abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93532092
Vorig deel: Het peutertopic (2 tot 4 jaar) deel 62

28 februari 2007: Meike Jolanda, dochter van XXXKarinXXX
30 april 2007: Caithlynn , dochter van MissCMS
07 mei 2007: Milan, zoon van MamaNik
12 mei 2007: Floor en Pien, dochters van kapitein_pannekoek
26 mei 2007: Anna, dochter van memmel
13 juni 2007: Jet, dochter van Beaker
14 juni 2007: Devin Logan, zoon van Kersjes
02 juli 2007: Pepijn Lucas, zoon van p_iglet en t_igger
20 juli 2007: Linde, dochter van Stiemie
22 juli 2007: Isa, dochter van marlieske
10 augustus 2007: Chris, zoon van Deepfreeze en Flash
29 augustus 2007: Eli, zoon van DaviniaHR en PhysicsRules
10 september 2007: Lena, dochter van Lishe en Xtracer
10 oktober 2007: Mirte, dochter van Nijna
22 oktober 2007: Damian, zoon van TeenageDirtbag
24 oktober 2007: Lucas, zoon van sanger en Hellace
10 november 2007: Emma, dochter van Piglet
13 november 2007: Roos, dochter van gr8w8
22 november 2007: Yana, dochter van S_oepstengel
24 november 2007: Rachel, dochter van maffemuts
29 november 2007: Jasmin, dochter van Lewis.de.boxer
02 december 2007: Shenaya, dochter van Annelies en Henk Draaijer
14 december 2007: Zoe Isa, dochter van klein_spookje en S-A-I-N-T
17 december 2007: Nathan Tristan, zoon van Faja Lobi
*** 31 december 2007: Sasha Alexander, zoon van Brighteyes en Stinkie ***
14 januari 2008: Ayden, zoon van vamperotica
17 januari 2008: Yara, dochter van Tearsong
18 januari 2008: Gwen, dochter van Randa_V en Magneet
***30 januari 2008: Noah Arthur Dent, zoon van Mirage en Oversight***
09 februari 2008: Colin, zoon van Icicle
09 februari 2008: Jennifer Esmee, dochter van Ticootje
25 februari 2008: 'Saartje', dochter van Maneki.Neko
25 februari 2008: Thomas, zoon van Webkim
5 maart 2008: Mika, zoon van vrouwtje-theelepel
20 maart 2008: Lilah Marie, dochter van k_i_m
*** 26 maart 2008: Nienke Maria Simone, dochter van ET en Swets ***
27 maart 2008: Maja, dochter van Macka66
30 maart 2008: Annika, dochter van Popples en Prowl
***16 april 2008: Piet Stijn, zoon van Sjak en Schanulleke***
01 mei 2008: Gabi, dochter van tinny
03 mei 2008: Rebecca, dochter van flowerbox
05 mei 2008: Angelo, zoon van Dolphinqueen
14 mei 2008: Bink, zoon van Mammietje
*** 18 mei 2008: Yade April, dochter van Silmarwen en Knut***
27 mei 2008: Marlien, dochter van Grijs
24 juni 2008: Dana Jamie, dochter van Bla_Bla_Bla
28 juni 2008: Nika, dochter van KD-fotografie
28 juni 2008: Lotte, dochter van Mrien
*** 01 juli 2008: Koen, zoon van LovelyLady en Cryothic ***
14 juli 2008: Jade, dochter van Luxaja
06 augustus 2008: Selene, dochter van simmu en sangdrax
07 augustus 2008: Jasja Katarina Madelieve, dochter van Madelieve
22 augustus 2008: Sten, zoon van Kaarr
15 september 2008: Isis, dochter van Jojogirl
21 oktober 2008: Mavie Cecilia Louise, dochter van geppie en poepoog
18 november 2008: Maarten Alexander, zoon van marie79
20 november 2008: Avalon, dochter van Owlet
08 december 2008: Tyler Jeroen, zoon van _Ingrid_ en djeez
10 december 2008: Merel Joanna Elisabeth, dochter van Fuente en Buurvrouw_Rietman
28 december 2008: Jan, zoon van DJMO
03 januari 2009: Elin, dochter van Kleurdoos
05 januari 2009: Annicka Maria, dochter van GreatWhiteSilence
06 januari 2009: Sebastian Julius (Seb), zoon van Estrys en Tubby
06 januari 2009: Lola, dochter van Floria
11 januari 2009: Mila, dochter van Raissa en Milanese
11 januari 2009: Elodie, dochter van Bass-Miss
23 januari 2009: Lennon Thom Jeb, zoon van Diaan en peaceman
23 januari 2009: Ruben Sebastiaan, zoon van Jelief
23 januari 2009: Levi Dinand zoon van admiraal-anaal
28 januari 2009: Danique Nova, dochter van Fruppel
02 februari 2009: Jair Amitai, zoon van Tinuviel & Iamredleader
pi_93532157
Even nieuwe ;)

Nassau zou kunnen, is idd ook in overweging.
Ik heb niks tegen vastentijd ook ;)

Jenaplan in vinkh. en de Dalton in onze prachtwijk B ;)

Ik ga bij alle serieuze opties kijken denk ik.
Of eerst een keer langsfietsen tegen sluitingstijd om te kijken wat voor moeders er staan :@
pi_93533106
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 11:20 schreef freecell het volgende:
Jore: die van mij zouden naar die andere gaan dan... Die van mijn broer (baptist) hebben daar ook opgezeten, ik zal hem eens uithoren ;)

Ongelovige kinderen in de klas vind ik echt geen énkel probleem :) Daar loopt hij vroeg of laat toch wel tegenaan en een manco in mijn eigen opvoeding was dat ik echt in een zuil ben opgegreid. Dat wil ik niet voor de kinderen :)
Oke :) Dat is dus precies de reden dat ik niet naar de openbare school ze wil doen.
Ik heb het totaal niets weten van het geloof wel als gemis ervaren.
Mijn vader is echt anti religie in welke vorm dan ook.

Ik wilde er graag algemene kennis over hebben maar mocht niet eens naar godsdienstles laat staan bijbelles. :')

Ik ben dus nog steeds niet gelovig maar ik vind het wel belangrijk dat ze er iets van mee krijgen.
Dat ze weten waar ik nee tegen zeg, en zij eventueel weten waar ze ja tegen kunnen zeggen. :)
pi_93533224
ik vind het prima als de kinderen iets van geloof meekrijgen. alleen dan niet blind fanatisme in een geloof wat niet eens mijn geloof is. daar heb ik dan weer wel bezwaar tegen. we gaan 'geloof' dus niet meenemen in de schooldiscussie. we gaan enkel letten op "welke school is het fijnst voor onze kinderen"
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_93533245
Maar Pvoesss op openbare scholen wordt tegenwoordig toch juist aandacht besteed aan alle religies? Ik denk dat het juist aansluit bij jouw wens voor algemene kennis.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_93533331
Hmmm, nassauschool strepen we af :+ Die hebben teveel leerlingen en daarom een stads-delen-grens ingesteld en we wonen er nèt buiten. Scheelt ;)

Simmu: Ik geloof niet dat er op een gereformeerde school sprake is van blind fanatisme ;) Heb er zelf ook opgezeten en dat was wel ok (alleen jammer dat ik ook op de vrijgemaakte catechisatie, vereniging, sportvereniging, campings en zeilkampen zat.... )
En ik heb natuurlijk wel dat geloof. Het zijn een paar invullingsverschillen, maar niet echt grote strijdpunten.
pi_93533795
nja, wij zitten hier met het probleem dat zodra de kinderen op een 'gelovige' school terecht komen, sommige mensen zich dan geroepen voelen om daar "iets mee te doen". dat probleem speelt nu al (zo heb ik (spelenderwijs en achteraf) gemerkt dat voornoemde sommigen proberen selene 'mee' te laten bidden en het tegen haar hebben over dingen als dopen als ik er niet bij ben)

dat maakt het voor ons wat lastig. we hebben idd niet echt bezwaar tegen een christelijke school. ik wil gewoon een school die fijn is, boeit mij het dan verder wat voor school het precies is :P
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_93533923
De link naar het vorige topic is niet de goede :)
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_93534043
Mijn vader is zo streng katholiek opgevoed dat hij nu niet meer geloofd. Ik ben zelf naar een openbare school gegaan en heb dus niet veel meegekregen van de geloven. We kregen wel HVO op school, dat vond ik heel leuk.
Nu werk ik op een katholiek school waar ik apart mijn cathechese voor heb moeten behalen. Toen kwam de kennis van mij vader wel goed van pas.

In onze buurt zijn 3 scholen, 2 katholiek en 1 openbaar. De 2 katholieke scholen vielen al snel af. Op de ene heeft mijn vriend gezeten en is weggepest, dus een nare ervaring. De andere heeft een wachtlijst. Dus gaat Sten naar de openbare school, waar ze ook weer HVO geven.
Hoe oud is de oudste?
Hoe oud is de jongste?
pi_93535963
We hebben hier vandaag twee versies Leander....

De slapende:

En de wakkere!

Ok, ok en de huilende, maar die troost ik en fotografeer ik niet... ;)
pi_93536504
Die heeft het ook goed te pakken.
  woensdag 2 maart 2011 @ 13:32:41 #12
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_93536690
quote:
2s.gif Op woensdag 2 maart 2011 12:00 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

Oke :) Dat is dus precies de reden dat ik niet naar de openbare school ze wil doen.
Ik heb het totaal niets weten van het geloof wel als gemis ervaren.
Mijn vader is echt anti religie in welke vorm dan ook.

Ik wilde er graag algemene kennis over hebben maar mocht niet eens naar godsdienstles laat staan bijbelles. :')

Ik ben dus nog steeds niet gelovig maar ik vind het wel belangrijk dat ze er iets van mee krijgen.
Dat ze weten waar ik nee tegen zeg, en zij eventueel weten waar ze ja tegen kunnen zeggen. :)
Wij kunnen voor onze kinderen kiezen uit HVO of Godsdienst in groep 7 en 8. Verder worden de verschillende feesten goed uitgelegd (waarom vieren we pasen enzo ;) )
Wij zijn ook op de christelijke school in ons dorp wezen kijken. 20% van de schooltijd (!!!) ging op aan bidden, dagsluiting, bijbel lezen en wat dies meer zij. Dat vonden wij teveel. Zeker omdat er al zo weinig tijd is om gewoon te leren rekenen en lezen.

Maar goed, ik ben dan ook voor seculier onderwijs. andere discussie. :@

Ach Leander! die voelt zich duidelijk goed ziek. Hopelijk knapt ie snel weer op!
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_93539653
Arme Leander, knap maar gauw weer op!
Fake it till you make it...
  woensdag 2 maart 2011 @ 14:54:03 #14
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_93539965
Anna gaat naar een katholieke school waarop het leerprogramma 'Hemel en Aarde' wordt gebruikt.
Ik ben zelf katholiek opgevoed, maar doe daar nu niets meer mee. Ik ben er wel achter dat ik het eea later in mijn studie (Engelse taal en letterkunde) wel handig vond. Naar mijn idee heeft het mijn algemene ontwikkeling wel goed gedaan.

En blijft dat kwallerige gedrag van Anna zo tot ze naar school gaat? Ze krijgt zo'n enorm brutale mond. En ze heeft gisteren zelfs met een paar andere kinderen een cakeje gejat op het KDV!!! Hoe vind je dat dan? Gewoon gejat van het aanrecht terwijl de meester had gezegd dat ze er moesten afblijven.
Ik word echt horendol van haar op het moment. Het wordt tijd dat ze weer de jongste van de groep is...
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
  woensdag 2 maart 2011 @ 15:00:39 #15
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_93540207
Ik ben bang van wel Memmel. Hier was het in ieder geval wél. Drie keer een lange zit van 3,5 naar 4. :X
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  woensdag 2 maart 2011 @ 15:48:30 #16
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_93542120
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 12:07 schreef freecell het volgende:
Hmmm, nassauschool strepen we af :+ Die hebben teveel leerlingen en daarom een stads-delen-grens ingesteld en we wonen er nèt buiten. Scheelt ;)

Simmu: Ik geloof niet dat er op een gereformeerde school sprake is van blind fanatisme ;) Heb er zelf ook opgezeten en dat was wel ok (alleen jammer dat ik ook op de vrijgemaakte catechisatie, vereniging, sportvereniging, campings en zeilkampen zat.... )
En ik heb natuurlijk wel dat geloof. Het zijn een paar invullingsverschillen, maar niet echt grote strijdpunten.
Wist niet dat je ook gereformeerd bent opgevoed, grappig.
Bij onze kinderen zitten niet alleen kinderen uit de gereformeerde kerken die ik noemde, maar zijn er ook een paar Room-Katholiek, baptist en verder weet ik het niet. Kinderen uit de Evangelische Gemeente zijn er geloof ik niet, maar de Evangelische basisschool zit ook in de buurt (er zijn wel een paar kinderen van onze kerk die daar naartoe gaan).
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_93542482
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 14:54 schreef Memmel het volgende:

En blijft dat kwallerige gedrag van Anna zo tot ze naar school gaat? Ze krijgt zo'n enorm brutale mond. En ze heeft gisteren zelfs met een paar andere kinderen een cakeje gejat op het KDV!!! Hoe vind je dat dan? Gewoon gejat van het aanrecht terwijl de meester had gezegd dat ze er moesten afblijven.
Ik word echt horendol van haar op het moment. Het wordt tijd dat ze weer de jongste van de groep is...
Die grote monden worden nog erger als ze naar school gaat :X Je wil niet weten met wat voor taal de oudste hier soms thuis komt :(
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  woensdag 2 maart 2011 @ 16:02:12 #18
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_93542734
Ach gossie, arme Leander, beterschap voor je mannetje Freecell!

Die stap van 3,5 naar 4 is idd een lastige... gelukkig bij Twan niet veel gemerkt dat hij nog brutaler werd toen hij eenmaal naar school ging.

Misschien een domme vraag buuv, maar wat is seculier onderwijs?? :@

Lennon heeft bedacht dat het leuker is om op krijtjes te springen/stampen dan ermee te schrijven/tekenen op het schoolbord. Krijtjes zijn nu dus weer opgeruimd. Heeft meneer de pinnetjes van ministeck op de grond gegooid en is daarop nu aan het springen. Tijd om die ook op te ruimen dus.
Make love, not war ☮
pi_93542755
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 15:48 schreef Grijs het volgende:

[..]

Wist niet dat je ook gereformeerd bent opgevoed, grappig.
Bij onze kinderen zitten niet alleen kinderen uit de gereformeerde kerken die ik noemde, maar zijn er ook een paar Room-Katholiek, baptist en verder weet ik het niet. Kinderen uit de Evangelische Gemeente zijn er geloof ik niet, maar de Evangelische basisschool zit ook in de buurt (er zijn wel een paar kinderen van onze kerk die daar naartoe gaan).
Jup, afgehaakt toen ik met een pinkster trouwde ;)
We konden niet bepaald aarden in elkaars kerk, haha.

Als hier een evangelische school zat wist ik het wel :)
  woensdag 2 maart 2011 @ 16:09:15 #20
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_93543107
Kom je toch hier wonen?
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  woensdag 2 maart 2011 @ 16:34:19 #21
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_93544423
Onze oudste dochter zit op een katholieke school. Mijn man is atheist en ik ben meer paganist. Het is allemaal niet zo zwaar en ik heb er geen enkel probleem mee. Het houdt vooral in dat ze met kerst naar de kerk gaan, een levende kerststal bekijken en het kerstverhaal meekrijgen. En bij andere christelijke feestdagen. Ik vind het prima dat ze die verhalen meekrijgt, is goed voor de algemene ontwikkeling. Van playmobil hebben wij de ark van Noach en dat verhaal kent ze ook, van school. Voor haar zijn het nu gewoon mooie verhalen, net als sprookjes. ;)
While you burn at the stake, I dance with the flames...
No more nights, of blood and fire...
pi_93545503
Och, welke school hij ook gaat, hij is nu al geindoctrineerd :P

Afgelopen zomer, hij was nèt twee, liepen we in het park. Kindje in een boom.
Leander kijkt omhoog en zegt: Zacheus!!! Komme uite boom!

Je kon Tara en mij echt opdweilen toen _O-
  woensdag 2 maart 2011 @ 17:09:19 #23
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_93546190
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 16:02 schreef Diaan73 het volgende:
Ach gossie, arme Leander, beterschap voor je mannetje Freecell!

Die stap van 3,5 naar 4 is idd een lastige... gelukkig bij Twan niet veel gemerkt dat hij nog brutaler werd toen hij eenmaal naar school ging.

Misschien een domme vraag buuv, maar wat is seculier onderwijs?? :@

Lennon heeft bedacht dat het leuker is om op krijtjes te springen/stampen dan ermee te schrijven/tekenen op het schoolbord. Krijtjes zijn nu dus weer opgeruimd. Heeft meneer de pinnetjes van ministeck op de grond gegooid en is daarop nu aan het springen. Tijd om die ook op te ruimen dus.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Secularisme
pi_93558898
Diaan, tijd voor een trampoline?

Leander kent de bijbelpersonages al goed :D

Hier een bijna droge dag. Alleen een ongelukje bij het buitenspelen op het KDV. Volgens hem waren de leidsters aan het praten. Dus waarschijnlijk niet gehoord dat hij moest. Binnen kan hij zichzelf wel redden. Heel romantisch naast zijn vriendinnetje op de wc *; :P
Nou gaan we morgenochtend 2 uur koffiedrinken in het buurthuis. En meneer heeft in zijn kop dat hij echt "met zonder luier" gaat. Dus we zullen eens zien of hij dat ook droog houdt.
pi_93560135
DF, leuk zeg dat het zo goed gaat! Komt vast goed morgen!!!
Fake it till you make it...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')