Forceren hou ik niet van, met niets. Ik geloof ook dat we dat nergens mee doen. Ik vind dat belangrijk, voor mezelf en voor haar. Ik zie het ook met het eten van de broodkorstjes: langzaam maar zeker eet ze steeds vaker wel wat korstjes van de boterhammen. Wij hebben daar nooit aandacht aan besteed, en toch gaat ze ze eten.quote:Op donderdag 3 maart 2011 11:51 schreef Twinkly het volgende:
[..]
Dit doet me denken aan toen ze bang was om in bad te gaan zittenToen hebben jullie ook niets geforceerd en is het goed gekomen.
Als Niels echt niet kan slapen en zich helemaal overstuur huilt en ik hem in zijn bed echt niet rustig krijg haal ik hem er ook wel uit (gebeurd niet zo vaak). Dan laat ik hem drinken en probeer het daarna nog eens. En heel heel soms lukt het allemaal echt niet en gaan we naar beneden.
Volgens mij begon ik hier over iets anders dan mijn kind mijn wil op te leggen. Door aan te geven dat Ko zo makkelijk overal slaapt en ik me afvroeg of dat kwam omdat hij zo gewend is aan verschillende slaapplekken en geluiden. Jij voert dit gesprek vanuit een ander perspectief, namelijk je kind al dan niet uit bed halen. Grappig hoe een gesprek dan kan lopen.quote:Op donderdag 3 maart 2011 11:44 schreef miss_sly het volgende:
Nee, niet uitwissen, maar ik denk dat er een verschil is tussen reageren op je kind of jouw wens opleggen aan het kind, of dat althans proberen. Ik wil Senna graag helpen goed te slapen, omdat zij dat nodig heeft, maar niet omdat ik het zo nodig vind dat ze slaapt voor mijn eigen vrije tijd. Hoezeer ik die ook waardeer en soms nodig heb.
Dat denk ik ook, alles wijst erop. Het is ook zo verwarrend voor zo'n klein meiske! Het komt wel goed en je doet het allemaal goedquote:Op donderdag 3 maart 2011 11:53 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Forceren hou ik niet van, met niets. Ik geloof ook dat we dat nergens mee doen. Ik vind dat belangrijk, voor mezelf en voor haar. Ik zie het ook met het eten van de broodkorstjes: langzaam maar zeker eet ze steeds vaker wel wat korstjes van de boterhammen. Wij hebben daar nooit aandacht aan besteed, en toch gaat ze ze eten.
Hier gebeurde het ook neit heel vaak. Senna heeft lange tijd heel prima geslapen. Ik denk dat het echt komt door de afwezigheid van schaap, twee keer zo kort op elkaar.
Precies. Niels is een stuk jonger dan Senna en noemde mij gisteravond constant papa (om daarna te gaan lachen en mama te zeggen), zijn vader was heel laat thuis dus ik denk dat hij hem toch maar vreemd vond dat papa er niet was.quote:Op donderdag 3 maart 2011 11:55 schreef Sorbootje het volgende:
Dat is natuurlijk ook heel wat voor haar! Ik merk het aan Isabeau ook, dat ze na het weekend, waarin ze haar vader veel heeft gezien, 's avonds zo vaak naar hem vraagt. Ze mist hem dan echt, terwijl ze niet beter weet dan dat ze hem doordeweeks weinig ziet. Kun je nagaan hoe het voor Senna moet zijn.
Ik bedoel ook neit te zeggen dat jij je kind je wil op legt. Als je dat idee heb, spijt me dat. Ik zie jou juist een beetje als voorbeeld, ik vind dat je zo fijn met Ko omgaat.quote:Op donderdag 3 maart 2011 11:54 schreef oeke het volgende:
[..]
Volgens mij begon ik hier over iets anders dan mijn kind mijn wil op te leggen. Door aan te geven dat Ko zo makkelijk overal slaapt en ik me afvroeg of dat kwam omdat hij zo gewend is aan verschillende slaapplekken en geluiden. Jij voert dit gesprek vanuit een ander perspectief, namelijk je kind al dan niet uit bed halen. Grappig hoe een gesprek dan kan lopen.
He Sorbo, wel dragen en voeden, maar niet op dat forum meepraten? Dat kan toch niet?
quote:Op donderdag 3 maart 2011 11:44 schreef Twinkly het volgende:
[..]
Ja, dat probeerden wij dus ook voor Niels. We gingen de eerste tijd gewoon boven herrie maken, zoals stofzuigen. Maar na een tijdje werd hij daar toch steeds wakker van.
Uiteraard, dat is het nature-nurturedebat. Maar het is toch interessant om die dingen te bespreken en te bekijken samen?quote:Op donderdag 3 maart 2011 11:48 schreef Twinkly het volgende:
[..]
Het zal wel gedeeltelijk het karakter en het aangeboren gedrag van het kind zijn en gedeeltelijk de reactie van de ouders op het kind.
Nee hoor, Groof, ik vind het ook interessant, maar ik begrijp ook dat het moeilijk ligt en een lastig onderwerp is. Terwijl ik het wel interessant vind.quote:Op donderdag 3 maart 2011 12:00 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Jullie zien mij als een harde bitch zo hè?
Ik vind het ook best lastig hoor. Maar ik neem in deze discussie meestal een standpunt in dat door de mensen waar ik zoveel respect voor heb juist niet wordt ingenomen. En ik voel me dan ook te snel aangevallen. Ik laat mijn kinderen niet huilen, probeer ze niet mijn wil op te leggen (of misschien eigenlijk welquote:
Kattenquote:Op donderdag 3 maart 2011 12:05 schreef Sorbootje het volgende:
Zo wordt Isabeau nooit wakker van onze altijd keihard mauwende kat om 5 uur 's ochtends en ik ook niet.
Hm, dit vind ik een interessante opmerking van je! Heb jij Niels eigenlijk bij elk kikje aangelegd, en zo ja, zou je dat nu anders doen?quote:Op donderdag 3 maart 2011 11:43 schreef Twinkly het volgende:
[..]
Ik vind het opvallend dat bij de "buren" veel kinderen ernstige slaapproblemen hebben, misschien komt dat dan toch doordat ze bij ieder kikje aangelegd worden ipv even te kijken wat er gebeurd en te troosten
Dan moet hij het hele cursusboek doorwerken en zich overal aanhouden, hoe onzinnig sommige dingen ook lijkenquote:Op donderdag 3 maart 2011 12:05 schreef Twinkly het volgende:
Hoe zorg je ervoor dat iemand minder licht gaat slapen Groofsken? Hoe zou ik dat bij Niels aan moeten pakken?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |