quote:
Op woensdag 16 november 2011 21:43 schreef jeroen1976 het volgende:[..]
Toronto loopt altijd een beetje achter hehe

. De weersverwachting voor as Zaterdag hier is -15 overdag en -23 's nachts.
Hoe gaat de studie trouwens? Je zit nu alweer een paar maanden op Queen's? Merk je veel verschillen tussen NL en CAN? Ik heb (nog) niet een opleiding in Canada gevolgd, maar denk er wel over omdat mijn huidige baan situatie niet al te zeker is.
Haha ja, het loopt idd een beetje achter. Maar had stiekem gedacht dat de winters hier overal en al vroeg redelijk extreem zouden zijn, en dat valt tot nu toe nog heel erg mee.
Studie gaat goed, leuk dat je er naar vraagt!

Ik ben wel heel blij dat het voor mij pass/fail is ipv echte cijfers want dan had ik toch wel wat beter mn best moeten doen. Het is allemaal niet moeilijk, maar wel veel meer werk. Ik volg 5 vakken en waar ik dan in NL alleen 5 tentames en mss 1 paper zou hebben, heb ik hier per vak 1 of 2 papers, een mid term en een final exam. Dat is wel even wat anders dus, en dat vraagt wel veel aanpassing.
Studeren wordt hier ook wel veel serieuzer genomen omdat de Canadezen dus wel echt hoge cijfers moeten halen. Met minder dan 80% zijn ze niet blij en dat merk je aan de manier waarop ze studeren: hard en lang.
Maar het bevalt heel goed hier! De hele schoolspirit vind ik ontzettend leuk om mee te maken, en je merkt echt dat de campus veel meer leeft dan in NL.