Mooi land, voor de rest is er het voor de Schotten zelf het vrij slecht toeven.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 00:27 schreef MangoTree het volgende:
Inverness ligt in Schotland. Geboorteland van mijn moeder geheel terzijde
Prutsen wrs.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 00:39 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Echt...hoe Nederland het voor elkaar krijgt om toch in een conflict te raken met een afrikaans land waar we in eerste instantie geen zak mee te maken hadden
Zelfs een eigen tabelletje ervoor gemaaktquote:Op zaterdag 5 maart 2011 00:40 schreef MangoTree het volgende:
RumblingSkies Wikipedia already updated the page about the Libyan Airforce by adding the captured Dutch Lynx helicopter to its assets
Libyan Air Force - Wikipedia, the free encyclopedia - wikipedia.org
We staan weer op de kaart.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 00:41 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Zelfs een eigen tabelletje ervoor gemaakt![]()
quote:12:50am
A new audio message from an anti-government activist in the town of Az Zawiyah describes a "very tense" situation in that city. Earlier in the day, after Friday prayers, anti-government demonstrators had held a peaceful protest march towards the outskirts of the city, the activist says, when they were ambushed by pro-Gaddafi forces, who were holding positions on the roofs of buildings.
He said that many had been killed and injured in that attack, with four burials taking place in the early afternoon.
He also says that pro-Gaddafi forces are alleged to have taken people injured in the attack from their hospital beds, and that the city is preparing for another attack during the night.
http://blogs.aljazeera.net/live/africa/live-blog-libya-march-5quote:1:31am
Muammar Gaddafi's government has called for sanctions imposed on him and his aides, including a travel ban and assets freeze, by a UN security council resolution "to be suspended until such time as the truth is established".
The letter, dated March 2, says that a "modicum" of force has been used against opposition activists, and that the government is "taken aback" by the sanctions.
The letter was sent to the UNSC by Musa Mohammad Kusa, the head of the Libyan People's Committee for External Relations.
quote:As fighting in Libya intensifies, attention is turning to the stockpile of weapons Muammar Gaddafi, the Libyan leader, may have built up over four decades of rule.
Fears over what Gaddafi could have at his disposal, however, may well not match up with reality, given that the airworthiness of his fighter jets is being questioned, and that years of sanctions and neglect may have rendered much of the army's equipment useless.
Al Jazeera's Tim Friend reports.
beter gezegt hoeveel doden moeten er nog vallen voordat er ingegrepen wordtquote:Op zaterdag 5 maart 2011 00:51 schreef MangoTree het volgende:
We kunnen er onderhand vanuit gaan dat de berichten over de vele doden van de vorige week wel aardig klopten? En de manier waarop. Dat gedoe over die dodenlijsten kan ik ook niet echt plaatsen voor mijzelf. Je krijgt toch gewoon door dat er iets uit de hand loopt? Vanaf hoeveel officiele doden moet er wat gebeuren?
Vragen, vragen. Ik weet het ook niet hoor. Ik heb een hekel aan oorlog.
En als ze wel gedood worden wat zijn dan de gevolgen en rechten van NL?quote:Op zaterdag 5 maart 2011 00:28 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Omdat ze officieel krijgsgevangenen zijn geldt de conventie van Genève, dus gedood worden ze in ieder geval niet. Slechte behandlingen hoeven we ons ook niet te veel zorgen om te maken.
Voila!quote:Op zaterdag 5 maart 2011 01:00 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
beter gezegt hoeveel doden moeten er nog vallen voordat er ingegrepen wordt
Ik ook. Ik hoorde iets over hevige aanvallen, maar toen ik het aantal doden hoorde, vond ik het idd wel meevallen.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 01:27 schreef Staal het volgende:
[..]
Voila!
Ik betrap mezelf er eigenlijk op dat ik gewend raak aan de beelden die onrusten worden genoemd. Schandalig eigenlijk.
Volgens mij was een Engels schip ook al onderweg zou operationeel daar zijn in 24 uur (schip uit schotland)quote:Op zaterdag 5 maart 2011 01:35 schreef MangoTree het volgende:
Marineschepen VS arriveren op Kreta
Toegevoegd: zaterdag 5 mrt 2011, 00:47
Twee Amerikaanse marineschepen zijn op Kreta aangekomen. Amerika stuurde ze vanwege de situatie in Libië. Een van de twee schepen is een vliegdekschip. Aan boord van de fregatten waren 1300 militairen. Ze voegen zich bij de 400 die woensdag al op de Amerikaanse legerbasis op Kreta aankwamen.
Op het Griekse eiland was vrijdag een demonstratie tegen de troepenopbouw van de VS. Zo'n 100 demonstranten waren in de stad Hania vlakbij de legerbasis.
De VS voert de druk op Libië op. Kadhafi is opgeroepen te vertrekken en Amerika pleit ook voor het instellen van een no-flyzone boven Libië. (NOS)
The good guys zijn onderwegquote:Op zaterdag 5 maart 2011 01:35 schreef MangoTree het volgende:
Twee Amerikaanse marineschepen zijn op Kreta aangekomen. Amerika stuurde ze vanwege de situatie in Libië. Een van de twee schepen is een vliegdekschip. Aan boord van de fregatten waren 1300 militairen. Ze voegen zich bij de 400 die woensdag al op de Amerikaanse legerbasis op Kreta aankwamen.
Op het Griekse eiland was vrijdag een demonstratie tegen de troepenopbouw van de VS. Zo'n 100 demonstranten waren in de stad Hania vlakbij de legerbasis.
De VS voert de druk op Libië op. Kadhafi is opgeroepen te vertrekken en Amerika pleit ook voor het instellen van een no-flyzone boven Libië. (NOS)
Wie gaat libie de oorlog verklaren?quote:Op zaterdag 5 maart 2011 01:35 schreef MangoTree het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |