En jij denkt dat het reëler is dat ze iemand ontmoet die toevallig nét werk heeft gevonden in dezelfde stad als Seven?quote:Op dinsdag 8 maart 2011 19:17 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Dus mensen die 'houden van reizen' staan bij jou gelijk aan een paar hippies die naar complete middle of nowhere gaan met een survivalpack van 30 kilo?
Hoewel kasta meester is in overdrijven vind ik wel dat hij hier gelijk heeft; Zeggen dat je zo ontzettend reislustig bent doet me eerder denken dat je een cliché doosje bent, dan dat je een stoere reiziger bent die zichzelf en de wereld eens flink heeft ontdekt.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 18:03 schreef Seven. het volgende:
Maar even serieus, hoe kunnen mensen dat nu geen aantrekkelijke eigenschap vinden?
Kan me weinig beroepen voorstellen waarbij beide partijen semi-tegelijkertijd dusdanig veel vrijheden qua vestigingsplaats hebben, dus mochten die wel degelijk bestaan, roept u maar.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 19:17 schreef Seven. het volgende:
[..]
Man, wat kun jij toch overdrijven. Je komt thuis en zegt gewoon dat je baas graag wil dat je naar Noorwegen vertrekt. Dan vraag je of de ander dat voor zolang ziet zitten, zo ja: dan gaat diegene mee. Zo nee, dan blijf je een paar maanden op een neer Ryanairen terwijl je je appartement aanhoudt op een plek waar je je beiden lekker voelt. Kom je iets beters tegen, dan beslis je samen om daar (desnoods voorlopig) te vestigen. Na verloop van tijd kom je een plek tegen die je beide fantastisch gaat vinden. Bovendien worden zulk soort dingen uitstekend geregeld, ofwel vergoedingen voor het heen en weer reizen, ofwel extra salaris voor een meereizende partner.
Maar doe dát dan ook gewoon meis. En stop dan nu ook gewoon met het gehele "op zoek zijn."quote:Dat reële advies kan ik wel inkomen. Ik reis liefst gewoon rond tot ik de persoon van mijn dromen tegenkom en dan vinden we samen wel een mooi plekje om oud te worden.
Juist. Als je samen kinderen wil, dan is het moment om je definitief te settelen op een vaste lokatie. En wat is er nu beter dan voor je kinderen het beste land uit te zoeken en om ze twee of drietalig op te voeden zodat ze later probleemloos in bijna de helft van de wereld kunnen wonen en werken omdat ze Spaans, Engels en een derde vreemde taal kennen? Door zelf slim te plannen en op de juiste plek/moment te settelen, kun je de generatie na jezelf ook veel meer bieden.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 19:33 schreef VacaLoca het volgende:
Ah ok. Ik zou het vooral 'jong genoeg' noemen.
Ik ben zelf wat later begonnen met studeren. Voordat ik m'n master er op heb zitten ben ik ook bijna 27. Dan wil ik zoals ik er nu over denk toch wel paar jaartjes in minstens 1 ander land wonen en dan rond de 35 lijkt me prima om voor 1 land te kiezen waar ik me het prettigst voel. Op een gegeven moment 'moet' je uiteindelijk wel op 1 plek blijven wil je echt wat voor lange tijd opbouwen kwa huisje,boompje,beestje, vrienden etc. Maar eerst maar eens de wereld ervaren zodat je daarna kan kiezen waar je wilt leven ipv dat je maar simpelweg blijft waar je toevallig geboren bent.
Mijn posts als onzinposts betitelen terwijl je nota bene zelf aangeeft het gehele discussiepunt nú pas te begrijpen, goed bezig knulquote:Op dinsdag 8 maart 2011 19:46 schreef VacaLoca het volgende:
Dat je toch weer dag in dag uit je tijd besteed aan van die lange onzinposts.....
Maar goed dat het voornamelijk specifiek ging over haar 'vliegende keep' plan was mij even ontgaan. Ik dacht dat het ging om personen die aangeven van reizen te houden.
En dagelijks kiest de andere 99% er voor om het niet te doen, dus *poef*, weg is je hele punt.quote:Dan nog kan het prima dat ze of in NL of ergens op lokatie iemand tegenkomt en dat dat echt wat wordt en dat die 2 dan samen wel kijken hoe en wat. Niet alles staat vast voor de rest van je leven. Daarnaast verhuizen er dagelijks tig mensen naar een ander land voor een partner.
Je lijkt het weer niet te begrijpen knul.quote:De wereld wordt met de dag internationaler. Verhuisde men vroeger van Venlo naar Groningen om daar samen te zijn met degene die ze op de jaarbeurs in Utrecht hebben ontmoet, verhuist men nu van Nederland naar Australie voor degene die ze op vakantie in Spanje hebben ontmoet.
Onzin. Het zal voor de meeste mensen wel zo zijn maar ik zit al in het buitenland, ik beheers al verschillende talen, ik heb al concrete aanbiedingen om nog verder te kijken én ik heb kennissen in vele landen, wat weer mogelijkheden biedt tot het opbouwen van een vriendenkring op de plek waar je definitief setteled (definitief zolang je kinderen in jouw huis wonen).quote:Op dinsdag 8 maart 2011 19:45 schreef Dizorn het volgende:
[..]
Hoewel kasta meester is in overdrijven vind ik wel dat hij hier gelijk heeft; Zeggen dat je zo ontzettend reislustig bent doet me eerder denken dat je een cliché doosje bent, dan dat je een stoere reiziger bent die zichzelf en de wereld eens flink heeft ontdekt.
En samen reizen klinkt leuk maar dat gaat niet werken als je wilt werken/sociaal leven wilt hebben. En een baan krijgen in het buitenland is héél iets anders dan reizen.
Mja, zulke overdreven verhalen gelooft uiteindelijk geen kat.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 19:36 schreef kastanova het volgende:
-knip- overdrijving
Maar het doet me deugd dat er dus wel dégelijk nog mensen zijn die er in mee zouden gaan.
Och beetje op de tenen getrapt?quote:Op dinsdag 8 maart 2011 19:55 schreef kastanova het volgende:
[..]
Mijn posts als onzinposts betitelen terwijl je nota bene zelf aangeeft het gehele discussiepunt nú pas te begrijpen, goed bezig knul.
[..]
En dagelijks kiest de andere 99% er voor om het niet te doen, dus *poef*, weg is je hele punt.
[..]
Je lijkt het weer niet te begrijpen knul.
We hebben het hier over reizén, niet over een simpel verhuizinkje.
Ik heb nooit iets gehad met China, Chinees of Chinezen. Mijn focus ligt op Spaans, Engels en verder dus Nederlands (waardeloze taal op wereldniveau), Frans en Duits zijn nog van enig nut. Vooral Duits en Engels in mijn huidige functie trouwens, maar dat is geheel afhankelijk van de locatie waar ik werk. In Spanje heb ik juist weer veel aan Engels en Frans. In Zuid-Amerika zou ik eventueel overwegen om Portugees te leren om Brazilië te kunnen veroveren maar dat is toekomstmuziek.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 19:58 schreef Dizorn het volgende:
Seven, doe dan op z'n minst Chinees erbij, als je denkt dat talen zo belangrijk zijn.
En.. als je mensen van verschillende plekken kent.. dan ga je die echt niet in je directe vriendenkring hebben, waar je dan ook gaat wonen. Tenzij je ze kan overhalen om allemaal er naar toe te verhuizen
Als je de volgende generatie ECHT mogelijkheden wil bieden hoor je toch echt Chinees erbij te doen hoor.. waarschijnlijk grootste taal in de toekomstquote:Op dinsdag 8 maart 2011 20:03 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ik heb nooit iets gehad met China, Chinees of Chinezen. Mijn focus ligt op Spaans, Engels en verder dus Nederlands (waardeloze taal op wereldniveau), Frans en Duits zijn nog van enig nut. Vooral Duits en Engels in mijn huidige functie trouwens, maar dat is geheel afhankelijk van de locatie waar ik werk. In Spanje heb ik juist weer veel aan Engels en Frans. In Zuid-Amerika zou ik eventueel overwegen om Portugees te leren om Brazilië te kunnen veroveren maar dat is toekomstmuziek.
En hier heb jij dan duidelijk iets verkeerd geïnterpreteerd. Ik wil reizen tót er een definitieve plek gevonden is met een partner. Zit ik op een aangename plek en kom ik daar de juiste tegen, dan blijf ik plakken. That's it, zó moeilijk is dat nu ook weer niet om mee om te gaan. En emigreren is nooit 'simpel'.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 19:55 schreef kastanova het volgende:
Je lijkt het weer niet te begrijpen knul.
We hebben het hier over reizén, niet over een simpel verhuizinkje.
Zal best. Als ikzelf niet gelukkig ben, dan zal ik ook geen gelukkige kinderen kunnen grootbrengen en je moet toch ergens een keuze maken.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 20:06 schreef Dizorn het volgende:
[..]
Als je de volgende generatie ECHT mogelijkheden wil bieden hoor je toch echt Chinees erbij te doen hoor.. waarschijnlijk grootste taal in de toekomst![]()
Maar persoonlijk vind ik vooral de houding van reizigers zo overdreven van: Check ons wereldkennis hebben, jullie paupere wereldvreemde mensen.Zal vast niet zo zijn maar zo komen ze vaak over. Vind ik. Blabla, mening. Blabla.
Dat zeg ik:quote:Op dinsdag 8 maart 2011 19:54 schreef Seven. het volgende:
Juist. Als je samen kinderen wil, dan is het moment om je definitief te settelen op een vaste lokatie. En wat is er nu beter dan voor je kinderen het beste land uit te zoeken en om ze twee of drietalig op te voeden zodat ze later probleemloos in bijna de helft van de wereld kunnen wonen en werken omdat ze Spaans, Engels en een derde vreemde taal kennen? Door zelf slim te plannen en op de juiste plek/moment te settelen, kun je de generatie na jezelf ook veel meer bieden.
En ondertussen leer je zelf ook om je in welke omgeving dan ook staande te houden, je leert vanzelf je vooroordelen opzij te zetten en zo. Talenkennis is al enorm vaak van onschatbare waarde gebleken. Ik zou echt geen andere manier van opvoeden van mijn kinderen willen eigenlijk, een vast honk maar wel meerdere talen. Ikzelf zal waarschijnlijk nooit Nederlands leren aan mijn kinderen, tenzij Engelstalige partner en gesetteled op Spaanstalig grondgebied. Als hij of zij geen native Engelssprekende is is, dan leer ik ze dat (hetzij net niet native maar goed). Dan vestigen op Spaanstalig grondgebied en voila, je hebt twee of zelfs drietalige kinderen. Met Spaans en Engels ligt de wereld aan je voeten, buiten mijn opvoedkundige kwaliteiten en financiële zekerheid is dat het mooiste dat ik te bieden heb aan een kind straks. Ik zou wel gek zijn om dat niet te doen terwijl ik er wel de kans voor heb.
Nou ja, het gaat wat verder dan een bevlieging dus.
Zo wilde de 1 naar Afrika om daar een school op te zetten voor alle zielige Afrikaantjes. Dit uiteraard samen met de op de motor rondtrekkende man die toevallig even water komt halen bij diezelfde school. Benodigde organisaties waren allemaal reeds benaderd, geldschieters zaten elkaar te verdringen en van haar baas had ze de toezegging dat ze direct terug mocht komen wanneer ze dit avontuur afgesloten had.quote:een ding dat ik uitsluitend uit de mond van m'n 23- vriendinnen heb horen komen
quote:Op dinsdag 8 maart 2011 19:58 schreef Seven. het volgende:
Diegenen die 'afknappen' op het benadrukken van het reisvirus, zijn in de regel genomen voor mij toch te narrowminded en niet avontuurlijk genoeg.
He shoots, he scores.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 18:12 schreef kastanova het volgende:
Maar hey, dat zal mannen zoals ik vast weer oppervlakkig en simplistisch ofzo maken.
En zo'n man wil je sowieso niet, jij bent daar te goed voor, yadayadayada.
Ik wil maar zeggen: dat is het ideale scenario. Ondertussen heb ik wel genoeg gezien om ook tevreden te zijn met wat ik al heb gedaan. Kom ik in Brussel de ideale vent of vrouw tegen, dan hoef ik niet te leven met de angst dat ik spijt ga krijgen van dingen waaraan ik niet toegekomen ben. En ja, zonder de ideale partner ben ik flexibeler in mijn plannen, maar met de ideale partner zouden die plannen ook niet veel verder buiten bereik komen te liggen. Dan zou het namelijk niet om mijn ideale partner gaan.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 20:18 schreef kastanova het volgende:
Again, no offence Seven, maar als het ontmoeten van een geschikte partner, dan wel het onderhouden van een gezonde relatie al jaren niet wil lukken, hoe reëel is het dan dat het bovenstaande scenario wél exact verloopt zoals jij het in gedachten hebt?
Jij spreekt van oppervlakkig en simplistisch. Ik spreek over narrowminded en niet avontuurlijk genoeg. Op de lat, zou ik zo zeggen.quote:
Vanwege het feit dat jij meerdere posts lang onzin liep te verkondigen omdat je niet snapte wat men bedoelde? Nee hoor, geenszins.quote:
Tja, een relatief gezien aanzienlijk groter deel neukt met 2-jarige peuters, dus als dat het is "waarmee je punt bevestigd wordt", good for you.quote:En bedankt dat je mn punt juist bevestigd door te zeggen dat er 1% is die dat doet.
Ah, dus op het moment dat je werkloos en zonder sociaal leven in een land zit waarvan je de taal niet machtig bent, "kijk je even verder hoe en wat."quote:En wat snapte jij niet aan wat ik zei over dat zaken niet voor eeuwig staan vastgelegd. Waar ze ook zal zijn, voor hoelang dan ook.... je kan echt nog wel een relatie krijgen dan en dan samen (een begrip wat er moeilijk in lijkt te gaan bij jou) kijken hoe en wat verder.
Dus ze nemen moeite door interesse te tonen, raken verder met je in gesprek, luisteren aandachtig...quote:Op dinsdag 8 maart 2011 20:26 schreef Seven. het volgende:
Oh, er zijn genoeg niet-reizigers die niet afknappen op een reizigersaccent in een profiel. Er zijn er die de moeite nemen om door te vragen en geïnteresseerd naar de plannen luisteren, en die dan ook tot het besef komen dat het hoogstwaarschijnlijk is dat ik verder zal vertrekken, en dat we daarom niet bij elkaar passen.
Ah, we gaan weer op díe toer. OK.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 20:26 schreef kastanova het volgende:
[..]
Vanwege het feit dat jij meerdere posts lang onzin liep te verkondigen omdat je niet snapte wat men bedoelde? Nee hoor, geenszins.
Bronnen? Want zelfs die 2-jarige peuter voelt op zijn natte luier aan dat dit bullshit is. Alleen Brussel al loopt vol met mensen die hier naartoe verhuisd zijn voor of met hun partner. Ook andere wereldsteden zijn besmeurd met die emigratiecultuur.quote:[..]
Tja, een relatief gezien aanzienlijk groter deel neukt met 2-jarige peuters, dus als dat het is "waarmee je punt bevestigd wordt", good for you.
Dat is niet aan de orde. Emigreren doe je goed voorbereid (dus om te werken) en dan heb je de taal toch al redelijk onder de knie. Je vertrekt beter niet uit onvrede over de huidige verblijfplaats trouwens, dat soort mensen gaat binnen 3 maanden op hun bek. Tevens de opportunistische jobzoekers, die vertrekken na een jaar met een drugsverslaving naar een 'beter' oord waar ze het wél gaan makenquote:[..]
Ah, dus op het moment dat je werkloos en zonder sociaal leven in een land zit waarvan je de taal niet machtig bent, "kijk je even verder hoe en wat."
Nee inderdaad, als je het zó uitlegt klinkt het ineens al een stuk reëler [ afbeelding ]
Nou ja, ik ben daar ook zelden rouwig om, dat scheelt. Hoewel het sympathieke mensen zijn vaak, is dat toch wel een wederzijdse conclusie doorgaans. Eigenlijk vraag ik me af waarom de mens in het algemeen genomen niet avontuurlijker is, met alle mogelijkheden die er zijn.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 20:30 schreef kastanova het volgende:
[..]
Dus ze nemen moeite door interesse te tonen, raken verder met je in gesprek, luisteren aandachtig...
...en vervolgens komt dan het besef dat jullie totaal niet bij elkaar passen...
Nou, om op je vraag terug te komen waarom mensen dan zelfs vóór dat "moeite nemen" al afscheid nemen; ik heb geen fláuw idee...
Niet gewoond, gereisd. Ik emigreer niet zómaar. En in welke mate is dat relevant? Maar als je het wil weten: Mexico, Suriname, Gambia en omliggende landen, VS, in Europa ook aardig wat gezien inmiddels, al waren dat eerder afzonderlijke bezoekjes. Azië heeft me nooit getrokken. Ik ben per jaar zeker een maand weg.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 20:34 schreef kastanova het volgende:
Nu ben ik trouwens tóch benieuwd geworden; in welke landen heb je naast België en Nederland nog meer gewoond dan Seven?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |