Degenen die hier in gevangenschap worden bijgevoerd of in een wildpark worden bijgevoerd zeker wel ja.quote:Op zondag 6 maart 2011 16:22 schreef fs180 het volgende:
[..]
Dus de leeuw is van een afrikaans dier een door de mens gemaakte entertaimer geworden?
Zullen die dieren dat ook weten, of denken ze, terwijl ze een verzorger opeten, dat het voor de lol is?quote:Op zondag 6 maart 2011 21:15 schreef du_ke het volgende:
[..]
Degenen die hier in gevangenschap worden bijgevoerd of in een wildpark worden bijgevoerd zeker wel ja.
Blijf je nog steeds je onzin uitkramen? Wie heeft het erover dat een dierentuinleeuw wordt uitgezet? Dat gebeurt nooit, eerder worden ze afgemaakt als ze zelf het diertje niet willen hebben en geen aankopers kunnen vinden. Al is dat wel sneu natuurlijk voor het beest....quote:Op maandag 7 maart 2011 00:34 schreef BrammetjeBraam het volgende:
er blijven natuurlijk altijd bepaalde instincten 'hangen', maar een dierentuinleeuw zal waarschijnlijk niet lang overleven als hij weer uitgezet wordt denk ik.
Pardon? Ik ben geschoktquote:Op maandag 7 maart 2011 01:18 schreef BrammetjeBraam het volgende:
hee rot eens heel gauw op, wil je me niet meer quoten, ik voel me vies.
Nee, interessant genoeg is dat pas *heel* laat gebeurd, er zal vast wel eens een keer iemand geweest zijn die 't geopperd heeft, maar die werd dan waarschijnlijk voor gek of dom of ongelovig verklaard. De link tussen ratten en pest werd pas helemaal aan 't eind van de 19de eeuw (!!) gelegd door Yersin & Kitasato. Die identificeerden in 1894 de pest bacterie, en daarna pas werd bekend hoe de overdracht werkte. Ik vond 't ook ongelooflijk dat ze er zo laat mee geweest zijn, maar heb 't in verschillende bronnen kunnen terugzoeken. Zie onder andere http://en.wikipedia.org/wiki/Alexandre_Yersinquote:Op zondag 6 maart 2011 20:28 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Met de laatste 2 punten ben ik het eens, maar ik maak me sterk dat ze de link wel gelegd hebben tussen ongedierte en ziektes.
Eigenaardig! Men wist al wel heel vroeg dat ziektes besmettelijk waren, nl.quote:Op maandag 7 maart 2011 04:33 schreef Sheriam het volgende:
[..]
Nee, interessant genoeg is dat pas *heel* laat gebeurd, er zal vast wel eens een keer iemand geweest zijn die 't geopperd heeft, maar die werd dan waarschijnlijk voor gek of dom of ongelovig verklaard. De link tussen ratten en pest werd pas helemaal aan 't eind van de 19de eeuw (!!) gelegd door Yersin & Kitasato. Die identificeerden in 1894 de pest bacterie, en daarna pas werd bekend hoe de overdracht werkte. Ik vond 't ook ongelooflijk dat ze er zo laat mee geweest zijn, maar heb 't in verschillende bronnen kunnen terugzoeken. Zie onder andere http://en.wikipedia.org/wiki/Alexandre_Yersin
Nogmaals, hoeveel muizen/ratten zouden er zijn zonder katten?
Die beesten passen hun gedrag inderdaad ook aan op de onnatuurlijke situatie. Net zoals de grote grazers die zo nodig bijgevoerd moeten worden omdat het zielig is wanneer ze sterven...quote:Op zondag 6 maart 2011 21:21 schreef fs180 het volgende:
[..]
Zullen die dieren dat ook weten, of denken ze, terwijl ze een verzorger opeten, dat het voor de lol is?
Ja, maar zo'n link met ongedierte.. men heeft ook heel lang vastgehouden dat mensen geen 'dieren' zijn, geschapen door God enzo en boven alle dieren, in plaats van een zoogdier met een grote herseninhoud & handige handenquote:Op maandag 7 maart 2011 06:13 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Eigenaardig! Men wist al wel heel vroeg dat ziektes besmettelijk waren, nl.
Tja, het zou kunnen.. Maar ze wisten wel vaak lering te trekken uit wat ze proefondervindelijk meemaakten..Omdat ze doorhadden dat ziektes besmettelijk konden zijn, zou je zeggen dat de link naar hygiene ook snel ik gelegd was , maar goed,quote:Op maandag 7 maart 2011 13:25 schreef Sheriam het volgende:
[..]
Ja, maar zo'n link met ongedierte.. men heeft ook heel lang vastgehouden dat mensen geen 'dieren' zijn, geschapen door God enzo en boven alle dieren, in plaats van een zoogdier met een grote herseninhoud & handige handenMisschien dat die houding er mee te maken heeft dat mensen er totaal niet aan dachten of gewoonweg niet wilden geloven dat dieren, en dan ook nog zulk ongedierte als ratten, muizen en vlooien, een zelfde ziekte zou kunnen dragen/overdagen als wij?
Ik maakte dan ook de combinatie van de gore leefomgeving en het ruimen van katten.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 10:21 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Tja, het zou kunnen.. Maar ze wisten wel vaak lering te trekken uit wat ze proefondervindelijk meemaakten..Omdat ze doorhadden dat ziektes besmettelijk konden zijn, zou je zeggen dat de link naar hygiene ook snel ik gelegd was , maar goed,
Ik had ook nog nooit gehoord dat katten taboe waren en dat ze samen met heksen verbrand werden en dat ze een rol hadden gespeeld bij de preventie van allerlei ziekten.
Het enige dat ik ooit geleerd heb op school is dat ziektes de kop op staken toen er steden werden gevormd en minder werden toen er dingen zoals schoon drinkwater en een gesloten riool beschikbaar werden.
Die dingen zijn toch afgesloten?quote:Op zaterdag 5 maart 2011 20:06 schreef BrammetjeBraam het volgende:
[..]
true, maar heb je bijvoorbeeld al eens in de tuin gewerkt? even onkruid rooien en dan in de stront grijpen, heerlijk.
of je hebt een volière in je tuin, daar kunnen behoorlijk dure vogels inzitten.
ja maar vogeltjes in paniek vliegen tegen het gaas op. een beetje kat pulkt ze er zo door heen, geen prettig gezicht.quote:
ik wel, de ene kat is de andere niet.quote:Overigens stap of krijg ik nooit in kattenstront.
Onze katten begraven het behoorlijk goed.
Zoals bijna alle katten.
nee dat mag ook niet, evenmin als katten.quote:Wel ben ik verdomde vaak in die kolere hondenstront gaan staan.
Mag ik nu een hond doodmaken?
Omdat de meeste van die katten gewoon als vermist zijn opgegeven en men niet wist dat er zoveel katten verdwenen in die wijk?quote:Op woensdag 9 maart 2011 14:21 schreef Staal het volgende:
Waarom slaan die mensen pas alarm als er reeds veertig (!) katten verdwenen zijn?
Triest voor die dieren want die kunnen er niks aan doen. Maar die zogenaamde kattenliefhebbers..
Gekken heb je overal en daarom kun je sowieso beter je huisdier in huis houden of je tuin afgazen.
Het is iig. een zeer interessante visie!quote:Op woensdag 9 maart 2011 10:46 schreef erodome het volgende:
[..]
Ik maakte dan ook de combinatie van de gore leefomgeving en het ruimen van katten.
Het is een en en situatie geweest waarbij het ruimen van katten de populatie ratten en ander ongedierte heeft laten stijgen(nogal stevig, zelfs toen al) wat de ruimte heeft gemaakt voor ziekten.
Maar je leert op school toch al erg weinig over de heksenjachten, hoe dat werkelijk zit, het had bar weinig met heksen te maken, maar daar ga ik verder nu niet op in in deze topic, dat is te offtopic.
Het is alleen jammer dat het afslachten van bepaalde denkwijzen en het van de troon stoten van de vrouw niet echt wordt behandeld in onze lessen.
Ik ben voor een mannen-emancipatie, maar zo erg is het nou ook weer niet.quote:Op woensdag 9 maart 2011 17:42 schreef BrammetjeBraam het volgende:
zo is dat, we gaan de katten ruimen, nu komen de vrouwen aan de beurt.
erdodrome zet hem op.
Heel snel gezegd, zonder nuance die eigenlijk wel nodig is.quote:Op woensdag 9 maart 2011 17:39 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Het is iig. een zeer interessante visie!
Van de troon stoten van de vrouw, zeg je? We hebben voor het het christendom toch niet een matriachaat?
(ok, het is eigenlijk wat offtopic, maar het intrigreert me)
Het was andersom, omdat ze vrouwen gingen ruimen kwamen ze erachter dat er kattenvrouwtjes bestonden en tja, toen ging het mis hequote:Op woensdag 9 maart 2011 17:42 schreef BrammetjeBraam het volgende:
zo is dat, we gaan de katten ruimen, nu komen de vrouwen aan de beurt.
erdodrome zet hem op.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |