quote:Op donderdag 3 maart 2011 18:09 schreef kwiwi het volgende:
Ah, mensen die mijn fantasieën werkelijkheid laten worden.
Helemaal mee eens alleen vind ik een kat die niet thuis gehouden wordt geen huisdier.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 22:00 schreef Uw_ergste_nachtmerrie het volgende:
Katten kunnen flink irritant zijn, maar dat betekent nog niet dat 1 of andere idioot het recht heeft om andermans huisdier te vermoorden.
Dieren voor je vermaak houden is toch al vrij achterlijk.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 11:22 schreef Batsnek het volgende:
Ik heb eigenlijk meer een hekel aan mensen die hun huisdier de hele dag opsluiten in een flatje waar ze nauwelijks buiten komen. Dieren horen los te lopen in de natuur, niet opgesloten te zitten in een hok voor andermans vermaak.
Er zijn ook mensen die een huisdier hebben om het dier een beter leven te gunnen dan bij die achterlijke debielen waar ze eerst hebben geleefd...quote:Op zaterdag 5 maart 2011 11:24 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dieren voor je vermaak houden is toch al vrij achterlijk.
Dan ben je goed op de hoogte....(van je woonplaats...)quote:Op donderdag 3 maart 2011 18:32 schreef Paxcon het volgende:
schrok me kapot bij het eerste woord want dat is mijn woonplaats.
dat is prima. Maar beesten fokken om als speeltje te dienen voor verwende mensen staat mij nogal tegen. Zeker als de natuur al zo ver weg is van dat beestje.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 11:58 schreef penny-wise het volgende:
[..]
Er zijn ook mensen die een huisdier hebben om het dier een beter leven te gunnen dan bij die achterlijke debielen waar ze eerst hebben geleefd...![]()
Wat ik wel erg vind is als er weer een hype ontstaat door een bepaalde film oid met dieren en dat er dan van die ouders zijn die zich door hun jengelende,veeleisende,etterende, verwende, hysterische k*tkinderen laten overhalen om zo`n dier in huis te halen en er dan later achter te komen dat het toch veel werk is om zo`n dier te houden en dan uiteindelijk het dier weer te droppen in een asiel, of erger, in het bosquote:Op zaterdag 5 maart 2011 12:00 schreef du_ke het volgende:
[..]
dat is prima. Maar beesten fokken om als speeltje te dienen voor verwende mensen staat mij nogal tegen. Zeker als de natuur al zo ver weg is van dat beestje.
Als we nu een film over netpythons maken, dan wil ieder kind er daar eentje van en hebben al die zwerfkatten meteen een bestemming.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 12:05 schreef penny-wise het volgende:
[..]
Wat ik wel erg vind is als er weer een hype ontstaat door een bepaalde film oid met dieren en dat er dan van die ouders zijn die zich door hun jengelende,veeleisende,etterende, verwende, hysterische k*tkinderen laten overhalen om zo`n dier in huis te halen en er dan later achter te komen dat het toch veel werk is om zo`n dier te houden en dan uiteindelijk het dier weer te droppen in een asiel, of erger, in het bos![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ze zijn er ook niet voor bedoeld om in de tuin van de buren te schijten.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 16:18 schreef Psy-freak het volgende:
Mensen die denken dat een huisdier thuis moet blijven
quote:Op donderdag 3 maart 2011 18:09 schreef kwiwi het volgende:
Ah, mensen die mijn fantasieën werkelijkheid laten worden.
Gewoon bij hun baasje in de tuin gaan schijten.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 16:32 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ze zijn er ook niet voor bedoeld om in de tuin van de buren te schijten.
En hoe is het de schuld van de katten dat ze gedood worden?quote:Op zaterdag 5 maart 2011 11:18 schreef du_ke het volgende:
Eigen schuld als je dat ongedierte los raad rondlopen om de buurtvogeltjes te terroriseren en de boel onder te schijten. Als dat beest je zo lief is zorg je er ook maar goed voor.
Schuld van de huilende baasjes.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 17:36 schreef Dagonet het volgende:
[..]
En hoe is het de schuld van de katten dat ze gedood worden?
En dat rechtvaardigt het doden van levende wezens en het moedwillig onherstelbare schade toebrengen aan het eigendom van anderen?quote:
Zeg ik dat?quote:Op zaterdag 5 maart 2011 19:22 schreef Dagonet het volgende:
[..]
En dat rechtvaardigt het doden van levende wezens en het moedwillig onherstelbare schade toebrengen aan het eigendom van anderen?
Moet de dader niet huilie doen als hij zelf 3 weken laten gevonden wordt.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 21:54 schreef Doler12 het volgende:
Een van de vele risico's waar mee een buitenkat, te maken kan krijgen. Hou je kat voor de zekerheid maar lekker thuis!
Hij wil je gewoon niet.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 19:37 schreef vergezocht het volgende:
Ik woon ook met een kat. Alleen is hij niet de mijne, en hij doet wel heel erg arrogant. Schuwt mij altijd door weg te rennen en contact proberen te vermijden.
En als zijn bazinnetje eenmaal thuis is, wordt ie ineens stoer en dapper en daagt hij mij uit door dwars voor mij heen te rennen als ik loop.
Ik praat dierenmishandeling niet goed, maar kan me heel goed voorstellen waarom er mensen zijn die niet tegen katten kunnen. Bijzonder egoïstische kutdieren soms. Maar niet allemaal.
helemaal mee eens.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 22:07 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Helemaal mee eens alleen vind ik een kat die niet thuis gehouden wordt geen huisdier.
Niet dat ik vind dat je dit dier dan zomaar mag doodmaken. Maar de mensen moeten eens leren hun dieren beter te beschermen en ze niet zomaar buiten rond laten zwerven. Dat arme diertje is er dan de dupe van als het er slecht mee afloopt.
Laat die mensen hun hond maar op de bank laten schijtenquote:Op zaterdag 5 maart 2011 16:18 schreef Psy-freak het volgende:
Mensen die denken dat een huisdier thuis moet blijven
Dat weet je zeker, of hoop je dat?quote:Op zaterdag 5 maart 2011 19:42 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Dat is dan zijn probleem. Niet het mijne, want ik ben superieur en hij gaat eerder weg dan ik
Precies zo te zien denk je net als ik. En was mij net voorquote:Op zaterdag 5 maart 2011 19:49 schreef BrammetjeBraam het volgende:
iedereen ergert zich ook aan baasjes die hun hond los laten lopen omdat ze te lui zijn om hem uit te laten, ik zie niet in waarom dat bij katten anders moet zijn.
ik houd juist wel van honden hoor en pepperspray is een beetje veel over de top, maar je neemt een huisdier, dan moet je daar ook de verantwoordelijkheid voor nemen.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 19:52 schreef vergezocht het volgende:
Precies zo te zien denk je net als ik. En was mij net voor
Pepperspray te ver gaan?quote:Op zaterdag 5 maart 2011 19:54 schreef BrammetjeBraam het volgende:
[..]
ik houd juist wel van honden hoor en pepperspray is een beetje veel over de top, maar je neemt een huisdier, dan moet je daar ook de verantwoordelijkheid voor nemen.
die hond kan er niets aan doen dat ie zo'n kutbaas heeft, die moet je niet afstraffen.
Mogen al die honden die blaffend en grommand naar je springen/rennen terwijl je voorbij loopt/fiets wel afschieten, of minimaal bij een fatsoenlijke eigenaar plaatsen.. De eerste kat die dat doet moet ik nog tegenkomenquote:Op zaterdag 5 maart 2011 20:02 schreef BrammetjeBraam het volgende:
pepperspray is gewoon verrot pijnlijk.
en zolang je niet bang bent en die hond laat weten wie de baas is is er niets aan de hand hoor.
ze ruiken het hè als je bang bent.
ik haal soms zelfs honden aan waarvan baasjes dan staan te kijken, 'want hij is erg agressief naar vreemden toe'.
true, maar heb je bijvoorbeeld al eens in de tuin gewerkt? even onkruid rooien en dan in de stront grijpen, heerlijk.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 20:04 schreef fs180 het volgende:
[..]
Mogen al die honden die blaffend en grommand naar je springen/rennen terwijl je voorbij loopt/fiets wel afschieten, of minimaal bij een fatsoenlijke eigenaar plaatsen.. De eerste kat die dat doet moet ik nog tegenkomen
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |