abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93804644
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 19:31 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Gedreven.
Xaban, gewoon uit interessen, voor welke afdeling zoek je IT'ers?

En voor TS mocht het verhaal waar zijn. Ze zullen je vast niet hebben ontslagen vanwege monotoon gebabbel. Kleed je je normaal, douche je meerdere malen in de week?

Zo te horen doe jij alsof je beter bent dan degene die de sollicitatiegesprekken afneemt. Jij wilt die baan, dan zal jij op alle vragen normaal antwoord moeten geven. Dat jij sowieso nog zo bijdehand bent wanneer je geen geld en eten hebt vind ik bizar..
  dinsdag 8 maart 2011 @ 09:24:20 #152
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_93805091
Wat een bullshit topic. :')
why didn't the kid see the pirate movie? because it was rated Aarrh!
  dinsdag 8 maart 2011 @ 13:24:34 #153
3542 Gia
User under construction
pi_93812077
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 17:43 schreef Omnifacer het volgende:
Zijn er nou echt mensen die nog steeds geloven in een waarheidsgehalte van die jankverhalen van TS? Kom effe op zeg, het is je reinste onzin allemaal. Lees het eens terug, het slaat nergens op. Dingen gaan echt niet zoals TS ze omschrijft, echt niet.
Dit dus inderdaad.

Ik vraag me af wat TS wilde horen (lezen) n.a.v. de OP. Dat iemand hem wees hoe hij aan bijstand kon komen?
Tot 27 jaar is daar de WIJ, dan krijg je een werk/leertraject. Wil je dat niet, dan geen geld.

Lijkt me heel duidelijk.
  dinsdag 8 maart 2011 @ 13:26:25 #154
332366 San_Andreas
Begin your tour here!
pi_93812143
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 14:19 schreef Babyborn1 het volgende:
Hallo allemaal

ik zit met een probleem ik ben in november 2010 me baan kwijt geraakt en ik werkte er nog maar minder dan 22 weken. Daardoor had ik geen recht op ww.
Daarom had ik maar bijstand aangevraagd maar omdat ik jonger ben dan 27 word daar erg moeilijk over gedaan. En omdat ik nog wat dingetjes verkocht via marktplaats hebben ze die ook afgewezen.
Ben uiteraard wel aan het solliciteren maar ik word steeds afgewezen zelfs voor baantje onder me niveau bij de gamma enzo en als schoonmaker. terwijl ik in de ICT zat als systeembeheer.

Nu ben ik op het punt gekomen dat me spaar geld ook op is.
En ik woon in een huurhuis alleen.

En ouders of familie kunnen me ook niet helpen.
Weet iemand wat ik kan doen nu?
je hebt recht op geld, dus gewoon harder aandringen
"Ik quote graag mezelf."
  dinsdag 8 maart 2011 @ 13:32:26 #155
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_93812344
Harder solliciteren.
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
Steun de strijd voor een indianenforum!
pi_93815691
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 17:20 schreef Babyborn1 het volgende:
*Vertel eens wat over jezelf
* Wat zijn je sterke kanten.
* Wat is voor jou een goede werk zweer
* Wat is je zwakke punt

En dan zeg ik op die laatste ik ben niet zo sociaal interviewer zegt dan
Ik denk dat we klaar zijn bel ons niet wij bellen jou
Tja, als je dat domme vragen vind dan heb je wel een probleem, want die vragen zijn behoorlijk standaard op een sollicitatie.
Waarom schrijf je thuis niet eens de antwoorden op van dat soort vragen. Een beetje voorbereiding betaalt zichzelf altijd terug.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  dinsdag 8 maart 2011 @ 15:58:43 #157
3542 Gia
User under construction
pi_93817639
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 13:26 schreef San_Andreas het volgende:

[..]

je hebt recht op geld, dus gewoon harder aandringen
Onder de 27 jaar heb je recht op geld als je bereid bent mee te werken in een leer/werktraject.
En anders krijg je geen geld.

Wat is het probleem voor TS om dit te doen. Je kunt dan toch gewoon door blijven solliciteren. 't Is niet zo dat je dan aan een opleiding moet beginnen en daar 4 jaar of zo aan vast zit!
Je mag gewoon niet tussen twee banen in niets doen en wel vangen.

Er is overigens wel zoiets als een zwerversuitkering. Maar ja, TS is geen zwerver.
pi_93873192
Morgen heb ik weer een gesprek nu maar een iets minder baantje namelijk bij een tuincentrum.
Ik heb die vragen even voorbereid.

En doe morgen een pak aan naar het gesprek.
Dus hopelijk word ik eens aangenomen het is voor 32 uur per week dus dan heb ik gelukkig nog 1 dag over om verder te soliciteren voor een ICT baan.
  woensdag 9 maart 2011 @ 20:12:06 #159
323560 Microtubuli
transporteert vesikels
pi_93874625
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 19:48 schreef Babyborn1 het volgende:
Wel met tuinbroek!
pi_93875575
Succes in ieder geval! En probeer een beetje enthousiast te klinken en ga nou niet vertellen dat je doorsolliciteert :7
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  woensdag 9 maart 2011 @ 21:01:34 #161
283395 HeetBoven
componist van lullige liedjes
pi_93877273
quote:
Morgen heb ik weer een gesprek nu maar een iets minder baantje namelijk bij een tuincentrum.

Dus hopelijk word ik eens aangenomen het is voor 32 uur per week dus dan heb ik gelukkig nog 1 dag over om verder te soliciteren voor een ICT baan.
geen enkele baan is "minder" alleen maar respect dat je er voor gaat!
  woensdag 9 maart 2011 @ 21:10:36 #162
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_93877779
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 21:01 schreef HeetBoven het volgende:

[..]

geen enkele baan is "minder" alleen maar respect dat je er voor gaat!
Inderdaad :)
  woensdag 9 maart 2011 @ 21:13:27 #163
311014 IDisposable
GC.Collect();
pi_93877943
quote:

In pak solliciteren bij een tuincentrum :') . Of dit is een dikke troll of je bent niet zo snugger als je zelf misschien denkt dat je bent.
Jeffster! _O_
pi_93880968
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 21:13 schreef IDisposable het volgende:

[..]

In pak solliciteren bij een tuincentrum :') . Of dit is een dikke troll of je bent niet zo snugger als je zelf misschien denkt dat je bent.
Ik d8 vorige keer bij de mediamarkt net als jij en toen kreeg ik je opmerking dat ik het niet serieus nam omdat ik gewoon in trui en spijkerbroek was gekomen dus sinds dien doe ik altijd een pak aan naar een sollicitatie beter over dressed dan under dressed

(en ik ben helemaal niet dik)
  woensdag 9 maart 2011 @ 22:50:51 #165
311014 IDisposable
GC.Collect();
pi_93883959
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 22:04 schreef Babyborn1 het volgende:

[..]

Ik d8 vorige keer bij de mediamarkt net als jij en toen kreeg ik je opmerking dat ik het niet serieus nam omdat ik gewoon in trui en spijkerbroek was gekomen dus sinds dien doe ik altijd een pak aan naar een sollicitatie beter over dressed dan under dressed

Je kan ook gewoon correct gekleed gaan. Dus nette schoenen, spijkerbroek en een overhemd (eventueel met colbert). Ik zou overigens alleen voor HBO+ functies in driedelig pak gaan. En dan nog hoeft dat vaak niet eens. Probeer van tevoren gewoon even informatie in te winnen over de cultuur binnen zo een bedrijf. Dan weet je vaak snel genoeg hoe je het beste gekleed kunt gaan. En daarmee geef je gelijk een signaal af dat je je verdiept hebt in het bedrijf zonder ook maar een woord gezegd te hebben.

En ik geloof overigens ook niet dat je nergens aan de bak kunt komen. Je kan ook vakken gaan vullen of hamburger flippen. Daarmee kan je dan in ieder geval iets van inkomsten generen en gaten in je C.V. voorkomen. Dat zijn vaak de eerste vragen die bij zo een HR-miepje naar boven komen, waarom je in die periode niets gedaan hebt.

[ Bericht 2% gewijzigd door IDisposable op 09-03-2011 22:56:45 ]
Jeffster! _O_
pi_93898245
oke
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 22:50 schreef IDisposable het volgende:

[..]

Je kan ook gewoon correct gekleed gaan. Dus nette schoenen, spijkerbroek en een overhemd (eventueel met colbert). Ik zou overigens alleen voor HBO+ functies in driedelig pak gaan. En dan nog hoeft dat vaak niet eens. Probeer van tevoren gewoon even informatie in te winnen over de cultuur binnen zo een bedrijf. Dan weet je vaak snel genoeg hoe je het beste gekleed kunt gaan. En daarmee geef je gelijk een signaal af dat je je verdiept hebt in het bedrijf zonder ook maar een woord gezegd te hebben.

En ik geloof overigens ook niet dat je nergens aan de bak kunt komen. Je kan ook vakken gaan vullen of hamburger flippen. Daarmee kan je dan in ieder geval iets van inkomsten generen en gaten in je C.V. voorkomen. Dat zijn vaak de eerste vragen die bij zo een HR-miepje naar boven komen, waarom je in die periode niets gedaan hebt.
Oke
  donderdag 10 maart 2011 @ 13:01:56 #168
82552 Bullet-tooth
H.K.A.S. Groningen
pi_93901832
Henk Knaagt Aan Schenen
Hij Kijkt Aapjes Soms
  donderdag 10 maart 2011 @ 18:53:20 #169
319600 Miss-MacPhisto
This is not an exit
pi_93916789
quote:
Ja, want een sollicitatiebrief schrijven kan natuurlijk niet 's avonds of in het weekend. :')
Smell the flowers while you can....
pi_93920387
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 22:04 schreef Babyborn1 het volgende:

[..]

Bij de mediamarkt op gesprek gaan en dat een sollicitatie noemen :')
  donderdag 10 maart 2011 @ 21:37:16 #171
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_93927998
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 18:53 schreef Miss-MacPhisto het volgende:
Ja, want een sollicitatiebrief schrijven kan natuurlijk niet 's avonds of in het weekend. :')
Je schrijft die toch met de bedoeling om ergens op gesprek te komen (tijdens werktijd) :)
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')