FOK! Bedankt!17:15 zijn wij met de auto vertrokken richting Amsterdam vanuit Meppel.
Had er heel veel zin in. Om files te vermijden zijn we via de afsluitdijk gegaan. We moesten om 19:00 aanwezig zijn, maar we waren er al om 18:15. Met de routebeschrijving die we hadden was het makkelijk te vinden. Greys had ons al gewaarschuwd dat de tomtom het laatste deel verkeerd aangaf, vandaar dus die routebeschrijving.
Het gebouw was enorm. Bij de slagbomen gaven we aan dat we voor Secret Story kwamen en we konden doorrijden. We hadden een goed plekje gevonden; pal naast de ingang!

Vanuit de auto nog even snel een sigaretje gerookt en toen de trap naar boven genomen.
Daar was dus de ingang van het gebouw. Er stond een mannetje van de beveiliging die ons wees naar de 'secret story balie.' Daar stonden 3 vrouwen die ons vroegen: ''Komen jullie voor een kandidaat of hebben jullie kaartjes gewonnen...'' ´We hebben kaartjes gewonnen´ was ons antwoord. Met de gedachte ´zouden we erop staan of niet´ (aangezien muzas er vorige week ook niet opstond) gingen ze opzoek naar onze namen en jawel! We stonden erop. Met FOK! netjes vermeld. Ze vroeg nog wat F-O-K was.
We konden doorlopen en daar stond ook voor ons thee/koffie klaar met een lekker koekje erbij
Eerst de jassen opgehangen en naar de wc gegaan en toen plofte we neer in de stoelen.
Naast ons zat een groep bestaande uit ,als ik het goed begreep, familie en vrienden van Sharon en Joanna. Kenneth Perez liep nog even voorbij met een maaltijd. En ook kwam DGK Erik zich nog aansluiten bij de groep naast ons. Ik ving heel stiekem op (

) dat de moeder van sharon boos naar secret story had gebeld, omdat secret story schijnbaar op de website heeft gezet: 'wordt dit de 5e dag dat Sharon niet doucht'
Ook kwamen er nog 2 kleine meisjes langs die riepen: 'WE HEBBEN SOFIA GEZIEN EN OP DE FOTO GEZET. ZE ROOK.. NEE ZE STONK NAAR MAKE-UP!!'
Nog geen 10 seconden daarna begon ik dat ook echt te geloven want ze liep langs.
Dikke laag make-up en een bontjasje. Ze straalde nu echt iets uit van; 'kijk naar mij' maar dat kan ook mijn persoonlijke opvatting zijn. Toen kwam er zo'n mannetje die ons vertelde dat we over 10 minuten de studio in zouden gaan en de halve zaal ging naar de wc en ging nog snel roken. Tijdens het roken keek ik omhoog naar het enorme gebouw en zag een kamertje waar een stel mensen op een rij naar 4 beeldschermen secret story zat te kijken. 10/15 minuten later mochten alle familie en vrienden richting studio gaan en daarna de rest. We zaten vooraan, tegen het podium aan zeg maar. Maar we werden verplaatst naar de achterkant en de stoelen waarop we zaten werden weggehaald
Dus:
![2ihm9vp.jpg]()
We gingen eerst een paar shots opnemen met applaus en waarbij de vrouwens moesten joelen en de mannen moesten fluiten. Ook ons werd verteld dat we alleen tijdens de reclames foto's mochten maken. Ik had geen camera bij me

dus moest het doen met me mobiele telefoon.
De show was begonnen en het was wel leuk om mee te lezen met de tekst. Zoals muzas al had gezegd was het inderdaad Bart die zomaar tekst verzon en Renate die alles letterlijk oplas
Het was stikheet daar in die studio, maar gelukkig hadden we flesjes drinken in onze tas.
De eerste reclame was ingegaan en wat gebeurt er dan? Er wordt schoon gemaakt!
Omdat alle foto's met mobiel zijn gemaakt kunnen de foto's nogal groot zijn, excuses daarvoor!
Weer verder met de liveshow en niemand had eigenlijk door dat de verdeling van de stemmen niet echt helemaal eerlijk verliep. In de andere reclames werden er vooral handtekeningen uitgedeelt aan kleine kindjes.
![28a2og3.jpg]()
![otjck5.jpg]()
Het einde van de liveshow was in zicht en toen kwam de uitslag.
Toen bekend werd gemaakt dat Guido het huis moest verlaten galmden de oh's en de ah's door de studio. Heel vreemd allemaal. Aan het einde van de show werden de promo's voor volgende week nog opgenomen en toen konden we gaan. Het was echt super leuk om mee te maken. FOK! SUPER BEDANKT!!!
Ik plaats hieronder nog wel even wat foto's als linkjes, omdat de foto's zo belachelijk groot zijn.
Foto 1 Foto 2Foto 3Foto 4