abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_105697046
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2011 07:24 schreef fh101 het volgende:
Ik had nog zo de hoop een keertje ingesneeuwd te raken... ;)

Zal nu wel niet meer gebeuren, ben aan mn laatste weekje Canada begonnen.
Er kan alsnog een sneeuwstorm komen die je vliegtuig een paar minuten vertraging geeft... ;)
Alle eendjes zwemmen in het water. :)
Anatidaephobia is altijd terecht! Wij zijn de beste stalkers...
pi_105702002
Gisteren hier wat natte flurries en vanmorgen lichtelijk witjes aan het geraken! -10 dat weer wel!

IJselijke regen gehad afgelopen week!
pi_105713276
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2011 07:24 schreef fh101 het volgende:
Ik had nog zo de hoop een keertje ingesneeuwd te raken... ;)

Zal nu wel niet meer gebeuren, ben aan mn laatste weekje Canada begonnen.
Jeetje dat is snel voorbij gegaan he! Ben je blij weer naar huis te gaan of zou je langer willen blijven?

Woensdag en dod\nderdag wordt er sneeuw voorspeld (1-3 cm), dus misschien toch weer een beetje wit zo net voor Kerst.
pi_105713497
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 01:29 schreef jeroen1976 het volgende:

[..]

Jeetje dat is snel voorbij gegaan he! Ben je blij weer naar huis te gaan of zou je langer willen blijven?

Woensdag en dod\nderdag wordt er sneeuw voorspeld (1-3 cm), dus misschien toch weer een beetje wit zo net voor Kerst.
Idd, ik heb het idee dat ik hier net een maandje ben. Ik zou zeker nog langer willen blijven, maar thuis roept stiekem ook wel weer. Ik ben wel zeker van plan om als ik weer geld heb terug te komen en nog meer dingen te zien. Dat is het nadeel van ook studeren, daar moet je ook tijd aan besteden ;)

Overigens heeft het hier gisteravond een minibeetje gesneeuwd, en aangezien het vandaag behoorlijk vroor is het toch nog enigszins wit. En glad.
pi_105715598
Hier voorspellen ze voor morgen 3 graden! :')
Het kleine beetje wit zal dan verdwijnen. Ter voorkoming van een ander slecht dooiseizoen is het niet slecht, maar het is wel een erg a-typische winter op deze manier.
pi_105737291
Yay zo werd ik een paar uur geleden wakker!

Niet al te veel maar iig weer wit.
pi_105789012
Zat gister in een sneuw stormpje op weg naar huis van Halifax altijd 't zelfde geval mensen met angst en mensen met haas en dan de semi's die er nog een schepje boven op doen. Zelf ben ik aan het rijden in dit soort weer gewend maar menig mede canadees heeft er toch moeite mee zich aan te passen lijkt het hier in de Maritimes.
pi_105791570
Ow ik wist niet dat je in NS zit macdutch! Ik was daar afgelopen voorjaar (een groottante van mn vriendin woont in Truro) en heb een fantastische 2 weken gehad! Zo goed dat we er naar toe willen verhuizen binnen een paar jaar.

Hoelang zit je al in Halifax en hoe bevalt het? Een van de dingen die ons op dit moment tegenhouden is het moeilijk vinden van redelijk betalend werk.

Valt mij trouwens op dat de lokale bevolking zo reageerd op een sneeuwstorm(pje), van mensen die van die regio komen hoor ik altijd dat het daar heel veel sneeuwt elke winter.
pi_105793077
Ik zit in de buurt van Antigonish 1 1/2 uur rijden van Truro naar 't oosten en woon hier nu 18 jaar .
voor werk is het hier inderdaad niet zo goed behalve als je in de bootbouw zit ,lasser enz. met het werk aan de nieiuwe marine schepen dat in Halifax van start gaat. New Brunswick heeft meer sneeuw dan hier en dan vooral in het noorden hier kan het wel spoken zeker met het broeikas effect weet je nooit wat er komt, zeker in een plek als Nova Scotia een schiereiland en vernoemd naar Schotland.
pi_105794043
Da's leuk, ik ben door Antigonish gereden op weg naar de Cabot Trail en vond het wel een aardig stadje. Hm helaas zit ik totaal niet in de bootbouw, ik dacht meer aan een lobster catcher te worden (grapje). Nee ik zit in de financiele wereld, en volgens mij heeft ons moederbedrijf een kantoor in Halifax.

De vele mensen die we daar gesproken hebben zeggen dat het een vrij zwaar leven is in de Maritimes, maar zijn wel gelukkig. En natuurlijk kan je niet om de prachtige natuur heen!

Tijdens ons reisje zijn we door NS, NB en PEI gereden (en overal veel gestopt en gewandeld natuurlijk). Ik heb het wel gezien in Saskatchewan!
pi_105797743
vergeleken met Ontario is het levenritme rustig en zijn er veel vriendelijke mensen ik zo het niet inruilen voor waar ik vandaan kom.
pi_105801266
quote:
14s.gif Op zondag 18 december 2011 19:41 schreef jeroen1976 het volgende:
Yay zo werd ik een paar uur geleden wakker!

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Niet al te veel maar iig weer wit.
Hier was afgelopen nacht ook een dun laagje gevallen, maar het is ook alweer deels verdwenen, het is redelijk warm. De bruine blubber op de weg maakt het er ook niet schoner op.

Ik hoor ook altijd goede verhalen over het natuurschoon in de Maritimes, ik wil het zeker wel een keertje gaan bezoeken, maar niet op de korte termijn.
pi_105802620
Er zijn geen hoge bergen maar het is een gevarieerd landschap meer dan als je naar het westen gaat waar de grootsheid van canada je te pakken neemt de kustlijn van Nova scotia is zeker een paar duizend km lang en zeer gevarieerd en ook heb je hier veel micro klimaatjes door alle inhammen en heuvels wat temperatuurs verschil en sneeuw hoeveelheid bepaald.
pi_105806444
Klinkt prachtig! Als ik over een paar jaar weer geld heb zou ik heel graag een keer van west naar oost rijden, en dan staat NS zeker op het lijstje!
pi_105824211
Je kan natuurlijk met google earth ook wat op speurtocht gaan. en een graadje on der nul hier en wat ijs en sneeuw en daarin wat voetsporen van de buren die onze ladder "geleend " hebben om hun huis in te komen. Ik hoop dat het de buren waren 8-) .
pi_105838827
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2011 03:45 schreef fh101 het volgende:
Klinkt prachtig! Als ik over een paar jaar weer geld heb zou ik heel graag een keer van west naar oost rijden, en dan staat NS zeker op het lijstje!
Een paar foto's van de natuurpracht die ik tegen gekomen ben:

Ergens op de snelweg tussen Halifax en Truro:

West kust Cape Breton:

Walvissen voor de kust:

Oost kust Cape Breton:

Hopewell Rocks in New Brunswick:

Overal watervallen! Deze in het Fundy National Park (NB)

Kreeft vissers huisjes op Prince Edward Island (PEI)

Peggy's Cove (NS); een beetje te toeristisch maar leuk om eventjes te zien:
pi_105839551
Peggy's Cove is net geen Scheveningen maar wel toerismes nr 1 plek in de buurt van Halifax.
pi_105926534
En vandaag zijn weer ontdooit ,helaas want de modderboel is er weer.
pi_105953619
Hoi hoi allemaal,
Ik schrijf eigenlijk nooit op het forum maar lees al een tiental jaren mee. Ik heb mijn weg uit Nederland al gevonden (woon in Antwerpen, België), maar wil toch graag nog meer van de wereld zien. Op het moment ben ik dan ook bezig met mijn Application for Citizenship door naturalisatie. Mijn moeder is namelijk Canadees van geboorte. Afgelopen week heb ik het laatste deel papierwerk naar Brussel gestuurd. Nu is het minimaal 10 maanden wachten voor reactie. Dit vind ik niet erg want ik ben ondertussen een vervolgopleiding aan het doen voor mijn verpleegkunde.
Voordat ik er permanent ga wonen wil ik er zonder verplichtingen een paar maanden "gaan rond kijken". Mijn interesse ligt vooral in de streek rond Ottawa. Ik heb gelezen op internet dat het niet 1-2-3 lukt om een verpleegkunde diploma te laten gelden in Canada. Zou ik in in de tussentijd daar ander werk kunnen doen om mijn plannen te financieren? Is het gemakkelijk aan werk te komen?
Vanuit het warme België, een fijn kerstfeest.
pi_105964182
Werk vinden in Canada is niet moeilijk! Echter het werkt hier via netwerken. Je moet iemand kennen die weer iemand kent. Netwerken. Om verpleegkundige te worden hier is niet makkelijk. Om als "registered nurse" aan het werk te gaan. Ik weet dat om dit te worden, het een heel traject is. Kijk eens in de optie om je diploma's te laten stempelen zodat ze erkend worden hier. Het is niet goedkoop om dat te doen geloof ik.

Mijn ervaring met Job agencies hier is slecht! Ze nemen maar al te graag je CV aan en zijn erg aardig maar je hoort vervolgens niets. Of je hoort na 3/4 jaar eens wat en dat is meestal (hopelijk) te laat.

Om te starten in Canada zou ik niet kieskeurig zijn in werk zoeken. Het is goed om ervaring op te doen en ook zo mensen te leren kennen en te netwerken (nadruk hierop omdat het zo belangrijk is).

Mijn vrouw heeft jaren een verzorgings ge-managed.

Nog een tip! Zoek uit hoe je je rijbewijs kan omzetten naar een Ontario rijbewijs (belgie is niet moeilijk als ik het correct heb). Je kan altijd een internationaal rijbewijs regelen voor vrij weinig euro. Dit voorkomt een hoop zorgen. Het is namelijk erg makkelijk een rijbewijs te hebben. OV is goed geregeld maar alles ligt verder uit elkaar hier.

http://www.drivetest.ca/en/license/OutOfCountryDrivers.aspx

Hier staat dat Belgie (als je een Belgisch rijbewijs hebt) zo om te ruilen is. Voor een NL rijbewijs moet je het een en ander regelen.

Vraag maar raak, Succes en ook een "Merry Christmas"
pi_106058611
Toch een witte kerst hier aan de oostkust en nog steeds vol van de kalkoen. ~:)
pi_106071918
Het begint hier nu net te sneeuwen, maar het moet wel een van de warmste kerstdagen ooit geweest zijn, het was rond het nulpunt!
pi_106077503
Hier ook lekker weer hahah! Verder nog steeds propvol van de kalkoen en gebak!
pi_106098190
En vannacht koelde het even af tot -20 (zonder wind), maar het schijnt de komende dagen weer warm te worden!
pi_106115730
Lekker hoor! Ik mocht vanavond voor een nachtdienst de weg op! Het sneeuwt hier flink en overal autos in de greppel!

I love my 4 wheel drive!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')