abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_104382496
Jeetje wat begint kerst hier al vroeg zeg! Ben ondertussen al aardig wat versierde huizen en kerstbomen tegengekomen :o
pi_104382531
Dat is ter compensatie van Earth hour ieder jaar hahahah!
pi_104407641
Ha ha ja Kerst begint altijd wel lekker vroeg hier, maar dat witte spul op de grond versterkt het kerstgevoel natuurlijk ook wel behoorlijk. Ik moet ook snel de verlichting op m'n dakrand plaatsen want het wordt al snel te koud om de ladder op te gaan.

Ik heb nog geen kerstbomen gezien bij de mensen thuis, maar volgens mij komen de "echte" bomen er snel aan. Meestal hebben verschillende (particulaire) leveranciers een plaatsje op de parkeerplaatsen bij de winkelcentra. Vorig jaar tijdens een sneeuwstorm en -30 lekker buiten een boompje uitgezocht, ik was niet al te kieskeurig :).
pi_104425143
Al de winkels hebben hun kerst spullen al uitgebreid in het assortiment, maar echte bomen heb ik ook nog niet gezien. De winter is nog zacht tot dusverre, maar langzaamaan komen er meer flurries en nemen de temperaturen af...
Alle eendjes zwemmen in het water. :)
Anatidaephobia is altijd terecht! Wij zijn de beste stalkers...
pi_104425299
Ik heb ondertussen al meerdere bomen gespot, maar dat waren natuurlijk wel nepperts ;)
Sneeuwen doet het hier voorlopig nog niet en zonder jas buiten lopen is zeker nog mogelijk. Dat had ik stiekem wel anders verwacht eigenlijk :P
pi_104454232
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 04:31 schreef fh101 het volgende:
Sneeuwen doet het hier voorlopig nog niet en zonder jas buiten lopen is zeker nog mogelijk. Dat had ik stiekem wel anders verwacht eigenlijk :P
Toronto loopt altijd een beetje achter hehe :). De weersverwachting voor as Zaterdag hier is -15 overdag en -23 's nachts.

Hoe gaat de studie trouwens? Je zit nu alweer een paar maanden op Queen's? Merk je veel verschillen tussen NL en CAN? Ik heb (nog) niet een opleiding in Canada gevolgd, maar denk er wel over omdat mijn huidige baan situatie niet al te zeker is.
pi_104541689
Ik word nu al kierewiet van de kerst muziek in de winkels!
  zaterdag 19 november 2011 @ 03:11:56 #83
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_104542186
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2011 02:29 schreef Ebethron het volgende:
Ik word nu al kierewiet van de kerst muziek in de winkels!
Tot 1 Januari dus de iPod mee. :)
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_104542645
quote:
16s.gif Op woensdag 16 november 2011 21:43 schreef jeroen1976 het volgende:

[..]

Toronto loopt altijd een beetje achter hehe :). De weersverwachting voor as Zaterdag hier is -15 overdag en -23 's nachts.

Hoe gaat de studie trouwens? Je zit nu alweer een paar maanden op Queen's? Merk je veel verschillen tussen NL en CAN? Ik heb (nog) niet een opleiding in Canada gevolgd, maar denk er wel over omdat mijn huidige baan situatie niet al te zeker is.
Haha ja, het loopt idd een beetje achter. Maar had stiekem gedacht dat de winters hier overal en al vroeg redelijk extreem zouden zijn, en dat valt tot nu toe nog heel erg mee.

Studie gaat goed, leuk dat je er naar vraagt! :) Ik ben wel heel blij dat het voor mij pass/fail is ipv echte cijfers want dan had ik toch wel wat beter mn best moeten doen. Het is allemaal niet moeilijk, maar wel veel meer werk. Ik volg 5 vakken en waar ik dan in NL alleen 5 tentames en mss 1 paper zou hebben, heb ik hier per vak 1 of 2 papers, een mid term en een final exam. Dat is wel even wat anders dus, en dat vraagt wel veel aanpassing.
Studeren wordt hier ook wel veel serieuzer genomen omdat de Canadezen dus wel echt hoge cijfers moeten halen. Met minder dan 80% zijn ze niet blij en dat merk je aan de manier waarop ze studeren: hard en lang.

Maar het bevalt heel goed hier! De hele schoolspirit vind ik ontzettend leuk om mee te maken, en je merkt echt dat de campus veel meer leeft dan in NL.
pi_104542986
quote:
2s.gif Op zaterdag 19 november 2011 03:11 schreef maartena het volgende:

[..]

Tot 1 Januari dus de iPod mee. :)
Nog niet aan gedacht! Hahah!
pi_104594791
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2011 04:07 schreef fh101 het volgende:

[..]

Haha ja, het loopt idd een beetje achter. Maar had stiekem gedacht dat de winters hier overal en al vroeg redelijk extreem zouden zijn, en dat valt tot nu toe nog heel erg mee.
Ja, in Toronto valt het met de temperaturen wel mee, je hoeft er geen -50 te verwachten, ze schrikken daar al van -30. :P
Qua sneeuw zal je wel het nodige te zien krijgen ter zijner tijd.

Het is iets wat ik wel vaker over Canadese en Amerikaanse studies hoor in vergelijking met Nederland. Dat de inhoud relatief weinig is, maar dat de hoeveelheid werk immens is. Ik heb alleen in Nederland vakken gevolgd, dus ik kan niet beoordelen wat moeilijker of beter is, maar het is wel een verschil in inrichting van het onderwijs.
pi_104608163
En de bombers gaan naar de Grey Cup! :D
pi_104609190
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 22:12 schreef Wackyduck het volgende:
En de bombers gaan naar de Grey Cup! :D
Gefeliciteerd dan maar he, van een Rider fan :). Ja ik heb de game net gekeken en was toch ook een beetje meer voor Winnipeg dan voor Hamilton. Ik vind het toch leuker dat een team van de prairies wint! Nu eventjes Edmonton aanmoedigen!!
pi_104662203
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 22:27 schreef jeroen1976 het volgende:

[..]

Gefeliciteerd dan maar he, van een Rider fan :). Ja ik heb de game net gekeken en was toch ook een beetje meer voor Winnipeg dan voor Hamilton. Ik vind het toch leuker dat een team van de prairies wint! Nu eventjes Edmonton aanmoedigen!!
Hopelijk speelt de verdediging volgende week net zo sterk als tegen Hamilton. Het is wel tijd om de win streak van de Lions te breken. Voor jouw is het natuurlijk een seizoen om snel te vergeten. Maar op sportief gebied lijkt het wel een goed jaar voor Winnipeg nu de Jets ook terug zijn.
pi_104889852
En vandaag is de Grey Cup, hopelijk weten de Bombers hun eerste zege in de finale te boeken sinds 1990. Volgend seizoen zullen ze een paar honderd meter van mijn huis in hun nieuwe stadion spelen.

De winter valt hier vooralsnog erg mee, relatief weinig sneeuw op de grond en de temperaturen komen overdag af en toe nog boven 0. Maar dat zal waarschijnlijk niet zo lang meer duren...
pi_104969478
Sneu voor de bombers ik heb een vriendin die aan dezelfde weg als het stadium een appartement heeft, konden de pregame atmosfeer een paar jaargeleden meemaken, En dan d die twee ouwe spelers die elkaar met wandelstok en vuisten te lijf gingen, misschien te dicht bij Remembrance day (lest not Forget).
pi_104969526
Oh ja vanavond Winnipeg Jets tegen de Ottawa Senators, spannend voor mij.
pi_104991108
Go Jets! :) ...misschien beter voor in het NHL topic.
pi_105083551
Ik heb kaartjes voor de Jets op de kop weten te tikken, dus eind december ga ik er naar toe. :D

Ach het is winter hè, dan mag je in dit topic wel een beetje over hockey praten. :P Alhoewel de winter hier voorlopig nog vrij zacht is.
pi_105084336
Zit hier ver van een NHL team vandaan maar ijshockey in de universiteit is erg goed en snel en ook vrij mild hier op de sneeuwstorm van vorige week na.
pi_105084450
Ik ben vorige week ook naar mn eerste ijshockey wedstrijd geweest, van het universiteitsteam. Ze hebben verloren, maar ik vind het toch wel een hele leuke sport zeg! :)
pi_105667295
Waar blijft die sneeuw hier!?
pi_105673018
Hier is bijna al het sneeuw alweer weg, echt veel droger en warmer dan normaal rond deze tijd! We hebben pas 1 koude periode gehad in begin November met temperaturen rond de -25, maar de afgelopen weken is het steeds tussen de -12 and +2 gebleven.

Dit zou mijn eerste nagenoeg sneeuwloze kerst kunnen worden in 11 jaar!! Misschien moet ik wat sneeuw uit mijn achtertuin schrapen en dit in de vriezer doen.
pi_105682242
Hier is het niet echt boven 0 gekomen de laatste paar weken, maar er is ook bijna geen sneeuw...
pi_105685245
Ik had nog zo de hoop een keertje ingesneeuwd te raken... ;)

Zal nu wel niet meer gebeuren, ben aan mn laatste weekje Canada begonnen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')