Neehoor.quote:Op woensdag 2 maart 2011 21:05 schreef boarn het volgende:
Bij alle huizen word eerst geheid, dus daar hebben we allemaal wel eens last van gehad.
Dan ga je lekker elders slapen.quote:Op woensdag 2 maart 2011 21:06 schreef Mieks het volgende:
Mijn ouders hebben een huis laten bouwen zonder dat er geheid werd. Het kost wat meer. Maar toch belachelijk dat het mag. Stel dat je nachtdiensten werkt (heb ik zelf gelukkig niet), dan word je GEK
nou dan is er toch niks aan de hand, je hoeft toch niet heel de dag thuis te zijnquote:Op woensdag 2 maart 2011 21:06 schreef Mieks het volgende:
Mijn ouders hebben een huis laten bouwen zonder dat er geheid werd. Het kost wat meer. Maar toch belachelijk dat het mag. Stel dat je nachtdiensten werkt (heb ik zelf gelukkig niet), dan word je GEK
quote:Op woensdag 2 maart 2011 21:07 schreef Mieks het volgende:
Er werd gezegd dat we contact op moesten nemen met de gemeente.
Zucht, Nederland word met de dag vermoeiender.
dat gejank om alles daar word je pas moe van, niet zeiken maar doen.quote:Op woensdag 2 maart 2011 21:07 schreef Mieks het volgende:
Er werd gezegd dat we contact op moesten nemen met de gemeente.
Zucht, Nederland word met de dag vermoeiender.
Inderdaad. Ik had ook niet verwacht dat het ging gebeuren, want in dichtbevolkte gebieden mag je doorgaans niet heien. Dat maakt het nog idioter.quote:Op woensdag 2 maart 2011 21:06 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Neehoor.![]()
Ligt geheel aan de ondergrond.
Bron?quote:Op woensdag 2 maart 2011 21:09 schreef Mieks het volgende:
[..]
Inderdaad. Ik had ook niet verwacht dat het ging gebeuren, want in dichtbevolkte gebieden mag je doorgaans niet heien. Dat maakt het nog idioter.
Als jij nu even een voorstel doet hoe je op die bodem wel een fatsoenlijk huis zonder heipalen kunt neerzetten dan horen die bouwvakkers dat graag van jou.quote:Op woensdag 2 maart 2011 21:06 schreef Mieks het volgende:
Zullen we ruilen anders?quote:Op woensdag 2 maart 2011 21:08 schreef densmee het volgende:
[..]
dat gejank om alles daar word je pas moe van, niet zeiken maar doen.
nee ik ga niet in de stad wonen waar je kans hebt op herrie, hier stinkt het nu ook naar stront omdat de boeren mest aan het uitrijden zijn so be itquote:
En ondergrond heb ik de ballen verstand van.quote:Op woensdag 2 maart 2011 21:09 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Bron?
En dichtbevolkt heeft niks met ondergrond te maken.
ja maar wat voor een bodem, niet een waar zoveel meter inklinkend veen zit als in adamquote:Op woensdag 2 maart 2011 21:11 schreef Mieks het volgende:
[..]
De aannemer van het huis van mn ouders dat in 2007 gebouwd werd. Wil je een internet link?
Ik wil een bron ja.quote:Op woensdag 2 maart 2011 21:11 schreef Mieks het volgende:
[..]
De aannemer van het huis van mn ouders dat in 2007 gebouwd werd. Wil je een internet link?
Van heien ook niet.quote:Op woensdag 2 maart 2011 21:11 schreef Mieks het volgende:
[..]
En ondergrond heb ik de ballen verstand van.
Nou, van week in week uit heien zou iedereen gek worden.quote:Op woensdag 2 maart 2011 21:07 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Dan ga je lekker elders slapen.
Tussen 07:00 en 22:00 mag men gewoon herrie maken.
Er kan als alternatief worden geboord, dat klopt wel. Als dat tenminste kan vanwege de ondergrond. Brengt minder schade toe aan nabij gelegen woningen.quote:Op woensdag 2 maart 2011 21:09 schreef Mieks het volgende:
[..]
Inderdaad. Ik had ook niet verwacht dat het ging gebeuren, want in dichtbevolkte gebieden mag je doorgaans niet heien. Dat maakt het nog idioter.
Ja, dus?quote:Op woensdag 2 maart 2011 21:13 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nou, van week in week uit heien zou iedereen gek worden.
Dat het flauwekul is om te zeggen dat er tussen 07.00 en 22.00 gewoon herrie gemaakt kan worden. Heien valt natuurlijk niet binnen normale grenzen.quote:
Waar staat precies hierboven dat het niet mag?quote:Op woensdag 2 maart 2011 21:14 schreef Mieks het volgende:
Schade als gevolg van heien is tot nu toe in Utrecht beperkt gebleven. In het algemeen is heiwerk in Utrecht als normaal, dus niet als zwaar te omschrijven. Wanneer meer dan 20 m van nabij gelegen gebouwen wordt geheid of getrild is vrijwel nooit schade te verwachten. Trillings- of geluidshinder kunnen zich dan nog wel voordoen. Bij afstanden tot de nabij gelegen gebouwen van meer dan 50 m zal dat over het algemeen aanvaardbare vormen aannemen. Mocht u menen dat er desondanks toch schade ontstaat als gevolg van heien bij u in de buurt dan kunt u die verhalen op de bouwer. Normaal gesproken heeft de bouwer of aannemer zich verzekerd tegen schade als gevolg van heien.
Oke dit gaat om Utrecht maar ik neem aan dat de afstanden in meters niet noodzakelijk anders zijn.
Jawel hoor.quote:Op woensdag 2 maart 2011 21:16 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dat het flauwekul is om te zeggen dat er tussen 07.00 en 22.00 gewoon herrie gemaakt kan worden. Heien valt natuurlijk niet binnen normale grenzen.
Het ging om de schade, schat. Huizen in een straat staan doorgaans minder dan 20 meter van elkaar vandaan.quote:Op woensdag 2 maart 2011 21:16 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Waar staat precies hierboven dat het niet mag?
Het politiebureau grenst ook aan het bouwterrein :pquote:Op woensdag 2 maart 2011 21:17 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Jawel hoor.![]()
Wat wou je doen dan? De politie bellen om te vragen of ze de hei-machine in beslag willen nemen?
Je bent wel een beetje aan het zeiken, hoor. Heien duurt doorgaans een beperkte tijd, dus dat is grotere overlast dan normaal die we op de koop toe moeten nemen. Maar om nou te zeggen dat je maar niet moet klagen omdat tussen 07.00 en 22.00 herrie gemaakt mag worden.quote:Op woensdag 2 maart 2011 21:17 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Jawel hoor.![]()
Wat wou je doen dan? De politie bellen om te vragen of ze de hei-machine in beslag willen nemen?
quote:Op woensdag 2 maart 2011 21:17 schreef Mieks het volgende:
[..]
Het ging om de schade, schat. Huizen in een straat staan doorgaans minder dan 20 meter van elkaar vandaan.
Waar blijft de bron?quote:Op woensdag 2 maart 2011 21:09 schreef Mieks het volgende:
[..]
Ik zeik niet over heien.quote:Op woensdag 2 maart 2011 21:19 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je bent wel een beetje aan het zeiken, hoor. Heien duurt doorgaans een beperkte tijd, dus dat is grotere overlast dan normaal die we op de koop toe moeten nemen. Maar om nou te zeggen dat je maar niet moet klagen omdat tussen 07.00 en 22.00 herrie gemaakt mag worden.
quote:
Wat wil je horen? Het mag maar dan moeten ze wel vrijwel zeker schadevergoeding betalen? Is een brede definitie van mogen.quote:
wat is dan de berokkende schade die vrijwel zekerquote:Op woensdag 2 maart 2011 21:22 schreef Mieks het volgende:
[..]
[..]
Wat wil je horen? Het mag maar dan moeten ze wel vrijwel zeker schadevergoeding betalen? Is een brede definitie van mogen.
Neehoor, dat is zeer gebruikelijk en daar is de aannemer voor verzekerd.quote:Op woensdag 2 maart 2011 21:22 schreef Mieks het volgende:
[..]
[..]
Wat wil je horen? Het mag maar dan moeten ze wel vrijwel zeker schadevergoeding betalen? Is een brede definitie van mogen.
het trilt nog al zeg maar, scheuren enzo in de muren etc. Er zijn tal verhalen te vinden hoor als je googled op 'schade van heien'quote:Op woensdag 2 maart 2011 21:23 schreef densmee het volgende:
[..]
wat is dan de berokkende schade die vrijwel zekervoorkomt
Het gaat jou toch niet om schade maar om overlast?quote:Op woensdag 2 maart 2011 21:26 schreef Mieks het volgende:
[..]
het trilt nog al zeg maar, scheuren enzo in de muren etc. Er zijn tal verhalen te vinden hoor als je googled op 'schade van heien'
Dus jij vind alles dat je kunt verzekeren per definitie iets dat mag. Hmmm, best creepy eigenlijk.
Wtf. Dus jij beweert dat de aannemer is verzekerd voor overlast?quote:Op woensdag 2 maart 2011 21:26 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Het gaat jou toch niet om schade maar om overlast?
Nee dat vind de wetgever. Creepy he?quote:Op woensdag 2 maart 2011 21:26 schreef Mieks het volgende:
Dus jij vind alles dat je kunt verzekeren per definitie iets dat mag. Hmmm, best creepy eigenlijk.
Om schade.quote:Op woensdag 2 maart 2011 21:27 schreef Mieks het volgende:
[..]
Wtf. Dus jij beweert dat de aannemer is verzekerd voor overlast?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |