Tuurlijk, maar ik had niet gerekend om geld van 5 jaar geleden ongevraagd nog terug te krijgen.quote:
Yep, ik had in 2009 een negatief inkomen van een paar tientjes (op rand van het jaar begonnen met werken na fulltime afstuderen en reiskosten gemaakt). En nu wordt dat automatisch verrekend met IB 2006. Ongevraagd, maar ik ga niet klagen eroverquote:
Ja, dat bedoel ik inderdaad. De brief had ik vorige week al ontvangen.quote:Op dinsdag 26 april 2011 11:22 schreef MikeLowrey het volgende:
[..]
Je bedoelt dat het geld al op je rekening staat?
Ok, best vroeg lijkt me! Heb je de aangifte heel vroeg ingediend?quote:Op dinsdag 26 april 2011 11:25 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Ja, dat bedoel ik inderdaad. De brief had ik vorige week al ontvangen.
26-04-2011
TERUGGAAF NR. xxxxxx
IB/PVV 2010
BELASTINGDIENST¬APELDOORN
Zoals ik eerder in dit topic al zei heb ik de mijne op 1 januari al ingevuld. Voor zover ik weet maakt het tijdstip van invullen niet uit, maar het is dan wel toevallig dat ik het nu zo snel al ontvangen heb.quote:Op dinsdag 26 april 2011 11:28 schreef lodiej het volgende:
[..]
Ok, best vroeg lijkt me! Heb je de aangifte heel vroeg ingediend?Weet niet of het uitmaakt maar ben daar nu wel benieuwd naar!
Het tijdstip of de manier van indienen heeft totaal geen enkele invloed op het tijdstip van uitbetalenquote:Op dinsdag 26 april 2011 11:28 schreef lodiej het volgende:
[..]
Ok, best vroeg lijkt me! Heb je de aangifte heel vroeg ingediend?Weet niet of het uitmaakt maar ben daar nu wel benieuwd naar!
Blijkbaar is het nodig, aangezien mensen het blijven vragenquote:
Dat zegt iedereen, maar die gene die dat poste, had het op 1 januari de aangifte ingevuld, het heeft dus wel degelijk invloed. Denk alleen dat bij de ''vooraf ingevulde aanvraag''-ofzoiets het niet veel uit maakt.quote:Op dinsdag 26 april 2011 15:47 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Het tijdstip of de manier van indienen heeft totaal geen enkele invloed op het tijdstip van uitbetalen
Dat is geen goede conclusie, het kan net zo goed toeval zijn.quote:Op dinsdag 26 april 2011 15:51 schreef lodiej het volgende:
[..]
Dat zegt iedereen, maar die gene die dat poste, had het op 1 januari de aangifte ingevuld, het heeft dus wel degelijk invloed. Denk alleen dat bij de ''vooraf ingevulde aanvraag''-ofzoiets het niet veel uit maakt.
Het maakt in geen enkel geval iets uit, het is gewoon toeval meer niet. Op basis van 1 geval kun je geen conclusie trekken.quote:Op dinsdag 26 april 2011 15:51 schreef lodiej het volgende:
[..]
Dat zegt iedereen, maar die gene die dat poste, had het op 1 januari de aangifte ingevuld, het heeft dus wel degelijk invloed. Denk alleen dat bij de ''vooraf ingevulde aanvraag''-ofzoiets het niet veel uit maakt.
Bedankt voor de snelle reactie!quote:Op dinsdag 26 april 2011 16:49 schreef Shugosha het volgende:
Je krijgt de bedragen uitbetaald rond de dagtekening, uiterlijk binnen 10 werkdagen dat het op de rekening staat.
heb de mijne ook begin februari ingediend, namelijk 2 februari. maar hoe kom jij aan 7 mei?? hoop dat je wel gelijk hebt overigens.quote:Op dinsdag 26 april 2011 16:16 schreef Shugosha het volgende:
In principe klopt het wel dat als je de aangifte eerder indient je de teruggaaf vroeger ontvangt. Dit is echter GEEN garantie. De aanslagen staan nu in ieder geval klaar per begin Mei, dus mensen gaan ze nu langzamerhand ontvangen. Heb de mijne ingediend begin Februari, krijg het rond 07-05-2011
Bel met de belastingtelefoon, die kan kijken wat de status isquote:Op woensdag 27 april 2011 18:06 schreef Bold het volgende:
[..]
heb de mijne ook begin februari ingediend, namelijk 2 februari. maar hoe kom jij aan 7 mei?? hoop dat je wel gelijk hebt overigens.
Of in April.quote:Op woensdag 27 april 2011 20:20 schreef Nielsch het volgende:
Als je voor 1 april aangifte hebt gedaan, komt het in mei danwel juni.
Waarom heb ik mijn teruggaaf dan al binnen terwijl het april is?quote:Op woensdag 27 april 2011 20:22 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Nee, mei of juni. En alleen op dinsdag of vrijdag (in verband met Sandd).
Dat weet ik niet.quote:Op woensdag 27 april 2011 20:23 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Waarom heb ik mijn teruggaaf dan al binnen terwijl het april is?
IK HAD 450 EURO GEKREGENquote:Op vrijdag 4 maart 2011 13:32 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Gisteren, duhh..
Ben trouwens benieuwd of er nog 450 'grapjes' komen.
Is dat van 2010?quote:Op woensdag 27 april 2011 20:26 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Vandaar mijn opmerking dat het ook in april kan komen.
Niet iedereen is even geduldig. Ik denk dat de BD in deze dagen vele telefoontjes zal krijgen van mensen die willen weten wanneer ze het geld krijgen en of het misschien een beetje sneller kan.quote:
Klopt en ieders heeft wel weer een eigen unieke excuus waarom hun aangifte eerder behandeld moet worden.quote:Op donderdag 28 april 2011 11:45 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Niet iedereen is even geduldig. Ik denk dat de BD in deze dagen vele telefoontjes zal krijgen van mensen die willen weten wanneer ze het geld krijgen en of het misschien een beetje sneller kan.
Het zal geen enkele invloed hebben, maar niet iedereen snapt datquote:Op donderdag 28 april 2011 11:47 schreef motorbloempje het volgende:
denk dat bellen inderdaad helpt als je het sneller wilt hebben dan de buurman..
En datquote:Op donderdag 28 april 2011 13:25 schreef Shugosha het volgende:
De meeste mensen die erom verzoeken zijn het type mensen die schulden elders hebben of bijv. een nieuwe wasmachine willen halen. Meestal situaties waar ze zichzelf in gebracht hebben, maar dan toch zo snel mogelijk uit willen komen.
Ik ben ongeduldig en zodra ik weet hoeveel ik krijg en wanneer ongeveer heb ik geen zin meer in wachten. Net zoals dat ik geen nieuwe telefoon nodig heb maar zodra het nog twee maand duurt voor ik een nieuwe mag heb ik opeens heel veel zin in een nieuw toestel en kan ik eigenlijk niet wachten.quote:Op donderdag 28 april 2011 11:59 schreef Xebber het volgende:
Ik snap dat nooit. Zo moeilijk is het toch niet om gewoon te wachten? Je krijgt (als je wat terug krijgt) je poen uiterlijk 1 juli. Eerder is mooi, maar 1 juli is gewoon de streefdatum.
En als je er vanuit gaat dat je het elk jaar 1 juli pas krijgt, dan is dat toch ook gewoon 1 keer per jaar? Waarom moet je het in 2011 bijvoorbeeld al in april hebben? De tijd dat je in 2012 dan moet wachten is waarschijnlijk pas eind juni, en daar zitten dan dus 14 maanden tussen.
Je vraagt in maart toch ook niet aan je baas waar je vakantiegeld blijft, terwijl dat gewoon bij vrijwel iedereen in mei is?
Maar door te gaan bellen of mailen of wat dan ook gaat het echt niet sneller gebeurenquote:Op donderdag 28 april 2011 13:53 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Ik ben ongeduldig en zodra ik weet hoeveel ik krijg en wanneer ongeveer heb ik geen zin meer in wachten. Net zoals dat ik geen nieuwe telefoon nodig heb maar zodra het nog twee maand duurt voor ik een nieuwe mag heb ik opeens heel veel zin in een nieuw toestel en kan ik eigenlijk niet wachten.
Als je zo afhankelijk bent van de belastingteruggave, dan doe je iets chronisch fout met je financiën. Al heb je een nieuwe wasmachine nodig, het moet niet zo zijn dat jij alleen maar een nieuwe wasmachine kan kopen van de belastingteruggave. Dat hoor je in te calculeren. 1 Juli = 1 juli. Als het er dan nog niet is, is 't wellicht zinvol om te gaan bellen. Maar niet als duidelijk wordt aangegeven dat je het vóór 1 juli hebt. Dat kan 1 april zijn, maar net zo goed 30 juni. Get over it en wacht gewoon af.quote:Op donderdag 28 april 2011 13:53 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Ik ben ongeduldig en zodra ik weet hoeveel ik krijg en wanneer ongeveer heb ik geen zin meer in wachten. Net zoals dat ik geen nieuwe telefoon nodig heb maar zodra het nog twee maand duurt voor ik een nieuwe mag heb ik opeens heel veel zin in een nieuw toestel en kan ik eigenlijk niet wachten.
.quote:
Dat doe ik dan ook niet.quote:Op donderdag 28 april 2011 14:11 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Maar door te gaan bellen of mailen of wat dan ook gaat het echt niet sneller gebeuren
Ik zeg nergens dat ik er afhankelijk van ben, maar dat extra beetje geld is fijn als student-zijnde. Ik hou bijna niks over per maand dus dan is het fijn als ik opeens een bedrag krijg wat ik 'over' heb en waar ik wat van kan kopen dat ik leuk vind of waarmee ik deels mijn vakantie mee financieren.quote:Op donderdag 28 april 2011 14:11 schreef Xebber het volgende:
[..]
Als je zo afhankelijk bent van de belastingteruggave, dan doe je iets chronisch fout met je financiën. Al heb je een nieuwe wasmachine nodig, het moet niet zo zijn dat jij alleen maar een nieuwe wasmachine kan kopen van de belastingteruggave. Dat hoor je in te calculeren. 1 Juli = 1 juli. Als het er dan nog niet is, is 't wellicht zinvol om te gaan bellen. Maar niet als duidelijk wordt aangegeven dat je het vóór 1 juli hebt. Dat kan 1 april zijn, maar net zo goed 30 juni. Get over it en wacht gewoon af.
Net zoals het voorbeeld wat je aandraagt. Als je contract 1 juli verloopt, mag je na 1 juli een telefoon uit gaan zoeken (verschilt per provider, maar je snapt me wel). Je kan dat ook in april gaan doen, maar wat schiet je daarmee op? Niks. Ga jij dan ook naar je provider bellen om te vragen of je 'alvast' een nieuwe telefoon mag uitzoeken?
Vakantiegeld is ook al zoiets. Ga jij in maart al bij je baas/UWV zeuren dat je je vakantiegeld wilt hebben? Ze lachen je keihard uit.
yep 2010.. aangifte zo eind jan begin feb.quote:Op donderdag 28 april 2011 15:46 schreef Bold het volgende:
[..]
.
Van je aangifte over 2010? Wanneer heb je aangifte gedaan?
Waarom vraagt iedereen dat iedere keer zich af, daar is dit topic toch voor?quote:Op donderdag 28 april 2011 15:46 schreef Bold het volgende:
[..]
.
Van je aangifte over 2010? Wanneer heb je aangifte gedaan?
Meldt!quote:Op donderdag 28 april 2011 13:25 schreef Shugosha het volgende:
De meeste mensen die erom verzoeken zijn het type mensen die schulden elders hebben of bijv. een nieuwe wasmachine willen halen. Meestal situaties waar ze zichzelf in gebracht hebben, maar dan toch zo snel mogelijk uit willen komen.
Wat was dagtekening van de brief van belastingdienstquote:Op donderdag 28 april 2011 16:11 schreef binnenfontein het volgende:
[..]
yep 2010.. aangifte zo eind jan begin feb.
normaal krijg ik het altijd bijzonder laat binnen...ik was blij verrast
Of het klopt weet je pas met de definitieve aanslagquote:Op donderdag 28 april 2011 14:13 schreef motorbloempje het volgende:
eens met bovenstaande
al hóóp ik wel dat ik snel te horen krijg of het bedrag wat ik zelf had berekend inderdaad klopt. Maar of 't dan in mei of juli komt maakt me niet zoveel uit. Liever laat zelfs
Dat weet je pas zeker met je definitieve aanslag. Dit is de voorlopige, waar je precies krijgt wat je zelf hebt berekend. Oftewel, deze brief + storting zegt nog helemaal niets over het feit of je er recht op hebt.quote:Op donderdag 28 april 2011 14:13 schreef motorbloempje het volgende:
eens met bovenstaande
al hóóp ik wel dat ik snel te horen krijg of het bedrag wat ik zelf had berekend inderdaad klopt. Maar of 't dan in mei of juli komt maakt me niet zoveel uit. Liever laat zelfs
Het geld is van mij, niet van de belastingdienst of overheid, en daarom wil ik het zo snel mogelijk hebben, is dat zo vreemd?quote:Op donderdag 28 april 2011 14:11 schreef Xebber het volgende:
[..]
Als je zo afhankelijk bent van de belastingteruggave, dan doe je iets chronisch fout met je financiën. Al heb je een nieuwe wasmachine nodig, het moet niet zo zijn dat jij alleen maar een nieuwe wasmachine kan kopen van de belastingteruggave. Dat hoor je in te calculeren. 1 Juli = 1 juli. Als het er dan nog niet is, is 't wellicht zinvol om te gaan bellen. Maar niet als duidelijk wordt aangegeven dat je het vóór 1 juli hebt. Dat kan 1 april zijn, maar net zo goed 30 juni. Get over it en wacht gewoon af.
Net zoals het voorbeeld wat je aandraagt. Als je contract 1 juli verloopt, mag je na 1 juli een telefoon uit gaan zoeken (verschilt per provider, maar je snapt me wel). Je kan dat ook in april gaan doen, maar wat schiet je daarmee op? Niks. Ga jij dan ook naar je provider bellen om te vragen of je 'alvast' een nieuwe telefoon mag uitzoeken?
Vakantiegeld is ook al zoiets. Ga jij in maart al bij je baas/UWV zeuren dat je je vakantiegeld wilt hebben? Ze lachen je keihard uit.
waarom vraag je dan geen VT aan als je het zo snel mogelijk wilt hebben?quote:Op donderdag 28 april 2011 17:59 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Het geld is van mij, niet van de belastingdienst of overheid, en daarom wil ik het zo snel mogelijk hebben, is dat zo vreemd?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |