abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101662503
Ach ja, het billboard voor het stadion heeft niet echt geholpen. Maar zondag komt de revanche wel... ;)
Alle eendjes zwemmen in het water. :)
Anatidaephobia is altijd terecht! Wij zijn de beste stalkers...
pi_101698895
Zomer voelt hier toch echt voorbij....

Heerlijk herfst! Iemand tips voor Herfst bok achtige biertjes??
  donderdag 8 september 2011 @ 03:08:51 #53
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_101698924
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 03:00 schreef Ebethron het volgende:
Zomer voelt hier toch echt voorbij....

Heerlijk herfst! Iemand tips voor Herfst bok achtige biertjes??
We hebben hetzelfde klimaat zo'n beetje hier in Michigan. Heerlijk.

Voor de bieren weet ik niks Canadees. Misschien wat lokaals?
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_101700074
Ik denk dat de herfst het lekkerste seizoen is. Mild weer en de bomen die supermooi verkleuren. de warme maaltijden die weer lekker gaan smaken. je kunt het in de lucht ruiken dat de R weer in de maand is.

Ik zal morgen even stoppen bij de beerstore om te zien of ze lekkere donkere biertjes hebben!
pi_102494430
Is het moeilijk om in Canada te vestigen ? een baan op HBO-niveau te vinden ? en een woning te bezitten
pi_102494801
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 22:19 schreef trOnk12 het volgende:
Is het moeilijk om in Canada te vestigen ? een baan op HBO-niveau te vinden ? en een woning te bezitten
Geen flauw idee, ik ben hier maar voor 4 maanden... Overigens was het wel heel simpel om hier binnen te komen, het enige waar een beetje moeilijk over werd gedaan waren de good noodles en de stroopwafels die ik had meegenomen ;)

Verder is het hier (Kingston, ON) nog steeds bloedheet.. Tenminste, ik vind het bloedheet want ik ben niet gewend dat het eind september nog zo warm kan zijn; ik zweet me rot hier. ;)
pi_102506458
lijkt me heerlijk :) maar of er banen op |HBO-niveau te vinden zijn lijkt me ook heel belangrijk :) Ik heb hogere informatica met succes afgerond :)
pi_102641038
Om een huis te bezitten moet je natuurlijk een hypotheek nemen (als je de woning niet contant kunt kopen natuurlijk).

Voor een hypotheek moet je een minimaal percentage als down payment betalen. Wij hebben 25% van onze hypotheek aanbetaald. Ik geloof ook dat hoe meer je aanbetaald des te lager de overdrachtskosten zijn. Het is dus een beetje schipperen.

Ook moet je een credit rating van je bank regelen waaruit blijkt dat je een trouwe betaler bent.

Verder betaal je meestal je hypotheek bi-weekly (iedere 2 weken) en is de rente niet aftrekbaar als in NL.

Huis verzekering is ook nodig voordat je er officieel intrekt. De verzekering stuurt een inspecteur langs die je huis komt bezichtigen. Je krijgt een rapport waarin punten staan die niet goed zijn en aangepast moeten worden voordat je er in trekt (meestal niet nodig met nieuwbouw).

HBO niveau zegt hier niet heel veel. Het is hier op werk ervaring en netwerken. Je moet iemand kennen die weer iemand kent en een goed woordje voor je doet. Verder meestal 3 referenties opgeven wat ook weer lastig is omdat je referenties meestal in NL zitten.

Ook het afnemen van solicitaties gaat anders dan in NL. Het zijn een hele rits vragen die PZ opstelt en jij voor je kiezen krijgt. Erg standaard dus ook goed op voor te bereiden.
pi_102665633
Je zal pas een hypotheek krijgen als je een permanente status hebt. Het zal meer een gevolg zijn van je in Canada vestigen, dus dat is op een gegeven moment wel een optie. Alhoewel de huizenprijzen in sommige streken natuurlijk een stuk hoger zijn dan andere streken.

Binnen komen als een werker is wel wat lastiger. Als je voldoende tijd hebt kan je vanuit Nederland een aanvraag doen voor een permanente verblijfsvergunning als je aan bepaalde eisen voldoet. Zonder permanente status is het iets moeilijker om een baan te vinden, tenzij er in je vakgebied weinig mensen te vinden zijn in Canada. Ik ken je achtergrond en dergelijke niet, dus ik kan niet beoordelen hoe moeilijk het voor jouw zou zijn om een baan in Canada te krijgen. Je kan altijd op de Canadese banensites kijken en zien of er iets voor je tussen staat.
pi_102676054
Mijn ervaring is dat ook het hele solicitatie process erg traag verloopt hier. Je gaat naar je gesprek en dan 3-4 maanden later hoor je of je voor de tweede ronde wilt langskomen.
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 18:48:16 #61
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_103120045
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 19:24:16 #62
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_103121226
quote:
LOL!! :D

Het klopt trouwens niet verder: http://www.snopes.com/military/lighthouse.asp
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_104052059
Eindelijk weer winter!!

pi_104065436
Hahah lekker! Hier is het alleen nog ramen krabben!
pi_104095253
Tijd om m'n studded tires onder mijn auto te gooien (metalen nopjes in het rubber), het was super glad op de weg vanmorgen!
pi_104192360
Pfff iemand anders ook zo een moeite met de nieuwe wintertijd??
pi_104198962
ff een vraagje aan al die lui die in Canada monenteel verblijven.

is het leven nou daar minder zorgelijk dan in NL? Ik bedoel daarmee de zwaarte/hoogte van de belastingen die je daar moet betalen zoals Zorgverzekering en allerlei andere kosten naast je IB? :?
In NL loopt het zoals je weet de spuigaten uit dat alles elk jaar stijgt en je er amper nog iets voor terugkrijgt en dus het beeld van 'melkkoe' onstaat die tegenwoordig 'burger' heet. :{

Hoe is dat in Canada en is men daar saamhoriger met feestdagen (wijk/buurt) dan in NL waar iedereen alleen maar met zijn of haar familie bezig is en er minder gezamelijk iets wordt gedaan. :?
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_104199361
Ligt er aan waar jij je zorgen over maakt in NL. Ieder mens maakt zich namelijk zorgen over verschillende dingen. Hier in Canada heb je geen ziektekosten verzekering. In plaats daarvan is er OHIP (Ontario). Daarnaast heb je vanuit je werk "Benefits" waarvan je naar de tandarts kunt en een bril kan kopen. Elke werkgever heeft een verschillend pakket. Bij mij hebben mijn vrouw en ik beide benefits dus kun je combineren. Ik betaal dus niet een verzekerings maatschappij.

Maar goed hier heb je weer andere soorten belasting die in NL niet bestaan.

Verder wat saamhorigheid betreft is het hier (ik weet niet of dat overal is) erg community minded.

Ik trek het zeer zekers wel!
pi_104221600
Inderdaad wat Ebethron zegt. Ik heb alleen misschien niet lang genoeg in Nederland gewoont om er een goed oordeel over te geven, maar alle ziektekosten worden voor mij betaald door de provinciale overheid en mijn werk. Ik weet niet of dat in NL ook zo is, maar als mijn werkgever 80% terug betaald voor i.e. een tandarts bezoek, dan betaald mijn vriendin's verzekering de overige 20%.

Belasting is verschillend per provincie, je betaald 5% federale goederenbelasting en in SK nog eens 5%, dus onze BTW is 10%. Alberta heeft geen provinciale belasting dus is hun BTW maar 5%.

Rijwegbelasting kennen we niet, je betaald alleen je normale auto verzekering (gemiddeld 60 Euro per maand).

Saamhorigheid vind ik een stuk hoger hier, vooral naast je direkte familie vind ik iedereen hier een stuk "closer" met de feestdagen (bijv. ik krijg meestal meerdere uitnodigingen om kerst of thankgsgiving te vieren met families die ik niet eens zo goed ken) maar ook is het zo dat iedereen elkaar helpt in het dagelijkse leven. Het motto "samen lossen we het wel op" kom ik elke dag wel tegen. Ik heb wel gehoord dat dit in grote steden zoals Toronto and Vancouver een stuk minder is.

Ik had bijv. een keer autopech en bijna iedereen die langs reed stopte om te vragen of we OK waren en of ze iets voor ons konden doen.
pi_104233619
Je slaat de spijker op zijn kop Jeroen! Toen in nog in NL woonde met mijn vrouw (canadese) had het gevroren en licht gesneeuwt. Mijn vrouw ging een boodschapje doen op de fiets (wat ze overingens erg mist). Toen ze door de straat reedt zag ze dat er een oud mannetje uitgleed en viel. Mijn vrouw stopte om te vragen of de man in orde was en hem proberen te helpen weer overeind te komen. Omdat de man zwaar was lukte het mijn vrouw niet.

Mijn vrouw kon dus niet geloven dat er meerdere mensen en jongeren gewoon voorbij fietste en niets deden. Zelfs de strooiwagen reedt voorbij en stuurde netjes om de man heen om vervolgens zijn rit voort te zetten. Uiteindelijk kwam er een vrouw die vanuit haar woonkamer alles zag te hulp!

Hier zal dat nooit gebeuren!
  zaterdag 12 november 2011 @ 19:18:23 #71
211118 klaasdj
Juice by Tappy!
pi_104292582
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2011 06:07 schreef Ebethron het volgende:
Je slaat de spijker op zijn kop Jeroen! Toen in nog in NL woonde met mijn vrouw (canadese) had het gevroren en licht gesneeuwt. Mijn vrouw ging een boodschapje doen op de fiets (wat ze overingens erg mist). Toen ze door de straat reedt zag ze dat er een oud mannetje uitgleed en viel. Mijn vrouw stopte om te vragen of de man in orde was en hem proberen te helpen weer overeind te komen. Omdat de man zwaar was lukte het mijn vrouw niet.

Mijn vrouw kon dus niet geloven dat er meerdere mensen en jongeren gewoon voorbij fietste en niets deden. Zelfs de strooiwagen reedt voorbij en stuurde netjes om de man heen om vervolgens zijn rit voort te zetten. Uiteindelijk kwam er een vrouw die vanuit haar woonkamer alles zag te hulp!

Hier zal dat nooit gebeuren!
No disrespect, maar ik vind dit soort verhalen echt zulke bullsh*t. Je zou precies het omgekeerde kunnen zeggen over Toronto vs. een dorp in de Betuwe. Niet alle Canadezen zijn vriendelijk, niet alle Nederlanders zijn vriendelijk.
Punt.
Canada, the promised land!!! Places 2 be: West Michigan, New York State/Long Island (en city),
Washington, DC, Chicago.
American Studies, RuG met minor journalistiek.
pi_104293657
De winter komt er inderdaad weer langzaam aan, hier in Winnipeg is het voorlopig een erg rustige aanloop, dus dat is mooi meegenomen.

Met betrekking tot rubje's vraag: Ook in Canada speelt het vergrijzingsprobleem een rol, belastingen zijn een klein beetje lager dan in Nederland, maar het ontloopt elkaar niet veel (en verschilt per provincie). De laatste jaren zijn op een groot aantal plaatsen de huizenprijzen enorm gestegen, dat is natuurlijk ook niet per se een goede zaak en maakt het veel duurder als je je op dit moment in Canada wilt vestigen.
pi_104351339
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2011 19:18 schreef klaasdj het volgende:

[..]

No disrespect, maar ik vind dit soort verhalen echt zulke bullsh*t. Je zou precies het omgekeerde kunnen zeggen over Toronto vs. een dorp in de Betuwe. Niet alle Canadezen zijn vriendelijk, niet alle Nederlanders zijn vriendelijk.
Punt.
Het is anders wel bullsh!t dat zeker wel voorkomt! Verder is de urbanisatie in NL een stuk verder gevorderd dan hier in Canada.

Maar goed, ieder zijn mening...
pi_104370010
Ja ik ben het ook niet met je eens klaasdj, okay het platteland in Nederland is inderdaad beter tov de steden, maar hier zijn de mensen gemiddeld toch echt veel meer behulpzaam. Ik heb in diverse steden gewoond; Edmonton/Calgary met 750.000+ inwoners, Saskatoon en Regina met beide 200.000 inwoners en een klein stadje met 5.000 inwoners, en kom regelmatig in dorpjes (100-500 inwoners) en daar is het overal hetzelfde qua vriendelijkheid. Natuurlijk heb je in de grotere steden bepaalde buurten waar het een stuk minder is, maar ik heb het over het gemiddelde.
pi_104377869
De saamhorigheid hier is maar weer een duidelijk geworden door het aantal poppies dat hier gedragen werdt de afgelopen weken.
pi_104382496
Jeetje wat begint kerst hier al vroeg zeg! Ben ondertussen al aardig wat versierde huizen en kerstbomen tegengekomen :o
pi_104382531
Dat is ter compensatie van Earth hour ieder jaar hahahah!
pi_104407641
Ha ha ja Kerst begint altijd wel lekker vroeg hier, maar dat witte spul op de grond versterkt het kerstgevoel natuurlijk ook wel behoorlijk. Ik moet ook snel de verlichting op m'n dakrand plaatsen want het wordt al snel te koud om de ladder op te gaan.

Ik heb nog geen kerstbomen gezien bij de mensen thuis, maar volgens mij komen de "echte" bomen er snel aan. Meestal hebben verschillende (particulaire) leveranciers een plaatsje op de parkeerplaatsen bij de winkelcentra. Vorig jaar tijdens een sneeuwstorm en -30 lekker buiten een boompje uitgezocht, ik was niet al te kieskeurig :).
pi_104425143
Al de winkels hebben hun kerst spullen al uitgebreid in het assortiment, maar echte bomen heb ik ook nog niet gezien. De winter is nog zacht tot dusverre, maar langzaamaan komen er meer flurries en nemen de temperaturen af...
pi_104425299
Ik heb ondertussen al meerdere bomen gespot, maar dat waren natuurlijk wel nepperts ;)
Sneeuwen doet het hier voorlopig nog niet en zonder jas buiten lopen is zeker nog mogelijk. Dat had ik stiekem wel anders verwacht eigenlijk :P
pi_104454232
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 04:31 schreef fh101 het volgende:
Sneeuwen doet het hier voorlopig nog niet en zonder jas buiten lopen is zeker nog mogelijk. Dat had ik stiekem wel anders verwacht eigenlijk :P
Toronto loopt altijd een beetje achter hehe :). De weersverwachting voor as Zaterdag hier is -15 overdag en -23 's nachts.

Hoe gaat de studie trouwens? Je zit nu alweer een paar maanden op Queen's? Merk je veel verschillen tussen NL en CAN? Ik heb (nog) niet een opleiding in Canada gevolgd, maar denk er wel over omdat mijn huidige baan situatie niet al te zeker is.
pi_104541689
Ik word nu al kierewiet van de kerst muziek in de winkels!
  zaterdag 19 november 2011 @ 03:11:56 #83
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_104542186
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2011 02:29 schreef Ebethron het volgende:
Ik word nu al kierewiet van de kerst muziek in de winkels!
Tot 1 Januari dus de iPod mee. :)
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_104542645
quote:
16s.gif Op woensdag 16 november 2011 21:43 schreef jeroen1976 het volgende:

[..]

Toronto loopt altijd een beetje achter hehe :). De weersverwachting voor as Zaterdag hier is -15 overdag en -23 's nachts.

Hoe gaat de studie trouwens? Je zit nu alweer een paar maanden op Queen's? Merk je veel verschillen tussen NL en CAN? Ik heb (nog) niet een opleiding in Canada gevolgd, maar denk er wel over omdat mijn huidige baan situatie niet al te zeker is.
Haha ja, het loopt idd een beetje achter. Maar had stiekem gedacht dat de winters hier overal en al vroeg redelijk extreem zouden zijn, en dat valt tot nu toe nog heel erg mee.

Studie gaat goed, leuk dat je er naar vraagt! :) Ik ben wel heel blij dat het voor mij pass/fail is ipv echte cijfers want dan had ik toch wel wat beter mn best moeten doen. Het is allemaal niet moeilijk, maar wel veel meer werk. Ik volg 5 vakken en waar ik dan in NL alleen 5 tentames en mss 1 paper zou hebben, heb ik hier per vak 1 of 2 papers, een mid term en een final exam. Dat is wel even wat anders dus, en dat vraagt wel veel aanpassing.
Studeren wordt hier ook wel veel serieuzer genomen omdat de Canadezen dus wel echt hoge cijfers moeten halen. Met minder dan 80% zijn ze niet blij en dat merk je aan de manier waarop ze studeren: hard en lang.

Maar het bevalt heel goed hier! De hele schoolspirit vind ik ontzettend leuk om mee te maken, en je merkt echt dat de campus veel meer leeft dan in NL.
pi_104542986
quote:
2s.gif Op zaterdag 19 november 2011 03:11 schreef maartena het volgende:

[..]

Tot 1 Januari dus de iPod mee. :)
Nog niet aan gedacht! Hahah!
pi_104594791
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2011 04:07 schreef fh101 het volgende:

[..]

Haha ja, het loopt idd een beetje achter. Maar had stiekem gedacht dat de winters hier overal en al vroeg redelijk extreem zouden zijn, en dat valt tot nu toe nog heel erg mee.
Ja, in Toronto valt het met de temperaturen wel mee, je hoeft er geen -50 te verwachten, ze schrikken daar al van -30. :P
Qua sneeuw zal je wel het nodige te zien krijgen ter zijner tijd.

Het is iets wat ik wel vaker over Canadese en Amerikaanse studies hoor in vergelijking met Nederland. Dat de inhoud relatief weinig is, maar dat de hoeveelheid werk immens is. Ik heb alleen in Nederland vakken gevolgd, dus ik kan niet beoordelen wat moeilijker of beter is, maar het is wel een verschil in inrichting van het onderwijs.
pi_104608163
En de bombers gaan naar de Grey Cup! :D
pi_104609190
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 22:12 schreef Wackyduck het volgende:
En de bombers gaan naar de Grey Cup! :D
Gefeliciteerd dan maar he, van een Rider fan :). Ja ik heb de game net gekeken en was toch ook een beetje meer voor Winnipeg dan voor Hamilton. Ik vind het toch leuker dat een team van de prairies wint! Nu eventjes Edmonton aanmoedigen!!
pi_104662203
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 22:27 schreef jeroen1976 het volgende:

[..]

Gefeliciteerd dan maar he, van een Rider fan :). Ja ik heb de game net gekeken en was toch ook een beetje meer voor Winnipeg dan voor Hamilton. Ik vind het toch leuker dat een team van de prairies wint! Nu eventjes Edmonton aanmoedigen!!
Hopelijk speelt de verdediging volgende week net zo sterk als tegen Hamilton. Het is wel tijd om de win streak van de Lions te breken. Voor jouw is het natuurlijk een seizoen om snel te vergeten. Maar op sportief gebied lijkt het wel een goed jaar voor Winnipeg nu de Jets ook terug zijn.
pi_104889852
En vandaag is de Grey Cup, hopelijk weten de Bombers hun eerste zege in de finale te boeken sinds 1990. Volgend seizoen zullen ze een paar honderd meter van mijn huis in hun nieuwe stadion spelen.

De winter valt hier vooralsnog erg mee, relatief weinig sneeuw op de grond en de temperaturen komen overdag af en toe nog boven 0. Maar dat zal waarschijnlijk niet zo lang meer duren...
pi_104969478
Sneu voor de bombers ik heb een vriendin die aan dezelfde weg als het stadium een appartement heeft, konden de pregame atmosfeer een paar jaargeleden meemaken, En dan d die twee ouwe spelers die elkaar met wandelstok en vuisten te lijf gingen, misschien te dicht bij Remembrance day (lest not Forget).
pi_104969526
Oh ja vanavond Winnipeg Jets tegen de Ottawa Senators, spannend voor mij.
pi_104991108
Go Jets! :) ...misschien beter voor in het NHL topic.
pi_105083551
Ik heb kaartjes voor de Jets op de kop weten te tikken, dus eind december ga ik er naar toe. :D

Ach het is winter hè, dan mag je in dit topic wel een beetje over hockey praten. :P Alhoewel de winter hier voorlopig nog vrij zacht is.
pi_105084336
Zit hier ver van een NHL team vandaan maar ijshockey in de universiteit is erg goed en snel en ook vrij mild hier op de sneeuwstorm van vorige week na.
pi_105084450
Ik ben vorige week ook naar mn eerste ijshockey wedstrijd geweest, van het universiteitsteam. Ze hebben verloren, maar ik vind het toch wel een hele leuke sport zeg! :)
pi_105667295
Waar blijft die sneeuw hier!?
pi_105673018
Hier is bijna al het sneeuw alweer weg, echt veel droger en warmer dan normaal rond deze tijd! We hebben pas 1 koude periode gehad in begin November met temperaturen rond de -25, maar de afgelopen weken is het steeds tussen de -12 and +2 gebleven.

Dit zou mijn eerste nagenoeg sneeuwloze kerst kunnen worden in 11 jaar!! Misschien moet ik wat sneeuw uit mijn achtertuin schrapen en dit in de vriezer doen.
pi_105682242
Hier is het niet echt boven 0 gekomen de laatste paar weken, maar er is ook bijna geen sneeuw...
pi_105685245
Ik had nog zo de hoop een keertje ingesneeuwd te raken... ;)

Zal nu wel niet meer gebeuren, ben aan mn laatste weekje Canada begonnen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')