Werk vinden in Canada is niet moeilijk! Echter het werkt hier via netwerken. Je moet iemand kennen die weer iemand kent. Netwerken. Om verpleegkundige te worden hier is niet makkelijk. Om als "registered nurse" aan het werk te gaan. Ik weet dat om dit te worden, het een heel traject is. Kijk eens in de optie om je diploma's te laten stempelen zodat ze erkend worden hier. Het is niet goedkoop om dat te doen geloof ik.
Mijn ervaring met Job agencies hier is slecht! Ze nemen maar al te graag je CV aan en zijn erg aardig maar je hoort vervolgens niets. Of je hoort na 3/4 jaar eens wat en dat is meestal (hopelijk) te laat.
Om te starten in Canada zou ik niet kieskeurig zijn in werk zoeken. Het is goed om ervaring op te doen en ook zo mensen te leren kennen en te netwerken (nadruk hierop omdat het zo belangrijk is).
Mijn vrouw heeft jaren een verzorgings ge-managed.
Nog een tip! Zoek uit hoe je je rijbewijs kan omzetten naar een Ontario rijbewijs (belgie is niet moeilijk als ik het correct heb). Je kan altijd een internationaal rijbewijs regelen voor vrij weinig euro. Dit voorkomt een hoop zorgen. Het is namelijk erg makkelijk een rijbewijs te hebben. OV is goed geregeld maar alles ligt verder uit elkaar hier.
http://www.drivetest.ca/en/license/OutOfCountryDrivers.aspxHier staat dat Belgie (als je een Belgisch rijbewijs hebt) zo om te ruilen is. Voor een NL rijbewijs moet je het een en ander regelen.
Vraag maar raak, Succes en ook een "Merry Christmas"