Ik vind gewoon een USB-stick in een computer stoppen en 3 minuten later een kant-en-klaar OS hebben, toch toffer.quote:Op zondag 3 april 2011 17:17 schreef DutchErrorist het volgende:
https://wiki.archlinux.org/index.php/Beginners%27_Guide
Als je die had gevolgd was het vast wel goed gekomen
Iedereen zijn ding.quote:Op zondag 3 april 2011 17:21 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Ik vind gewoon een USB-stick in een computer stoppen en 3 minuten later een kant-en-klaar OS hebben, toch toffer.
Nee, daar had ik geen zin in. Als ik meer wil leren van linux (en ik kan nog veel lerenquote:Op zondag 3 april 2011 17:12 schreef Farenji het volgende:
[..]
Jij houdt duidelijk niet van uitdagingen.
en datquote:Op zondag 3 april 2011 17:21 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Ik vind gewoon een USB-stick in een computer stoppen en 3 minuten later een kant-en-klaar OS hebben, toch toffer.
Die had ik erbijquote:Op zondag 3 april 2011 17:17 schreef DutchErrorist het volgende:
https://wiki.archlinux.org/index.php/Beginners%27_Guide
Als je die had gevolgd was het vast wel goed gekomen
Tja, dat komt niet door archlinux.quote:Op zondag 3 april 2011 17:51 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
Die had ik erbij
Maar het ging mis bij het installeren van de vboxguestadditions en de xserver.
Bloated? Ooit eens een netwerk install gedaan van Ubuntu/Debian, hoeveel MB heb je dan in gebruik..?quote:Op zondag 3 april 2011 10:37 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Niet zo bloated, heel klein en snel. Pacman is tof, en Yaourt ook. Oh en de community is ook heel goed.
Nee hehe, ten opzichte van de normale distributies, we kunnen ook allemaal puppy linux gebruiken oid.quote:Op zondag 3 april 2011 20:33 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Bloated? Ooit eens een netwerk install gedaan van Ubuntu/Debian, hoeveel MB heb je dan in gebruik..?
Postfix is ontvangen ofzo? En sendmail zenden? Of is het een keuze? En bevalt het?quote:Op maandag 4 april 2011 14:18 schreef wdn het volgende:
Ik gebruik zelf sendmail/postfix en mutt. Komt voornamelijk omdat ik alleen commandline bij klanten
kan werken
Is voor maillijstenquote:Enne mailman... daar stuur je toch gewoon een mail naartoe en meer niet?
Nou het is meer "gedwongen". Het zijn klantsystemen en men kiest daar zelf voor waarbij de meeste sendmail kiezen en anderen voor postfix gaanquote:Op maandag 4 april 2011 14:35 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Postfix is ontvangen ofzo? En sendmail zenden? Of is het een keuze? En bevalt het?
Die keuze is persoonlijk maar ik zou zeer sterk adviseren om voor Debian te gaan. Want grootste community, meest stable, beste packagemanager. Ubuntu (dat gewoon een gepimpte en verder ontwikkelde versie van debian unstable is) biedt voor een server met alleen commandline weinig tot geen meerwaarde tov Debian.quote:Op maandag 4 april 2011 14:07 schreef PiRANiA het volgende:
Voor een VPS met imagehosting, mail en eigen scripts: welk OS? CentOS, Debian, Fedora, Ubuntu
Voor mail gebruik ik zelf altijd postfix, vooral omdat ik dat gewend ben en het ken. Postfix is vrij makkelijk om te configgen en is door een Nederlander gemaakt.quote:En heeft iemand tips over welke mailsoftware ik zal gebruiken? Ik wil mail zelf gaan doen in plaats van gmail.
-edit- de software moet samen kunnen werken met mailman, voor zover relevant.
quote:
Hij draait op een Laptop uit 2002 met 1.13Ghz, als een zonnetjequote:Op maandag 4 april 2011 18:53 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
gaaf, met zulke minimale specs toch een volwaardig OS die niet eens veel processorcapaciteit trekt
Postfix is heerlijk. Al helemaal in combinatie met de Dovecot IMAP server, die een vergelijkbare manier van configureren heeft. Ik heb het zelf zo ingesteld dat je in een MySQL database je mailaccounts, geldige maildomeinen en aliassen kan instellen... Postfix levert dan de mails af na het raadplegen van die database (en bij de eerste mail maakt ie de directorystructuur ook even voor jequote:Op maandag 4 april 2011 15:39 schreef Farenji het volgende:
[..]
Die keuze is persoonlijk maar ik zou zeer sterk adviseren om voor Debian te gaan. Want grootste community, meest stable, beste packagemanager. Ubuntu (dat gewoon een gepimpte en verder ontwikkelde versie van debian unstable is) biedt voor een server met alleen commandline weinig tot geen meerwaarde tov Debian.
[..]
Voor mail gebruik ik zelf altijd postfix, vooral omdat ik dat gewend ben en het ken. Postfix is vrij makkelijk om te configgen en is door een Nederlander gemaakt.Het is sendmail compatible, wat betekent dat je het als een "drop in replacement" kan gebruiken. sendmail is dus een ander mailpakket (de oude standaard) maar vrij kut om in te stellen.
Postfix is (net als sendmail) te gebruiken voor zenden en ontvangen, maar als je wil ontvangen dmv smtp dan kom je in het gebied van MX records instellen etc. En dan heb je eigenlijk twee hosts nodig - een primary en backup mailhost. Je kan het met 1 host ook wel doen maar als die down is of je zet de mailservice even uit dan bouncet al je mail.
Je gaf me valse hoop op mijn vraagquote:Op maandag 4 april 2011 23:07 schreef PiRANiA het volgende:
Bedankt voor de replies over de mailserver. Binnenkort maar zo'n leuke VPS bestellen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |