Misschien wat hun plannen zijn als de no-flyzone er niet komt? Denken ze te kunnen doorstoten naar Tripoli?quote:Op donderdag 3 maart 2011 16:07 schreef Dance99Vv het volgende:
iemand hier nog vragen m.b.t. de oppositie?
ja ik hb ook wat vragen omtrent die plannen / geruchten om andere steden te helpen maar nog weinig van gezien , ps nu op aje daarover trouwensquote:Op donderdag 3 maart 2011 16:09 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Misschien wat hun plannen zijn als de no-flyzone er niet komt? Denken ze te kunnen doorstoten naar Tripoli?
Er zijn wel al acties geweest dat ze zijn gaan helpen. Gisteren bijvoorbeeld hebben 2 vliegtuigen uit Benghazi geholpen om de pro Khadaffi's weg te jagen... Maar nog niet echt iets op grote schaal nee..quote:Op donderdag 3 maart 2011 16:13 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
ja ik hb ook wat vragen omtrent die plannen / geruchten om andere steden te helpen maar nog weinig van gezien , ps nu op aje daarover trouwens
Ik had gisteren gelijk!quote:2.36pm: While the US seems unlikely to implement a no-fly zone any time soon, in an editorial, the Washington Post says the idea, supported by the rebel council in Benghazi, "deserves more consideration".
Defence secretary Robert M Gates did his best to dump cold water on the idea - claiming that it could not be done with one aircraft carrier and would require "an attack on Libya to destroy the air defences".
While the Pentagon's view cannot be taken lightly, this assessment sounded exaggerated. US and allied warplanes maintained a no-fly zone over Iraqi Kurdistan for more than a decade without eliminating Saddam Hussein's air defences.
Similarly, western planes could defend the areas of Libya under opposition control from air attack without taking on every air defence battery in the relatively small territories under Mr Gaddafi's sway. The mere threat of encountering US warplanes could serve to ground what remains of Libya's air force.
No US military action should be undertaken in Libya without a careful assessment of the risks. A clear appeal from an opposition authority, and support from Arab or European states, are also needed. But the United States should not settle on inaction because of inflated assessments of the regime's remaining capabilities, or resistance from UN security council members such as Russia.
Saddam was natuurlijk wel anders dan Gadaffi. De laatste is wel zo gek om op Amerikaanse vliegtuigen te schieten.quote:Op donderdag 3 maart 2011 17:19 schreef Papierversnipperaar het volgende:
The Guardian:
[..]
Ik had gisteren gelijk!
Saddam wist dondersgoed dat hij niet moest schieten idd, Gadaffi schiet ze uit de lucht, als dat gebeurt ontstaat er een kettingreactie en die kan wereldwijde gevolgen hebben.quote:Op donderdag 3 maart 2011 17:24 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]
Saddam was natuurlijk wel anders dan Gadaffi. De laatste is wel zo gek om op Amerikaanse vliegtuigen te schieten.
Die wereldwijde gevolgen zijn er al. Er is geen conflict dat je tot 1 land of het hele MO kan beperken.quote:Op donderdag 3 maart 2011 17:30 schreef garriej het volgende:
[..]
Saddam wist dondersgoed dat hij niet moest schieten idd, Gadaffi schiet ze uit de lucht, als dat gebeurt ontstaat er een kettingreactie en die kan wereldwijde gevolgen hebben.
Mediabronnen verschillen hier van meningquote:Op donderdag 3 maart 2011 17:33 schreef Bartholomaeus het volgende:
Gadhafi bombardeert olie-centra http://nos.nl/l/222987/t
Kadhafi bombardeert olie-centra
Update: donderdag 3 mrt 2011, 17:06
In het noordoosten van Libië zijn nog steeds gevechten gaande tussen troepen van kolonel Kadhafi en opstandelingen. Daarbij zijn vandaag bombardementen uitgevoerd op de stad Brega, waar veel olie- en gasinstallaties zijn.
Volgens een zoon van Kadhafi zijn de aanvallen bedoeld om de opstandelingen af te schrikken en de controle over de olie-industrie te heroveren. Ook de nabijgelegen stad Ajdabiya werd vanuit de lucht aangevallen.
Of de opstandelingen de steden nog steeds in handen hebben, is onduidelijk. Volgens de rebellen zijn Kadhafi's grondtroepen verslagen en weggejaagd.
En van mij ook allemaal!quote:
Ook weinig (lees: nog minder als normaal) nieuwe filmpjes op Youtube..quote:Op donderdag 3 maart 2011 18:45 schreef Dance99Vv het volgende:
Ligt het aan mij of ......
Ik zie nauwelijks, beter gezegt geen, tweets van reporters in libie
Had wel begrepen dat internet in libie onstabiel is (melde Houda)quote:Op donderdag 3 maart 2011 18:51 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Ook weinig (lees: nog minder als normaal) nieuwe filmpjes op Youtube..
Saddam was een nog grotere goorlap dan Gaddafi, alleen Gaddafi is veel gestoorder en onvoorspelbaarder.quote:Op donderdag 3 maart 2011 17:24 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]
Saddam was natuurlijk wel anders dan Gadaffi. De laatste is wel zo gek om op Amerikaanse vliegtuigen te schieten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |