zo heeft Jan nu een fase dat hij "spetterspuugt" hij vind het reuze grappig, wij (en de psz) niet. als hij 't doet zeg ik dat ik het vies vind, en negeer hem dan. Echt werken doet het nog niet helaas.
Jan had vandaag een drama king dagje. Kwam thuis uit de psz waar hij heel lief (en mooi!) geboortetegeltje heeft geschilderd voor z'n broertje

maar eenmaal thuis volkomen losgeslagen. Dreinen om een boterham (ik had m'n jas nog aan en geert nog in de doek), enfin, boterham gemaakt, zet die voor z'n neus neer, gooit meneer met een hooghartig gezicht z'n bord weg over tafel. Idem met z'n beker melk. Nog geprobeerd een cracker te geven, maar die belandde op de vloer. Toen maar naar bed laten brengen (er was een vriendin hier) en na wat geram en gebonk op z'n deur toch in slaap gevallen (terwijl hij afgelopen nacht doorgeslapen heeft op z'n kamer, ik had het dus totaal niet verwacht dat hij in slaap zou vallen). Na een uur of twee werd hij wakker en 't drama begon van voren af aan. Hij mocht helpen stofzuigen, is normaal de hit van de dag, maar ook dat zinde hem niet. Twintig keer z'n broek, boxershort uittrekken en luier uit proberen te doen, ondanks nét een schone luier en een uitdrukkelijk verbod om z'n broek uit te trekken bleef het een leuk spelletje (zeker toen ik geert zat te voeden

) gelukkig kwam op dat moment de kraamzorg die hem even over nam zodat ik kon gaan douchen, want hoe lief Jan ook kan zijn naar z'n broertje, naar mij was hij vandaag een draakje.
Als ik zeg dat hij geert met rust moet laten omdat die ligt te slapen, vind Jan het leuk om aan de box te trekken of Geert z'n knuffel te pikken. Wat kan ik doen om hem in te laten zien dat hij met zijn eigen speelgoed moet gaan spelen en dat van Geert met rust moet laten?
(sorry voor de lange ego-post

)