Een paar dagen geleden teruggekomen van mijn studie buitenland in Halifax. Wat een geweldige ervaring! Ik heb in dit draadje toentertijd gevraagd over het studie visum, dus bij deze even een terugkoppeling voor mensen die wellicht een eenzelfde situatie gaan komen: Bij binnenkomst in Canada kreeg ik meteen een stempel in mijn paspoort, ik hoefde alleen mijn toelatingsbrief van Dalhousie University te laten zien. Er werd niet gevraagd naar mijn financiële situatie, ondanks dat ik aangaf op het inreis-formulier dat ik ruim 4 maanden zou blijven. Ik heb wel mensen gesproken die even langs het immigratiekantoortje op het vliegveld moesten gaan.
Wat mij het meeste is opgevallen is de vriendelijkheid van de Canadezen. Iedereen begroet je en iedereen staat ervoor open om je te helpen en om even een praatje te maken. Ik heb zoveel geweldige mensen daar leren kennen dat ik eigenlijk, na drie dagen Nederland, wel weer terug zou willen

. Vier maanden is gewoon te kort

Het land is geweldig. Wellicht dat ik in de toekomst ook wel een Kaaskop in het Buitenland word. Maar eerst even afstuderen en daarna ga ik me maar eens oriënteren, maar de wens is er zeker.
Jammergenoeg heb ik geen sneeuw gezien, op een hoopje ijs/sneeuw na naast de City Hall ijsbaan in Toronto. Ik had graag een Canadees sneeuwbal-gevecht willen houden.
Waar ik trouwens het meeste aan moest wennen, en eigenlijk op de laatste dag nog steeds niet aan gewend was, zijn de prijzen in winkels en supermarkten. Alle prijzen worden zonder HST getoond, waardoor de boodschappen steeds 15% duurder uitvielen

. Verder was ik niet echt tevreden over de locatie waar ik woonde, maar voor de rest was het een ervaring om nooit te vergeten.
Ik wil terug