Het enige waar ik direct op zou komen is Hurricane Andrewquote:Op vrijdag 4 maart 2011 08:52 schreef Flurry het volgende:
Wat gebeurde er 18 jaar geleden dan voor ramp? Toen ie nog dichterbij stond volgens dit artikel?
Grappig hoe men krachten toewijst aan planeten die toevallig in een positie komen waarbij ze voor, door de mens verzonnen, sterrenbeelden te zien zijn.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 08:17 schreef aloa het volgende:
Saillant detail is wel dat afgelopen dagen de planeet Uranus net als Jupiter in het teken Ram is gaan lopen. Met Jupiter (Economie/Religie) in Ram beloofde dat al niet veel goeds wat zich inmiddels al heeft bewezen. (Zie ook 2011 het jaar van de Ram) Maar nu Uranus (Chaos/onverwachte wendingen) daar nog bijkomt kunnen we meer dan anders in 2011 onverwachte heftige botsingen op verschillende gebieden gaan meemaken.
mwah, ik gok dat je in de tussenliggende jaren ook wel rampen kan vindenquote:Op vrijdag 4 maart 2011 10:57 schreef meteo-online het volgende:
1938: Orkaan in New England
1955: Overstromingen in Hunter Valley
1974: Cycloon Tracy
1992: Cape Mendocino aardbeving en Flores aardbeving
2005: Orkaan Katrina
Maar goed, de ene zegt wel rampen en de andere weer niet
Hoe kan dat nou weerquote:Op vrijdag 4 maart 2011 16:33 schreef Maron het volgende:
Ik had hem al elders gepost, maar vond het filmpje hier ook wel passen..
Natuurlijk heeft de maan en de afstand daarvan invloed op onze bol..(eb en vloed),en bij volle maan worden er bv meer kinderen geboren..
De maan 'trekt' aan de aarde, dat heeft altijd zijn weerslag..
Dit is toch wel een raar filmpje van eergisteren, de zon met een 'kind'..
Maar dat werd voor de afgelopen 2 jaar ook verwacht en kwam dat niet uitquote:Op vrijdag 4 maart 2011 12:09 schreef aloa het volgende:
2005 was het actiefste Atlantische orkaanseizoen ooit. Voor dit jaar wordt een agressief orkaanseizoen verwacht.
vorig jaar was een druk seizoen.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 23:00 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Maar dat werd voor de afgelopen 2 jaar ook verwacht en kwam dat niet uit![]()
19 maart 11bft? doe maar 20 want dan kan ik op zaterdag gewoon ballen
20 wat? km/h? bft?quote:Op vrijdag 4 maart 2011 23:00 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Maar dat werd voor de afgelopen 2 jaar ook verwacht en kwam dat niet uit![]()
19 maart 11bft? doe maar 20 want dan kan ik op zaterdag gewoon ballen
Ik ben dan wel geen wetenschapper maar logica kan altijd gebruikt worden, de maan staat niet enorm meer dichtbij dus zeg dat die 10-20% meer aantrekkingskracht geeft maakt het nog niet dat je dagelijks massa's aan effecten moet merken. Die 10-20% kan natuurlijk wel net genoeg zijn om een aardbeving te triggeren die anders wellicht pas later had plaats gevonden.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 20:55 schreef aloa het volgende:
Aardbeving Japan gevolg van supermaan?
Geen dagelijks effect
Wetenschappers staan niet aan zijn kant. "Als de maan echt grote aardbevingen zou uitlokken, dan zou het op dagelijkse basis massa's kleine aardbevingen moeten uitlokken. Dat is niet zo, dus de maan heeft geen effect", argumenteert seismoloog George Helffrich.
Ik heb wel een keer de maan zo gezien. (was vanuit een vliegtuig opweg naar Indonesie) Is het niet mogelijk dat ze samen heel even naast elkaar te zien zijn? De zon komt op, de maan gaat onder? Of andersom.quote:
omdat het internet nu een echt gemeen goed is en iedreeen zijn portie aandacht wil hebbenquote:Op vrijdag 18 maart 2011 11:33 schreef Bastard het volgende:
Toch apart.. 20 jaar geleden was de supermaan er toch ook, toen waren er geen apocalyptische taferelen zie het feit dat wij dit nog schrijven alleen al. Dus waarom zou het nu wel?
Zoveel groter zul je hem niet zien lijkt mij. Of wel?quote:Op zaterdag 19 maart 2011 14:46 schreef Infection het volgende:
Is deze super maan ook waarneembaar in landen waar het nu bijvoorbeeld nacht is? Zo ja, dan vraag ik me af of hier al foto's van opgedoken zijn. Lijkt me interessant om te zien.
De maan is dan 14% groter, dus hij zal allicht groter lijken.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 14:56 schreef fotostarter het volgende:
[..]
Zoveel groter zul je hem niet zien lijkt mij. Of wel?
Ik zie die berekening overigens niet om op 14% uit te komen...quote:Op zaterdag 19 maart 2011 18:08 schreef aloa het volgende:
[..]
De maan is dan 14% groter, dus hij zal allicht groter lijken.
quote:Op zaterdag 19 maart 2011 18:10 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ik zie die berekening overigens niet om op 14% uit te komen...
quote:Komende zaterdag is het volle maan èn staat de maan in het perigeum. Wanneer dit gebeurt, dan is de gemiddelde afstand tussen de aarde en de maan 364.397 kilometer. Komende zaterdag bedraagt de afstand tussen de aarde en de maan echter 356.577 kilometer, waardoor het een super-perigeum is. Dit betekent dat de maan 14 procent groter is dan normaal.
Het heeft er echt niets mee te maken.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 20:53 schreef Swomp het volgende:
toch raar zo samen met die natuurverschijnselen, normaal geloof ik die onzin niet echt... maar dit oogt toch wat raar
Precies, da's geen berekening, ik kom op hooguit 2,1% groter dan gemiddeld.quote:
quote:Perigeum 363.104 km
Apogeum 405.696 km
Supermaan: 356.577
Precies. voor ons dus lastig te waarnemen.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 18:13 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Precies, da's geen berekening, ik kom op hooguit 2,1% groter dan gemiddeld.
Pas als je grootste afstand neemt en de kleinste van vanavond, dan kom je op 13,77% verschil.
Maar dat is slechts een verschil van 2% met wat normaal is, 2x per maand.
[..]
ik zie hem nog niet .. wacht af!quote:
Ik ookquote:Op zaterdag 19 maart 2011 19:27 schreef SjaakVilleneuve het volgende:
[..]
ik zie hem nog niet .. wacht af!
quote:Op zaterdag 19 maart 2011 20:00 schreef 08gnoT. het volgende:
Heeft niemand foto's gemaakt van toen hij net opkwam? Ik zag hem in de auto dus kon geen foto nemen.
Dit, en dan 2% groterquote:
Toen hij net opkwam wel. En dezelfde kleur als de netaangaande straatverlichting, een grote oranje bal. Toen hij klom, zag hij er al snel normaler uit.quote:
Zeker. Ijsbeer Knut is overleden, damn you supermaan!quote:
quote:Op zondag 20 maart 2011 21:57 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Zeker. Ijsbeer Knut is overleden, damn you supermaan!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |