Maar hoe kun je je kind op andere plekken dan thuis laten slapen als dat niet aan de orde is? Ik wil helemaal niet dat Senna ieder ekeer uit logeren gaat en zo vaak slapen wij zelf ook niet ergens anders. Tja, op vakantie en dan doet ze het ook best goed. Dus volgens mij slaapt ze ook op een ander best prima.quote:Op donderdag 3 maart 2011 12:07 schreef oeke het volgende:
Toch vind ik het jammer dat je je aangevallen voelt Miss, maar dat komt omdat mijn insteek van dit gesprek heel anders was, je kind op andere plekken dan thuis laten slapen namelijk.
En niet je kind al dan niet uit bed halen als het niet in slaap valt.
Dus, het spijt me als je je er zo over voelt!
Mijn nichtje (3) is heel erg bang voor dieren. Haar ouders zeggen dat het in haar karakter ligt, maar gaven tegelijk aan dat zijzelf zich echt moesten dwingen om een geit aan te raken, zo walgden ze ervan. Ik vraag me dan toch af of het karakter is, of voorleven.
Dit laatste herken ik heel erg.quote:Op donderdag 3 maart 2011 12:13 schreef Claudia_x het volgende:
Ik herken me juist erg in jouw 'methode', Groofsken. Ik kan eigenlijk niet zo goed uitleggen hoe wij het aanpakken. Het is een combinatie van Ivan proberen te conditineren om goed te slapen en meeveren als we denken dat dat nodig is.
Zo heeft Ivan een tijdje geleden drie nachten lang bij ons op de kamer geslapen. We sleepten 's nachts het ledikant naar onze kamer toe. Maar we laten hem ook wel eens huilen en over het algemeen ben ik juist vrij streng in het niet uit bed halen. En toch is er ook een tijd geweest dat ik hem juist uit bed haalde om hem even uit de situatie te halen.
We doen dit erg op gevoel, maar wel gedirigeerd door een stemmetje in ons achterhoofd dat ons vertelt dat we ervoor moeten waken om geen vervelende patronen te laten ontstaan.
Nee, ik had het boek "Lekker Slapen Zonder Huilen" al toen Niels net geboren was en las toen ook al op dat forum mee. Ik had toen bedacht dat ik hem niet aan de borst in slaap wilde laten vallen en ook niet bij ieder kikje aan wilde leggen. Omdat ik dus las over kindjes van Niels leeftijd nu die de hele nacht sabbelen, anders kunnen ze niet slapen. Dat in slaap vallen gebeurde in het begin natuurlijk nog wel vaak, dat is natuurlijk babygedrag. Maar naarmate hij ouder werd en bewust aan de borst in slaap wilde vallen ben ik hem steeds af gaan koppelen als hij slaperig werd. Hij valt nu meestal zelf in slaap in zijn bed.quote:Op donderdag 3 maart 2011 12:07 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Hm, dit vind ik een interessante opmerking van je! Heb jij Niels eigenlijk bij elk kikje aangelegd, en zo ja, zou je dat nu anders doen?
Jaquote:Op donderdag 3 maart 2011 12:21 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Het telefoonboek overschrijven?
Haha, nou dat is wel één van de dingen ja. Elke avond vijf minuten nemen om alles waar je op dat moment over nadenkt even op te schrijven. Maar ze zweren dat het de combinatie is van alle tips die je krijgt in het boek en dat je je er heel strak aan moet houden. Dus één tip alleen volgen werkt nietquote:Op donderdag 3 maart 2011 12:22 schreef Twinkly het volgende:
[..]
Jawaarschijnlijk om je hoofd leeg te maken zodat je niet meer piekert?
Tot nu toe hebben we dat altijd zo gedaan, ook als ze ziek was bijvoorbeeld. En altijd is het na een periode waarin het neit lekker gaat en ze er dus wat vaker uit mag enzo weer goedgekomen als alles weer in normale doen is. Senna is een kind waarbij je heel best een tijdje flexibel kunt zijn en dat daarna heel goed accepteert dat alles weer wat strenger en gestructureerder op de oude manier gebeurt.quote:Op donderdag 3 maart 2011 12:19 schreef Claudia_x het volgende:
Ja precies, miss. Daarom zei ik eerder ook dat ik de postings van Ca.ra en wickie heel zinvol vond. Ik vind het nogal wat voor zo'n klein meisje om haar vader een week te moeten missen, hoor. En dat betekent niet dat je dat nou zou moeten vermijden of zo, want het hoor gewoon bij jullie leven en daar zal ze mee om moeten leren gaan. Ook dat hoort erbij, dat kinderen ermee om moeten leren gaan om even uit hun 'comfort zone' getrokken te worden. Maar ik zou in periodes van die 'psychische onrust' ook meeveren en daarna denk ik er alert op zijn dat het geen gewoonte wordt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |