Oke goed om te horen, had namelijk in de tussentijd even met de Renault dealer gebeld en die vroegen voor het distributieriem gebeuren 630,- beurt 130,- dus in vergelijking met dat was het al positiefquote:Op woensdag 2 maart 2011 16:59 schreef lst128 het volgende:
Prima prijzen, niet goedkoop maar ook niet duur.
Ja, zo kan je nog wel even door gaan over auto's die beter presteren...quote:Op woensdag 2 maart 2011 17:28 schreef PierreBetfair het volgende:
Met alle respect, maar die Clio zou laten staan bij de garage. Waarom niet een lekkere Volvo S40, dat glijdt als een zonnetje over de weg.
Laat het rustig op je inwerken.
Dat is ongeveer hetzelfde als je dat je je remschijven vervangt en dan ook maar nieuwe banden eronder gooit omdat ze er toch af zijnquote:Op woensdag 2 maart 2011 17:24 schreef lst128 het volgende:
Precies, die dingen moeten worden vervangen omdat alles dan toch al los ligt en mocht het kapot gaan dan zou weer alles eruit moeten
Je geeft het zelf al aan, zelf doen is een rotklus. Dit gaat om iets waar ik dagelijk 100 km/u mee rijd. Daar ga ik dus liever niet zelf aan zitten knutselenquote:Op woensdag 2 maart 2011 22:01 schreef sjonwa het volgende:
spanrol + waterpomp lopen over de distributieriem
ebay duitsland, complete setje ¤60/70.
zelf doen is wel een rot klus, motorsteun moet eraf, motorblok moet ondersteund worden, distributiekap boven zit met 6 of 7 bouten vast, die ook nog is 3 verschillende maten hebben, waar je al bijna niet tussen komt, middenkap is een makkelijk klusje, krukaspoelie moet er ook af, 1 bout in het midden (100nm), v-snaar uiteraard lossen, op de krukastandwiel en nokkenastandwiel staat een merkteken, die gelijk zetten met merkteken op de distributieriem en spannen met nieuwe rol.
succes.
Jij spoort niet, ik zou eerst zelf is een auto kopen.quote:Op woensdag 2 maart 2011 17:28 schreef PierreBetfair het volgende:
Met alle respect, maar die Clio zou laten staan bij de garage. Waarom niet een lekkere Volvo S40, dat glijdt als een zonnetje over de weg.
Laat het rustig op je inwerken.
Dat ook en ik zoek gewoon een betrouwbare partij waar ik terecht kan als er iets mis is en als deze gewoon alles goed doet dan kan ik jaarlijks het onderhoud daar laten doen.quote:Op woensdag 2 maart 2011 22:46 schreef Mercer het volgende:
Redelijke prijzen, rondshoppen kost je ook weer zeeën van tijd.
Dus lekker láten doen. Dan is het snel gebeurd en draagt een ander het risico. Zo gek zijn deze prijzen niet. Het is alleen de vraag of de auto het waard is, maar dat kan TS beter beslissen dan wij.quote:Op woensdag 2 maart 2011 22:01 schreef sjonwa het volgende:
spanrol + waterpomp lopen over de distributieriem
ebay duitsland, complete setje ¤60/70.
zelf doen is wel een rot klus, motorsteun moet eraf, motorblok moet ondersteund worden, distributiekap boven zit met 6 of 7 bouten vast, die ook nog is 3 verschillende maten hebben, waar je al bijna niet tussen komt, middenkap is een makkelijk klusje, krukaspoelie moet er ook af, 1 bout in het midden (100nm), v-snaar uiteraard lossen, op de krukastandwiel en nokkenastandwiel staat een merkteken, die gelijk zetten met merkteken op de distributieriem en spannen met nieuwe rol.
succes.
Mja deze kosten zijn denk ik een vijfde van wat de auto nog waard is en het is de bedoeling dat ik er nog wel even in rondrij. En mocht ik hem ooit op korte termijn weer weg doen dan is een nieuwe aantoonbare distributieriem wel een pluspunt natuurlijk.quote:Op donderdag 3 maart 2011 10:45 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Dus lekker láten doen. Dan is het snel gebeurd en draagt een ander het risico. Zo gek zijn deze prijzen niet. Het is alleen de vraag of de auto het waard is, maar dat kan TS beter beslissen dan wij.
Bang? heb je wel eens goed in een autogarage gekeken? (ja zelfs de dure merk dealers) die laten de stage lopers, monteurs in opleiding dit soort simpele (rot)klusjes meestal doen, en niet omdat ze het zo goed kunnen, zolang je alles met beleid doet, kan een ieder dit klusje klaren, middagje werk, en je hebt jezelf een mooi bedrag bespaart.quote:Op woensdag 2 maart 2011 22:36 schreef TheSwooshdockSaints het volgende:
[..]
Je geeft het zelf al aan, zelf doen is een rotklus. Dit gaat om iets waar ik dagelijk 100 km/u mee rijd. Daar ga ik dus liever niet zelf aan zitten knutselen
Geloof me, als ik dat zelf ga doen kan ik mezelf gelijk garanderen dat dat ding nooit meer rijd. Als ik het een monteur laat doen kan ik iemand erop aanspreken mocht er iets fout gaan.quote:Op donderdag 3 maart 2011 11:19 schreef sjonwa het volgende:
[..]
Bang? heb je wel eens goed in een autogarage gekeken? (ja zelfs de dure merk dealers) die laten de stage lopers, monteurs in opleiding dit soort simpele (rot)klusjes meestal doen, en niet omdat ze het zo goed kunnen, zolang je alles met beleid doet, kan een ieder dit klusje klaren, middagje werk, en je hebt jezelf een mooi bedrag bespaart.
Distributieriem van een Clio vervangen is een drama... Dat zou ik niet snel zelf doen. Maar rondshoppen is natuurlijk nooit een slecht plan.quote:Op donderdag 3 maart 2011 11:57 schreef Mikkie het volgende:
Nou Pierre, da's wel weer erg makkelijk. Waarom duur uitbesteden als je het wellicht zelf kan?
Rondshoppen is niet erg maar ik wil wel bij enigszins betrouwbare uitziende garages de reparaties uit laten voeren en ben dan ook wel bereid iets meer te betalen dan bijv. het aanbod van sjonwa die het zooitje voor 250 euro wel zou vervangen.quote:Op donderdag 3 maart 2011 11:59 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Distributieriem van een Clio vervangen is een drama... Dat zou ik niet snel zelf doen. Maar rondshoppen is natuurlijk nooit een slecht plan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |