abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 6 maart 2011 @ 20:30:20 #151
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_93739791
Als we niet meer voor katten zouden zorgen steigt de populatie alleen maar want die katten gaan zich voortplanten als gekken. En ze worden wild waardoor ze lastig en schuw worden en mensen gaan aanvallen.

Nee beter als huisdier, dan worden ze tenminste gecastreerd.
pi_93742861
quote:
10s.gif Op zondag 6 maart 2011 16:22 schreef fs180 het volgende:

[..]

Dus de leeuw is van een afrikaans dier een door de mens gemaakte entertaimer geworden?
Degenen die hier in gevangenschap worden bijgevoerd of in een wildpark worden bijgevoerd zeker wel ja.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  zondag 6 maart 2011 @ 21:21:07 #153
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_93743253
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 21:15 schreef du_ke het volgende:

[..]

Degenen die hier in gevangenschap worden bijgevoerd of in een wildpark worden bijgevoerd zeker wel ja.
Zullen die dieren dat ook weten, of denken ze, terwijl ze een verzorger opeten, dat het voor de lol is?
  maandag 7 maart 2011 @ 00:34:57 #154
337345 BrammetjeBraam
en Grootje Grutjes
pi_93754278
er blijven natuurlijk altijd bepaalde instincten 'hangen', maar een dierentuinleeuw zal waarschijnlijk niet lang overleven als hij weer uitgezet wordt denk ik.
pi_93755233
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 00:34 schreef BrammetjeBraam het volgende:
er blijven natuurlijk altijd bepaalde instincten 'hangen', maar een dierentuinleeuw zal waarschijnlijk niet lang overleven als hij weer uitgezet wordt denk ik.
Blijf je nog steeds je onzin uitkramen? Wie heeft het erover dat een dierentuinleeuw wordt uitgezet? Dat gebeurt nooit, eerder worden ze afgemaakt als ze zelf het diertje niet willen hebben en geen aankopers kunnen vinden. Al is dat wel sneu natuurlijk voor het beest....
  maandag 7 maart 2011 @ 01:18:25 #156
337345 BrammetjeBraam
en Grootje Grutjes
pi_93755438
hee rot eens heel gauw op, wil je me niet meer quoten, ik voel me vies.
pi_93755523
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 01:18 schreef BrammetjeBraam het volgende:
hee rot eens heel gauw op, wil je me niet meer quoten, ik voel me vies.
Pardon? Ik ben geschokt :o
pi_93756990
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 20:28 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Met de laatste 2 punten ben ik het eens, maar ik maak me sterk dat ze de link wel gelegd hebben tussen ongedierte en ziektes.
Nee, interessant genoeg is dat pas *heel* laat gebeurd, er zal vast wel eens een keer iemand geweest zijn die 't geopperd heeft, maar die werd dan waarschijnlijk voor gek of dom of ongelovig verklaard. De link tussen ratten en pest werd pas helemaal aan 't eind van de 19de eeuw (!!) gelegd door Yersin & Kitasato. Die identificeerden in 1894 de pest bacterie, en daarna pas werd bekend hoe de overdracht werkte. Ik vond 't ook ongelooflijk dat ze er zo laat mee geweest zijn, maar heb 't in verschillende bronnen kunnen terugzoeken. Zie onder andere http://en.wikipedia.org/wiki/Alexandre_Yersin

Nogmaals, hoeveel muizen/ratten zouden er zijn zonder katten? :P
pi_93757097
Ik vind katten geweldig, maar dit zijn wel heel veel posts t.a.v. van een aantal veel serieuzere nieuwsberichten :P
“Man is free at the moment he wishes to be.”
Voltaire.
"There is no left and right, only right and wrong." Tinyint, DI forums.
"Doubt is the seed of misdirection." Ikzelf.
pi_93757306
quote:
Op maandag 7 maart 2011 04:33 schreef Sheriam het volgende:

[..]

Nee, interessant genoeg is dat pas *heel* laat gebeurd, er zal vast wel eens een keer iemand geweest zijn die 't geopperd heeft, maar die werd dan waarschijnlijk voor gek of dom of ongelovig verklaard. De link tussen ratten en pest werd pas helemaal aan 't eind van de 19de eeuw (!!) gelegd door Yersin & Kitasato. Die identificeerden in 1894 de pest bacterie, en daarna pas werd bekend hoe de overdracht werkte. Ik vond 't ook ongelooflijk dat ze er zo laat mee geweest zijn, maar heb 't in verschillende bronnen kunnen terugzoeken. Zie onder andere http://en.wikipedia.org/wiki/Alexandre_Yersin

Nogmaals, hoeveel muizen/ratten zouden er zijn zonder katten? :P
Eigenaardig! Men wist al wel heel vroeg dat ziektes besmettelijk waren, nl.
pi_93757395
De wereld staat in brand en hier richten we ons op.
“Man is free at the moment he wishes to be.”
Voltaire.
"There is no left and right, only right and wrong." Tinyint, DI forums.
"Doubt is the seed of misdirection." Ikzelf.
pi_93757776
quote:
7s.gif Op zondag 6 maart 2011 21:21 schreef fs180 het volgende:

[..]

Zullen die dieren dat ook weten, of denken ze, terwijl ze een verzorger opeten, dat het voor de lol is?
Die beesten passen hun gedrag inderdaad ook aan op de onnatuurlijke situatie. Net zoals de grote grazers die zo nodig bijgevoerd moeten worden omdat het zielig is wanneer ze sterven...
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_93766832
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 06:13 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Eigenaardig! Men wist al wel heel vroeg dat ziektes besmettelijk waren, nl.
Ja, maar zo'n link met ongedierte.. men heeft ook heel lang vastgehouden dat mensen geen 'dieren' zijn, geschapen door God enzo en boven alle dieren, in plaats van een zoogdier met een grote herseninhoud & handige handen :P Misschien dat die houding er mee te maken heeft dat mensen er totaal niet aan dachten of gewoonweg niet wilden geloven dat dieren, en dan ook nog zulk ongedierte als ratten, muizen en vlooien, een zelfde ziekte zou kunnen dragen/overdagen als wij?
pi_93806480
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 13:25 schreef Sheriam het volgende:

[..]

Ja, maar zo'n link met ongedierte.. men heeft ook heel lang vastgehouden dat mensen geen 'dieren' zijn, geschapen door God enzo en boven alle dieren, in plaats van een zoogdier met een grote herseninhoud & handige handen :P Misschien dat die houding er mee te maken heeft dat mensen er totaal niet aan dachten of gewoonweg niet wilden geloven dat dieren, en dan ook nog zulk ongedierte als ratten, muizen en vlooien, een zelfde ziekte zou kunnen dragen/overdagen als wij?
Tja, het zou kunnen.. Maar ze wisten wel vaak lering te trekken uit wat ze proefondervindelijk meemaakten..Omdat ze doorhadden dat ziektes besmettelijk konden zijn, zou je zeggen dat de link naar hygiene ook snel ik gelegd was , maar goed,
Ik had ook nog nooit gehoord dat katten taboe waren en dat ze samen met heksen verbrand werden en dat ze een rol hadden gespeeld bij de preventie van allerlei ziekten.
Het enige dat ik ooit geleerd heb op school is dat ziektes de kop op staken toen er steden werden gevormd en minder werden toen er dingen zoals schoon drinkwater en een gesloten riool beschikbaar werden.
  woensdag 9 maart 2011 @ 10:46:10 #165
37769 erodome
Zweefteef
pi_93852082
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 10:21 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Tja, het zou kunnen.. Maar ze wisten wel vaak lering te trekken uit wat ze proefondervindelijk meemaakten..Omdat ze doorhadden dat ziektes besmettelijk konden zijn, zou je zeggen dat de link naar hygiene ook snel ik gelegd was , maar goed,
Ik had ook nog nooit gehoord dat katten taboe waren en dat ze samen met heksen verbrand werden en dat ze een rol hadden gespeeld bij de preventie van allerlei ziekten.
Het enige dat ik ooit geleerd heb op school is dat ziektes de kop op staken toen er steden werden gevormd en minder werden toen er dingen zoals schoon drinkwater en een gesloten riool beschikbaar werden.
Ik maakte dan ook de combinatie van de gore leefomgeving en het ruimen van katten.
Het is een en en situatie geweest waarbij het ruimen van katten de populatie ratten en ander ongedierte heeft laten stijgen(nogal stevig, zelfs toen al) wat de ruimte heeft gemaakt voor ziekten.

Maar je leert op school toch al erg weinig over de heksenjachten, hoe dat werkelijk zit, het had bar weinig met heksen te maken, maar daar ga ik verder nu niet op in in deze topic, dat is te offtopic.
Het is alleen jammer dat het afslachten van bepaalde denkwijzen en het van de troon stoten van de vrouw niet echt wordt behandeld in onze lessen.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_93852899
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 20:06 schreef BrammetjeBraam het volgende:

[..]

true, maar heb je bijvoorbeeld al eens in de tuin gewerkt? even onkruid rooien en dan in de stront grijpen, heerlijk.
of je hebt een volière in je tuin, daar kunnen behoorlijk dure vogels inzitten.
Die dingen zijn toch afgesloten?
Overigens stap of krijg ik nooit in kattenstront.
Onze katten begraven het behoorlijk goed.
Zoals bijna alle katten.

Wel ben ik verdomde vaak in die kolere hondenstront gaan staan.
Mag ik nu een hond doodmaken?
Descending into the abyss.
  woensdag 9 maart 2011 @ 12:38:05 #167
337345 BrammetjeBraam
en Grootje Grutjes
pi_93855643
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 11:16 schreef hexta het volgende:

[..]

Die dingen zijn toch afgesloten?
ja maar vogeltjes in paniek vliegen tegen het gaas op. een beetje kat pulkt ze er zo door heen, geen prettig gezicht. :r

quote:
Overigens stap of krijg ik nooit in kattenstront.
Onze katten begraven het behoorlijk goed.
Zoals bijna alle katten.
ik wel, de ene kat is de andere niet.
quote:
Wel ben ik verdomde vaak in die kolere hondenstront gaan staan.
Mag ik nu een hond doodmaken?
nee dat mag ook niet, evenmin als katten.
  woensdag 9 maart 2011 @ 14:21:50 #168
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_93859263
Waarom slaan die mensen pas alarm als er reeds veertig (!) katten verdwenen zijn?
Triest voor die dieren want die kunnen er niks aan doen. Maar die zogenaamde kattenliefhebbers. :r.

Gekken heb je overal en daarom kun je sowieso beter je huisdier in huis houden of je tuin afgazen.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  woensdag 9 maart 2011 @ 14:45:44 #169
37769 erodome
Zweefteef
pi_93860045
quote:
15s.gif Op woensdag 9 maart 2011 14:21 schreef Staal het volgende:
Waarom slaan die mensen pas alarm als er reeds veertig (!) katten verdwenen zijn?
Triest voor die dieren want die kunnen er niks aan doen. Maar die zogenaamde kattenliefhebbers. :r.

Gekken heb je overal en daarom kun je sowieso beter je huisdier in huis houden of je tuin afgazen.
Omdat de meeste van die katten gewoon als vermist zijn opgegeven en men niet wist dat er zoveel katten verdwenen in die wijk?
Vrij logische gedachte eigenlijk....je denkt niet gelijk aan een kattenmoordenaar.
En amivedi e.d., tja, vrijwilligerswerk, misschien heeft die het ook niet optijd gezien, of wel alarm geslagen wat niet doorgekomen is in de media, die gaat niet voor 5 katten op tilt zeg maar.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_93867590
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 10:46 schreef erodome het volgende:

[..]

Ik maakte dan ook de combinatie van de gore leefomgeving en het ruimen van katten.
Het is een en en situatie geweest waarbij het ruimen van katten de populatie ratten en ander ongedierte heeft laten stijgen(nogal stevig, zelfs toen al) wat de ruimte heeft gemaakt voor ziekten.

Maar je leert op school toch al erg weinig over de heksenjachten, hoe dat werkelijk zit, het had bar weinig met heksen te maken, maar daar ga ik verder nu niet op in in deze topic, dat is te offtopic.
Het is alleen jammer dat het afslachten van bepaalde denkwijzen en het van de troon stoten van de vrouw niet echt wordt behandeld in onze lessen.
Het is iig. een zeer interessante visie!
Van de troon stoten van de vrouw, zeg je? We hebben voor het het christendom toch niet een matriachaat?
(ok, het is eigenlijk wat offtopic, maar het intrigreert me)
  woensdag 9 maart 2011 @ 17:42:26 #171
337345 BrammetjeBraam
en Grootje Grutjes
pi_93867733
zo is dat, we gaan de katten ruimen, nu komen de vrouwen aan de beurt.
erdodrome zet hem op. :D
pi_93869291
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 17:42 schreef BrammetjeBraam het volgende:
Ik ben voor een mannen-emancipatie, maar zo erg is het nou ook weer niet.

We kunnen er wel een esoterische uitleg aan geven, natuurlijk. Die kattenhater is in een vorig leven vast inquisiteur geweest :P
  woensdag 9 maart 2011 @ 18:44:09 #173
337345 BrammetjeBraam
en Grootje Grutjes
pi_93870169
ik doelde natuurlijk op het topiconderwerp B-)
  woensdag 9 maart 2011 @ 20:41:59 #175
37769 erodome
Zweefteef
pi_93876270
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 17:39 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Het is iig. een zeer interessante visie!
Van de troon stoten van de vrouw, zeg je? We hebben voor het het christendom toch niet een matriachaat?
(ok, het is eigenlijk wat offtopic, maar het intrigreert me)
Heel snel gezegd, zonder nuance die eigenlijk wel nodig is.
Hier in west europa hadden we wel een matriarchaat, waarbij je dat niet moet zien als vrouwelijke overheersing, maar over een hoog in het vaandel hebben staan van de steriotype vrouwelijke waarden.
Die waren net zoveel waard als de steriotype mannelijke waarden, balans ipv overheersing dus.
Overheersing is een steriotyp mannelijke waarde en past dus als zodanig in het patriarchaat, maar niet in het matriarchaat.

Eigenlijk leek het best een beetje op onze maatschappij nu, vrouwen werkte, hadden hoge positie's naast mannen, waren leraren, artsen, wetenschappers enz enz enz, dan natuurlijk wel naar de geest van die tijd bekeken.
Sterker nog, vrouwen hadden een zeer prominente rol in de geneeskunde en scholing voor die tijd.
Toen de heksenjachten begonnen ging dat eigenlijk niet om duivelse zaken uitroeien, maar deze macht uitroeien, wat een enorm kennishiaat achterliet waardoor men basic dingen niet meer wist, zoals dat het bv meer dan verstandig is je handen te wassen voordat je een baby haald, dat je wassen in zijn algemeenheid verstandig is, dat ongedierte niet gezond is.

Natuurlijk spelen er veel meer zaken, het ineenstorten van het romeinse rijk had de boel al fiks op stelten gezet door heel europa heen, mensen waren bang en arm en ze volgde "gedwee" degene die hard schreeuwde en een zondebok aanwezen en gingen erg ver in hun hysterie uiteindelijk.
Eigenlijk is het het verhaal van de mens, keer op keer hetzelfde liedje zo'n beetje ;)

Ok, zeer kort dus en zonder belangerijke nuance's, genoeg offtopic.
  woensdag 9 maart 2011 @ 20:42:59 #176
37769 erodome
Zweefteef
pi_93876321
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 17:42 schreef BrammetjeBraam het volgende:
Het was andersom, omdat ze vrouwen gingen ruimen kwamen ze erachter dat er kattenvrouwtjes bestonden en tja, toen ging het mis he ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')