abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93601171
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 18:16 schreef michaelmoore het volgende:
BAM heeft de grondpositie fors afgewaardeerd, dat lijkt er op dat men nu accepteert, dat de grondpositie onverkoopbaar vasthouden, geen winst oplevert, en de woningbouw niet vooruit helpt
Er zullen vast de nodige speculanten zijn die hun rendement fors moeten gaan bijstellen. Op de aandelenbeurs kan de markt ook opeens wegzakken. Wie zegt dat dit ook niet gaat gebeuren op de markt voor grondspeculatie? Als blijkt dat schaapjes niet meer als gekken van de dam springen om te gaan grazen op de groene weilandjes van de speculanten kunnen er wel eens herwaarderingen gaan plaats vinden. De kans dat dit gebeurt is uiteraard verwaarloosbaar klein want de Nederlandse weilandjes zijn uniek in de wereld :)
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_93606740
quote:
Venray - publicatiedatum: 03-03-2011

De gemeente Venray bezit zo veel bouwgrond in enkele dorpen, dat er geen medewerking meer wordt verleend aan andere bouwplannen. De gemeente hoopt daardoor te voorkomen, dat ze blijft zitten met dure en onverkoopbare grond waarvan de rentelasten de pan uitrijzen. De dorpsraden keren zich tegen deze bouwstop. Ze vrezen dat daardoor overal in de dorpskernen lelijke bouwgaten ontstaan.

Het bouwverbod geldt niet voor percelen die al wonen als bestemming hebben. De gemeente kan woningbouw op deze plekken niet boycotten, omdat het volgens het bestemmingsplan is toegestaan. Maar de gemeente werkt niet meer mee aan de wijziging van het bestemmingsplan
, om het bouwen van een huis mogelijk te maken. Bijvoorbeeld na het slopen van agrarische gebouwen of een oude school of gemeenschapshuis. Theo Zegers, voorzitter van het dorpsradenoverleg, maakte dinsdag gebruik van het spreekrecht in de commissie Stedelijke Ontwikkeling. De dorpen vinden het geen goed plan. Want in de meeste dorpen staan binnen de bebouwde kom wel verouderde gebouwen die rijp zijn voor de sloop. Als hiervoor geen nieuw bestemming mag komen, dan blijven de dorpen met lelijke, lege plekken zitten. En dat is onwenselijk. Die belemmering moet weg, we willen de ruimte houden om deze gaten op te vullen met woningbouw, aldus Zegers.

Wethouder Patrick van der Broeck (CDA) zegt de woningmarkt allesbehalve op slot te willen zetten. Want dat is het laatste wat ik wil. Maar we werken alleen nog mee aan bouwplannen die serieus en haalbaar zijn. We steken geen energie meer in luchtfietserij. Van der Broeck noemt Blitterswijck als voorbeeld. Er zijn plannen voor woningbouw op wel zes locaties, inclusief een gemeentelijk plan. Als we aan alle zes medewerking verlenen, dan komt er niets echt van de grond. Want er is gewoon een overcapaciteit. Daarmee is zowel het dorp als de gemeente niet gediend. Van der Broeck wil veel meer sturing houden op de woningmarkt. Als iemand in een dorp een stuk grasveld heeft om hierop een woning voor de dochter te bouwen, dan werken we dus niet mee. Vooral niet als er al ruim voldoende kavels voorhanden zijn. Als we dit allemaal toestaan, dan gooien we zelf het geld weg. Want de bouwlocaties van de gemeente worden daardoor op achterstand gezet.

Toch heeft Van der Broeck wel oren naar het pleidooi van Theo Zegers. Nou, als er echt goede redenen zijn, dan kunnen we ervan afwijken. Dan moet de eigenaar van het te slopen gebouw wel een concreet bouwplan hebben. En dan gaan we samen rond de tafel zitten om te kijken of er een mouw aan te passen is.

bron
Ja.... het is nu officieel.... gemeenteambtenaren zijn maffiosi _O-

Wat een stelletje malloten.... zelf de speculant gaan uithangen met geleend geld en dan keihard nat gaan w/
Daarom moet het eigendomsrecht aangetast worden, stel je hebt een mooi perceeltje dan mag je daar niet bouwen, je word verplicht te kopen uit de voorraad van de gemeente :X
Ik ben benieuwd wat onze liberale vrienden van de VVD van deze staatsterreur vinden :?
I'll sing you a lullaby.
pi_93606881
Limboland :')
I'll sing you a lullaby.
pi_93607503
Heerlijk om dat hele kaartenhuis van opgeklopt blaaskaakjesspeeksel in elkaar te zien lazeren. _O-
pi_93610271
quote:
14s.gif Op donderdag 3 maart 2011 20:31 schreef Asfyxia het volgende:
Heerlijk om dat hele kaartenhuis van opgeklopt blaaskaakjesspeeksel in elkaar te zien lazeren. _O-
Mooi hè, vooral ook omdat dit al jaren voorspelt was..... niemand zag het aankomen _O-

En inderdaad.... niemand met minder dan twee werkende hersencellen had dit kunnen zien aankomen *)
I'll sing you a lullaby.
pi_93610672
:')

God wat een vreugde om niks. Een paar kinderhanden zijn gauw gevuld zo te zien.
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_93610812
"We steken geen energie meer in luchtfietserij"

Waarom eigenlijk niet? Al jarenlang zijn ze bezig met luchtfietserij en nu is dat plotseling taboe? Die meneer van het CDA heeft wel gelijk uiteraard... hij kan beter energie steken in het zoeken van een andere baan want als wethouder is hij volkomen ongeschikt.
Waar ik mij over verbaas is dat ze nu denken dat de burger alsnog hun te dure grond gaat kopen?
I'll sing you a lullaby.
pi_93610857
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 21:18 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
:')

God wat een vreugde om niks. Een paar kinderhanden zijn gauw gevuld zo te zien.
Wie het kleine niet eert :s)
I'll sing you a lullaby.
pi_93612799
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 21:20 schreef xenobinol het volgende:
Ik eer mijn kleine maandlasten wel hoor. _O_

Nog even en de zorgpremie is hoger dan de hypotheek :o
  donderdag 3 maart 2011 @ 21:51:39 #110
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_93613460
* Whuzz is neergeploft op de bank.

Raamdecoratie zit er op, hele boel is schoon, en de kamer van de kleine is nu echt helemaal af. Mooi op tijd, want morgen arriveren ze hier voor carnaval! Hoog tijd om ze even een echte Brabantse introductie te geven! :D Kunnen de kneukelaartjes wel piepen over limburg, daar kunnen ze iig wel feesten ;)
Eerste keer dat de kleine zijn nieuwe kamer te zien krijgt :D

Dikke vinger naar alle alu-hoedjes en paranoide krakertjes en huurwanbetalertjes. Nix zo mooi als een eigen huis! :Y)

quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 21:20 schreef xenobinol het volgende:
Wat was haar antwoord? Dat ze de grootte niet belangrijk vind en dat het gaat om wat je er mee doet? Xeno.. vrouwen liegen als banksters. Rot voor je.
'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
pi_93614210
Whuzz zoekt weer eens afleiding voor zijn cognitieve dissonantie :D
I'll sing you a lullaby.
pi_93614286
Don't worry Whuzz, de daling gaat ook gewoon door tijdens carnaval >:O
I'll sing you a lullaby.
pi_93614302
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 21:59 schreef xenobinol het volgende:
Whuzz zoekt weer eens afleiding voor zijn cognitieve dissonantie :D
Het lijkt er anders meer op dat jij en Asfixia elkaar proberen te overtuigen. :Y
pi_93614696
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 17:45 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Dat is nog maar de vraag. Jij hebt toch een spaarhypotheek? Stel jij hebt 200k geleend tegen 4,5% Dan betaal je maandelijks 750 euro aan rente en leg je ongeveer 275 euro in. Om die 50k af te lossen moet je dan minstens 11 a 12 jaar betalen. Dus mocht de waarde van je woning inderdaad met 25% dalen dan nog moet je er wel 11 jaar blijven wonen. Geen probleem voor de meeste mensen? Ik geloof dat 1 op de 3 huwelijken strand? En het aantal relaties dat op de klippen loopt zal nog wel hoger liggen. Allemaal geen problemen in een bull market, maar zodra het tij keert is dit voor veel mensen een reëel probleem imo.

NHG is er natuurlijk om een faillissement te voorkomen maar je blijft zitten met een BKR notering en waarschijnlijk ben je financieel ook al behoorlijk uitgekleed zodat je in feite 'failliet' bent ;)
Stel mijn woning daalt niet 25% in waarde
Stel mijn relatie gaat niet naar de klote
Stel ik wil hier langer dan 10 jaar wonen

Stel stel stel...

Ik ben er niet bang voor in elk geval.
  donderdag 3 maart 2011 @ 22:10:19 #115
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_93615050
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 22:05 schreef HansvD het volgende:

[..]

Stel stel stel...

Cogn... oh. Stel mijn woning daalt wel 25% in waarde. Dan woon ik over 30 jaar nog steeds "gratis". :D
'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
pi_93615934
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 22:05 schreef HansvD het volgende:

[..]

Stel stel stel...

Je veronderstelt wel een hoop dingen die allemaal goed moeten gaan :)
I'll sing you a lullaby.
pi_93618196
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 22:21 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Je veronderstelt wel een hoop dingen die allemaal goed moeten gaan :)
En jij veronderstelt dat alles fout gaat.

Dat is het verschil, jij ziet overal beren op de weg, ik niet.
pi_93620068
Risico's nemen is onderdeel van het leven. Zonder het af en toe nemen van een gok vaart niemand wel, maar dan hebben we het wel over weloverwogen en acceptabele risico's en een zo verantwoord mogelijke gok.

Een beer op de weg kun je altijd tegen komen. Het kan geen kwaad daar wat op te anticiperen, zodat je niet direct als er bij wijze van spreken een konijntje oversteekt je auto compleet in de prak rijdt.

Ik verzeker me niet overal voor uiteraard, maar bijvoorbeeld een brandverzekering lijkt me (naast dat het verplicht is) strikt noodzakelijk, net zoals verzekeringen waardoor je met wat minder zorgen je op de weg kunt begeven. Je kunt wel denken dat het jou niet gebeurt, maar het kan altijd en het hoeft niet eens je eigen 'fout' te zijn.

Ik woon met veel plezier in mijn huis en dat wil ik ook bij een onverhoopte inkomensdaling zo kunnen houden. Mocht dat toch niet haalbaar zijn, dan wil ik zonder financiele brokken de boel af kunnen wikkelen. Dat lukt niet als je na 3 maanden LAT-en 6 keer beide jaarinkomens gaat financieren en dan ook nog eens een aflossingsvrij tophypotheek neemt of er een nutteloze beleggingsverzekering aan koppelt.

Bij elke als die je inbouwt in je kaartenhuis is de kans groter dat er 'n kaartje wegvalt en de boel in elkaar dondert.
pi_93621153
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 22:51 schreef HansvD het volgende:

[..]

En jij veronderstelt dat alles fout gaat.

Dat is het verschil, jij ziet overal beren op de weg, ik niet.
Ooh nee hoor. Maar er hoeft maar 1 essentieele keten te falen om de ketting te doen breken.

Ik word wel vaker beschuldigt van het zien van beren, tja... het zal wel de aard van het beestje zijn. Als engineer is het gebruikelijk eerst de problemen te onderkennen en analyseren om de juiste voorzorgsmaatregelen en oplossingen te implementeren.
I'll sing you a lullaby.
pi_93621311
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 23:56 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Ooh nee hoor. Maar er hoeft maar 1 essentieele keten te falen om de ketting te doen breken.

Ik word wel vaker beschuldigt van het zien van beren, tja... het zal wel de aard van het beestje zijn. Als engineer is het gebruikelijk eerst de problemen te onderkennen en analyseren om de juiste voorzorgsmaatregelen en oplossingen te implementeren.
Grappig dat je dat aanhaalt. Ik ben Risk Officer en analyseer o.a. ook mogelijke problemen en beheersmaatregelen.

Dat is wat anders dan een verkopertje. Die denkt 'omzet is omzet', denkt niet aan zaken als debiteurenrisico en kostprijs en is dus vooral bezig met de korte termijn.

Prive kun je het beste hetzelfde doen als het gaat om risico's. Kijken naar de kans en de impact en dan inschatten of je dit risico's wenst te lopen of niet. Dan denk je er over na. Als je roept 'dat gebeurt me toch niet' of 'dat zien we dan wel weer' doe je dat niet, dan gaat het vast een keer mis en dan is het huilen geblazen.
pi_93621360
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 23:32 schreef Halcon het volgende:

Bij elke als die je inbouwt in je kaartenhuis is de kans groter dat er 'n kaartje wegvalt en de boel in elkaar dondert.
Precies.... probeer dus zoveel mogelijk 'als'-en te elimineren. Ik durf zonder meer toe te geven dat je ook een beetje geluk moet hebben in het leven en een gokje nemen op zijn tijd heel goed kan uitpakken. Maar... er zijn ook mensen die geen enkele risico aversie hebben en daardoor behoorlijk in de problemen komen. Moeten we deze mensen tegen zichzelf beschermen? Moeten we mensen verbieden bepaalde producten af te sluiten? Nee.... wat mij betreft niet. Als onze banken volkomen zelfstandig hun eigen risico's kunnen dragen mogen ze van mij iemand wel 10 keer zijn jaarsalaris lenen voor een woning. Maar laat ze a.u.b. nooit aankloppen bij de BB voor een bail out w/
I'll sing you a lullaby.
pi_93621829
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 00:01 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Precies.... probeer dus zoveel mogelijk 'als'-en te elimineren. Ik durf zonder meer toe te geven dat je ook een beetje geluk moet hebben in het leven en een gokje nemen op zijn tijd heel goed kan uitpakken. Maar... er zijn ook mensen die geen enkele risico aversie hebben en daardoor behoorlijk in de problemen komen. Moeten we deze mensen tegen zichzelf beschermen? Moeten we mensen verbieden bepaalde producten af te sluiten? Nee.... wat mij betreft niet. Als onze banken volkomen zelfstandig hun eigen risico's kunnen dragen mogen ze van mij iemand wel 10 keer zijn jaarsalaris lenen voor een woning. Maar laat ze a.u.b. nooit aankloppen bij de BB voor een bail out w/
Je overal tegen verzekeren moet je niet willen inderdaad. Je moet ook goed nagaan of een verzekering interessant is. 20 euro per maand betalen voor een nieuw mobieltje van 200 euro is bijvoorbeeld niet zo interessant.

Mensen tegen zichzelf beschermen is geen doen. Zouden we dat doen, dan leidt dat tot een hele hoop verplichte volksverzekeringen en daarmee creeer je automatisch machtsposities. Bedrijven hoeven dan niet erg op de kostprijs te letten, aangezien het toch verplicht is en je verplicht daarnaast andere mensen zich te verzekeren voor iets waar ze wellicht helemaal geen behoefte aan hebben en iets wat ze rationeel bekeken wellicht ook helemaal niet in die mate hoeven te verzekeren.

Ik wil er wel geen financiele hinder van ondervinden. Als iemand met een jaarinkomen van 20 mille bruto 200k wil lenen voor een rijtjeshuis en een bank wil daar in meegaan, dan moet dat kunnen. Ik wil echter niet opdraaien voor de buitenproportionele HRA die deze persoon geniet, de fnanciele brokken die deze persoon maakt en de bailout vaoor de bank.

We zijn het aardig eens zo te zien. :)
pi_93621968
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 00:00 schreef Halcon het volgende:

Dat is wat anders dan een verkopertje. Die denkt 'omzet is omzet', denkt niet aan zaken als debiteurenrisico en kostprijs en is dus vooral bezig met de korte termijn.
Heel herkenbaar. Verkopers hebben meestal geen interesse in de details, laat staan der ze begrijpen welke problemen er werkelijk spelen, als die optreden zijn zij al weer bezig met de volgende klus binnen te halen ;)

quote:
Prive kun je het beste hetzelfde doen als het gaat om risico's. Kijken naar de kans en de impact en dan inschatten of je dit risico's wenst te lopen of niet. Dan denk je er over na. Als je roept 'dat gebeurt me toch niet' of 'dat zien we dan wel weer' doe je dat niet, dan gaat het vast een keer mis en dan is het huilen geblazen.
Prive vind ik het zelfs heel moeilijk om niet analytisch naar het leven te kijken. Het zit gewoon in mijn natuur in gebakken . Soms is dat best heel lastig :)
I'll sing you a lullaby.
pi_93622266
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 00:13 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Heel herkenbaar. Verkopers hebben meestal geen interesse in de details, laat staan der ze begrijpen welke problemen er werkelijk spelen, als die optreden zijn zij al weer bezig met de volgende klus binnen te halen ;)

[..]

Prive vind ik het zelfs heel moeilijk om niet analytisch naar het leven te kijken. Het zit gewoon in mijn natuur in gebakken . Soms is dat best heel lastig :)
Verkopers zien alles als omzet en kijken niet naar rendement en zien een contract als een krabbeltje zodat ze dat af kunnen vinken op hun checklist.

Prive vind ik dat ook lastig. Moet daarbij ook zeggen dat ik, in tegenstelling tot mensen die dat niet doen, bij tegenslagen ook nooit echt in de problemen kom.

Ik woon in het buitenland en dat geeft altijd gedoe met het aanvragen van de VT. Elke jaar weer de discussie dat de fiscus niet weet waar ik woon en dan nemen ze de VT niet in behandeling. Krijg dus geen HRA, maar de maandlasten van de hypotheek betalen is geen probleem. Andere mensen komen wel in de problemen als ze 'n keer een maandje geen HRA ontvangen.

Een vervelende tegenspeler op het werk was leiddinggevende op een operationele afdeling. Typisch zo'n mannetje dat zichzelf een LEAN-expert vindt en beheersmaatregelen per definitie verspilling geeft. Is nu voor zichzelf begonnen en voor hij goed en wel is begonnen zit hij in de problemen omdat hij niet na heeft gedacht over bepaalde zaken. Contracten die hij heeft opgesteld worden niet getekend omdat ze rammelen aan alle kanten, dingen waar hij op had gerekend komen nu ook te vervallen daardoor, etc... Hij belde van de week op of ik eens langs kon komen om even mee te kijken en hem te adviseren... :W :W :W
pi_93622386
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 00:11 schreef Halcon het volgende:

We zijn het aardig eens zo te zien. :)
Inderdaad, zodra de risico's daadwerkelijk voor de verzekeraar zijn zal deze zijn voorwaarden dusdanig stellen dat hij zich niet in eigen vlees snijdt. Het wegnemen van verplichtingen en subsidies zorg ervoor dat er geen schranspartijen ontstaan.
Een ander probleem waar ik wel mee worstel is het ontstaan van een monopoly positie, dit kan ook een serieus probleem vormen voor een goed functionerende markt.

Overigens.... een aantal verzekeringen acht ik wel verplicht i.v.m. het ongewenst opzadelen van kosten voor de maatschappij, je moet dan denken aan WA en zorgkosten. Het lijkt mij niet wenselijk dat we mensen die geen zorgverzekering hebben afgesloten maar aan hun lot overlaten.
I'll sing you a lullaby.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')