Daarom ga jij daar ook niet over.quote:Op donderdag 3 maart 2011 13:28 schreef waht het volgende:
[..]
En wat geeft iemand om dat recht in dit geval?
Ik weinig in ieder geval.
Ik zou niet weten hoe dat gaat maar kan het me wel voorstellen. Maar denk je echt dat ze deze militairen gaan executeren? Dat zou een regelrechte oorlogsverklaring zijn, Libië weet donders goed dat deze militairen hun eigen burgers wilden ophalen en niets anders.quote:Op donderdag 3 maart 2011 13:28 schreef paddy het volgende:
[..]
Ik vraag mij trouwens af of die mensen van kadaffi er toevallig waren of dat ze ingelicht zijn. Wij zijn een land van enorm veel papierwerk en gaat volgens mij langs teveel handen. Denk trouwens dat we ze niet levend terug zien.
En Libië ook niet. Alleen het recht van de sterkste.quote:
Naja, een helicopter zie je vrij makkelijk aan komen, ik bedoel als er hier eentje overvliegt kijk ik al naar buiten.quote:Op donderdag 3 maart 2011 13:28 schreef paddy het volgende:
[..]
Ik vraag mij trouwens af of die mensen van kadaffi er toevallig waren of dat ze ingelicht zijn. Wij zijn een land van enorm veel papierwerk en gaat volgens mij langs teveel handen. Denk trouwens dat we ze niet levend terug zien.
Ah, dat verklaart een hoop. Wereldvreemd dus.quote:Op donderdag 3 maart 2011 13:31 schreef franske19 het volgende:
Liesbeth Zegveld heeft als hobby het aanklagen van Nederlandse militairen die hen werk doen in Irak en Afghanistan. Dat mens is volledig onbetrouwbaar voor wat militaire aangelegenheden betreft. Nederland heeft het volste recht haar staatsburgers uit een land te halen waar volledige wetteloosheid geldt.
Nee hoor, er zijn een heleboel internationale regels waar we ons aan moeten houden en dat zal waarschijnlijk ook gebeuren.quote:Op donderdag 3 maart 2011 13:31 schreef waht het volgende:
[..]
En Libië ook niet. Alleen het recht van de sterkste.
Finders keepersquote:Op donderdag 3 maart 2011 08:00 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Ze zijn alleen niet van ons.
Onzin, je mag gewoon niet met een (militaire) helikopter zomaar een willekeurig land binnenvliegen en daar landen.quote:Op donderdag 3 maart 2011 13:31 schreef franske19 het volgende:
Liesbeth Zegveld heeft als hobby het aanklagen van Nederlandse militairen die hen werk doen in Irak en Afghanistan. Dat mens is volledig onbetrouwbaar voor wat militaire aangelegenheden betreft. Nederland heeft het volste recht haar staatsburgers uit een land te halen waar volledige wetteloosheid geldt.
Je weet zelf ook dat "internationale regels" geen echte handhaving kennen. Als de grootmachten het goed vinden heeft het regime van Kadhaffi niets meer te zeggen. Aangezien Duitsland en GB al eerder hebben aangetoond geen probleem te hebben met dit soort acties maak ik mij daarover geen zorgen.quote:Op donderdag 3 maart 2011 13:34 schreef t-8one het volgende:
[..]
Nee hoor, er zijn een heleboel internationale regels waar we ons aan moeten houden en dat zal waarschijnlijk ook gebeuren.
Nederland kan niet veel meer doen dan bedelen en smeken, pas als de militairen iets ernstigs overkomt gaat er aktie genomen worden.
En toch, kun je niet zomaar van die regels afwijken.quote:Op donderdag 3 maart 2011 13:36 schreef waht het volgende:
[..]
Je weet zelf ook dat "internationale regels" geen echte handhaving kennen. Als de grootmachten het goed vinden heeft het regime van Kadhaffi niets meer te zeggen. Aangezien Duitsland en GB al eerder hebben aangetoond geen probleem te hebben met dit soort acties maak ik mij daarover geen zorgen.
Behalve dan dat hij binnenkort gelynched wordt terug gevonden in een steegje of met een gaatje in zijn hoofd in het paleis. Dit is een kwestie van tijdrekken.quote:Op donderdag 3 maart 2011 13:40 schreef FransjeVanDusschoten het volgende:
Kadhafi gijzelde van 2008 tot 2010 twee Zwitsers na een diplomatieke rel die draaide om Kaddafi's vijfde zoon Hannibal. Hij en zijn vrouw Aline werden in Zwitserland opgepakt op verdenking van onder andere mishandeling van personeel. Muammar Kaddafi reageerde woedend. Zwitserse bedrijven in Libië moesten sluiten en olieleveranties werden stopgezet. Ook pakten de Libische autoriteiten twee Zwitserse zakenmannen op. Gedwongen door de gijzeling bood de Zwitserse president Hans-Rudolf Merz in 2009 in Tripoli zijn excuses aan voor de aanhouding van Hannibal en Aline.
kadhaffi heeft tenminste wel de ballen om olieleveranties stop te zetten, als andere landen de demonstranten gaan bijstaan zie ik hem ook nog wel de olievelden bombarderen, nobody fucks with kadhaffi....
Ah, we hebben hier een 'befehl is befehl'-meneer. Zo werkt het alleen niet in de echte wereld. Als het 3 Amerikaanse piloten waren geweest was er nu al een task force onderweg, en fuck het internationale recht. En wie gaat daar dan iets van zeggen? Niemand. Dat bedoelen ze met recht van de sterkste.quote:Op donderdag 3 maart 2011 13:39 schreef t-8one het volgende:
En toch, kun je niet zomaar van die regels afwijken.
quote:Op donderdag 3 maart 2011 13:48 schreef Northside het volgende:
[..]
Ah, we hebben hier een 'befehl is befehl'-meneer. Zo werkt het alleen niet in de echte wereld. Als het 3 Amerikaanse piloten waren geweest was er nu al een task force onderweg, en fuck het internationale recht. En wie gaat daar dan iets van zeggen? Niemand. Dat bedoelen ze met recht van de sterkste.
Zal wel meevallen. Hij wint er niets mee en verliest potentieel een hele hoop.quote:Op donderdag 3 maart 2011 13:28 schreef paddy het volgende:
Juistem.quote:Op donderdag 3 maart 2011 13:48 schreef Northside het volgende:
[..]
Ah, we hebben hier een 'befehl is befehl'-meneer. Zo werkt het alleen niet in de echte wereld. Als het 3 Amerikaanse piloten waren geweest was er nu al een task force onderweg, en fuck het internationale recht. En wie gaat daar dan iets van zeggen? Niemand. Dat bedoelen ze met recht van de sterkste.
quote:Op donderdag 3 maart 2011 13:48 schreef Northside het volgende:
[..]
Zal ik wel even doen.quote:Op donderdag 3 maart 2011 13:41 schreef tjoptjop het volgende:
http://en.wikipedia.org/w(...)_air_force_equipment
Wie voegt de Lynx even toe![]()
Het amerikaanse leger kennende waren ze met 3000 man geland om 2 man op te halenquote:Op donderdag 3 maart 2011 13:48 schreef Northside het volgende:
[..]
Ok, we sturen Jack Bauer wel.quote:Op donderdag 3 maart 2011 13:48 schreef Northside het volgende:
[..]
Zo hoort het ook, hoe moeten onze soldaten zich nu wel niet voelen. Je word op missie gestuurd zonder wapentuig, je word gevangen genomen, en de regering weet van god niks af en trekt z'n handen weg en gaat maar met diplomaten zitten lullen, terwijl er een (burger-)oorlog woedt.quote:Op donderdag 3 maart 2011 13:56 schreef SteveBudin het volgende:
[..]
Het amerikaanse leger kennende waren ze met 3000 man geland om 2 man op te halen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |