abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 6 maart 2011 @ 14:12:20 #61
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_93725485
quote:
10s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 22:10 schreef Morendo het volgende:

[..]

Met de huidige 'schrale' bezuinigingen mekkeren partijen als de SP en de PvdA al over een 'keihard' en 'oneerlijk' beleid. Heaven forbid dat dit kabinet nog meer zou doen.
Ja. Ik ben links, maar ik slaap niet lekker met zo'n grote staatsschuld. En het helpt niet mee dat links iedere keer staat te huilen, en zo alle bezuinigingen tegen houdt.

Het plan met de Wajong is niet eens zo slecht, al had ik graag wat meer ruimte voor opleidingen volgen er in gezien. Maar links doet al weer of verlamde Timmie de straat op geschopt wordt.

Ook een mogelijke bezuiniginspost: De AWBZ. Dat is een monster geworden, waar ook vakanties, verzorgpony's en seks uit worden betaald.
  zondag 6 maart 2011 @ 15:10:28 #62
198365 Morendo
The Real Deal
pi_93727351
quote:
7s.gif Op zondag 6 maart 2011 12:22 schreef du_ke het volgende:

[..]

Boven de miljoen scheelt al een miljard per jaar. Dat loopt daarna snel op.
Eerst maar eens ontwikkelingssamenwerking op de schop nemen. ;)
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_93727393
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 15:10 schreef Morendo het volgende:

[..]

Eerst maar eens ontwikkelingssamenwerking op de schop nemen. ;)
Tja je stelling om maar helemaal met OWS te stoppen is geen realistische ;).
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_93727457
quote:
7s.gif Op zondag 6 maart 2011 15:11 schreef du_ke het volgende:

[..]

Herstelbetalingen alleen enkel aan de landen die gekoloniseerd zijn ;)
pi_93727612
Zoals al door anderen gezegd: hypotheekrenteaftrek geleidelijk aan afschaffen en in ruil daarvoor verlaging van de hoogste belastingschijven.
  zondag 6 maart 2011 @ 15:18:12 #66
198365 Morendo
The Real Deal
pi_93727649
quote:
7s.gif Op zondag 6 maart 2011 15:11 schreef du_ke het volgende:

[..]

Wanneer Jan Modaal wordt bedreigt met allerhande bezuinigingen en lastenverzwaringen, we merken daar nu in principe nog weinig van, dan wordt de druk om een paar miljard van OWS af te snoepen wel groter. En onder druk wordt alles vloeibaar. Een volledige afschaffing zie ik ook niet snel gebeuren.
pi_93727781
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 15:18 schreef Morendo het volgende:

[..]

Wanneer Jan Modaal wordt bedreigt met allerhande bezuinigingen en lastenverzwaringen, we merken daar nu in principe nog weinig van, dan wordt de druk om een paar miljard van OWS af te snoepen wel groter. En onder druk wordt alles vloeibaar. Een volledige afschaffing zie ik ook niet snel gebeuren.
Een paar miljard kan wel, daar zijn ze nu ook al mee bezig. Het is een van de weinige ministeries die dit jaar en vorig jaar daadwerkelijk minder te besteden had dan daarvoor. Het is echter ook geen post waar je maar van kan blijven snoepen.

Er zal ook op andere gebieden echt gesneden moeten gaan worden.
  zondag 6 maart 2011 @ 15:28:02 #68
198365 Morendo
The Real Deal
pi_93728001
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 15:21 schreef du_ke het volgende:

[..]

Een paar miljard kan wel, daar zijn ze nu ook al mee bezig. Het is een van de weinige ministeries die dit jaar en vorig jaar daadwerkelijk minder te besteden had dan daarvoor. Het is echter ook geen post waar je maar van kan blijven snoepen.

Er zal ook op andere gebieden echt gesneden moeten gaan worden.
Ze zijn toch van 0,8% naar 0,7% BBP gegaan? Dat ligt meer in de orde van grote van een half miljard.

Ik denk dat je bezuinigingen beter kunt verkopen aan de 'normale' burger indien je ook dergelijke heilige huisjes niet ontziet.
pi_93742638
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 15:28 schreef Morendo het volgende:

[..]

Ze zijn toch van 0,8% naar 0,7% BBP gegaan? Dat ligt meer in de orde van grote van een half miljard.

Ik denk dat je bezuinigingen beter kunt verkopen aan de 'normale' burger indien je ook dergelijke heilige huisjes niet ontziet.
Klopt er kan nog wel meer af. maar omdat ze geld krijgen als % van het BNP was het ook op natuurlijke wijze al wat gedaald nog naast die 0,1%. Dat bedoelde ik. Het is een van de weinige ministeries die daadwerkelijk minder uit kon geven in plaats van minder geld extra..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')