De familie heeft al bijgedragen. Tot aan het 18 levensjaar.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 23:31 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
lees eens verder dan jouw linkse roeptoetergelul. waar moet dat allemaal vandaan komen? 900 euro is al heel veel als de familie verder niets bijdraagt, maar het handje ophoudt. je bergijpt toch wel dat het allemaal niet zo door kan gaan?
900 euro is niets? gast denk eens na.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 23:35 schreef Rechterbal het volgende:
[..]
900 euro netto is niks. Ongeschoolden verdienen nog meer.
En hoor hem nou. 'Wij...'
In mijn perfect Nederland wordt er wat gedaan aan de efficiëntie van de overheid en het misbruik van sociale regelingen. Het behoeft geen uitleg dat hier de nodige miljoenen, zo niet miljarden te halen vallen.
Ik ken in mijn sociale omgeving al 3 personen die een uitkering ontvangen, maar ook zwart werken (poetsen). Als je kunt gaan poetsen, kun je ook gaan werken.
Laten we eerlijk zijn, van 1 werkelozenuitkering die onterecht wordt uitgedeeld, kun je ook 1000 Wajongers een euro extra geven.
Er is een verschil tussen niet kunnen werken en niet willen werken. Dat begrijpen veel mensen niet.
Als je morgen te ziek bent om te werken, dan verdien je het om weg te rotten?quote:Op zaterdag 5 maart 2011 23:38 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
900 euro is niets? gast denk eens na.
ben jij toevallig ook "uitkeringsgerechtigd" en denk je dat het geld maar lekker van mensen die wel werken te pakken is?
alleen daarom al is de rest van je onzinpost te verwaarlozen.
Dus mensen die niet gestudeerd hebben mogen zich niet bemoeien met de maatschappij anders stelen ze geld van mensen die werken?quote:Op zaterdag 5 maart 2011 23:23 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
dat heet in mijn optiek diefstal en er voor zorgen dat zelfs de mensen die wel werken nog harder gepakt worden dan ze nu al ervaren.
nee jongen. maar ik zeg dat mensen niet te snel moeten teruggrijpen op de maakbare en 'de wieg tot graf' samenleving. die is voorbij. heeft ons jarenlang miljarden gekost. ben blij dat we die last straks minder hebben.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 23:42 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Als je morgen te ziek bent om te werken, dan verdien je het om weg te rotten?
Ik ben ook een rechtse lul als het moet hoor, maar dit slaat nergens op.
Dat vind ik nou al heel lang van die villasubsidie en het gegraai..quote:Op zaterdag 5 maart 2011 23:31 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
lees eens verder dan jouw linkse roeptoetergelul. waar moet dat allemaal vandaan komen? 900 euro is al heel veel als de familie verder niets bijdraagt, maar het handje ophoudt. je bergijpt toch wel dat het allemaal niet zo door kan gaan?
blijkbaar doen de linkse mensen dat wel ja. die roven geld alsof het niets is. en zelfs de gestudeerde linkse rovers.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 23:44 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Dus mensen die niet gestudeerd hebben mogen zich niet bemoeien met de maatschappij anders stelen ze geld van mensen die werken?
hoezo? die mensen hebben er hard voor gewerkt en megabelastingen voor betaald. hoezo neem je hen iets kwalijk? omdat ze succesvol zijn?quote:Op zaterdag 5 maart 2011 23:48 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Dat vind ik nou al heel lang van die villasubsidie en het gegraai..
En jij bent een lul en een troll. Case closed.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 23:38 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
900 euro is niets? gast denk eens na.
ben jij toevallig ook "uitkeringsgerechtigd" en denk je dat het geld maar lekker van mensen die wel werken te pakken is?
alleen daarom al is de rest van je onzinpost te verwaarlozen.
Voor een deel ben ik het met je eens. Zie ook deze discussie over speciale scholen.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 23:48 schreef zoalshetis het volgende:
![]()
[..]
nee jongen. maar ik zeg dat mensen niet te snel moeten teruggrijpen op de maakbare en 'de wieg tot graf' samenleving. die is voorbij. heeft ons jarenlang miljarden gekost. ben blij dat we die last straks minder hebben.
ik ben een lul.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 23:56 schreef Rechterbal het volgende:
[..]
En jij bent een lul en een troll. Case closed.
Voor de andere Fokkers:
- Ik werk.
- Rechtser en meer VVD-gehalte als mij vind je niet.
- 900 euro netto is niets nee. Probeer eens op jezelf te wonen met 900 euro. Betekent dus dat je nooit eens iets extra's kunt veroorloven en van euro naar euro leeft.
Als je met een huisgenoot iets huurt wil het best hoor. Je houdt zelfs nog geld over voor iets leuks.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 23:56 schreef Rechterbal het volgende:
[..]
- 900 euro netto is niets nee. Probeer eens op jezelf te wonen met 900 euro. Betekent dus dat je nooit eens iets extra's kunt veroorloven en van euro naar euro leeft.
het is het kind van de ouders. niet van de maatschappij...quote:Op zaterdag 5 maart 2011 23:59 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Voor een deel ben ik het met je eens. Zie ook deze discussie over speciale scholen.
Aan de andere kant impliceert dat als de familie maar op moet draaien voor gehandicapten, dat hardwerkende mensen hun leven lang krom moeten liggen om een al lang volwassen kind te onderhouden.
Waarom is dat minder erg dan hardwerkenden die belasting moeten betalen? Beide liggen krom: In het eerste geval moeten ze nog veel krommer liggen.
Ik neem het ze kwalijk dat ze zichzelf exorbitant verrijken, kwetsbare mensen de rekening laten betalen voor een crisis die ze niet veroorzaakt hebben en hun handje ophouden om HRA te ontvangen omdat ze wonen in huizen die ze zich anders niet kunnen veroorloven.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 23:51 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
hoezo? die mensen hebben er hard voor gewerkt en megabelastingen voor betaald. hoezo neem je hen iets kwalijk? omdat ze succesvol zijn?
individuele problemen afschuiven op de samenleving.quote:Op zondag 6 maart 2011 00:30 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ik neem het ze kwalijk dat ze zichzelf exorbitant verrijken, kwetsbare mensen de rekening laten betalen voor een crisis die ze niet veroorzaakt hebben en hun handje ophouden om HRA te ontvangen omdat ze wonen in huizen die ze zich anders niet kunnen veroorloven.
Dat is niet succesvol zijn, dat is gewoon gemeenschapsgeld jatten.
Sociale verzekeringen zijn er voor mensen die ondersteuning nodig hebben. Een risico dat we met zijn allen dragen, omdat het ons allemaal kan treffen.
Verder hebben we een progressief belastingstelsel vanuit de gedachte dat de sterkste schouders de zwaarste lasten kunnen dragen. Daar is helemaal niets mis mee.
Als het aan jou ligt, wordt ieder kind met een beperking gewoon geaborteerd, hebben we eer ook geen last van hè?quote:Op zondag 6 maart 2011 00:01 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
het is het kind van de ouders. niet van de maatschappij...
ga ik daar niet voor opdraaien. zeker niet meer dan we nu al doen. is dat teveel gevraagd?quote:Op zondag 6 maart 2011 00:44 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Als het aan jou ligt, wordt ieder kind met een beperking gewoon geaborteerd, hebben we eer ook geen last van hè?Jij beweert hier dat alleen maar linkse lullen zitten, maar jij bent degene die zijn rechtse brilletje niet af wil zetten. Er zitten ook nuances aan zulke dingen. Ja, het is een kind van de ouders, inderdaad. Maar deze maatschappij is gebouwd op zorg en niet op geld en inkomen. Ja in jouw ogen waarschijnlijk wel, maar die discussie ga ik niet eens met je aan. In jouw ogen moet ieder kind dat zwaar beperkt is maar leunen op de schouders van zijn of haar ouders. Weet je hoe ongelofelijk zwaar het is om een beperkt kind te hebben? Weet je hoe ongelofelijk duur het is? Geloof me, die ouders liggen al krom mét de subsidie die ze krijgen en jij vindt het terecht dat ze het dan ook nog eens niet krijgen? Wat dacht je van al die kut uitkeringtrekkers die geen reet uitvoeren maar wel een dikke BMW voor de deur hebben staan? Daar moeten ze niks aan doen zeker, lekker die BMW laten rijden?
![]()
Gast, kijk asjeblieft eens verder dan je neus lang is en verwijt anderen niet wat je zelf het hardste van allemaal doet.
je lult dom, bekijk je post eens. en ja, 900 euro netto is veel. x 12 is nog meer. praat geen poep.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 23:35 schreef Rechterbal het volgende:
[..]
900 euro netto is niks. Ongeschoolden verdienen nog meer.
En hoor hem nou. 'Wij...'
In mijn perfect Nederland wordt er wat gedaan aan de efficiëntie van de overheid en het misbruik van sociale regelingen. Het behoeft geen uitleg dat hier de nodige miljoenen, zo niet miljarden te halen vallen.
Ik ken in mijn sociale omgeving al 3 personen die een uitkering ontvangen, maar ook zwart werken (poetsen). Als je kunt gaan poetsen, kun je ook gaan werken.
Laten we eerlijk zijn, van 1 werkelozenuitkering die onterecht wordt uitgedeeld, kun je ook 1000 Wajongers een euro extra geven.
Er is een verschil tussen niet kunnen werken en niet willen werken. Dat begrijpen veel mensen niet.
Ze moeten eens gaan korten op die gore kankerpatienten. Die kosten de belastingbetaler honderdduizenden euro's per jaar. Per stuk!quote:Op zondag 6 maart 2011 01:03 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
je lult dom, bekijk je post eens. en ja, 900 euro netto is veel. x 12 is nog meer. praat geen poep.
zo he. jij bent echt een job cohen aan het doen. wat een walgelijke, linkse vergelijking. eigenlijk ben je nu al de reactie niet waard. met je kutvergelijking. wat denk je wel nietquote:Op zondag 6 maart 2011 01:08 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Ze moeten eens gaan korten op die gore kankerpatienten. Die kosten de belastingbetaler honderdduizenden euro's per jaar. Per stuk!
En alleen omdat ze te lamlendig zijn om hun celdeling onder controle te houden. Iets wat mij wel lukt, al 30 jaar lang. En nee, ik hoef daar geen complimenten voor, maar het is wel iets wat ik even doe. Elke dag.
Ik heb geen zin om voor een een of andere 10 jarige kale knikker te betalen, dat doen zijn ouders maar.
en al die ouwe mensen dan? Die zijn toch ook nergens goed meer voor? Waarom moet ik daarvoor betalen?..quote:Op zondag 6 maart 2011 01:08 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Ze moeten eens gaan korten op die gore kankerpatienten. Die kosten de belastingbetaler honderdduizenden euro's per jaar. Per stuk!
En alleen omdat ze te lamlendig zijn om hun celdeling onder controle te houden. Iets wat mij wel lukt, al 30 jaar lang. En nee, ik hoef daar geen complimenten voor, maar het is wel iets wat ik even doe. Elke dag.
Ik heb geen zin om voor een een of andere 10 jarige kale knikker te betalen, dat doen zijn ouders maar.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |