen, maar dat valt niet te voorspellen.
Maak je geen zorgen, als de bio-industrie en dan met name de teelt voor grondstoffen voor veevoer wordt aangepakt wordt dit ook minder.quote:Op zondag 6 maart 2011 13:21 schreef WallOfStars het volgende:
terwijl.....dit
[ afbeelding ]
hou op met zielig doen.
Reclames om te bewijzen hoe goed vlees wel is dergelijke ongefundeerde propaganda. Het opzetten van megastallen welke door het publiek worden verguisd. Sponsoring van duizenden kilometers lange transporten van levende have waarbij geen enkele rekening wordt gehouden met iets anders dan winst. Het ridiculiseren van het effect van intensieve veehouderij op het milieu, klimaat en de psyche van dier of mens. Dit zijn slechts de voorbeelden die op het puntje van mijn tong liggen, zoek de rest zelf maar op.quote:Op zondag 6 maart 2011 15:47 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Vertel, welke subsidie krijgt de bioindustrie?
Nee hoor Erodome, je hebt helemaal gelijk. Zonder intensieve veehouderij zou er ZEVEN MAAL zoveel te eten overblijven voor de hongerigen der aarde.quote:Op zondag 6 maart 2011 16:56 schreef erodome het volgende:
Ok, beetje snelle conclusie en helaas niet zo simpel, maar om even aan te geven dat het niet los staat van elkaar.
Wat voorbeelden bij elkaar geraapt...quote:Op zondag 6 maart 2011 15:47 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Vertel, welke subsidie krijgt de bioindustrie?
Maar er is veel veel meer, dit zijn wat meer nare voorbeelden, maar van landbouw tot veeboer krijgt veel subsidie, ik meen een 55 biljoen per jaar in europa vanuit europa, ik meen een 400 miljard per jaar hier in nederland.quote:Enkele voorbeelden toegelicht:
De kippromotiecampagne met het bekende deuntje kip, het meest veelzijdige stukje vlees kreeg 2,9 miljoen subsidie voor een campagne waarin kiprecepten centraal staan.
De EU verdubbelde op deze manier het reclamebudget van de kipsector, met als opgaaf van reden, dat consumenten minder kip waren gaan eten vanwege de vogelpest. Maar nog voor het begin van de campagne van de kipindustrie was de kipconsumptie tot - letterlijk en figuurlijk ongezonde - recordhoogte gestegen.
Eind juli maakte het landbouwministerie bekend dat ook de kalversector 2,8 miljoen euro op haar rekening bijgeschreven krijgt voor kalfsvleespromotie. Blijkbaar wordt promotie nodig geacht, terwijl Nederland al het meest kalfsdichte land ter wereld is. Bovendien ligt de sector onder vuur omdat het vlees van de kalfjes kunstmatig blank wordt gehouden met bloedarmoede.
Als Nederlandse slachtkoeien tot buiten Europa worden versleept, worden exportrestituties op de bankrekening van de veetransporteur bijgeschreven. Als exportland houden we immers van export, dood of levend. 450 miljoen kuikens worden jaarlijks vetgemest en dat zijn er nogal wat om handmatig uit de stallen te halen. Een kuikenveger werd mede met subsidiegeld ontwikkeld, zodat ook de kippenboeren met meer dan honderdduizend kippen nog efficiënter kunnen werken.
In totaal geeft de EU alleen al 650 miljoen euro subsidie aan de veesector in Nederland. In een toelichting noemt het landbouwministerie het EU-subsidiebeleid van de EU een succesverhaal met schaduwzijden. Daarnaast geven ook de Rijksoverheid, provincies en gemeenten subsidies aan de bio-industrie. De omvang hiervan is amper bekend.
En dan te bedenken dat vleesconsumptie bijna 20% van broeikasgassen veroorzaakt.quote:Op zondag 6 maart 2011 17:09 schreef erodome het volgende:
[..]
Wat voorbeelden bij elkaar geraapt...
[..]
Maar er is veel veel meer, dit zijn wat meer nare voorbeelden, maar van landbouw tot veeboer krijgt veel subsidie, ik meen een 55 biljoen per jaar in europa vanuit europa, ik meen een 400 miljard per jaar hier in nederland.
Niet gespecificeerd, daarin zit dus ook eventuele steun voor duurzame/biologische teelt.
Miljoenen varkens afmaken is dus harstikke goed.quote:Op zondag 6 maart 2011 17:19 schreef Nachtjager het volgende:
[..]
En dan te bedenken dat vleesconsumptie bijna 20% van broeikasgassen veroorzaakt.
Er kan gigantisch veel bespaard worden, maar bijna geen kip die het ziet.
Guess what, het zijn ook (maar) beesten.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 22:54 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat je ziektes moet bestrijden en daarvoor dieren moet ruimen, soit. Maar op deze manier? Ze urenlang elkaar laten verdrukken en van stress elkaar laten aanvreten en ze dan levend onder de grond stoppen zodat ze langzaam stikken? Dat is gewoon beestachtig.
maar deze dood is onnodigquote:
Het is alleen zo onnodig, dat hele mkz gezeur.quote:
De massaproductie van vlees die minder dan 100 jaar oud is is 1 van de grootste gore dingen op deze aarde.quote:Op zondag 6 maart 2011 17:19 schreef Nachtjager het volgende:
[..]
En dan te bedenken dat vleesconsumptie bijna 20% van broeikasgassen veroorzaakt.
Er kan gigantisch veel bespaard worden, maar bijna geen kip die het ziet.
Wij in de eerstewereldlanden zijn eigenlijk geen haar beter, als je kijkt naar hoe hier dieren geslacht worden.quote:Op zondag 6 maart 2011 12:24 schreef Lindstrøm. het volgende:
Die Westerse propaganda werkt wel moet ik nu zeggenZo jammer af en toe.
Tja, goedkoop vlees, noem het maar goedkoop, armoede, honger, vervuiling, ontbossing, uitbuiting van mens en dier, tekorten aan water voor omgeving en bevolking en nog veel meer.quote:Op zondag 6 maart 2011 20:10 schreef HAKIM_1988 het volgende:
Goedkoop vlees motte we hebben. Anders wordt vlees eten weer zo'n elite dingetje. Daarbij .. we leven in een kapitalistisch systeem d.w.z. als ergens vraag naar is dan kun je daar idealistisch tegen strijden, maar het zal altijd blijven bestaan.
Zonder dierlijke producten hebben mensen veel meer voedsel nodig om hun dagelijkse voedingswaarde binnen te krijgen.quote:Op zondag 6 maart 2011 20:46 schreef erodome het volgende:
[..]
Tja, goedkoop vlees, noem het maar goedkoop, armoede, honger, vervuiling, ontbossing, uitbuiting van mens en dier, tekorten aan water voor omgeving en bevolking en nog veel meer.
Dat echt goedkope vlees is uiteindelijk hartstikke duur.
Vlees is niet vanzelfsprekend, mensen weten te weinig wat het echt kost, vlees is geen elitedingetje, maar het is ook niet bedoeld als dagelijks lekker veel naar binnen werken voor iedereen.
Dat is gewoon onmogelijk, dat is maar voor een kleine groep mensen op aarde weggelegd op dit moment en daar moet wel zo'n beetje de rest onder lijden.
Ik weet dat het alleen maar een gedachte is en geen realiteit dat zoiets gebeurd, maar als we morgen besluiten geen vlees meer te eten op aarde en wat er dan van de nu gebruikte landbouwgronden afkomt netjes verdelen dan is de wereldhonger zo'n beetje opgelost.
Nogmaals, dat is geen reeel beeld in deze wereld, maar illustreerd wel de omvang van de vee-industrie, het grootste deel van de landbouwgronden zijn er voor de vee-industrie.
Nu nog echt veel bio-massa erbij en we hebben gewoon geen grond genoeg op aarde....
kletspraat.quote:Op zondag 6 maart 2011 23:07 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Zonder dierlijke producten hebben mensen veel meer voedsel nodig om hun dagelijkse voedingswaarde binnen te krijgen.
Dus heb je alsnog veel meer grond nodig.
Beetje eentonig voor een alleseter he?quote:Op zondag 6 maart 2011 23:15 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
kletspraat.
http://www.voedingswaardetabel.nl/voedingswaarde/?p=2
Dat vraag ik me ook af. Of om ze een spijker door de kop te schieten ofzo.quote:Op zondag 6 maart 2011 19:16 schreef michaelmoore het volgende:
Is het nu zoveel moeite om met een scherp mes een haal door de keel te geven voor ze naar beneden glijden?
Ja want daar zullen ze niks van voelenquote:Op zondag 6 maart 2011 23:50 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat vraag ik me ook af. Of om ze een spijker door de kop te schieten ofzo.
Nee daar voelen ze niks van.quote:Op zondag 6 maart 2011 23:52 schreef BasementDweller het volgende:
[..]
Ja want daar zullen ze niks van voelen
Het is dan in ieder geval geen urenlang lijden.quote:Op zondag 6 maart 2011 23:52 schreef BasementDweller het volgende:
[..]
Ja want daar zullen ze niks van voelen
mensen hebben 2000 calorieën nodig en geen 4000 , vlees is overbodig, leer groente etenquote:Op zondag 6 maart 2011 23:23 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Beetje eentonig voor een alleseter he?
Kan wel de hele dag noten eten maar dat schiet ook niet op.
oja joh? ik eet elke dag 3500kcal... dat heb ik nodig anders val ik kilo's per week af.quote:Op zondag 6 maart 2011 23:58 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
mensen hebben 2000 calorieën nodig en geen 4000 , vlees is overbodig, leer groente eten
http://www.bierdieet.nl/rekenen.html
QFTquote:Op zondag 6 maart 2011 00:39 schreef Nachtjager het volgende:
[..]
De psyche van deze mensen is niet beter dan die van nazi's.
Het valt me onderhand op dat mensen uit Verre oosten (China, korea, japan) echt barbaars met dieren omgaan.
Is ook een gemiddelde, maar men eet veel te veelquote:Op maandag 7 maart 2011 00:10 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
oja joh? ik eet elke dag 3500kcal... dat heb ik nodig anders val ik kilo's per week af.
Maar leuk bedacht hoor
Zwakquote:Op zondag 6 maart 2011 13:55 schreef WallOfStars het volgende:
[..]
Ja zo eentje die jou nederlands niet begrijpt.
quote:ma 07 mrt 2011, 05:30 | 0 reacties
Sambavarkens bedreiging voor onze veeteelt
DEN HAAG - Tienduizenden familiebedrijven in de veeteelt staan op het spel nu de Europese Unie op het punt staat de poort te openen voor goedkoop vlees van Braziliaanse varkens.
Foto: Frank de Ruiter
„Terwijl we de welzijns- en milieueisen voor Nederlandse boeren steeds verder opvoeren, halen we via de achterdeur opnieuw de kiloknaller binnen. Dit betekent het einde van onze landbouwstand”, waarschuwt CDA-Kamerlid Ormel.
Terwijl Nederlanders huiveren van megastallen, liggen straks wel de karbonades en speklappen van superboerderijen uit Zuid-Amerika in het winkelschap.
Ormel doet een dramatisch beroep op staatssecretaris Bleker (Landbouw) om „pal te staan voor het agrarische gezinsbedrijf”.
De enige beesten in dit filmpje zijn de schoften die dit doen.quote:
beetje hypocriet, deze reactie, je eet vanavond zeker gewoon een stukje vlees? denk je dat die beesten verdoofd geslacht zijn?quote:Op maandag 7 maart 2011 15:38 schreef Metro2005 het volgende:
Ik kan dat filmpje niet eens afzien, echt zo afschuwelijkhoe kan je zoiets nou doen als mens.
[..]
De enige beesten in dit filmpje zijn de schoften die dit doen.
In NL worden dieren inderdaad verdoofd geslacht ja. En al zou dat niet zo zijn vind ik het alsnog heel anders dan een beest met een shovel in een put flikkeren en levend begraven.quote:Op maandag 7 maart 2011 15:51 schreef summer2bird het volgende:
[..]
beetje hypocriet, deze reactie, je eet vanavond zeker gewoon een stukje vlees? denk je dat die beesten verdoofd geslacht zijn?
Dan heb ik het over de gemiddelde mens en zijn eetpatroon.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |