Dan moet je ook geen dieren houden voor je eigen vermaak.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 11:22 schreef Batsnek het volgende:
Ik heb eigenlijk meer een hekel aan mensen die hun huisdier de hele dag opsluiten in een flatje waar ze nauwelijks buiten komen. Dieren horen los te lopen in de natuur, niet opgesloten te zitten in een hok voor andermans vermaak.
Ja maar je wilt op dat moment weg zien te komen. En dat leert die honden juist dat ze van andere mensen af moeten blijven. Want pijn schijnt een wonderlijk sterke leermechanisme te zijn.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 20:02 schreef BrammetjeBraam het volgende:
pepperspray is gewoon verrot pijnlijk.
en zolang je niet bang bent en die hond laat weten wie de baas is is er niets aan de hand hoor.
ze ruiken het hè als je bang bent.
ik haal soms zelfs honden aan waarvan baasjes dan staan te kijken, 'want hij is erg agressief naar vreemden toe'.
Helemaal mee eens alleen vind ik een kat die niet thuis gehouden wordt geen huisdier.quote:
flats hebben balkons en katten moeten helemaal niet loslopen in de natuur.quote:Ik heb eigenlijk meer een hekel aan mensen die hun huisdier de hele dag opsluiten in een flatje waar ze nauwelijks buiten komen. Dieren horen los te lopen in de natuur, niet opgesloten te zitten in een hok voor andermans vermaak.
Maar wel om op mods te schijten, toch?quote:Op zaterdag 5 maart 2011 16:32 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ze zijn er ook niet voor bedoeld om in de tuin van de buren te schijten.
Er zijn ook mensen die geen beesten met een beperking nemen. Over verwend gesproken...quote:Op zaterdag 5 maart 2011 11:58 schreef penny-wise het volgende:
[..]
Er zijn ook mensen die een huisdier hebben om het dier een beter leven te gunnen dan bij die achterlijke debielen waar ze eerst hebben geleefd...![]()
En mijn hond heeft het bij mij thuis heel goed hoor..
als je het kunt betalen, heel goed, maar waarom zou je het anders doen?quote:Op zaterdag 5 maart 2011 20:24 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Er zijn ook mensen die geen beesten met een beperking nemen. Over verwend gesproken...
Mijn kat is epileptisch, en mijn (pas overleden) hond had reuma en kanker.
dat doen veel dieren, ruiken rond het kruis da's de aard van het beestje, tja vervelend, maar dood ga je er niet van.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 20:08 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Ja maar je wilt op dat moment weg zien te komen. En dat leert die honden juist dat ze van andere mensen af moeten blijven. Want pijn schijnt een wonderlijk sterke leermechanisme te zijn.
Iedereen heeft recht op privacy, en veel mensen vinden het niet leuk dat er een dier overal rond hun kruis of broek gaat snuffelen. Als ik bijv ga joggen of net van de sportschool terug ben, ja dan wil ik dat al helemaal niet. Want dan stoor je mij juist.
Hoe anders laat je weten wie de baas is? Als ik rustig wil gaan joggen, dan heb ik de tijd niet om stil te staan en allerlei kunstjes uit te halen in de hoop de onbekende hond ervan te overtuigen dat ik het niet waard ben. Dan heb je mij ritme gestoord en dat kan niet.
Dat kan ik niet helpen als ik bang ben. Daar moet een hond zich vooral niet mee bemoeien. Ik hoef ook niet te verantwoorden aan dat kutbeest waarom ik wel of niet bang ben. Vooral als ik een angststoornis heb.
Ja, misschien dat het even wat oefening vergt om van dergelijke zaken bewust te worden, maar jij kan het vast ook! En anders doe je handschoenen aan, er zitten wel meer 'vieze'dingen in de tuin.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 20:06 schreef BrammetjeBraam het volgende:
[..]
true, maar heb je bijvoorbeeld al eens in de tuin gewerkt? even onkruid rooien en dan in de stront grijpen, heerlijk.
of je hebt een volière in je tuin, daar kunnen behoorlijk dure vogels inzitten.
Het kan een luxeprobleem zijn, of misschien moet je ergens hard rennen omdat je de bus moet pakken.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 20:32 schreef BrammetjeBraam het volgende:
[..]
och, luxeprobleem dus
zoveel honden kom je toch niet tegen?
Beetje hoog "natuur is natuur" maar zodra de natuur moet eten is het zielig-gehaltequote:Op zaterdag 5 maart 2011 20:09 schreef BrammetjeBraam het volgende:
flats hebben balkons en katten moeten helemaal niet loslopen in de natuur.
heb je enig idee wat een verwilderde kat voor schade aan kan richten in bijvoorbeeld een bos of ander natuurgebied? die doden niet om te overleven, dat zijn gewoon pure killers.
Ik zou die hond te tegen mij aanspringt/mijn kruis besnuffeld wel even zijn nek breken, dat wil maar aard graag. Moet ik het dan maar leren? Of een kat die zijn nagels in alles en iedereen zet, is het dan opeens wel goed?quote:Op zaterdag 5 maart 2011 20:32 schreef BrammetjeBraam het volgende:
[..]
dat doen veel dieren, ruiken rond het kruis da's de aard van het beestje, tja vervelend, maar dood ga je er niet van.
dat leer je ook niet af met pepperspray denk ik.
en heb je de tijd niet, of wil je die niet nemen?
en ik was vroeger ook bang. dan zeg je tegen jezelf, niet bang zijn dan ben je de baas en bij honden werkt dat zo.
Ik zie dat je je reactie hebt volledig gewijzigdquote:Op zaterdag 5 maart 2011 20:32 schreef BrammetjeBraam het volgende:
[..]
dat doen veel dieren, ruiken rond het kruis da's de aard van het beestje, tja vervelend, maar dood ga je er niet van.
dat leer je ook niet af met pepperspray denk ik.
en heb je de tijd niet, of wil je die niet nemen?
en ik was vroeger ook bang. dan zeg je tegen jezelf, niet bang zijn dan ben je de baas en bij honden werkt dat zo.
Ja das ook de aard van sommige mensen om honden hun nek te breken.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 20:39 schreef fs180 het volgende:
[..]
Ik zou die hond te tegen mij aanspringt/mijn kruis besnuffeld wel even zijn nek breken, dat wil maar aard graag. Moet ik het dan maar leren? Of een kat die zijn nagels in alles en iedereen zet, is het dan opeens wel goed?
Vrouwen die niet van katten houdenquote:Op donderdag 3 maart 2011 18:09 schreef kwiwi het volgende:
Ah, mensen die mijn fantasieën werkelijkheid laten worden.
welke zaken? waarvan bewust worden? en nee, alleen die penetrante strontlucht vind ik ranzig en tuinaarde stinkt niet.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 20:35 schreef fs180 het volgende:
[..]
Ja, misschien dat het even wat oefening vergt om van dergelijke zaken bewust te worden, maar jij kan het vast ook! En anders doe je handschoenen aan, er zitten wel meer 'vieze'dingen in de tuin.
lees jij wel? die verwilderde katten kunnen een slachting uitvoeren onder pasgeboren dieren die je je niet kunt voorstellen.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 20:37 schreef fs180 het volgende:
[..]
Beetje hoog "natuur is natuur" maar zodra de natuur moet eten is het zielig-gehalte
onzin, het is voor die beesten een manier van kennis maken. als jij zin hebt om je daarom als een beest te gaan gedragen, ik houd je niet tegen. vraag me wel af hoe het dan met je geestelijke gezondheid gesteld is.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 20:39 schreef fs180 het volgende:
Ik zou die hond te tegen mij aanspringt/mijn kruis besnuffeld wel even zijn nek breken, dat wil maar aard graag. Moet ik het dan maar leren? Of een kat die zijn nagels in alles en iedereen zet, is het dan opeens wel goed?
als zo'n beest je aggressief benaderd kan ik het begrijpen, anders vind ik het inderdaad overdreven. als je zo'n beest al niet in bedwang kunt houden. maar ik wil je hier niet de les gaan lezen verder, gebruik het gerust, ik begrijp het wel, maar nogmaals het is wat overdreven, helemaal omdat ze al een gevoelige neus hebben.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 20:40 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Ik zie dat je je reactie hebt volledig gewijzigd
Maar goed, ik reageer ook op de tweede:
En dan nog, wat voor de mensen die een hekel aan honden hebben? Gewoon aard van het beestje dus je kruis gewoon op dat moment afstaan?Hoe leg je het uit aan die mensen?
Dat is hun keuze om van honden weg te blijven. Ook kunnen ze een allergie hebben of astmatisch zijn. Ik heb er geen medelijden als een bemoeiende hond met pepperspray gespoten wordt. Jij wel, goed, das dan jouw probleem.
zoals al hierboven gezegd, je bent een mens, geen dier. je kunt redelijk nadenken mag ik hopen. en je hebt dus geen reden je opeens als een beest te gaan gedragen.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 20:44 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Ja das ook de aard van sommige mensen om honden hun nek te breken.
Dus ga jij uitleggen aan de hond dat dat de aard van het menselijke beestje is, BrammetjeBraam.
Wat een stomme redenering.
Lekker rennen op een balkon van 2 vierkante meter, ja dat zal zo'n beest goeddoen..quote:flats hebben balkons en katten moeten helemaal niet loslopen in de natuur.
heb je enig idee wat een verwilderde kat voor schade aan kan richten in bijvoorbeeld een bos of ander natuurgebied? die doden niet om te overleven, dat zijn gewoon pure killers.
Dit dus.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 21:31 schreef Batsnek het volgende:
[..]
Lekker rennen op een balkon van 2 vierkante meter, ja dat zal zo'n beest goeddoen..
En nee, ik heb geen idee hoeveel schade loslopende katten aanrichten aan de natuur. Dat zal best wel meevallen, omdat in elke plaats katten los rond lopen. En dat hoort ook zo, niks mis met een huisdier, maar een dier hoort wel vrij te zijn, voor zover mogelijk.
quote:Op zaterdag 5 maart 2011 21:46 schreef ems. het volgende:
Katten schade aan de natuur omdat het killers
Als het niet door toedoen van de mens was, zouden deze katten helemaal niet in deze contreien leven en onze huiskatten zouden nooit ontstaan zijn.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 22:08 schreef vergezocht het volgende:
Die mensen snappen niet eens wat de 'natuur' is. Al proberen ze een grote mond op te zetten.
De natuur betekent dat er levende wezens geboren worden, leven, en sterven. Ja sterven. Daar is niks onnatuurlijks aan.
Katten kunnen alleen de natuur helpen door een overmaat aan bepaalde soorten dieren tegen te gaan. Ze pakken toch niet hun geweer om daarmee "pleasure hunting" te gaan doenEn massaal slachten.
Wat een simpele ziel is die BrammetjeLul. Daarom heb ik ook gekapt om met hem te discussieren. Hij is namelijk ietsje te stom voor zelfs een discussie.
Inderdaadquote:Op zaterdag 5 maart 2011 22:12 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Als het niet door toedoen van de mens was, zouden deze katten helemaal niet in deze contreien leven en onze huiskatten zouden nooit ontstaan zijn.
Ze horen niet thuis in ons ecosysteem, of wat daarvan over is, en derhalve is er helemaal niets natuurlijks aan schade die door huisdieren aan de natuur wordt toegebracht.
Kom met een actuele bron en niet je eigen fantasie/waanideeën ergens uit je dwarrelende hoofd.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 22:12 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Als het niet door toedoen van de mens was, zouden deze katten helemaal niet in deze contreien leven en onze huiskatten zouden nooit ontstaan zijn.
Ze horen niet thuis in ons ecosysteem, of wat daarvan over is, en derhalve is er helemaal niets natuurlijks aan schade die door huisdieren aan de natuur wordt toegebracht.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |