abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 7 juli 2012 @ 23:24:41 #251
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_113908874
Zeg kunnen jullie wat sneeuw en kou richting Michigan sturen?
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_113992098
Maar het is hier ook veels te warm, 35 graden vandaag en boven de 30 de hele week. Je moet dat maar aan de Inuit onder ons vragen popolon. ;)
  woensdag 18 juli 2012 @ 21:48:30 #253
269930 DaveGrohl
die van Henk
pi_114386262
Vind het wel mooi dat het hier zo warm is in de zomer. De winterse kou viel ook alles mee afgelopen jaar. (Ontario) Weinig regen en lekker warm in de zomer. Al was gister bijna teveel van het goede :D
  zondag 26 augustus 2012 @ 16:21:45 #254
369821 BenD
in Canada
pi_116028205
Weet iemand toevallig wanneer NHL tickets voor komend seizoen verkocht gaan worden? Zie al wel aanbiedingen van persoonlijke verkoop, maar nog niet officieel. Of is alles alweer verkocht?
pi_116091441
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 16:21 schreef BenD het volgende:
Weet iemand toevallig wanneer NHL tickets voor komend seizoen verkocht gaan worden? Zie al wel aanbiedingen van persoonlijke verkoop, maar nog niet officieel. Of is alles alweer verkocht?
Ik heb zelf nog nooit NHL tickets gekocht (geen team in SK, 7 uur rijden is mij net iets te veel :( ), maar volgens mij kan het gewoon via ticketmaster:
http://www.ticketmaster.ca/nhl
pi_116091699
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 21:48 schreef DaveGrohl het volgende:
Vind het wel mooi dat het hier zo warm is in de zomer. De winterse kou viel ook alles mee afgelopen jaar. (Ontario) Weinig regen en lekker warm in de zomer. Al was gister bijna teveel van het goede :D
Ja de verhalen die je hoort over het Canadese klimaat op tv/films zijn altijd een beetje overdreven. ;)

Ik heb sinds eind Mei geen jas meer aangehad, en de kachel staat ook al maanden uit. Dat kan je je in Nederland niet voorstellen!! Het is hier al maanden tussen de 21 en 35 graden met heel veel zon, en zelfs het aantal muggen is niet al te slecht dit jaar. :)
pi_116265614
Aan alle in Canada wonende landgenoten.

Kan iemand in een notendop opsommen wat nu de voordelen zijn economisch om daar te wonen en eventueel te werken? Ik heb het dan niet over de onmetelijk ruimte aan groen die je hebt maar puur en alleen belastingtechnisch bijvoorbeeld?
pi_116631235
Over het algemeen vind ik dat je hier meer 'bang for your buck' krijgt, maar dat ligt ook aan waar je precies woont natuurlijk. In mijn regio zijn huizen goedkoper tov gemiddeld Nederland, evenals auto's/electronica/kleding/entertainment. Etenswaren zijn een stukje duurder, maar niet veel.

Ik vond het volgende op een vergelijkingswebsite:
Median Monthly Disposable Salary (After Tax)
Canada: $3,074.61
The Netherlands: $2,668.51

Canada is over het algemeen dus goedkoper om in te leven, terwijl de levensstandaard zo'n beetje hetzelfde is, met (toch) daarbij komend de pluspunten waar je het niet over wilt hebben :) (ruimte/vrijheid/vriendelijkheid/natuur/etc.).

Ik heb maar een paar jaar gewerkt in NL en kan niet veel meer herinneren hoe alles belastingtechnisch was...

Inkomstenbelasting is lager; van mijn salaris gaat 33% naar de overheid, en in NL is dat 42% binnen hetzelfde inkomsten bracket.

BTW is een stuk lager, en verschilt per provincie. Het is 10% hier in Saskatchewan en het dubbele in NL.
pi_117144906
Dus eigenlijk kun je zeggen (als ik je eerste reactie zo lees) dat je dezelfde levensstandaard in Canada kunt hebben als in Nederland waarbij jezelf meer leefruimte en lagere belastingen tegemoet kunt zien?
pi_117291536
Ik vind de levensstandaard hier beter dan in Nederland, maar heb er wel een kritische voetnoot bij. In Nederland hebben we het luxe qua aantal vakantiedagen en verlofregelingen. Dat heb je hier niet zo luxe. Als je dus meer dan vijf dagen per jaar ziek bent, gaat dat bijvoorbeeld naar onbetaald verlof. Ook moet je je al snel bijverzekeren, omdat veel dingen niet gedekt worden in de standaard provincial health care. Ligt ook heel erg aan de provincie waarin je woont. Hier hebben we nu nog 12% HST en die wordt in april weer afgeschaft naar twee verschillende belastingen of whatever ze nu weer uitvinden.

Wat wel mooi is, is dat je hier per kind ongeveer 200 dollar per maand krijgt, wat ongeveer 100 dollar wordt als het kind zes wordt, maar dan nog.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat. Oftewel: Go with the flow.
pi_117489952
quote:
6s.gif Op zondag 23 september 2012 12:55 schreef Iwanius het volgende:
Dus eigenlijk kun je zeggen (als ik je eerste reactie zo lees) dat je dezelfde levensstandaard in Canada kunt hebben als in Nederland waarbij jezelf meer leefruimte en lagere belastingen tegemoet kunt zien?
Precies!
pi_117491083
Ja vakantiedagen is minder hier, maar zo slecht nog niet. Ik heb 21 'echte' vakantie dagen (over 2 jaar komt daar 5 dagen bij) en daarbij bijna elke maand een vrije dag (statutory/public holidays).

Daarbij komend is dat als zo'n 'stat' dag op het weekend valt, je altijd de maandag of vrijdag vrij krijgt. Volgens mij is dat in Nederland niet zo?

Stat Holidays:
New Year (Jan)
Family Day (Feb)
Good Friday (Apr)
Victoria Day (May)
Canada Day (July)
Saskatchewan Day (Aug)
Labour Day (Sept)
Thanksgiving (Oct)
Remembrance Day (Nov)
Christmas Day (Dec)
Boxing Day (Dec)

32 dagen totaal dus per jaar voor mij.

Ziekte/onbetaald verlof verschilt per werkgever; ik heb 7 dagen, en als ik daarover ga dan krijg ik alsnog een percentage van mijn salaris (weet niet uit mijn hoofd hoeveel).

Bijverzekeren verschilt ook per werkgever. Mijn werkgever betaald mijn verzekering, die 85 tot 100% kosten dekt op alles wat niet standaard verzekert is (ogen/tandarts/medicatie/massages/etc).

Vreemd dat ze de HST weer afschaffen, die is net een paar jaar 'actief'? Weer terug naar GST en PST dan? Voor de niet-Canadezen: dit is onze BTW. GST = Goods & Service Tax, PST = Provincial Sales Tax. In sommige provincies zijn deze dus apart, en in andere provincies samengevoegd, HST (Harmonized Sales Tax).

Deze BTW verschilt per provincie, i.e. Alberta heeft 5%, Saskatchewan 10%, Ontario 13%.
pi_117535079
Er is een referendum geweest en tegen de HST gestemd... Maar het duurt meer dan een jaar voordat het afgeschaft gaat worden en in de tussentijd hoor je niets over hoe dit nu gaat veranderen.

Een vriend van ons die bij een bank werkt heeft het ook vrij luxe, maar over het algemeen hoor ik vijf ziektedagen per jaar (die neem je ook op als je helemaal niet ziek bent anders ben je ze kwijt) en dat je het eerste jaar helemaal geen vrij mag nemen. Dan het tweede jaar krijg je tien vrije dagen en misschien het derde 15. Het is hier in BC wel een andere markt... Vragen ze in een vacature gewoon tien jaar ervaring en bieden dan 10.50 per uur (10.25 is het minimumloon) maar de huren zijn hier wel vrij hoog (1400 dollar voor een gezinswoning; 1000 voor een appartement).

Wat ik wel grappig vind is dat ze hier helemaal over de zeik zijn van de benzineprijs. Vandaag zag ik 137 staan... Moet ik altijd wel om lachen. Ik rij niet meer of minder auto dan in Nederland en tank nog steeds met plezier, maar als ik dat gemopper om me heen hoor. :-)

Wat ik ook heel goedkoop vind, zijn kleding, schoeisel en speelgoed.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat. Oftewel: Go with the flow.
pi_117537989
10.50 per uur? :') Gaat het dan zó slecht daar met de economie?
pi_117556071
De markt per provincie is idd behoorlijk verschillend. Hier in Saskatchewan zijn er zoveel banen dat de salarissen omhoog zijn gaan, zelfs bij de 'low-end' baantjes verdien je meestal een stuk meer dan 10.50 die je noemt.

Echt, als iemand werkt zoekt, kom hier naar toe, de meeste bedrijven zitten in de penarie omdat ze niemand kunnen vinden. Ik zelf moet helaas flink overwerken tegenwoordig omdat mijn werk voor 2 man was, maar sinds mijn collega weg is kunnen ze geen vervanging vinden (al 8 maanden). Hetzelfde voor mijn vriendin, ze kunnen geen vervanging vinden voor haar oude positie (in de building maintenance), en dat betaald redelijk goed ($22 per uur). Niemand die soliciteerd omdat er betere banen te krijgen zijn:(.

Ja het bank-verhaal ken ik goed, ik heb bij een grote bank gewerkt (RBC) en weet dat de meesten flink onderbetaald krijgen, tenzij je een financieel adviseur bent ofzo (ben ik eventjes geweest). De andere werk voorwaardes waren daarintegen wel redelijk, met 10 dagen vakantie in het eerste jaar en 15 vanaf het tweede en een goede pensioenregeling.

Tja de benzine prijzen en mopperen, dat heb je overal! Toen ik 10 jaar geleden in Edmonton woonde was de prijs per liter $0.80 (63 eurocent!), op dit moment is de reguliere prijs $1.29, en als je op een 'first nations reserve' tankt kost het je ongeveer $1.20 (94 eurocent) - 'indianen' betalen geen accijns, dus kunnen benzine goedkoper aanbieden.
pi_117560097
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 10:17 schreef LoggedIn het volgende:
10.50 per uur? :') Gaat het dan zó slecht daar met de economie?
Het probleem is dat veel mensen hier in BC willen wonen. In Alberta, Saskatchewan en Manitoba is het booming en als je een bepaald beroep hebt, eigenlijk overal wel... Maar ik ben geen nurse of plummer.
pi_117637835
Ja 'skilled workers' zijn idd overal nodig. Canada heeft een groot tekort aan loodgieters/bouwvakkers/electriciens/lassers/etc, en ook dokters/verplegers en iedere andere positie in de zorg.

En ja ik zou ook wel in BC willen wonen, maar door de ongunstige banenmarkt in mijn sector (financieel/project management) ga ik dat risico niet aan!

PS. De TT is weer zo'n beetje toepasselijk, het vroor vanacht 11 graden. Maar nog geen sneeuw hier.
pi_117641901
Hier ook nog geen sneeuw (begrijpelijk). We hebben een erg droge oktober en als we eind november hier willen skieen moet het wel even een paar weekjes regenen (in het dal). Op Mount Baker (USA) ligt altijd sneeuw.
pi_117644790
Maar AB zou ik prima vinden, BC kan altijd nog wel.. Het weer is daar eigenlijk toch veel minder prettig dan achter de Rockies :P Ik heb een tijdje in een klein stadje gewoond in Alberta, waar ik wel terug naartoe zou willen, maar volgens mij gebeurd daar niet zoveel.. Een leuke baan met veel toekomstperspectief zul je voor m'n gevoel niet zo snel vinden ;(
pi_117681998
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 16:21 schreef BenD het volgende:
Nu deze even niet vanwege de lockout, maar je kunt ook Stubhub of Craigslist proberen.
  zaterdag 27 oktober 2012 @ 17:11:52 #271
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_118501226
Moet binnenkort waarschijnlijk even naar Toronto; bestaan er nog hotels waar je in de kamer mag roken voorzover jullie weten?
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_118732001
  vrijdag 2 november 2012 @ 07:19:39 #273
15080 static
pi_118732360
Ja, die gebruik ik wel eens, maar is volgens mij allang niet meer up-to-date.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_118761183
Wil je downtown zitten, of bij het vliegveld? Ik verblijf zelf altijd hier (5x de afgelopen maanden), vlak bij het vliegveld:
http://hamptoninn3.hilton.com/en/hotels/ontario/hampton-inn-and-suites-by-hilton-toronto-airport-YYZHSHX/about/index.html

Maar als je downtown moet zijn, is dat wel te ver weg. Taxi kost je namelijk 60 dollar vanaf dat hotel naar de CN tower :) , maar het openbaar vervoer is wel goed.

Ik rook zelf niet maar weet dat ze kamers hebben waar je mag roken (het was een keertje verkeerd gebooked voor mij).
  vrijdag 2 november 2012 @ 23:44:43 #275
15080 static
pi_118761801
*grin*

Toen ik er vorig jaar drie maanden was heb ik daar ook gekeken, inderdaad één van de weinige hotels waar je mocht roken - maar inderdaad te ver weg. Heb uiteindelijk een condo in North York genomen - waar je ook niet mocht roken maar een riant wel een riant balkon had.

Pendelde tussen Yonge en Horner (al is Yonge geloof ik de langste straat te wereld. :P ).
pi_118813000
Da's toevallig ;) Tis wel een fijn hotel met uitstekende bediening. Mijn hoofdkantoor is 15 minuutjes lopen dus lekker dichtbij, en ook hebben ze een gratis shuttle die je naar je werkt brengt en ophaalt als je dat wilt (en van en naar het vliegveld natuurlijk), is wel zo makkelijk als je in een sneeuwstorm zit bij -15. :)

Ik kan mij niet voorstellen om 3 maanden in een hotel te zitten, dan is een condo idd een betere oplossing, heb je toch meer het gevoel dat je een thuis hebt.

Zat je op Horner Ave in Etobicoke? Da's toch redelijk dicht bij dat hotel, maar wel dichterbij de snelweg naar hartje TO.

Mijn werk wilt erg graag dat ik naar de GTA verhuis, maar het is mij toch een beetje te druk daar. Dan pendel ik liever meer tussen de prairies en mississauga.
pi_119046806
Jeroen, Hoe is de sneeuwstorm in Regina?
pi_119600831
Geen aanmerking maar gewoon een mening:

Mi moet het nu voor hen die van de ruwe natuur houden een weelde zijn om in een van de vele bosrijke gebieden die Canada rijk is te vertoeven daar de natuur nu de overgang van zomer naar herfst,naar winter maakt, en je dan vaak een heel mooi gezichtsveld hebt.
pi_119613579
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 06:05 schreef BenD het volgende:
Jeroen, Hoe is de sneeuwstorm in Regina?
Het heeft gesneeuwd? :) Sinds 10 nov hebben we al een tweede sneeuwstorm gehad (vorige week). Er is nu al meer sneeuw gevallen dan de gehele winter vorig jaar.

Kan je weer je auto uitgraven :(
  maandag 17 december 2012 @ 15:44:58 #280
391597 Canadutchian
Bacon, clogs, tulips and snow!
pi_120419053
Laatste post: 6 September.

"De hele week tussen de 25 en 31 graden"

Afgelopen week hadden we -35 al (en ik weiger om de wind in te factoren). Ik woon hier nu bijna 10 jaar en kan nog steeds niet aan de winter wennen!

Edit: Ik weiger mijn post aan te passen, maar IE10 liet mij zien dat de laatste post van 6 September was :/
pi_120426440
Nog niet? Misschien komt het doordat ik jarenlang in deze kou zo'n 30 minuten op de bus moest wachten per dag (lopen naar de halte door de sneeuw, en een overstap, dus weer wachten), maar ik heb echt geen last van die extreme temperaturen meer. Niet om stoer te doen ofzo, het zal ook natuurlijk per persoon anders zijn.

En om het [FB] topic schoon te houden van onze chat, ja 'the city that smells' daar heb je wel gelijk in! Vooral voordat ze Wascana Lake verdiept hadden stonk het er vaak in de zomer door al dat modder. Nu woon ik redelijk dicht bij de olie industrie dus als de wind 'verkeerd' staat stinkt het ook, al raak je aan die lucht gewent...bah. Vandaar dat ik ook uit Regina wil verhuizen, ik hou van in de natuur zijn, fietsen in de bossen, kayakken op rivieren enzo, en die mogelijkheiden zijn er hier bijna niet. Daar kwam ik gedeeltelijk naar Canada voor, de natuur en ruimte.

Een aantal jaar geleden liep ik door de Home Depot (bouwmarkt) en hoorde opeens iemand Nederlands spreken, dat was echt heel raar en onverwacht. Het waren twee ouderen (bejaarden) waarmee ik eventjes gekletst heb maar voorderest geen contact meer mee, ze woonden ook niet in Regina.
  maandag 17 december 2012 @ 18:52:08 #282
391597 Canadutchian
pi_120426724
Ik heb zelf ook maar drie of vier keer een Nederlander ontmoet. Afgelopen week was er een conventie in het hotel waar mijn vriendin werkt, voor narcotic honden.

Een paar Europeanen, inclusief een Nederlander met een mooie herdershond die zijn Eigen paspoort had :)

Maar ik heb niet met hem gepraat, want dan kijken ze je zo raar aan. De gemiddelde Nederlander snapt niet dat je het toch gaat missen, de gelegenheid om Nederlands te babbelen. Ik heb wel een vriend in de stad wonen die van Belgie afkomt, en we spreken een mix van Engles en Nederlands met elkaar :D
pi_120463267
Eventjes opgezocht en het blijkt dat een paspoort verplicht is tegenwoordig voor honden, katten en fretten als je reist binnen de EU! In princiepe wel handig natuurlijk, volgens mij is hier een chip nog niet eens verplicht. Valt mij trouwens op dat er erg weinig zwerf (huis)dieren hier zijn, maar misschien is dit anders in de grotere steden. Of ze overleven de winters hier gewoon niet... ;)

Ja dat Nederlands babbelen is altijd nog prettig, zelfs na 10+ jaar in een Engelstalige omgeving.

...En het sneeuwt weer hier, gelukkig maar 5 cm in de weersverwachting. Heb ik vanavond als ik thuis kom weer wat te doen! (sneeuwruimen dus, heb een redelijk grote 'driveway', voor 5 auto's)
  dinsdag 18 december 2012 @ 18:47:43 #284
391597 Canadutchian
pi_120469630
Ik woon in een bovenverdieping en ben aangestoken door een oude buurman met snowangel-syndroom. Ik doe alle 13 treden van mijn trap, de achtertuin, langs het huis, voor het huis en de steop. Dan terug naar de achterkant voor het pad naar de garage en de twee opritten aan de achterkant.

Ik hoef alleen maar de trap te doen en het pad naar de garage, maar ik kan niet de rest van de sneeuw laten liggen.
  dinsdag 18 december 2012 @ 18:48:39 #285
391597 Canadutchian
pi_120469666
Als een kaaskop in Canada: wat mis je vanuit Nederland en hoe compenseer je?
pi_120476904
Als ik toch bezig ben gaat de stoep van mijn buurman meestal ook mee, tis zo gedaan en dan hoeft die old fart z'n huiske niet uit in de kou. Kan het idd ook niet laten liggen.

Ik mis tegenwoordig eigenlijk niet zoveel meer (op mijn familie na)! 10 jaar geleden was dat anders, ik woonde in een klein stadje (Meadow Lake) en daar had ik helemaal niks Nederlands. Nu heb ik aardig wat Nederlandse produkten gevonden, neem ze mee na een bezoek, of krijg het opgestuurd van mijn ouders. Ik kijk regelmatig nederlandse tv via het internet (de bekende 'gemist' sites van verschillende omroepen), ook om mijn Nederlands op pijl te houden.

Ik ga elk jaar voor een paar weken op bezoek in NL en voel mij daar echt niet meer thuis, op het bij familie zijn na natuurlijk. Als ik dan zonder familie op pad ben voel ik mij niet echt op mijn gemak meer, zelfs in de buurten waar ik 20 jaar gewoont heb.

Wat ik wel af en toe mis is de Nederlandse nuchterheid, vooral op mijn huidige werk is dat soms ver te zoeken.

[edit] Ik mis wel een goede rookworst (unox/hema/etc)! Ik kan prima een goede stamppot (boerenkool of zuurkool) maken maar het is nooit echt hetzelfde zonder rookworst. Ook mis ik het goedkoop verkrijgen van Goudse kaas en Brie/Camembert, dat is echt duur hier. Heb wel eens de in Canada geproduceerde 'Goudse' kaas geprobeerd maar dat is niet hetzelfde als geimporteerd.
  dinsdag 18 december 2012 @ 21:14:50 #287
391597 Canadutchian
pi_120478934
Rookworst!

Ja, ik vind dat mensen hier te vaak om de problemen heen draaien. Beetje minder gevoelig wezen en een beetje minder bang wezen om op een stel tenen te trappen, al helemaal als ze dat verdienen.
  woensdag 26 december 2012 @ 02:32:19 #288
378682 JohnBercow
Division! Clear the lobby!
pi_120775530
Een paar dagen geleden teruggekomen van mijn studie buitenland in Halifax. Wat een geweldige ervaring! Ik heb in dit draadje toentertijd gevraagd over het studie visum, dus bij deze even een terugkoppeling voor mensen die wellicht een eenzelfde situatie gaan komen: Bij binnenkomst in Canada kreeg ik meteen een stempel in mijn paspoort, ik hoefde alleen mijn toelatingsbrief van Dalhousie University te laten zien. Er werd niet gevraagd naar mijn financiële situatie, ondanks dat ik aangaf op het inreis-formulier dat ik ruim 4 maanden zou blijven. Ik heb wel mensen gesproken die even langs het immigratiekantoortje op het vliegveld moesten gaan.

Wat mij het meeste is opgevallen is de vriendelijkheid van de Canadezen. Iedereen begroet je en iedereen staat ervoor open om je te helpen en om even een praatje te maken. Ik heb zoveel geweldige mensen daar leren kennen dat ik eigenlijk, na drie dagen Nederland, wel weer terug zou willen :). Vier maanden is gewoon te kort :P Het land is geweldig. Wellicht dat ik in de toekomst ook wel een Kaaskop in het Buitenland word. Maar eerst even afstuderen en daarna ga ik me maar eens oriënteren, maar de wens is er zeker.

Jammergenoeg heb ik geen sneeuw gezien, op een hoopje ijs/sneeuw na naast de City Hall ijsbaan in Toronto. Ik had graag een Canadees sneeuwbal-gevecht willen houden.

Waar ik trouwens het meeste aan moest wennen, en eigenlijk op de laatste dag nog steeds niet aan gewend was, zijn de prijzen in winkels en supermarkten. Alle prijzen worden zonder HST getoond, waardoor de boodschappen steeds 15% duurder uitvielen ;(. Verder was ik niet echt tevreden over de locatie waar ik woonde, maar voor de rest was het een ervaring om nooit te vergeten.

Ik wil terug :D
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_120781276
Haha, ik ben ook nog een beetje in dit topic blijven lurken nadat ik terug ben gekomen uit Canada. Ik heb ook 4 maanden gestudeerd, maar dan in Kingston (Queen's University). Ben nu een jaar en 2 dagen terug, maar ik mis het ook ontzettend. Eigenlijk alles wat Schuimpjes zegt heb ik ook zo ervaren.

Ben nu aan het kijken en sparen voor een grote reis door Canada. Auto huren in Vancouver en dan door naar Quebec, of liefst nog helemaal door naar Nova Scotia. Voorlopig blijft dat nog bij dromen, maar ik zou het echt heel graag nog een keer doen. :)
pi_120793249
Nova Scotia... als er maar genoeg (goed betaalde) banen waren dan zat ik er zo, ben helemaal fan van de Maritimes na mijn trip anderhalf jaar geleden. Ik wil nu toch echt weg uit Saskatchewan :(. Mijn vriendin's groot-tante (?) woont nog steeds in Truro dus zou ik sowieso een adresje om tijdelijk te wonen.

fh101 - Dat wil ik ook nog een keertje doen, maar ietsjes anders door de Trans Canada (highway #1) in zijn geheel te volgen van Victoria tot St. John. Ik heb al wel al een aardig deel van de #1 gezien (2200 km van de ruim 8000 totaal).
pi_120794168
Oh ja, dat lijkt me ook super. Dat je een hele highway gewoon compleet volgt en je zo laat leiden. Alleen jammer dat die highway niet naar Toronto en Kingston (ON) gaat, want dat zijn plekken die ik echt nog een keer wil bezoeken. Maarja, je kan natuurlijk altijd een stukje extra rijden :+

Alleen jammer dat Canada zo ontzettend groot is, dat je toch wel een maand aan het rijden bent om van de ene naar de andere kant te komen. Dat is dan incl stops bij national parks en steden. Ik heb alvast een schema gemaakt :P
  vrijdag 28 december 2012 @ 02:10:04 #292
391597 Canadutchian
pi_120850463
Idd Schuimpjes, het zijn hier de vriendelijkste mensen op de planeet!

Maarre, je mag best terugkomen voor de sneew hoor. Over de kerstdagen toch nog stiekem -42 geweest (Jeroen: ja, dat is met de windchill erin)
pi_120870850
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 december 2012 16:04 schreef jeroen1976 het volgende:Valt mij trouwens op dat er erg weinig zwerf (huis)dieren hier zijn, maar misschien is dit anders in de grotere steden. Of ze overleven de winters hier gewoon niet... ;)

Dat zou weleens het werk van coyotes kunnen zijn, ik ken Canada alleen van vakantie hoor ;)
  vrijdag 28 december 2012 @ 18:33:15 #294
378682 JohnBercow
Division! Clear the lobby!
pi_120872941
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 02:10 schreef Canadutchian het volgende:
Idd Schuimpjes, het zijn hier de vriendelijkste mensen op de planeet!

Maarre, je mag best terugkomen voor de sneew hoor. Over de kerstdagen toch nog stiekem -42 geweest (Jeroen: ja, dat is met de windchill erin)
Ik zou graag terugkomen, zelfs voor -42 windchill :P
Order! Ordeeeeeeeeer!
  woensdag 2 januari 2013 @ 19:21:14 #295
391597 Canadutchian
pi_121081294
Afgelopen 2 dagen -6 geweest. Vandaag alle collega's (en ik ook) op het werk met een t-shirt aan. Iedereen is fantastisch blij met 'het mooie weer'.
pi_121119179
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 december 2012 17:43 schreef WammesWaggel het volgende:
Dat zou weleens het werk van coyotes kunnen zijn, ik ken Canada alleen van vakantie hoor
Dat zou kunnen ja, maar deze niet meer...

Afgelopen weekend geschoten bij de familie boerderij net buiten Regina, ze zijn een grote pest voor het vee hier.

Wel lekker gesleed in de -30 windchill, de kids hebben het toch nog ruim een uur uitgehouden.

En nog een aardig uitzicht zo op de platte praries.
pi_121885860
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 21:14 schreef Canadutchian het volgende:
Rookworst!

Ja, ik vind dat mensen hier te vaak om de problemen heen draaien. Beetje minder gevoelig wezen en een beetje minder bang wezen om op een stel tenen te trappen, al helemaal als ze dat verdienen.
Is dat niet iets Noord-Amerikaans? In de US of A vertoont men ook dit gedrag.
pi_121991862
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Ik ga in juni op vakantie naar Canada (Alberta en British Columbia). Op 1 juli zijn we in Vancouver. Ik las in een gids dat het op 1 juli Canada day is. Ik las dat steden parades en vuurwerk kunnen hebben, maar is het net als Koninginnedag een algemene vrije dag voor iedereen? Zijn musea en winkels gewoon geopend of is de kans groot dat die allemaal dicht zijn? En zijn er nog speciale dingen in/rond Vancouver die juist die dag de moeite waard zijn? In hoeverre is het nodig om vanwege de feestdag het hotel vooraf te boeken?

Voor de duidelijkheid, volgens planning zijn we 28/29 juni in Victoria, zondag de 30e gaan we naar Vancouver en daar blijven we tot we woensdag de 3e terug vliegen.
RitseB: Dat leer je nog wel, koei heeft altijd gelijk
pi_121999368
Leuk koei! Canada Day (1 juli of de eerstvolgende 'werkdag' na deze datum als het in het weekend valt) is een 'Statutory Holiday', wat inderdaad betekent dat het een algemene vrije dag is.

De meeste attracties zoals museums, dierentuinen, bioscopen, etc. zijn open en de meeste winkels ook, waarvan sommige kortere uren dan normaal open zijn (Holiday Hours; meestal 10:00 tot 18:00).

Ik zou even kijken op de Vancouver toeristen website voor Canada Day attractions, maar er is zeker een Canada Day Parade en groots vuurwerk in de havenkom, en er zullen openlucht concerten zijn (meestal gratis) en races/wedstrijden die je kan kijken. Zo gaat het iig in mijn stad Regina.

Meestal is het het gewoon een groot feest in de stad met veel meer dingen te doen dan dat je er tijd voor hebt!

Een hotel vooraf boeken zal ik zeker doen, sowieso altijd in Vancouver, feestdag of niet.

Ben ook eventjes je blog aan het lezen over je trip :).
pi_121999547
quote:
15s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 13:33 schreef Iwanius het volgende:
Is dat niet iets Noord-Amerikaans? In de US of A vertoont men ook dit gedrag.
Over het algemeen wel ja, al zijn er natuurlijk ook uitzondering. Ik denk meer dat het juist Nederlands is om zo direct te zijn, volgens mij zijn er weinig andere landen waar het zo is over het algemeen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')